Butiker ser ingen ljusning för Playstation 5- och Xbox Series-tillgången innan sommaren

Medlem
Skrivet av WargH:

Vilken tur att man aldrig har blivit en console peasant. 😉

Ja vilken tur!
Så du slipper slösa tid på såna här forum, oh wait..

Medlem
Skrivet av Sippil:

Ja vilken tur!
Så du slipper slösa tid på såna här forum, oh wait..

Japp! Jag går och köper ett 3080 istället och njuter av alla spel i snygg grafik med hög frame rate, oh wait...

Medlem

fyfan va värdelöst... verkligen den sämsta konsoll lanseringen ever mitt i en pågående pandemi som vem vet när den slutar? .. suck

Medlem

Håller med. Mycket märklig "lansering". Jag vet att Sverige är en jävla utbyggd och en liten marknad mm, men vad fan. Det är så mycket skit vi konsumenter går med på nu förtiden. Liksom lansera när ni är redo att möta en grundläggande efterfrågan. Inte annars. Vi förstår att det är tufft att få ihop många miljoner ex, men det här är ju helt orimligt. Börjar kännas som en enda lång early access/betatest. Knappt några spel. Knappt några konsoller. Fett.

Medlem

Sony hade sålt ungefär 5 miljoner ps5 till årsskiftet vilket är fler än ps4 sålde under samma period.
Nu är det säkert uppe i 6-7 miljoner sålda.

Samt så har dom släppt en hel del spel.

Xbox hade sålt ungefär 2.5 miljoner till årsskiftet.
Spel däremot är 0 så där kan man kritisera.
Men är ju tyvärr vanligt nu med xbox. Dom släpper med tur 1 nytt spel per år.

Medlem

Jag förstår att många är upprörda eftersom de inte fått tag på nån konsol men hur tycker ni de skulle gjort istället egentligen? Tillverkat och bunkrat upp med 30 miljoner konsoler och låtit de ligga på lagret tills tiden är kommen?

Trycket efter de nya konsolerna verkar ju vara mycket högre än tidigare generationer samtidigt som en global pandemi råder. Förra generationen var det 6 månaders väntetid på om du inte hade bokat.

Vi kan väl ta lärdom av detta och vid nästa generation helt enkelt boka på fler än ett ställe och inte veckan innan på Webhallen:-P. Jag bokade 3 stycken i relativt god tid och fick samtliga, utan minsta ansträngning. Börjar bli lite småtrött på allt klagande över konsolerna men även att många klagar över bristen på spel. Finns ju hur mycket som helst för bövelen. Bortskämda är vi!

jbx
Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag förstår att många är upprörda eftersom de inte fått tag på nån konsol men hur tycker ni de skulle gjort istället egentligen? Tillverkat och bunkrat upp med 30 miljoner konsoler och låtit de ligga på lagret tills tiden är kommen?

Trycket efter de nya konsolerna verkar ju vara mycket högre än tidigare generationer samtidigt som en global pandemi råder. Förra generationen var det 6 månaders väntetid på om du inte hade bokat.

Vi kan väl ta lärdom av detta och vid nästa generation helt enkelt boka på fler än ett ställe och inte veckan innan på Webhallen:-P. Jag bokade 3 stycken i relativt god tid och fick samtliga, utan minsta ansträngning. Börjar bli lite småtrött på allt klagande över konsolerna men även att många klagar över bristen på spel. Finns ju hur mycket som helst för bövelen. Bortskämda är vi!

Håller med till fullo!!
Jag bokade både Xbox Series X och Ps5 precis när de hade visats upp, var bara gå till posten och hämta ut de både på releasedagen.
Kan inte begripa hur man kan gnälla på en dålig lansering när man egentligen borde gnälla på sin egen dumhet/naivitet istället. Var ju samma med ps4, så vad ska ni skylla på?!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Birkovic:

Liksom lansera när ni är redo att möta en grundläggande efterfrågan. Inte annars. Vi förstår att det är tufft att få ihop många miljoner ex, men det här är ju helt orimligt.

Hur skulle detta gå till?

Ska man tillverka konsoler i ett år eller mer och lägga på lager för att alla som vill ha en vid lansering ska kunna få en samtidigt?

Det är såklart helt orealistiskt att sitta och förlora pengar på att ha miljontals enheter i lager under lång tid.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Och då går man väl miste om NG+ och ett gäng QOL-fixar vill jag minnas. Jag har platinumat spelet jag också, men det säger väl en del om spelets kvalitet att jag fortfarande är sugen på mer. Ska jag ge den en vända till så vill jag dock att det ska vara lite "extra". En sista vända i 4K60 inför Ragnarök vore grymt.

Imorgon släpper dom en patch som ger 4k60fps.
Då har du tid att spela igenom innan Ragnarök.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Imorgon släpper dom en patch som ger 4k60fps.
Då har du tid att spela igenom innan Ragnarök.

Såg precis detta! När man talar om trollen... Konsoljakt nästa då!


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Såg precis detta! När man talar om trollen... Konsoljakt nästa då!

Elgiganten har utlottning med förmodan start imorgon. Kommer länkas i ps5/xsx tråden imorgon för alla som saknar instagram.

12
Skriv svar