Vuxna som plöjer igenom spel på löpande band, hur hinner ni?

Medlem

Fattar inte vad som är svårt lägenhet, fru och en 6 åring, heltidsjobb. Snittar 3 timmar om dagen gaming helgen blir det ännu mera! hon har ju sin hobby med, inga konstigheter.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

jbx
Medlem
Skrivet av ChalleT:

Låter som magi, har du städare och kock som sköter hushållet eller skippar du sömn helt och hållet eller hur tusan hinner du med mellan 7-8h spelande + ca 8h arbete och sen sömn? #undrande

Arbete sa jag inget om... 6h sömn, 8h spel och resten till av tiden till annat. Så visst hinner jag laga mat och städa.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Får som högst ihop kanske 5 timmar på en vardag och kanske 6 timmar på helgerna.
Då är jag gift och har 2 grabbar på 7 och 9 år. Åldern på barnen underlättar ju här då man ibland spelar lite tillsammans med ungarna. Fast då mest Minecraft och sportspel än så länge, försöker hålla dem borta från Fortnite ett tag till.

Men när dem kör Roblox eller annat liknande brukar jag köra något helt annat. Sen efter dem lagt sig spelar man lite till då jag inte alls ser på tv eller serier numer, varför kolla på någon annans äventyr när man kan vara med i ett
Frun jobbar i butik så hon jobbar en hel del, när hon kommer hem brukar det inte finnas mycket energi kvar för "samkväm" så romantiken brukar få vänta till helgerna om hon inte jobbar då också såklart.

Coronan har ju bidragit till mer spelande också såklart, äldsta grabbens hockeyträningar har varit inställda och många av dem utflykter man annars gör har man fått ställa in. Hälsan har också blivit sämre då jobbets egna gym stängts och jag har inte dragit tummen ur och skaffat ett eget gymkort ännu. Under sommaren blir det ju också mindre spelande då man även har ett hus att sköta om. Jobbar under dagarna som supporttekniker/systemutvecklare så många timmar framför skärmen blir det.

Medlem
Skrivet av jbx:

Arbete sa jag inget om... 6h sömn, 8h spel och resten till av tiden till annat. Så visst hinner jag laga mat och städa.

Ah, missförstånd av mig. Blir en enklare ekvation då. 🙂

Medlem

Spelande hustru, spelande dotter, ingen tv.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Mitt svar är enkelt. Jag har alltid offrat sömnen för spelande. När barnen är hos mig spelar jag oftast mellan 20.00-0.00 på vardagar. När barnen är hos sin mamma kan jag ibland spela direkt efter jobbet tills jag lägger mig, ibland inget alls eftersom jag passar på att träna/umgås/handla med mera.

Men det korta svaret är att jag sällan går och lägger mig före 23.30 (sen upp 07.00 under corona och 06.00 i vanliga fall).

Medlem

Jösses, ni gör det bra.
Jag tycker det blev svårt nog att hinnabara när jag skaffade hund

Men nog blir det en timma eller två de flesta vardagar och ofta lite mer på helgen


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av piddau:

Kan tyvärr inte hjälpa dig nämnvärt.

2 Barn, fru, hus, hund och heltidsjobb. Förutom det så tränar jag BJJ 4 gånger i veckan samt har lite andra hobbys som tar tid.

Jag får oftast runt kanske 6-8 timmar i veckan att spela.

Ta bort hunden så är det samma som jag lever. Det jag upptäckt är ju att man också blir bättre på att planera när man fått barn, vilket också frigör tid. Sen hittar man andra sätt att spela på, som du nämner Stadia. Jag spelar en hel del på Swtich, kan jag göra medan barnen ser en film på tvn tex och samtidigt vara "med". Brukar tex spela Xcom 2 eller något liknade spel där jag inte behöver ha sådan fokus på story.

Men du tränar BJJ? Vart och vilken klubb? Själv så kör jag på Gracie Barra Umeå och fick mitt bruna bälte i sommar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Ta bort hunden så är det samma som jag lever. Det jag upptäckt är ju att man också blir bättre på att planera när man fått barn, vilket också frigör tid. Sen hittar man andra sätt att spela på, som du nämner Stadia. Jag spelar en hel del på Swtich, kan jag göra medan barnen ser en film på tvn tex och samtidigt vara "med". Brukar tex spela Xcom 2 eller något liknade spel där jag inte behöver ha sådan fokus på story.

Men du tränar BJJ? Vart och vilken klubb? Själv så kör jag på Gracie Barra Umeå och fick mitt bruna bälte i sommar.

På kampcenter?
Jag har tränat en del kickboxning där fast det är ett antal år sedan nu.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Johlor:

Ta bort hunden så är det samma som jag lever. Det jag upptäckt är ju att man också blir bättre på att planera när man fått barn, vilket också frigör tid. Sen hittar man andra sätt att spela på, som du nämner Stadia. Jag spelar en hel del på Swtich, kan jag göra medan barnen ser en film på tvn tex och samtidigt vara "med". Brukar tex spela Xcom 2 eller något liknade spel där jag inte behöver ha sådan fokus på story.

Men du tränar BJJ? Vart och vilken klubb? Själv så kör jag på Gracie Barra Umeå och fick mitt bruna bälte i sommar.

Körde en del på Switch innan också men barnen har i stort sett tagit över den, även tappat den osv så den har sett bättre dagar... Båda barnen gillar spel så kan spela med dom också om dom gjort läxor osv(vilket är en jäkla utmaning att få dom att göra...)

Kör på Musubi Dojo i Löddeköpinge, en lite mindre klubb som har många olika kampsporter som man kan köra på samma medlemskap. Har nästan precis börjat(började för ett år sen, men så kom Corona osv, så det blev inte så mycket träning) så jag är kvar på det vita, just nu känns det som jag kommer vara kvar på det ett bra tag till Grattis till det bruna!

Medlem

Barnfri och en sambo som uppskattar egentid lika mycket som en själv.

Medlem

Sambo, två hundar, villa...Sambon är ganska förstående för mitt spelande och klagar i stort sett aldrig över det. Vill hon göra något med mig så säger hon det plus att sedan jag köpte en symaskin och ett växthus till henne i födelsedagspresent så har hon själv ganska så fullt upp

Annars så spelar jag mestadels på kvällar/nätter. Är en riktig nattmänniska samtidigt som sambon är morgonmänniska så vi har löst det som så att hon tar ut hundarna på morgonen och låter mig sova medan jag tar dem på kvällarna. Vad jag har svårt att förstå är hur folk får ihop allt när man har barn? Kan inte greppa det, vi har liksom bara två hundar men dagar då vi båda jobbat och slutat vid säg 17 så är det ju kaos, laga mat, ut med hundar och sen är man ofta så jävla trött att man typ stupar i säng eller i soffan. Hur orkar ni?

Nu är vi mer eller mindre helt klara med allt inomhus på huset, men vår- och sommartid så blir det ganska så mycket arbete i trädgården också.

12
Skriv svar