Jobbveckan är räddad - Vi byter ut vår gamla skabbiga kaffemaskin på kontoret

Robot
Jobbveckan är räddad - Vi byter ut vår gamla skabbiga kaffemaskin på kontoret

Är det rester av Bockstensmannen vi ser i botten av den gamla kaffetermosen?

#kaffe, #redaktionen


Medlem

Ni förstår någonstans att det bara är att köpa en liter ättika för 10 kronor och avkalka och göra rent den gamla så är den som ny?

Medlem

Helt plötsligt känner jag mig hyfsat nöjd med min egen kaffesituation här hemma.

Min värsta kafferelaterade upplevelse på jobbet måste vara när jag i mina yngre dagar var springtekniker på ett college och alla lärare lämnade halvfulla kaffekoppar på sina skrivbord över sommaren. Fick lite The Last of Us cordyceps vibbar där alltså...


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Aloysius:

Ni förstår någonstans att det bara är att köpa en liter ättika för 10 kronor och avkalka och göra rent den gamla så är den som ny?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Vi kör samma modell på jobbet. Släng i en diskmaskinstablett och skaka runt. Låt den stå över natten och spola ur rikligt. Brukar lossa det mesta av den svarta smörjan som blir efter några veckor.

Ack så många gånger man glömt fälla upp kranen dock och kommit ut i köket och upptäckt att man har 2 liter kaffe att svabba upp från golvet och i lådorna på diskbänken. Ett smart tips är att alltid ha kranen roterad så man får funktionen där den fjädras tillbaka.

Medlem

NU SNACKAR VI CONTENT ASSÅ! NICE

Medlem

Det jag tänker på direkt är denna scen från Stargate, https://www.youtube.com/watch?v=1htKBjuUWec&ab_channel=asfalt...

Vore grymt om någon kunde göra om den och sätta dit Calle och dom andras namn


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Frilansare
Skrivet av robbis:

Vi kör samma modell på jobbet. Släng i en diskmaskinstablett och skaka runt. Låt den stå över natten och spola ur rikligt. Brukar lossa det mesta av den svarta smörjan som blir efter några veckor.

Ack så många gånger man glömt fälla upp kranen dock och kommit ut i köket och upptäckt att man har 2 liter kaffe att svabba upp från golvet och i lådorna på diskbänken. Ett smart tips är att alltid ha kranen roterad så man får funktionen där den fjädras tillbaka.

Du och Calle är soul mates, det är tydligt!

Hedersmedlem
Kenneth Lindqvist
Skrivet av Aloysius:

Ni förstår någonstans att det bara är att köpa en liter ättika för 10 kronor och avkalka och göra rent den gamla så är den som ny?

Vi har provat det. Flera gånger. Kaffeklägget är starkare än ättika... tydligen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Aloysius:

Ni förstår någonstans att det bara är att köpa en liter ättika för 10 kronor och avkalka och göra rent den gamla så är den som ny?

Vi har kört sådana insatser i omgångar. Den där termosen var besatt av starkare demoner än så.

Skrivet av robbis:

Vi kör samma modell på jobbet. Släng i en diskmaskinstablett och skaka runt. Låt den stå över natten och spola ur rikligt. Brukar lossa det mesta av den svarta smörjan som blir efter några veckor.

Ack så många gånger man glömt fälla upp kranen dock och kommit ut i köket och upptäckt att man har 2 liter kaffe att svabba upp från golvet och i lådorna på diskbänken. Ett smart tips är att alltid ha kranen roterad så man får funktionen där den fjädras tillbaka.

Haha, bästa var när vi på förra kontoret hade heltäckningsmatta i köket

Skrivet av karatekex:

NU SNACKAR VI CONTENT ASSÅ! NICE

TOPPRAFFEL!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har kört sådana insatser i omgångar. Den där termosen var besatt av starkare demoner än så.

Då funkar det ju inte att byta ut den, har ni inte sett skräckfilmer? Det är ju som när familjen försöker flytta för de tror att demonen hör till huset och så visar det sig att det är ungen som är besatt istället och allt börjar om. 😲😨

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Aloysius:

Då funkar det ju inte att byta ut den, har ni inte sett skräckfilmer? Det är ju som när familjen försöker flytta för de tror att demonen hör till huset och så visar det sig att det är ungen som är besatt istället och allt börjar om. 😲😨

Vigvatten? Offra en oskuld? Vad ska vi göra!?


signatur
Medlem

Vilket spel har bäst kaffe?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vigvatten? Offra en oskuld? Vad ska vi göra!?

Doppa redaktionsmedlemmarna i kokhett kaffe en efter en. Den som inte bränner sig är en kaffedemon. 👹

Medlem

Behövs nog en vaktmästare på den där skutan!

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Vilket spel har bäst kaffe?

Kaffe och spel får mig osökt att tänka på fantastiska Deadly Premonition 😁

Medlem
Skrivet av Raven_cc:

Vi har provat det. Flera gånger. Kaffeklägget är starkare än ättika... tydligen

Behövs uppenbarligen lite starkare grejer...

Medlem

En av de viktigaste inslagen här på FZ på lång, lång tid!
Grym! Enjoy the coffee


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Detta får mig att tänka på när jag jobbade ständig natt som sanerare i en fiskfabrik. Det fanns några små skrymslen som tjänade som lunchrum spridda i hela byggnaden och vi brukade ta våra fikaraster i ett som aldrig användes. Vi tyckte det var gott kaffe i just den maskinen som stod där - en mörkbrun gammal Selecta med vanligt kaffe, kaffe med "mjölk", Wiener Melange och varm choklad.

Efter några veckor så lyste lampan att pulvret var nästintill slut så vi fick tag i en påse hos en sur förrådsgubbe och en nyckel att låsa upp maskinen med. Enligt servicekortet så var senaste gången kaffet fylldes på juli 2002. Nu var det september 2007...
Och i det stora finmaskiga filtret låg runt sexti döda getingar.
Inte undra på att det var "sting" i det kaffet.
Höhöhö.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Lasrod:

Vilket spel har bäst kaffe?

Alan Wake har bäst termosar i alla fall.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

OT:
Jag drömde om Calle inatt, han bar mig i famnen på nåt FZ lan, jag sa nåt i stil med "Fan vad lång du är Calle", jag hade benen en bit över folks huvud som satt och lanade på sina datorer.
Kan vara en av dom konstigaste saker jag drömt.

Medlem

Sjukt oergonomisk positionering på kaffemaskinen när man får imitera fällkniv vid varje kopp och påtår! Alltid trevligt med ny maskin att köra in dock.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Inte för att låta för negativ, men varför kan ni inte köpa en riktig kaffemaskin eller en Nespresso från KitchenAid.
Ni är ett framgångsrik företag, snåla inte på degen.
Det ni dricker är råttgift och inte kaffe.

https://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/kaffemaskin...

https://www.nespresso.com/us/en/kitchenaid-coffee-machine-ran...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har kört sådana insatser i omgångar. Den där termosen var besatt av starkare demoner än så.

Är det kanske ett Altered Item eller Object of Power, månne?! 😱

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har kört sådana insatser i omgångar. Den där termosen var besatt av starkare demoner än så.

Ett tips är att blanda ättikan med lite bikarbonat. Vet inte varför, men de arbetar effektivare tillsammans mot kalkavlagringar och annat skit.

Medlem

Jag gillar att nyhetsartikeln är inlagd under kategorin ”Action”.

Medlem

Det är kanske därför kaffet är godare i gamla maskiner?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Vilket spel har bäst kaffe?

Något från Coffe Stain Studios förmodligen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av shelter:

OT:
Jag drömde om Calle inatt, han bar mig i famnen på nåt FZ lan, jag sa nåt i stil med "Fan vad lång du är Calle", jag hade benen en bit över folks huvud som satt och lanade på sina datorer.
Kan vara en av dom konstigaste saker jag drömt.

Ooookej

Skrivet av landy:

Inte för att låta för negativ, men varför kan ni inte köpa en riktig kaffemaskin eller en Nespresso från KitchenAid.
Ni är ett framgångsrik företag, snåla inte på degen.
Det ni dricker är råttgift och inte kaffe.

https://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/kaffemaskin...

https://www.nespresso.com/us/en/kitchenaid-coffee-machine-ran...

Vi gillar hederligt bryggkaffe. Vi hade en kapselmaskin förut men ingen använde det. Kvantitet istället för kvalitet.

Skrivet av Gamblor:

Jag gillar att nyhetsartikeln är inlagd under kategorin ”Action”.

Toppraffel!


signatur
Medlem

Tänk anticlimaxen om det vore en stor series X i paketet istället....

12
Skriv svar