Playstation 5 - dina första intryck?

Medlem

Det jag gillar mest är att den är tyst samt att jag kan sätta mig och vara inne i ett spel på några sekunder. Så helt plötsligt kan det kännas värt att sätta sig ner en kvart, det gjorde det inte innan.

Medlem

Omdömen efter ett par månader med ps5 digital.

Den gör det den ska. Demon's soul, Spiderman och alla uppdaterade spel är en ren fröjd för alla sinnen.

Men!
Något gnager mig dock. Systemet är inte på långa vägar färdigt.
Ingen utökning av det interna utrymmet, "rest mode" är jävligt farligt och att man inte kan skyffla sina ps5 titlar till externt utrymme är värdelöst.
Att köra restmode är en lek med "döden". Ibland funkar det ibland inte. Speciellt med en usb driver igång.
Har haft tur att systemet återställt allt flera gånger, till igår.
Då allt sket sig och min externa 4tb wd hdd dog, enligt ps5.
Den funkar till allt, även min series X men hur jag än formaterar om den så är den död för min ps5.
Vi snackar ibland om att bli bannad från ett forum, min hdd är det från min ps5....

Totalt värdelöst!

Annars funkar allt perfekt. 🤫

Och ja, min gamla ps4 pro hittar min hdd utan snack. Bullshit säger jag!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Gen
Medlem

Haft SE i tre dagar nu och har både plus och minus.

+ Tycker personligen att den är snyggare än PS4 Pro
+ Väldigt trevlig handkontroll
+ Extremt mycket tystare än PS4 Pro vid load, vilken skillnad!
+ Menysystemet är bättre
+ 60fps (när det finns tillgängligt) är guld!
+ Väldigt snabba laddningstider

- Fläkten på min enhet vibrerar vid idle vilket är sjukt störande
- Min enhet tappar ofta anslutning till internet vid nedladdning av spel
- Enheten är stor och klumpig
- Surt att så får spel fått 60fps patcher
- Priset på PS5 spel

Min skivspelare låter mindre än min gamla BluRay spelare så det är ett stort plus. Sen knakar D-pad en smula när man använder knapparna, känns som dålig kvalitet.

Medlem

Fick min levererad i måndags och jag upptäckte ganska omgående att fläkten tjuter och smattrar. Efter att ha kontaktat Playstation Support så kommer den få åka iväg på service och bli borta i 2-4 veckor.

Intrycken jag fick är dock att den känns betydligt mer Next-Gen jämfört med Xbox Series X.
Kontrollen är rent tekniskt fantastisk men jag tycker att Xbox fortfarande har bättre ergonomi i sina kontroller.

Återstår att se när jag fått tillbaka maskinen och hunnit testa den mer, men mina initiala intryck är försiktigt positiva.

Medlem

Första intryck är att den är bökig inte lika smidig som xbox. Vid setup så får man fråga om överföra Ps4 profilen/spelfiler etc okej då tyckte jag. Innan det blev slutfört helt så blev det något fel så skiten avbröts och konsollen ville återställa sig till fabriksinställningarna. Då va det bara göra om allt, såååå kul att skriva om lösenord för PSN och Wifi etc igen. Denna gång hoppade jag över att överföra grejer från Ps4 och kunde då slutföra.

När man är klar så vill man såklart tanka ner Astro playroom, men blir error när man försöker ladda ner. Startar om konsollen försöker igen, blir samma error meddelande. Googlar på error koden. Tydligen ska man gå in i account settings och avaktivera att man kan köra offlineläge och dela spel. När det va gjort funkade det ladda ner iaf. Astro playroom va riktigt najs. Vill dock inte ha spel där man ska sitta o blåsa i handkontrollen...

Konsollen är långt ifrån ljudlös som Xbox series X är. Vill inte veta hur det blir sen när den blir full med damm. Tänk att kolla på film och det är tysta perioder i filmen som inte försöker överrösta fläkten, kommer bli sjukt störande.

Men ja kontrollen va riktigt najs och spakarnas placering känner man sig mer hemma med än på Xbox där vänstra spaken är felplacerad ur en playstationspelares perspektiv.

Aja får testa mer imorgon.

Medlem

Mina intryck efter att ha haft konsolen ett kvartal nu (jisses vad tiden går!):

- Den optiska läsaren snurrar på som en jetmotor, men lugnar ner sig ganska snabbt när allt väl är installerat och klart.

- SSD-disken känns väldigt rapp, en stor skillnad mot PS4 Pro trots att jag körde Sasmsung SSD till den

- Dualsense är överhypad, eller så är det bara jag som jämför med Xbox Elite 2 som känns mer rejäl. Missförstå mig rätt: Dualsense är en bra kontroll, ett steg upp från Dualshock helt klart.

- Storleken på konsolen är... inte diskret

- Storleken på lagrinsutrymmet är... deprimerande

- Ljudnivån är högre än Xbox Series X. Den är för det mesta tyst med ett svagt susande från fläkten. Spelar du med lurar kommer du inte höra den alls. Men ibland efter en längre spelsession varvar den upp och då hör man den helt klart ett par minuter. Dock inte alls i närheten av PS4 Pro. Men spelar du i vardagsrummet utan hög volym kan det säkert höras, eller om du ser på film och det är en scen utan mycket ljud.

- Gränssnittet är ganska rörigt, eller så är det bara jag som inte har hunnit vänja mig. Men det känns ganska bloat och här hoppas jag på förbättringar vad det lider.

Sammanfattningsvis använder jag min PS5 flera dagar per vecka medan min Xbox Series X står mer eller mindre oanvänd. Det har inte så mycket att göra med konsolerna i sig utan för att jag har ett stort utbud av prima PS4-titlar att tröska igenom. Jag vill göra det innan jag hoppar vidare i GamePass djungel av bra och mindre bra titlar.

Ser oerhört mycket fram emot nextgen-titlar. Har än så länge inte fått sätta PS5:an på prov alls.

Medlem
Skrivet av Gaara:

När man är klar så vill man såklart tanka ner Astro playroom, men blir error när man försöker ladda ner. Startar om konsollen försöker igen, blir samma error meddelande. Googlar på error koden. Tydligen ska man gå in i account settings och avaktivera att man kan köra offlineläge och dela spel. När det va gjort funkade det ladda ner iaf. Astro playroom va riktigt najs. Vill dock inte ha spel där man ska sitta o

Astro’s Playroom kom dock förinstallerat (så man behövde inte ladda ner det)..?

Medlem

Positivt:
Har kört några timmar nu sedan jag hämtade min ps5 som kom igår (måndag) från cdon. Mina första intryck. Rejäl konsol men snygg! Knäpptyst, 3d ljudet i surround lurarna, lyftet på ljudet är enormt från ps4. Känns som jag fått ett par nya hörlurar utan att överdriva.
Dualsense kontrollen. Jag hoppas att utvecklarna kommer ta till sig den här pjäsen. Känns som det sitter magiska molekyler i den här rackaren. Särskilt i Astro's Playroom blev jag ståendes flera ggr o bara häpnade över vad som skedde inuti handkontrollen.
Ljudvolymen. Ser det är lite upp o ner här men har verkligen inte hört fläkten alls från maskinen såvida jag inte sitter väldigt nära den. Min laptop har en betydligt högre ljudnivå än vad ps5an har.
Men nu har jag inte kört några av de få titlar som är för ps5 ie Demon's souls eller Miles Morales. Så ska inte säga för mkt om den kanske kan komma att varva upp framöver lite mer.

Minus:
Den sociala biten. Synd de skalat ner rejält på det som gjorde ps4a tiden riktigt fin att man kunde se ens vänners trophies de fått och kommentera på dem eller ge tummen upp osv. Allt sådant är iaf för stunden borttaget så det känns mkt mer som man är tillbaka i PS3 tiden igen.
Och att man inte kan göra mappar för tillfället är bedrövligt. Vad tänkte de på?
Mappar har man kunnat gjort på både PS3 och PS4. Vet inte varför de inte har den möjligheten än.
Det blir snabbt rörigt med alla spel man har installerat när de blandas hej vilt tycker jag.
Att man fortfarande inte kan söka i sin trophy lista eller sortera efter datum eller namn osv. Det gick utmärkt på PS3 men tydligen är både ps4 och ps5 för klena för sådant.

Ja som ni märker är mina minus mer saker runt omkring spelandet. Den sociala biten.
Mer än nöjd i övrigt.

ps. jag fick tanka hem astro's playroom igår. det låg inte förinstallerat på hårddisken. Eller ja ps5an började tanka hem det etfer man gjort klart steget med nätverket och kopplat upp sig. ds


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Dex
Medlem
Skrivet av SunShine:

Positivt:
Har kört några timmar nu sedan jag hämtade min ps5 som kom igår (måndag) från cdon. Mina första intryck. Rejäl konsol men snygg! Knäpptyst, 3d ljudet i surround lurarna. Lyfter på ljudet är enormt från ps4. Känns som jag fått ett par nya hörlurar. Dualsense kontrollen. Jag hoppas att utvecklarna kommer ta till sig den här pjäsen. Känns som det sitter magi under allt. Särskilt i Astro's Playroom blev jag ståendes flera ggr o bara häpnade över vad som skedde inuti handkontrollen.

Minus:
Den sociala biten. Synd de skalat ner rejält på det som gjorde ps4a tiden riktigt fin att man kunde se ens vänners trophies de fått och kommentera på dem eller ge tummen upp osv. Allt sådant är iaf för stunden borttaget så det känns mkt mer som man är tillbaka i PS3 tiden igen.
Och att man inte kan göra mappar för tillfället är bedrövligt. Vad tänkte de på?
Mappar har man kunnat gjort på både PS3 och PS4. Vet inte varför de inte har den möjligheten än.
Det blir snabbt rörigt med alla spel man har installerat när de blandas hej vilt tycker jag.
Att man fortfarande inte kan söka i sin trophy lista eller sortera efter datum eller namn osv. Det gick utmärkt på PS3 men tydligen är både ps4 och ps5 för klena för sådant.

Ja som ni märker är mina minus mer saker runt omkring spelandet. Den sociala biten.
Mer än nöjd i övrigt.

ps. jag fick tanka hem astro's playroom igår. det låg inte förinstallerat på hårddisken. Eller ja ps5an började tanka hem det etfer man gjort klart steget med nätverket och kopplat upp sig. ds

Att man inte kan göra mappar håller jag med om att det är en väldigt konstig funktion att ta bort då det har fungerat på tidigare konsoler.

Dock så kan jag se vänners troféer, men vet inte om man kan kommentera dom då det har jag aldrig vetat att man kunde tidigare

Du kan även sortera dina egna troféer om du trycker på "fyrkant" när du ser dina troféer så kan du välja olika sorterings alternativ

Medlem
Skrivet av Dex:

Att man inte kan göra mappar håller jag med om att det är en väldigt konstig funktion att ta bort då det har fungerat på tidigare konsoler.

Dock så kan jag se vänners troféer, men vet inte om man kan kommentera dom då det har jag aldrig vetat att man kunde tidigare

Du kan även sortera dina egna troféer om du trycker på "fyrkant" när du ser dina troféer så kan du välja olika sorterings alternativ

Det är väldigt märkligt.

ja man kan se dem men man måste gå in på deras konton först o hålla på. På ps4an poppade de upp direkt under "vad är nytt" eller "what's new" som låg direkt på dashboarden där kunde man även se vad andra spelade som var online.

Gick precis in i min trophy lista och det händer absolut ingenting när man trycker på fyrkant.
Det fungerar o sortera om man är inne på ett specifikt spel men hela trophy listan kan man inte göra ett dugg åt som det ser ut nu.
Samma som på ps4. Det ligger bara huller om buller just nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Hej gänget!

Tror att bägge mina ps5 kontroller driftar.. t.ex i Warzone, behöver bägge bytas ut tror ni?

Detta kanske funkar dock?
https://www.google.com/search?q=drift+ps5+controller&rlz=1C1G...

MVH,
Sebastian

Dex
Medlem
Skrivet av SunShine:

Det är väldigt märkligt.

ja man kan se dem men man måste gå in på deras konton först o hålla på. På ps4an poppade de upp direkt under "vad är nytt" eller "what's new" som låg direkt på dashboarden där kunde man även se vad andra spelade som var online.

Gick precis in i min trophy lista och det händer absolut ingenting när man trycker på fyrkant.
Det fungerar o sortera om man är inne på ett specifikt spel men hela trophy listan kan man inte göra ett dugg åt som det ser ut nu.
Samma som på ps4. Det ligger bara huller om buller just nu.

Ah ok. Nä ute i hela listan kan man nog inte sortera. Det verkar sorteras på vilket spel du spelade senast eller vilket spel du senast fick en trofé i. Har aldrig tänkt på det faktiskt

Medlem
Skrivet av Dex:

Ah ok. Nä ute i hela listan kan man nog inte sortera. Det verkar sorteras på vilket spel du spelade senast eller vilket spel du senast fick en trofé i. Har aldrig tänkt på det faktiskt

yep, det var samma på ps4. På ps3an kan man än idag sortera på hela listan. Kanske inte det viktigaste men ibland är det kul o kolla in ens gamla trophy listor på äldre spel och som det ser ut just nu är det inte helt lätt att hitta dem bland alla spel haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av MLundin:

Astro’s Playroom kom dock förinstallerat (så man behövde inte ladda ner det)..?

Jasså? Det gjorde det inte för mig, när man klicka stog det ju "download" istället för Play. Det kanske fanns men försvann när maskinen ville göra fabriksåterställning ibörjan?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jasså? Det gjorde det inte för mig, när man klicka stog det ju "download" istället för Play. Det kanske fanns men försvann när maskinen ville göra fabriksåterställning ibörjan?

Kanske det kanske. En av säljpitcharna var just att det redan är förinstallerat, bara att köra igång. Annars kanske det på senare batcher inte längre är förinstallerat

Trevligt, kompetent spel oavsett!

Medlem
Skrivet av MLundin:

Kanske det kanske. En av säljpitcharna var just att det redan är förinstallerat, bara att köra igång. Annars kanske det på senare batcher inte längre är förinstallerat

Trevligt, kompetent spel oavsett!

Håller med, det känns stort för en techdemo för handkontrollen oxå

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jasså? Det gjorde det inte för mig, när man klicka stog det ju "download" istället för Play. Det kanske fanns men försvann när maskinen ville göra fabriksåterställning ibörjan?

Det började ladda hem för mig direkt efter jag hade satt igång internet på ps5an. Så var inte förinstallerat för mig heller. De kanske gjort om att de konsoler som skeppas nu inte har det förinstallerat för att spara tid vid tillverkning.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ratchet and Clank är nu spelbart i 60 fps på ps5!

Medlem

Packade upp min och installerade igår.

Installationen var iaf hyffsat smidig och enkel. Allt flöt på och det tog inte allt för lång tid, smart och snyggt att man får välja vilka mediatjänster man vill installera direkt. I like. små saker som gör skillnad.

Var extremt sugen på att få lägga händerna på just handkontrollen. Nu när jag gjort det känner jag mig besviken. Var inte alls så revolutionerande som det beskrivits, imo. Visst, det är lite ballt att man måste trycka ner lite extra för att, tex skjuta när man "ADS" och dylikt, men att det skulle vara något hejdundrade som förändrar hela spelupplevelsen? Absolut inte.

dessutom låter konsolen speciellt under load. Vet inte om det är coilwhine, då jag inte är så påläst. Men det knackar (?) om den när den får jobba mkt i spel, vet inte hur jag ska beskriva det bättre. Märkte det speciellt i FF7 Remake som jag hunnit spela 3 timmar. Besviken på att FPS:en inte är silkeslen heller, det dippar emellanåt, märkbart och inte den silkenslena upplevelsen jag förväntade mig. Men bara i FF7 remake änsålänge. Blir det tokigt när den kör en "ps4" version av ett spel?

OTROLIGT frustrerad över crosssavefunktionaliteten också. Säkert jag som är trög, men det var fan inte inituitivt för att få igång det, Först ska du starta ps4 versionen av spelet, för att där hitta crosssave options.
Du måste ha båda versionerna installerade på din PS5 förövrigt. Sedan ladda upp ps4 data ifrån ps4versionen av spelet inifrån options för att sedan starta om spelet och glöm inte att du måste starta ps5 versionen av spelet och använda samma ingamefunktion och hämta hem datat, fick det till slut att funka till Nioh2 remastered efter att jag tagit bort all data från ps5, efter att första försöket misslyckades av ... ja jag vet inte varför.
Tog väl nån timme bara att få tillgång till min karaktär, tråkigt imo.
Jag trodde (i min enfald?) att om jag bara hämtade alla mina cloudsaves så fixade spelet resten, ICKE!

och jag har fortfarande inte lyckats i Avengers. Där får jag en trevlig ruta om att den inte lyckades kopiera gamedatat trots att jag gjort rätt och den säger att den ska hämta datat ifrån ps4 saven. mkt tråkigt.

Näe, jag har som sagt haft PS sen PS2, aldrig ens tittat på Xbox. Men den här svängen tänkte jag att kunde unna mig båda två, och jag måste säga att Xboxen känns bra mkt trevligare. Tilläggas ska väl att jag inte hunnit SÅ mkt PS5 än, men initialt är jag faktiskt lite besviken.
Absolut att kontrollen känns fräsch och bra, men inte SÅ episk.

Upplever gränssnitt och allt vad det innebär mkt trevligare på Xbox än PS idag. Vet som sagt inte hur det varit historiskt, då jag alltid enbart brytt mig om / haft PS.

Utseende = xbox, Ps5:an är ju bara såååå stor.
Kontroll = PS
Gränssnitt = Xbox
Tillgänglighet = Xbox

Sen vill jag egentligen inte nämna gamepass, men den tjänsten äger så inihelskotta, speciellt om man jämför med PS+ .

Näe, får hoppas det konstiga ljudet ifrån den ger med sig. Annars får jag nog kontakta supporten :/. Känns också väldigt tråkigt.

Summa summarum, mer besviken än nöjd

Men jag är ändå glad att jag kommer kunna spela ALLA konsolexclusives, feelsgoodman!

Medlem

Jag håller med dig om det mesta. Min PS5 låter också betydligt mer än jag förväntat mig (ska skicka iväg den på service av just den anledningen) och cross-save-funktionen är verkligen ett skämt i jämförelse med Xbox Smart Delivery. Det enda jag gillar bättre på PS5 är det faktum att gränssnittet är högupplöst och med HDR till skillnad från Xboxens ganska lågupplösta dito. DualSense-kontrollen är tekniskt imponerande tycker jag men den blir lite otymplig att hålla i efter ett tag. Xboxens kontroll ligger bättre i händerna.

C64
Medlem

Kapar tråden.. har inte ps3 system musik ? har en slim version

Medlem

Fick tillbaka min Playstation 5 i går. Eller rättare sagt, jag fick hem ett ersättningsexemplar då verkstaden bestämt sig för att byta ut min maskin till en ny. Vad de dock måste ha glömt var att starta upp den nya maskinen och kontrollera, för exakt samma problem finns även med det nya exemplaret. Ett konstant, högfrekvent och snabbt "pulserande" tjutande. Det går igång direkt när maskinen startar.
De har alltså skickat mig en ny maskin med samma fel. Blir så lack. Ska den verkligen låta såhär?

Skribent

Ett jävla trilskande med att få över sparfiler från PS4 till PS4. Trodde det var enkelt och bara följa guiden för att föra över data med två konsoler i samma nätverk, men icke!

Försökte och försökte, men samma fel hela tiden. Till slut löste jag det genom att jag startade konsolerna i felsäkert läge och därifrån uppdaterade Firmware. Japp, det finns nyare firmware att tillgå om man kör konsolen i felsäkert läge jämfört med vanligt och när inte den nyaste firmware på marknaden var installerad (som inte konsolen hittade utanför felsäkert läge) så gick det inte att föra över data...

I övrigt när jag väl kom igång så är det guld. Slutade spela Crash trilogin på min PS4 pga laddningstiderna, men nu laddas banorna upp direkt - tar knappt 2-3 sekunder. Har ju såklart 100 % på Astrobot också, grymt litet spel och handkontrollen är verkligen häftig, men måste säga att gällande passform vinner Dualshock 4 än så länge, men jag kanske vänjer mig.

Medlem

Bör det inte vara enklare att nyttja möjligheterna att föra över sparfilerna till "molnet" via PS+ kontot och sedan ladda ner dem därifrån på PS5?


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Emret:

Fick tillbaka min Playstation 5 i går. Eller rättare sagt, jag fick hem ett ersättningsexemplar då verkstaden bestämt sig för att byta ut min maskin till en ny. Vad de dock måste ha glömt var att starta upp den nya maskinen och kontrollera, för exakt samma problem finns även med det nya exemplaret. Ett konstant, högfrekvent och snabbt "pulserande" tjutande. Det går igång direkt när maskinen startar.
De har alltså skickat mig en ny maskin med samma fel. Blir så lack. Ska den verkligen låta såhär?

Det enda jag hör från min PS5:a är när den läser från skivan som sitter i. Annars är den mer eller mindre ljudlös, tänker enbart på det just när skivan snurrar runt. Osis att få hem två exemplar med samma problem men det måste ju vara relativt vanligt om båda du fått har det så.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av Emret:

Fick tillbaka min Playstation 5 i går. Eller rättare sagt, jag fick hem ett ersättningsexemplar då verkstaden bestämt sig för att byta ut min maskin till en ny. Vad de dock måste ha glömt var att starta upp den nya maskinen och kontrollera, för exakt samma problem finns även med det nya exemplaret. Ett konstant, högfrekvent och snabbt "pulserande" tjutande. Det går igång direkt när maskinen startar.
De har alltså skickat mig en ny maskin med samma fel. Blir så lack. Ska den verkligen låta såhär?

Låter som du har råkat ut för spoltjut, eller coil whine på engelska. Jag råkade ut för det när jag köpte nya grafikkort en gång, men det blev bättre med tiden. Det borde inte vara skadligt för konsolen, men konstant ylande när man spelar är ju ohemult irriterande.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent
Skrivet av matt76:

Bör det inte vara enklare att nyttja möjligheterna att föra över sparfilerna till "molnet" via PS+ kontot och sedan ladda ner dem därifrån på PS5?

Som jag förstår det så måste jag då betala för PS+, men jag kanske har missuppfattat. Just nu betalar jag inte för varken PS+ eller PS now.

Skribent
Skrivet av matt76:

Bör det inte vara enklare att nyttja möjligheterna att föra över sparfilerna till "molnet" via PS+ kontot och sedan ladda ner dem därifrån på PS5?

Som jag förstår det så måste jag då betala för PS+, men jag kanske har missuppfattat? Just nu betalar jag inte för varken PS+ eller PS now.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Låter som du har råkat ut för spoltjut, eller coil whine på engelska. Jag råkade ut för det när jag köpte nya grafikkort en gång, men det blev bättre med tiden. Det borde inte vara skadligt för konsolen, men konstant ylande när man spelar är ju ohemult irriterande.

Det är fruktansvärt irriterande. Jag är inte säker på att det är spoltjut, det verkar ha med fläkten att göra. Här är ett youtube-klipp där man kan höra hur den låter https://www.youtube.com/watch?v=RrzDqgyWBVA. Det är inte min maskin i klippet men min låter exakt likadant. Jag funderat på att köra lite tryckluft i fläkten när maskinen är avstängd och se om den ger ifrån sig samma ljud då.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Som jag förstår det så måste jag då betala för PS+, men jag kanske har missuppfattat? Just nu betalar jag inte för varken PS+ eller PS now.

Ah ok, då har du så klart inga andra val, då just den möjligheten enbart finns för PS+ kunder.

Går för övrigt annars att kopiera enbart sparfiler till USB-minne och föra över dem den vägen (är troligen lite smidigare än att koppla samman maskinerna).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Skriv svar