Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Nja, skulle jag inte påstå. Jag körde så av en anledning och det var för att jag inte var överförtjust i spelet men ville se vart storyn tog vägen. Sen tror jag inte att storyn förändras så mycket av sidouppdrag som folk får det att låta, det är väl snarare att man låser upp olika val i sista uppdraget om jag förstått rätt? Får lite ME3 vibbar, ta dig till slutet och välj en färg. Men det återstår väl att se, har lagt storyn åt sidan nu och kör sidouppdrag.

Ja, då låter det ju som att du har tittat på youtube eller läst vad andra skriver än faktiskt spelat spelet. Det är en sak jag aldrig gör innan jag spelat spelet igenom minst en gång. Det tar ju bort en hel del av det roliga

Men om det inte är up-to-par för dig, lägg det åt sida och vänta på lite mer putsning från CDPR, för det kommer definitivt att komma.

Medlem
Skrivet av deezel:

Ja, då låter det ju som att du har tittat på youtube eller läst vad andra skriver än faktiskt spelat spelet. Det är en sak jag aldrig gör innan jag spelat spelet igenom minst en gång. Det tar ju bort en hel del av det roliga

Men om det inte är up-to-par för dig, lägg det åt sida och vänta på lite mer putsning från CDPR, för det kommer definitivt att komma.

Har inte spoilat mig själv för mycket, bara råkat läsa att vissa sidouppdrag låser upp nya slut. Kommer definitivt följa spelet och dess vidareutveckling och håller tummarna att dom kommer få ordning på det till slut. Det finns absolut potential.

Medlem

Och där klarade jag ut spelet. 112h. Men jag har en del gigs kvar så inte helt 100%
Men jäklar vilket bra spel. Karaktärerna var svinbra. Huvudstoryn och sidomissionerna också så jäkla bra.
Spelet får en stark 8/10.
Ja, det har brister. En hel del faktiskt. Men det som fungerar är så jäkla bra.
Synd att de inte gav spelet mer tid. Men jag kommer återvända!

Medlem

Personligt betyg: Jag älskar den oslipade diamanten.

Efter 146 timmar spelade så är 👆 rätt klockren beskrivning, är ett underbart spel men har buggar, glitchar, haft lite krascher som tur är, mycket man saknar som att skaffa tattisar och ändra frisyr osv (bortsett från det man kan i character menu i början), trafik AI'n är inte mycket att hurra över och hur saker å ting random spawnar bakom en är weird å är man paranoid så blir det creapy. Men jag har fått bra häng på hur man ska ha kul med att köra fordonen.
Men, spelet greppade mig med sin stämning, storyn, även grymma sido stories och man får en bra connection med vissa karaktärer.
Så jag bara älskar det, men det är en oslipad diamant som de förhoppningsvis kommer att polera med patcher å dyligt.

Då man är en älskare av och har många tusen timmar i Elder Scrolls spelen och Fallout (Bethesda Fallout) så är man härdad då det kommer till buggar och sånt 😁


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

@Sillage: Tja, är man uppfödd på Bethesdas grejjer så kommer ju behärskande av buggar med på köpet

Bilkörning, och framförallt motorcykel för min del, blir väldigt mycket handbromssvängar ^^ Inne på omgång två, och är inte på långa vägar klar med denna mastodont, blir intressant att se vart CDPR landar med det till slut.

Medlem
Skrivet av deezel:

@Sillage: Tja, är man uppfödd på Bethesdas grejjer så kommer ju behärskande av buggar med på köpet

Bilkörning, och framförallt motorcykel för min del, blir väldigt mycket handbromssvängar ^^ Inne på omgång två, och är inte på långa vägar klar med denna mastodont, blir intressant att se vart CDPR landar med det till slut.

Ja jag har redan påbörjat omgång två, tänkte först, ska man klämma på nått annat, men efter en god natts sömn så lockade Night City för mycket.

Första omgången blev en Corpo hacker smartgun snubbe med kärlek till samurai svärd :D. Körde nästan 100% på den gubben, enda jag inte gjorde var street fight missionen då jag inte tålde ett skit haha. Men alla andra mission blev avklarade, nästan alla NCPD "mission" då man ska pryla kriminella. Utrustning så tog jag det som var bäst, men försökte inte se för idiotisk ut. Köpte alla bilar och hittade några å några fick man som quest rewards.
Använde power jump på denna snubbe för att ta mig upp på ställen man normalt inte ska vara, är svag för sånt utforskande i spel.

Nu kör jag en streetkid brutta som älskar att slå in knytnävarna i pannan på allt å alla, riktigt kul att bara rusa in å börja veva på nävarna (fint målade naglar också så klart).
Denna tjej går först å främst på fashion och stats senare, man kan ju inte se ut som en pajas om man ska blir en legend i Night City jue.

Tror att tredje omgången ska jag köra kille igen, blir en Nomad som gillar tunga power vapen, granater och ska dricka all alkohol som han hittar! Tror att jag bara ska köra med ett enda fordon här, en av nomad bilarna (ja då man inte blir tvingad av missions å så).


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Avstängd

Är det någon som vet om vi kommer få detta till ps4? Dom tog ju bort det pga mycket buggar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Sillage:

ska dricka all alkohol som han hittar!

Det här var en av dom många småsaker jag gillade med Cyberpunk, jag kunde spela igenom hela spelet utan att röra alkohol!
I varje sekvens där man blir erbjuden sprit eller öl så kan man antingen tacka nej, eller fråga efter något alkoholfritt.

För mig som inte rör alkohol irl så var detta en kul överaskning, har aldrig sett detta i ett spel tidigare.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skrivet av breahl:

Är det någon som vet om vi kommer få detta till ps4? Dom tog ju bort det pga mycket buggar.

Går det inte att bara köpa det i en affär på skiva?? För det var väll PS egna store dom tog väck det ifrån?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av deezel:

@Sillage: Tja, är man uppfödd på Bethesdas grejjer så kommer ju behärskande av buggar med på köpet

Bilkörning, och framförallt motorcykel för min del, blir väldigt mycket handbromssvängar ^^ Inne på omgång två, och är inte på långa vägar klar med denna mastodont, blir intressant att se vart CDPR landar med det till slut.

Bilkörningen är ju inte så illa när man vant sig lite, handkontroll är dock ett måste, kör som ett pro nu! Det är ju väldigt känsliga kontroller så det gäller att vara lätt på fingrarna.

Fick också tag i en MC, mycket smidigt i trafik!


signatur

Jump in.

Medlem

Jag stör mig på en sak och hittar ingen lösning.
Ljudet knastrar. Hör redan i början när all varningstext och loggor ska visas i rött och det där ljudet låter.
Brukar alt-f4 snabbt och starta om då kan det försvinna.
Ibland får jag ändra bitrate på ljudet i ljudinställningarna för ljudkortet och ibland växla mellan högtalare och hörlurar.
Samma problem fanns i red dead Redemption 2 men inte nu nå mer. Måste ha patchas bort?
Nån som vet nån permanent lösning för cyberpunk?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Bilkörningen är ju inte så illa när man vant sig lite, handkontroll är dock ett måste, kör som ett pro nu! Det är ju väldigt känsliga kontroller så det gäller att vara lätt på fingrarna.

Fick också tag i en MC, mycket smidigt i trafik!

Jo, kan vara, men jag kör helt ok med tangentbordet, bara det att jag verkligen gillar de galna handbromssvängarna Enda jag använde handkontrollen till var närstrid i fighterna (de missions som finns) när jag körde på Stadia. Blev galen på första fighten pga extremt låg FOV och med handkontroll så håller den ju target lite så, blev bra mycket enklare

Skrivet av Molotov:

Jag stör mig på en sak och hittar ingen lösning.
Ljudet knastrar. Hör redan i början när all varningstext och loggor ska visas i rött och det där ljudet låter.
Brukar alt-f4 snabbt och starta om då kan det försvinna.
Ibland får jag ändra bitrate på ljudet i ljudinställningarna för ljudkortet och ibland växla mellan högtalare och hörlurar.
Samma problem fanns i red dead Redemption 2 men inte nu nå mer. Måste ha patchas bort?
Nån som vet nån permanent lösning för cyberpunk?

Ajdå, har inte märkt av något sådant. Lurar? Högtalare? Störning någonstans (jag kör optiskt till min gamla trogna logitech z5500)

Ambassadör
Xbox
Skrivet av deezel:

Jo, kan vara, men jag kör helt ok med tangentbordet, bara det att jag verkligen gillar de galna handbromssvängarna Enda jag använde handkontrollen till var närstrid i fighterna (de missions som finns) när jag körde på Stadia. Blev galen på första fighten pga extremt låg FOV och med handkontroll så håller den ju target lite så, blev bra mycket enklare

Handbromssvängarna är episka!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av deezel:

Jo, kan vara, men jag kör helt ok med tangentbordet, bara det att jag verkligen gillar de galna handbromssvängarna Enda jag använde handkontrollen till var närstrid i fighterna (de missions som finns) när jag körde på Stadia. Blev galen på första fighten pga extremt låg FOV och med handkontroll så håller den ju target lite så, blev bra mycket enklare

Ajdå, har inte märkt av något sådant. Lurar? Högtalare? Störning någonstans (jag kör optiskt till min gamla trogna logitech z5500)

Kör med lurar Sennheiser HD558 och använder ett Asus Xonar essence stx ljudkort.
Inte provat med det inbyggda, men nått orsakar knastret men ibland räcker det som sagt att bara stänga ner och starta om så är det borta.
Man hör knastret direkt när CDProject logganoch text i rött osv visas direkt i början om du vet vad jag menar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kör med lurar Sennheiser HD558 och använder ett Asus Xonar essence stx ljudkort.
Inte provat med det inbyggda, men nått orsakar knastret men ibland räcker det som sagt att bara stänga ner och starta om så är det borta.
Man hör knastret direkt när CDProject logganoch text i rött osv visas direkt i början om du vet vad jag menar.

Jo, irriterande sånt där. Men det brukar vara nån form av störning som ställer till det. Har haft störningar när jag kört via aux jacket på gammal låda, men inte denna. Det är ett USB-ljudkort eller? Upplevde liknande när jag testade runt efter lurar själv (hittade dock inga som jag var nöjd med ).

Har ställt in så CP går direkt till menyn för ladda save games, AVSKYR alla mögloggor osv när man skall starta spel, det är det absolut första som ryker om det inte är för mycket stök att lösa.

Medlem

Har kommit till transmission uppdraget och fastnat totalt, hård krasch varje gång man börjar snacka med alt. Riktigt drygt.
Har kontaktat cdpr för att se om dom har nån lösning.

Medlem
Skrivet av deezel:

Jo, irriterande sånt där. Men det brukar vara nån form av störning som ställer till det. Har haft störningar när jag kört via aux jacket på gammal låda, men inte denna. Det är ett USB-ljudkort eller? Upplevde liknande när jag testade runt efter lurar själv (hittade dock inga som jag var nöjd med ).

Har ställt in så CP går direkt till menyn för ladda save games, AVSKYR alla mögloggor osv när man skall starta spel, det är det absolut första som ryker om det inte är för mycket stök att lösa.

Ok, hur tar man bort loggorna och varningstexten i början. Det tar ju över 20-25sekunder för allt att bli färdigt, sen när man väl laddar game går det på nån sekund bara.
Hade samma "knaster" i RDR2 men som sagt det har inte uppstått nå mer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok, hur tar man bort loggorna och varningstexten i början. Det tar ju över 20-25sekunder för allt att bli färdigt, sen när man väl laddar game går det på nån sekund bara.
Hade samma "knaster" i RDR2 men som sagt det har inte uppstått nå mer.

Det skulle ju kunna vara att den drar på CPUn hårt i början (min kylning drar på redigt där t.ex).

Tyvärr så verkar nexusmods nere just nu, men du kan lägga till -skipStartScreen som start parameter (vet inte var man gör det på gog), i steam är det properties på spelet och sedan under General och Launch Options.

Kolla efter modden "No Intro Videos" på nexus mods under cyberpunk när det väl är uppe igen (hade länkat annars).

Edit: Nu funkar nexus mods igen: No Intro Videos

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok, hur tar man bort loggorna och varningstexten i början. Det tar ju över 20-25sekunder för allt att bli färdigt, sen när man väl laddar game går det på nån sekund bara.
Hade samma "knaster" i RDR2 men som sagt det har inte uppstått nå mer.

Går inte att ta bort helt, de ersätts bara med en laddningsskärm.
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Cyberpunk_2077

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Går inte att ta bort helt, de ersätts bara med en laddningsskärm.
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Cyberpunk_2077

Det är det man har modden till, direkt till menyn ^^

Medlem
Skrivet av deezel:

Det skulle ju kunna vara att den drar på CPUn hårt i början (min kylning drar på redigt där t.ex).

Tyvärr så verkar nexusmods nere just nu, men du kan lägga till -skipStartScreen som start parameter (vet inte var man gör det på gog), i steam är det properties på spelet och sedan under General och Launch Options.

Kolla efter modden "No Intro Videos" på nexus mods under cyberpunk när det väl är uppe igen (hade länkat annars).

Edit: Nu funkar nexus mods igen: No Intro Videos

Tack ska genast kolla upp.
ja det känns som det är nått med belastningen, går också upp i början för mig..
nått som Cyberpunk också orsakar är haveri nätaggsfläkten så jag har besällt nytt nätagg.
Det verkar bli varm av just cyberpunk så fläkten börjat väsnas. Inget annat spel får fläkten på nätagget att låta så inte ens som tyngsta VR-spelen jag har.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tack ska genast kolla upp.
ja det känns som det är nått med belastningen, går också upp i början för mig..
nått som Cyberpunk också orsakar är haveri nätaggsfläkten så jag har besällt nytt nätagg.
Det verkar bli varm av just cyberpunk så fläkten börjat väsnas. Inget annat spel får fläkten på nätagget att låta så inte ens som tyngsta VR-spelen jag har.

Kan vara så att grafikkortet drar riktigt ordentligt med kräm och får PSU:n att väsnas också (och kanske i slutänden avlivas). Du kan kolla med GPUZ hur mycket som dras. Har inte dragit iväg crazy på mitt Strix 3090 OC ännu, men har läst folk som dragit uppåt 800W i spikes, det kommer jag inte göra, har bara ett 750w i denna burk >_< Men det är klart bättre och lägre temp än det PNY jag hade innan.

Medlem
Skrivet av deezel:

Det är det man har modden till, direkt till menyn ^^

Trodde att den första laddningsskärmen var nödvändig och att logotyperna bara dolde den, men tydligen inte. Tack för tips.

Medlem

Hoppas verkligen CD Project Red börjar trycka fram lite patchar snart (flera veckor sedan senaste) då jag upplever buggar och crashar av spelet. Hade 5 system crashar bara idag på 2 timmar. Så jäkla surt då jag tycker spelet är väldigt skoj att lira med en kanon story och grym sci-fi atmosfär i Night City. Det osar verkligen framtid i den enorma staden.

*** Har någon nåt tips till mig att ge? Kan man kanske minska crashar av spelet genom att dra ner grafikinställningarna? Finns det några sådana lösningar eller måste man helt enkelt vänta på en ny patch ska släppas?

Lirar på medium grafik o vissa på low i 1080p upplösning.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hoppas verkligen CD Project Red börjar trycka fram lite patchar snart (flera veckor sedan senaste) då jag upplever buggar och crashar av spelet. Hade 5 system crashar bara idag på 2 timmar. Så jäkla surt då jag tycker spelet är väldigt skoj att lira med en kanon story och grym sci-fi atmosfär i Night City. Det osar verkligen framtid i den enorma staden.

*** Har någon nåt tips till mig att ge? Kan man kanske minska crashar av spelet genom att dra ner grafikinställningarna? Finns det några sådana lösningar eller måste man helt enkelt vänta på en ny patch ska släppas?

Lirar på medium grafik o vissa på low i 1080p upplösning.

Bra fråga, har inte kraschat en enda gång på min burk, men den är ju å andra sidan ett jäkla monster till slut. Du har ingen monitorering igång som kanske kan peka på om något slår i taket? (minne, CPU, GPU). T.ex process explorer, gpuz, hwinfo. De suger ju förvisso lite prestanda, men kan kanske peka ut något som kan leda till lösning på problemet (skulle kanske inte köra allt på en gång, men jag kör ofta process explorer och gpuz för att ha koll)

Medlem
Skrivet av deezel:

Kan vara så att grafikkortet drar riktigt ordentligt med kräm och får PSU:n att väsnas också (och kanske i slutänden avlivas). Du kan kolla med GPUZ hur mycket som dras. Har inte dragit iväg crazy på mitt Strix 3090 OC ännu, men har läst folk som dragit uppåt 800W i spikes, det kommer jag inte göra, har bara ett 750w i denna burk >_< Men det är klart bättre och lägre temp än det PNY jag hade innan.

Jo det drar kräm från nätagg.
Men det är nått fel på lagrena i fläkten eftersom det väsnas nå otroligt. Inte alltid men ibland känns precis som lagret på fläkten håller på att fara.
Jag har ett nytt 850W nätagg som jag ska byta i helgen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hoppas verkligen CD Project Red börjar trycka fram lite patchar snart (flera veckor sedan senaste) då jag upplever buggar och crashar av spelet. Hade 5 system crashar bara idag på 2 timmar. Så jäkla surt då jag tycker spelet är väldigt skoj att lira med en kanon story och grym sci-fi atmosfär i Night City. Det osar verkligen framtid i den enorma staden.

*** Har någon nåt tips till mig att ge? Kan man kanske minska crashar av spelet genom att dra ner grafikinställningarna? Finns det några sådana lösningar eller måste man helt enkelt vänta på en ny patch ska släppas?

Lirar på medium grafik o vissa på low i 1080p upplösning.

Skulle väl komma två större patchar, en i januari och en i februari. Gissar att vi får vänta 2-3 veckor till. Sen har dom väl förhoppningsvis haft julledigt nu, vilket dom så klart förtjänar efter all crunch dom utsattes för, så inte så konstigt att det gått ett tag sedan 1.06.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo det drar kräm från nätagg.
Men det är nått fel på lagrena i fläkten eftersom det väsnas nå otroligt. Inte alltid men ibland känns precis som lagret på fläkten håller på att fara.
Jag har ett nytt 850W nätagg som jag ska byta i helgen

En sak jag tänkte på, ang ljudproblemen, kör du med vsync av eller på? Nu lär väl knappast CP dra iväg i extrem FPS, men hög FPS kan ge upphov till oljud också beroende på komponenter.

Paj lager kan leda till oljud och dålig spinn. Hoppas du får ordning på det

Medlem
Skrivet av deezel:

En sak jag tänkte på, ang ljudproblemen, kör du med vsync av eller på? Nu lär väl knappast CP dra iväg i extrem FPS, men hög FPS kan ge upphov till oljud också beroende på komponenter.

Paj lager kan leda till oljud och dålig spinn. Hoppas du får ordning på det

Jag kör utan vsync. Tänker du på knastrandet eller ljudet från nätagget.
Det var fläkten i nätagget, inte spoltjut


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Går det inte att bara köpa det i en affär på skiva?? För det var väll PS egna store dom tog väck det ifrån?

Jag vet inte. Jo det var där dom tog bort det ifrån.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar