Pågående spamattack

Skägg.
10 Chambers
Pågående spamattack

Sicken måndag! Kina verkar ha hälsat på under morgonkvisten och aktiverat ett gäng gamla konton som börjat skicka ut PM med den enkla frågan "Vill du knulla". Oavsett om du vill detta eller inte, klicka inte på några länkar i dessa PM. Så gör vi vårt bästa för att rensa bort skiten.

Visst får man lite Hotmail 1998-vibbar?


signatur
jbx
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sicken måndag! Kina verkar ha hälsat på under morgonkvisten och aktiverat ett gäng gamla spamkonton som börjat skicka ut PM med den enkla frågan "Vill du knulla". Oavsett om du vill detta eller inte, klicka inte på några länkar i dessa PM. Så gör vi vårt bästa för att rensa bort skiten.

Veckans första fniss, tackar


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Jag som trodde att det var någon som var lite morgonpilsk och fann mig tilltalande. Tji fick jag...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jbx:

Veckans första fniss, tackar

Kanadagäss är inga renliga djur.

Skrivet av Picknickfilt:

Jag som trodde att det var någon som var lite morgonpilsk och fann mig tilltalande. Tji fick jag...

Sorry! Eller ja, det kan ju vara någon som är jättepilsk och skickat ett par hundra PM.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sicken måndag! Kina verkar ha hälsat på under morgonkvisten och aktiverat ett gäng gamla spamkonton som börjat skicka ut PM med den enkla frågan "Vill du knulla". Oavsett om du vill detta eller inte, klicka inte på några länkar i dessa PM. Så gör vi vårt bästa för att rensa bort skiten.

Visst får man lite Hotmail 1998-vibbar?

Jag är en kränkt vit medelåldersman... Jag har inte fått någon förfrågan 😂


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Taskman:

Jag är en kränkt vid medelåldersman... Jag har inte fått någon förfrågan 😂

Vi har framfört din åsikt till bottarna. Självklart borde alla få spam.


signatur
Medlem

Förbannat... Önskar jag hade sett det här lite tidigare. Jag hade ju redan börjat diskutera skilsmässa med frugan. Har sagt åt henne att yngre kvinnor på FZ är ute efter mig.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har framfört din åsikt till bottarna. Självklart borde alla få spam.

Menar det. Vi alla ska vara inkluderade. Man vill ju inte känna sig utanför när det kommer till de viktiga förfrågningarna.
Måste ju kunna visa frugan att även på internet gillar folk mig 🤣


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Skickade pm om detta, men ser ni detta meddelande så kan ni ju då strunta i mitt pm
berättade för min sambo om det fina erbjudandet, hon såg sådär road ut

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sicken måndag! Kina verkar ha hälsat på under morgonkvisten och aktiverat ett gäng gamla spamkonton som börjat skicka ut PM med den enkla frågan "Vill du knulla". Oavsett om du vill detta eller inte, klicka inte på några länkar i dessa PM. Så gör vi vårt bästa för att rensa bort skiten.

Visst får man lite Hotmail 1998-vibbar?

Jag får mer Albin 8 år vibbar ^^

EDIT:
Eller i mailen "Hej det är Kina ska vi knulla?"

It's not a lake, it's an ocean

Just där runt 1998-99 brukade vi roa oss med att skriva upp våra kompisars mejladresser på olika mejlprenumerationer. Jag minns än i dag hur jag varje vecka fick Swazi News i min inkorg och detsamma gällde förstås mina vänner. Hur intressant som helst, naturligtvis.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tydligen är jag inte tilldragande nog då ingen bott vill ligga med mig

Medlem

Jag vill ju Knulla men har inte fått något PM. Lady's, I'm right here!

ELF
Medlem

Jag har inte heller fått något.
Nä nu e ja arg.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag får snarare vibbar från Aftonbladets chatrum, gymmet och biblioteket där random personer helt sonika ställde exakt samma fråga. Det kanske var kineser redan då?


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av jbx:

Veckans första fniss, tackar

Håller med, jag hade en skitmorgon än så länge, detta fniss hjälpte!

Hedersmedlem
Kenneth Lindqvist

Vad fan, jag har inte fått något PM heller! Elakt!

Medlem

Själv fick jag två stycken misslyckade/nekade inloggningsförsök på min live.se epost nu under morgonen. Båda var från Kina. Har tvåstegsverifiering så det ska krävas en del där. Har inte skett på flera år. Vad har de kikarn? 😆

Medlem

Jag har inte heller fått något PM. Ska se till att skriva en rejält vresig insändare till Sydsvenskan.

Skribent

Jag vill bara ha en kram och en Bellman-historia. Varför är det alltid pang på rödbetan direkt?

Skägg.
10 Chambers

För att ni som inte har fått PM inte ska känna er orättvist behandlade har vi stängt av PM för alla.

(eller så är det för att förhindra fler just nu, men säg inte det till någon).


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

För att ni som inte har fått PM inte ska känna er orättvist behandlade har vi stängt av PM för alla.

(eller så är det för att förhindra fler just nu, men säg inte det till någon).

Satt på spänn och väntade på mitt PM och så har ni stängt av funktionen...
Ne nu är jag dubbelkränkt och det på en måndag. Hur ska denna vecka sluta som knappt ens börjat


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Jag blev lite fundersam vem i redaktionen som skickade detta fina erbjudandet, men det var kina-avdelningen som var i farten denna gång

Det intressanta är att recaptcua inte hjälper i detta fall. Det vore ju bra om ni satte en begränsning där man måste vara medlem i ett fåtal dagar eller skrivit ett litet antal inlägg i forumet innan man får skicka pm till andra.

Bra att ni stängde av tills ni rensar bort alla dessa meddelanden.

NuZ
Testpilot

Jag har inte fått något spam


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medeltidsman 🧔
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sicken måndag! Kina verkar ha hälsat på under morgonkvisten och aktiverat ett gäng gamla spamkonton som börjat skicka ut PM med den enkla frågan "Vill du knulla". Oavsett om du vill detta eller inte, klicka inte på några länkar i dessa PM. Så gör vi vårt bästa för att rensa bort skiten.

Visst får man lite Hotmail 1998-vibbar?

Om man skickat ett snarlikt PM nyligen.. blir man automatiskt klassad som bot då eller hur funkar det?

... frågar åt en vän.


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

Medlem

Som kompensation för det stora skada på jobb och liv som den här stora nedstängningen av FZ samhället har haft så förväntar jag mig att @Carl Johansson-Sundelius kompenserar alla FZ samhällets medlemmar med ett kärleksfullt PM vardera efter vi blivit färdigvaccinerade mot Kina viruset!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rafner:

Förbannat... Önskar jag hade sett det här lite tidigare. Jag hade ju redan börjat diskutera skilsmässa med frugan. Har sagt åt henne att yngre kvinnor på FZ är ute efter mig.

Det kan inte ha varit din fru som skickade just ditt meddelande?

Skrivet av Aletheides:

Tydligen är jag inte tilldragande nog då ingen bott vill ligga med mig

Tyvärr måste jag säga att de är mer intresserade av dina kontouppgifter än dina fortplantningskunskaper.

Skrivet av jehuty:

Jag vill ju Knulla men har inte fått något PM. Lady's, I'm right here!

Vi har redan börjat skissa på en ny del i forumet för alla som vill köra lite "kött-coop" - även en spamattack är en möjlighet!

Skrivet av Raven_cc:

Vad fan, jag har inte fått något PM heller! Elakt!

Vi bad spammarna att exkludera dig. Ha!

Skrivet av elPresidente:

Själv fick jag två stycken misslyckade/nekade inloggningsförsök på min live.se epost nu under morgonen. Båda var från Kina. Har tvåstegsverifiering så det ska krävas en del där. Har inte skett på flera år. Vad har de kikarn? 😆

De vill komma åt din "kikare".

Skrivet av Fatmajk:

Jag har inte heller fått något PM. Ska se till att skriva en rejält vresig insändare till Sydsvenskan.

Vore det inte bättre med en kontaktannons i Sydsvenskan då?

Skrivet av bastard:

Jag vill bara ha en kram och en Bellman-historia. Varför är det alltid pang på rödbetan direkt?

En spammare, en bastart och en Bellman gick in på en bar...

Skrivet av Taskman:

Satt på spänn och väntade på mitt PM och så har ni stängt av funktionen...
Ne nu är jag dubbelkränkt och det på en måndag. Hur ska denna vecka sluta som knappt ens börjat

Cockblock!


signatur
Geeks Gaming
Skrivet av Klorixx:

Om man skickat ett snarlikt PM nyligen.. blir man automatiskt klassad som bot då eller hur funkar det?

... frågar åt en vän.

Tack för ditt pm men jag har inte webcam

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Som kompensation för det stora skada på jobb och liv som den här stora nedstängningen av FZ samhället har haft så förväntar jag mig att @Carl Johansson-Sundelius kompenserar alla FZ samhällets medlemmar med ett kärleksfullt PM vardera efter vi blivit färdigvaccinerade mot Kina viruset!

Jag har ett förslag på vad det kan stå i det meddelandet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lagers:

Jag blev lite fundersam vem i redaktionen som skickade detta fina erbjudandet, men det var kina-avdelningen som var i farten denna gång

Det intressanta är att recaptcua inte hjälper i detta fall. Det vore ju bra om ni satte en begränsning där man måste vara medlem i ett fåtal dagar eller skrivit ett litet antal inlägg i forumet innan man får skicka pm till andra.

Bra att ni stängde av tills ni rensar bort alla dessa meddelanden.

Vi har olika begränsningar (går inte in i detalj på dem) för att förhindra spam men när de nu använde gamla, redan etablerade konton är det svårare att värja sig. Och på tal om de där robotkollarna, fick denna för någon vecka sedan... wtf liksom.

Skrivet av Klorixx:

Om man skickat ett snarlikt PM nyligen.. blir man automatiskt klassad som bot då eller hur funkar det?

... frågar åt en vän.

Din vän är välkommen att kontakta mig via de vanliga kanalerna. Flamingo på altanen, röd lampa i fönstret.


signatur
Skriv svar