Robot
The Medium

Klassiskt äventyrsspelande i skruvad, obehaglig förpackning.

#recension, #the-medium


Medlem

Det låter ju rätt bra, gillar skräck men är ibland lite för feg för att spela igenom såna spel. Mysrysigt är en bra kompromiss! Kontrollerna kanske förstör lite för mig men med game pass har jag ingenting att förlora än tid (som förvisso är ganska värdefullt men ändå)

Medlem

Trevlig recension, synd att kontrollerna verkar kassa, värsta som finns i third person spel.

Frilansare
Skrivet av shelter:

Trevlig recension, synd att kontrollerna verkar kassa, värsta som finns i third person spel.

Håller med. I äventyrsspel som detta kanske det inte är avgörande, men känns ändå kasst 2021.
Ställ gärna frågor om ni har några! Kollar in tråden under kvällen.

Ambassadör
Xbox

Ooh, det här låter ju perfekt. Med mer mysrys än skräck så vågar jag ge mig på det


signatur

Jump in.

Frilansare
Skrivet av Mortaigne:

Ooh, det här låter ju perfekt. Med mer mysrys än skräck så vågar jag ge mig på det

Do it! Har du game pass finns det inget att förlora heller, som pinky sa.

Medlem

Förr hade ni alltid en liten ruta med Utvecklare, Utgivare, Plattformar etc. Varför tog ni bort det? Kanske Director, Writer m.m. Känns som att jag alltid måste gå in på Imdb efter jag läst recension. Det är väl ingen katastrof iofs. Näe skit samma.

Fragtjuv

Trevligt recension Jocke! Jag blir faktiskt sugen på att spela det och är väldigt glad att jag kan spela det via Gamepass för jag tror inte att jag hade betalat fullpris för det.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Väntat betyg. 74 på Metacritic just nu. Mediokert/godkänt. Blir att köra det någon gång, men känns inte som något man prioriterar.

Medlem

Vill inte vara neggo egentligen, men är det bara jag som tycker att detta ser väldigt gimmicky och tråkigt ut?

Medlem

Mer snyggt än läskigt, kanske är en 4/5 för mig då? Har annars lite svårt för skräckspel.

Medlem

Efter att ha sett några trailers hoppades jag att det här skulle kunna bli något. Dessvärre finns för många 3/5-spel här i världen för att jag ska hinna spela alla. Får läggas i köp i nästa liv-listan.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

NuZ
Testpilot

Verkar få 3/5 och 4/5 hos de flesta, alltså samma som RE spelen och SH. Så detta lär vara ett 5/5 spel för mig. Ska spelas direkt imorgon efter jobbet!!! Storyn ska vara väldigt bra också som ni skriver.

Bra recension Jocke, Tack så mycket!

Edit: @Joakim Bennet Fråga gällande kontrollerna. Kommer man känna igen sig från RE och SH? Samt är de responsiva eller är det klassiska äventyrsspels segheten i rörelserna och animationerna?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Nja 72 på metacritic och dessutom inte otäckt, då skippar jag detta.

Medlem

Så hur pass dåliga är kontrollerna om det var typ det ända som är de negativa, tänkte på klonerna är det något man dra ner betyget på ? Kameran det beror väl lite på, är det som Deadspace ? Då är det väl ok. Är kameran över allt och du har dålig kontroll över den så är det skit. Så hur var kontrollerna egentligen, fruktansvärt antar jag för den påverkar väl även kamaren vinkeln. -2 för att kontrollerna va dåliga. Då är detta spel inget för mig. Kan man köra spelet utan kameran och kontrollerna är urusla, då är spelet ej spelbar. Automatisk skulle betyget bli 0. Läste dock inte hela artikeln ;D

NuZ
Testpilot
Skrivet av lars_kongo:

Nja 72 på metacritic och dessutom inte otäckt, då skippar jag detta.

Om du tänker så, så lär du missat många bra spel. RE2 (99) t.ex är 59 på MC. Man ska gå efter egna jämförelser jämt och läsa flera recensioner. Som jag t.ex som älskar RE och SH spelen lär älska detta. Plus att det faktiskt är en bra story i spelet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Om du tänker så, så lär du missat många bra spel. RE2 (99) t.ex är 59 på MC. Man ska gå efter egna jämförelser jämt och läsa flera recensioner. Som jag t.ex som älskar RE och SH spelen lär älska detta. Plus att det faktiskt är en bra story i spelet

Iofs, men tiden är begränsad, och deras förra spel var dessutom uselt.

Medlem

Perfekt. Blir nog 5/5 från mig. Mästerligt. Jag bara vet det. Ingen dålig recension. Låter bra.

Medlem

Är sjukt taggad har väntar länge på detta! Ska prova redan inatt! Med risk att jag försover mig till jobbet i morgon (smällar chefen får ta) 😆

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Är sjukt taggad har väntar länge på detta! Ska prova redan inatt! Med risk att jag försover mig till jobbet i morgon (smällar chefen får ta) 😆

Trist att det inte släpps på steam förrän typ 18.00 imorgon.

Medlem

Digital Foundry har släppt sin tech review, för den som är intresserad.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Trist att det inte släpps på steam förrän typ 18.00 imorgon.

Ja det var jäkligt skumt? 🤔
På GamePass ser iaf allt ut att vara i sin ordning 😆

NuZ
Testpilot
Skrivet av lars_kongo:

Iofs, men tiden är begränsad, och deras förra spel var dessutom uselt.

Ja det kan man ju tycka även om Blair witch var snyggt så var det trälig story om än spännande. Men smaken är som baken


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Min känsla av spelet baserat på trailers var mer eller mindre precis som den här recensionen, he he.

Frilansare
Skrivet av NuZ:

Edit: @Joakim Bennet Fråga gällande kontrollerna. Kommer man känna igen sig från RE och SH? Samt är de responsiva eller är det klassiska äventyrsspels segheten i rörelserna och animationerna?

Skulle säga att om du tar SH2 så är du mitt i prick. Segt som sirap och dålig följsamhet.

Frilansare
Skrivet av Rhymst:

Är sjukt taggad har väntar länge på detta! Ska prova redan inatt! Med risk att jag försover mig till jobbet i morgon (smällar chefen får ta) 😆

Bra nattspel om man har tid att mysa ner sig!

Frilansare
Skrivet av Hellspites:

Så hur pass dåliga är kontrollerna om det var typ det ända som är de negativa, tänkte på klonerna är det något man dra ner betyget på ? Kameran det beror väl lite på, är det som Deadspace ? Då är det väl ok. Är kameran över allt och du har dålig kontroll över den så är det skit. Så hur var kontrollerna egentligen, fruktansvärt antar jag för den påverkar väl även kamaren vinkeln. -2 för att kontrollerna va dåliga. Då är detta spel inget för mig. Kan man köra spelet utan kameran och kontrollerna är urusla, då är spelet ej spelbar. Automatisk skulle betyget bli 0. Läste dock inte hela artikeln ;D

Tänk gamla survival horror-spel, med helt låsta kameravinklar så att man tappar riktiningen så fort de byter vy. Sen stela animationer och trög kontroll på det. 90-talet! Dead Space var ju medvetet trögt på ett annat sätt, även om jag hade issues med det spelet också.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tänk gamla survival horror-spel, med helt låsta kameravinklar så att man tappar riktiningen så fort de byter vy. Sen stela animationer och trög kontroll på det. 90-talet! Dead Space var ju medvetet trögt på ett annat sätt, även om jag hade issues med det spelet också.

90tals kontroller kan ju faktiskt vara bra om spelet i sig är byggt så. Men i moderna spel, knappast! Fear effect var typiskt en sånt spel som kamera vyer var låsta, medans fienderna hade full lock on till sin fördel och du själv slogs emot, vyer och halv dåliga kontroller och lokalisering. Ja, Deadspace hade sina stunder, men jag gillade det som fan. Synd bara att det inte kom ut en 4a

NuZ
Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

Skulle säga att om du tar SH2 så är du mitt i prick. Segt som sirap och dålig följsamhet.

Hmm klockers! Tack för svar dude!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av Bojkott:

Digital Foundry har släppt sin tech review, för den som är intresserad.
https://www.youtube.com/watch?v=cm4uNK5ydGw

Ska ju vara riktigt bra ljud och musik i spelet! Är väl SH kompositören? Ska bli en fröjd att spela med bra lurar imorgon. Så taggad!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

12
Skriv svar