Microsoft tycks fiska efter intresse kring en Dualsense-lik Xbox-kontroll
Känns logiskt att dom skulle att dom ska göra det, den ska ju vara extremt grym att ha så då e det bara bra om Xbox spelarna åxå kan få en liknande kontroll
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Frågan är hur de skall lösa den biten då Sony patenterat lösningen. Kanske licens
MS gör en egen teknik?
MS gör en egen teknik?
Ja då lär det inte vara haptisk feedback. Sonys patent är ganska detaljerat. Du kan läsa på här, funkar fint med google translate och finns en pedagogisk bild på slutet. https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf;jsessionid=...
Ja då lär det inte vara haptisk feedback. Sonys patent är ganska detaljerat. Du kan läsa på här, funkar fint med google translate och finns en pedagogisk bild på slutet. https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf;jsessionid=...
Ja jag är ingen patentexpert men om nån gör en kontroll med haptisk feedback men gör den annorlunda än Sony så är det väll inga problem?
Tänker som det var tidigare att Nintendo hade patent på styrkors på kontroller.
Det hindrade ju inte bla Sony att göra ett styrkors enda, bara på ett annat sätt.
Haptisk feedback är ju faktiskt nått som finns i andra saker än Sonys handkontroller också.
Ja då lär det inte vara haptisk feedback. Sonys patent är ganska detaljerat. Du kan läsa på här, funkar fint med google translate och finns en pedagogisk bild på slutet. https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf;jsessionid=...
Dom kommer lär nog hitta på nåt egen teknik som känns likadant utan att tränga sej in på deras patent
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
6000kr för konsolen, 1500kr för att uppgradera last-gen kontrollen. Värt!
Nintendo har i och för sig kört med en gimmick- eller udda kontroll i lådan i tre generationer i följd och sedan sålt en Pro controller vid sidan om. Verkar fungera det också. Skillnaden är att Xbox-kontrollen är superb till att börja med. Med detta sagt hade jag gärna sett några nyheter på den och jag blev lite förvånad när de uteblev.
Frågan är hur de skall lösa den biten då Sony patenterat lösningen. Kanske licens
Förmodligen använda sig av sina egna liknande patent som funnits sedan 2017 och komplettera med nytt där det behövs?
Själv har jag inget intresse av gimmicks men så länge man kan stänga av det så ser jag inget problem.
Jump in.
Kan anse att både adaptiva triggers samt haptisk feedback borde bli den nya normen, formatagnostiskt.
Likt hur rumble idag tas för att vara standard 🙂 Det skulle då gynna alla, och tredjepartsutvecklare skulle inte behöva utveckla specifikt för ett format och anpassa sig.
(Jag blev, likt många andra, AMAZED av DualSense när jag körde Astro’s Playroom).
Förmodligen använda sig av sina egna liknande patent som funnits sedan 2017 och komplettera med nytt där det behövs?
Själv har jag inget intresse av gimmicks men så länge man kan stänga av det så ser jag inget problem.
Jag skulle inte påstå att det är en gimmick; snarare vidreutveckling av vanliga enkelspårade triggers samt rumblefunktion (som vi nu haft sedan rumble pack till N64).
Bara min åsikt 🙂
Jag skulle inte påstå att det är en gimmick; snarare vidreutveckling av vanliga enkelspårade triggers samt rumblefunktion (som vi nu haft sedan rumble pack till N64).
Bara min åsikt 🙂
Gimmick är väl att ta i kanske, just de heptiska funktionerna kan ju vara användbara. Det är väl mer hela paketet som är gimmicky, sitta o blåsa i handkontrollen etc.
Jump in.
Gimmick är väl att ta i kanske, just de heptiska funktionerna kan ju vara användbara. Det är väl mer hela paketet som är gimmicky, sitta o blåsa i handkontrollen etc.
Blåsa i kontrollen vet jag man fick göra i Mario på wii u för att starta en propellerplattform, och i början med smartphones fanns det appar där skärmen immade igen om man blåste i mikrofonen. Var lite fräckt en gång.
Men hade säkert tyckt det var fantastisk om jag var 7 år.
Blåsa i kontrollen vet jag man fick göra i Mario på wii u för att starta en propellerplattform, och i början med smartphones fanns det appar där skärmen immade igen om man blåste i mikrofonen. Var lite fräckt en gång.
Men hade säkert tyckt det var fantastisk om jag var 7 år.
Haha
Jump in.
Gimmick är väl att ta i kanske, just de heptiska funktionerna kan ju vara användbara. Det är väl mer hela paketet som är gimmicky, sitta o blåsa i handkontrollen etc.
Haha, blåsfunktionaliteten i mikrofonen kan jag hålla med om att jag är skeptisk till. Likaså är trackpaden något jag endast använt vid behov i spel sedan den introducerades på Dualshock 4. 🙂
Inte lirat Xbox sedan 360:s tid, men kan ändå säga att komforten på den kontrollen är ännu oslagen. Skulle Microsoft implementera haptisk feedback och adaptiva triggers på elite controllern är de nog oslagbara.
Hoppas inte det blir standard bara. Testade DualSense hos en kompis och visst, det var småhäftigt en stund men svårt att se varför det hajpats såååå mycket om det. Kontrollen kändes dessutom bräcklig.
Tacka vet jag Xbox-kontrollen utan massa krusiduller och lull-lull.
Går det inte stänga av då?
Går det inte stänga av då?
Hah jag kommer o tänka på att det är som att köpa en pizza med oliver fast man inte gillar det, det går ju ta bort dem innan man ska äta...
Går det inte stänga av då?
Jag vet inte. Borde gå?
Jag vet inte. Borde gå?
I AC Valhall på ps5 är ganska drygt med motstånd i pilbågen, blir trött i pekfingret efter en stund, var tvungen att stänga av all rumble för att slippa det.
Tyckte också de var riktigt häftig i Astro Playroom men i andra spel är de mer drygt faktiskt. I Dirt 5 var de hopplöst, skakar hela tiden bara olika hårt.. Nej tack, blir helt avstängt i fortsättningen och Xbox Elite kontroller v2 är fortfarande den bästa på marknaden enligt mig.
Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch
Ja innovation är inte xboxens starka sida så det är väl bra att sno idéer från andra
Xbox hade analoga triggers redan på första xbox. Tur att Sony snodde den idén.
(alla kopierar bra idéer och det är bra)
Tänker som det var tidigare att Nintendo hade patent på styrkors på kontroller.
Det hindrade ju inte bla Sony att göra ett styrkors enda, bara på ett annat sätt.
Hahaha, nej va fan, hade NiNTENDO patent på det. Shit vad komiskt. Kände jag inte till.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Xbox hade analoga triggers redan på första xbox. Tur att Sony snodde den idén.
(alla kopierar bra idéer och det är bra)
Jag sa ju att det var bra. Microsoft snodde i sin tur shoulder triggers från gamecube som var först med det.