Vi har sett remastern – läs allt om Mass Effect Legendary Edition

Medlem

Ajaj vad exalterad jag blir, jag är en av dom som inte spelat Mass Effect (testade när dom kom ut men fastnade aldrig, då jag alltid varit multiplayer-orienterad) men vissa singleplayer lir fastnar på mig, speciellt djupa RPGs med rik story. Jag bestämde mig för att testa ME2 för typ en månad sen, spelade kanske 4-5 timmar och älskade det, men en typ kom in i min chatt och sa att fan du missar ju om du inte väntar med att spela ME1 från början, det är mycket som händer upp till ME2, och sa att jag vägrade spela ME1, att jag testade det i 1 timme men det var alldeles för outdated, det var fruktansvärt UI/controls osv.

Men jag kom på att en remake ryktas i mars så skippade det, nu får jag vänta i 2 månader extra men vad fan gör det, ska bli så jääävla nice att spela igenom dom för första gången, och förhoppningsvis är ME1 faktiskt uppdaterad och inte lika förskräckligt för år 2021 :).

Satan vilken bibel.

Medlem

Har spelat igenom serien åtta gånger så visst är jag intresserad. Kommer att sitta fint med QoL-tilläggen som tas upp i artikeln (och därmed att slippa lägga tid på moddning)


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Omg. Jag har kört trilogin ett varv o har så starka bra minnen. Drömmen att få köra genomspelning två snart.

Jag gillade verkligen slutet på trilogin sjukt mycket också.

Medlem
Skrivet av robbis:

Haha kul skämt

Sant. Vad tänkte jag egentligen... EA!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Ajaj vad exalterad jag blir, jag är en av dom som inte spelat Mass Effect (testade när dom kom ut men fastnade aldrig, då jag alltid varit multiplayer-orienterad) men vissa singleplayer lir fastnar på mig, speciellt djupa RPGs med rik story. Jag bestämde mig för att testa ME2 för typ en månad sen, spelade kanske 4-5 timmar och älskade det, men en typ kom in i min chatt och sa att fan du missar ju om du inte väntar med att spela ME1 från början, det är mycket som händer upp till ME2, och sa att jag vägrade spela ME1, att jag testade det i 1 timme men det var alldeles för outdated, det var fruktansvärt UI/controls osv.

Men jag kom på att en remake ryktas i mars så skippade det, nu får jag vänta i 2 månader extra men vad fan gör det, ska bli så jääävla nice att spela igenom dom för första gången, och förhoppningsvis är ME1 faktiskt uppdaterad och inte lika förskräckligt för år 2021 :).

Satan vilken bibel.

Mass Effect 2 är vad jag kommer ihåg sämre än 1 o 3 (men fortfarande bra)

Medlem

Synd, hade hoppats på en tidigare release! Hade passat bra i vintermörkret, får spara det till jul. 😀

Medlem

Artworken för Legendary Edition är väldigt vacker. Väntat länge på remaster av trilogin.

Flakmonkey

Får se om det blir att spela om triologin. Finns helt klart ett sug där men samtidigt så är det ju samma "problem" som med alla remasters och remakes där man redan spelat originalet: tid som läggs på att spela någonting gammalt i ny skrud är tid som inte kan läggas på nya upplevelser.

Lite kul dock med de som inte tycker att det är någon skillnad. Tycker det ser ut att leverera det som man kan förvänta sig av en remaster, polering av samma gamla källa. Precis som när det släpps remastrade album, remastrade filmer, etc etc. Hade varit en annan femma om de kallat det för en remake. Då hade man ju förväntat sig något mer i stil med Demon Souls.

Medlem

Faktiskt peppad. Fler horisontella lenseflares är ju helt rätt, var väl mass effect som inspirerade j.j mer än tvärtom.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag fullkomligt älskar Mass Effect, men det hade varit trevligare med en Remake istället. När jag tittar på screenshots och läser om uppdateringarna som gjorts, så känns det som om de tog topplistan över mods på Nexusmods. Jag hoppas dock att implementeringen är lite mer finslipad än 50 mods som ska samarbeta


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Älskar Mass Effect! Köper utan tvivel, de behöver inte ge mig massa anledningar varför

Medlem

Holy shit, det såg bättre ut än jag förväntade mig. Fan...blir kanske ett köp alltså. Verkligen ÄLSKAR Mass Effect.

Medlem

Fyfan va roligt. Väntat på en ursäkt att få spela dom igen så nu jävlar!
Vad kommer prislappen bli på tro?


signatur

Allätare

Medlem

Har aldrig spelat denna serie, kanske blir nu😁

Medlem

Aldrig spelat mass Effecta.
När man hör andra berätta om trilogin så känns det som nått man vill uppleva.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nu kanske äntligen jag kommer spela klart 3an. Har lirat 1 och 2an igenom iaf 5 gånger, sist 2020.

Medlem

Sjukt, aldrig kommit till skott och spelat dessa. Guldläge nu då kanske?


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Givet köp även om jag lirat igenom serien ett par gånger. Ser mest fram emot remaken av ettan!

Medlem

Satan vad jag ser fram emot det här! Har verkligen format mitt liv.
Kommer ta ledigt den 14 Maj och mysa ner mig med detta på en 55" CX och Dolby Atmos hela helgen.
Edit: blev förköp till Xbox Series X. 675 :-, 10% rabatt med Game Pass Ultimate.

Medlem

Blir köp av detta så får man uppleva hela paketet från början till slut!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Älskade ettan när det släpptes, spelade igenom det 3 gånger utan att röra något annat spel och sedan några gånger till. Fastnade dock aldrig för tvåan eller trean, har fortfarande bara spelat igenom dom en gång.

Är inte så himla taggad på detta, men det kan nog bli ett köp i någon framtida rea.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Frågan som inte besvarades: kan man äntligen få romanca Normandy?

Skrivet av Joakim Bennet:

Svarar på alla eventuella frågor här, så gott jag kan. (Förutom Calles pr0n-frågor)

Jag förstår att det kanske är svårt att recensera en remaster p.g.a nostalgi etc.. men är det något ni ämnar att göra?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Mjaaa, jag är sjukt rädd att min bild av Mass Effect kommer att förstöras :/ Jag är äldre och definitivt mer kritisk (läs: grinigare) nu.

Jag spelade ME-spelen moddade med HD-grafik för något år sedan, det ser ut som detta ungefär. Problemet var inte grafiken, utan att spelen var väldigt "träiga". Jag tror inte de har åldrats väl. Det var väldigt långa transportsträckor, främst i det första spelet. Men, visst. De är ändå bra på sitt vis.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nämen kolla grabbar! Det ser ut som om lilla Bioware junior har lärt sig vad en Lens Flare är!

Jag ska vara krass, hade hellre sett att dom gjort om det från grunden;vissa delar av ettan borde helt sonika slängas, vissa grejer i tvåan är sjukt repetitiva(scanna planeter nån?) och trean skulle kanske behöva en hel makeover för att lösa problemet med den ludonaritiva dissonansen(du MÅSTE lösa det är problemet FORTAST MÖJLIGAST men kan du snälla hämta mina älsklings köksvantar på den här planeten ?)

Medlem

Hmm, vi "stackare" som kör på 32:9, hur blir det tro? Lär väl iof fixas med mod i värsta fall

Medlem

Och vi som äger originalspelen får det naturligtvis gratis, komplett med alla expansioner man köpt, precis som t.e.x. Bioshock 1 och 2? 😂

Medlem

Jag spelade igenom 1&2 på en dåtida monsterdator så jag undrar om jag kommer märka särskilt mycket skillnad rent grafiskt i då iaf 2an som var riktigt snygg redan då och innehar ju bara en PS4 Slim nu å jag tror inte den kan leverera den grafiken som pcn kunde men 1an behövde en rejäl puts så det blir definitivt ett framtida köp blir de när priset är rätt (typ 300:- är rimligt) då de var ett bra tag sedan och kom aldrig in i 3an riktigt och hoppat Andromeda helt.
Hoppas de tagit bort planet-scanning oxå de kändes meningslöst och som filler precis som makon i 1an man bara kör runt med en vidrigt jobbigt fordon som lever sitt eget oförutsägbara liv på grå/blå/röda livlösa planeter...ta bort /gör om tack 👍

Moderator | Testpilot
Skrivet av Roy Batty:

Jag förstår att det kanske är svårt att recensera en remaster p.g.a nostalgi etc.. men är det något ni ämnar att göra?

Sådant har FZ gjort innan, så det borde inte bara något problem om de så vill.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jaasii:

Och vi som äger originalspelen får det naturligtvis gratis, komplett med alla expansioner man köpt, precis som t.e.x. Bioshock 1 och 2? 😂

Japp! Fick ju alla age of empires remasters gratis för jag kunde visa upp de gamla kartongerna!

Skämt o sido, varför skulle det vara gratis?

Skriv svar