Nu kan du prenumerera på Crusader Kings 2-dlc för 50 kronor i månaden

Robot
Nu kan du prenumerera på Crusader Kings 2-dlc för 50 kronor i månaden

Ska göra spelets dlc-mängd "mindre skrämmande".

#crusader-kings-ii, #paradox-interactive


Medlem

Inget jag kommer att göra själv men det är bra att det finns en möjlighet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det skulle passa mig utmärkt. Jag brukar hårdköra Europa Universalis och Crusader Kings i en månad, sedan dröjer det innan jag spelar på nytt.

50:- för alla tillbehör under den månaden skulle vara riktigt prisvärt.

I nuläget är tröskeln för att komma igång igen hög eftersom det ofta har släppts ett antal expansioner när det väl är dags att spela igen.

Medlem

Mer skrämmande med månadsavgift.

Medlem
Skrivet av Windir87:

Det skulle passa mig utmärkt. Jag brukar hårdköra Europa Universalis och Crusader Kings i en månad, sedan dröjer det innan jag spelar på nytt.

50:- för alla tillbehör under den månaden skulle vara riktigt prisvärt.

I nuläget är tröskeln för att komma igång igen hög eftersom det ofta har släppts ett antal expansioner när det väl är dags att spela igen.

Har du testat imperator rome nu med 2.0 patchen. Det är bättre nu!


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Har du testat imperator rome nu med 2.0 patchen. Det är bättre nu!

Jag har inte testat det överhuvudtaget. Ska ge det en chans när jag är "färdig" med CK3

Medlem

Handlar artikeln om CK 2 eller CK 3? Lite oklart

eld
Medlem

så räknade cirka 6 år från första till senaste dlc't av ck2, 72 månader, 3600kr om du började från början och slutade när sista dlc't släpps, men jag tror inte du får behålla något. Nån kan ju rätta mig där annars.

Billigare än om du tänker köpa alla expansioner vid sitt ursprungspris när de släppts, dyrare än om du köper dessa under sale.

många för och nackdelar!

Bra om du hoppar in väldigt sent och bara tänkt köra ett år eller mer sporadiskt, mindre bra om du tänkte köra länge och vill behålla expansioner i framtiden.

Edit: såg just att det handlade om ck2, så allt jag skrev blir ju lite konstigt.

Medlem
Skrivet av eld:

så räknade cirka 6 år från första till senaste dlc't av ck2, 72 månader, 3600kr om du började från början och slutade när sista dlc't släpps, men jag tror inte du får behålla något. Nån kan ju rätta mig där annars.

Frågan är ju hur många som spelar det 72 månader i sträck. De flesta spelar nog bara aktivt i någon månad innan de börjar spela något annat eller tar en paus, under den tiden kan man ju pausa prenumerationen.

Medlem
Skrivet av Yeti:

Handlar artikeln om CK 2 eller CK 3? Lite oklart

Förutom att det står Crusader Kings II i rubriken tyckte jag att ” Tröskeln är alltså hög, och nu lanserar Paradox en prenumerationsmodell för dlc till Crusader Kings II.” är rätt tydlig om vilket det handlar om.

eld
Medlem
Skrivet av Zulthar:

Frågan är ju hur många som spelar det 72 månader i sträck. De flesta spelar nog bara aktivt i någon månad innan de börjar spela något annat eller tar en paus, under den tiden kan man ju pausa prenumerationen.

Precis så jag tänkte, men då blir det svårt att vara spontan, går ju inte att "bara" spela en gång i månaden

Många spelar nog bara några gånger om året, så då passar det sig!

Medlem

Jag gillar inte tanken på DLC överhuvudtaget.

Visst, en del av dem är faktiskt bra.

Medlem

Årets skämt. Hoppas de går i konkurs.

1
Skriv svar