Rykte: Nintendo Switch med 4K-upplösning och större OLED-skärm släpps innan jul

Medlem

En ny Switch redan till jul detta år känns lite tidigt. Tror de låter den gamla modellen ha sina hela 5 år på marknaden innan de kommer ut med en riktig efterföljare. Tidigast våren 2022 skulle jag tippa att vi får en Switch 2/Switch Pro/Super Switch/New Switch eller vad det än blir.

Medlem
Skrivet av vamp:

Måtte den heta Super Nintendo Switch.

Blir inte bra. Blir inte bra då det kommer komma en massa SS skämt. Japan var ju en del av axelmakterna.

Gnällkuk
Skrivet av matnojje:

Blir inte bra. Blir inte bra då det kommer komma en massa SS skämt. Japan var ju en del av axelmakterna.

Hur då? SNS = SS?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

hur dyr kommer inte den bli då ? tycker inte nintendo ska försöka tävla med 4k upplösning o sånt.. känns inte som det är darför man kör switch...

Medlem

"Switch Up" tror jag den kommer heta.

Medlem

Switch 2 4K


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Nintendo sWiiUtch SuperLite tycker jag blir ett bra namn.

Medlem
Skrivet av matnojje:

Blir inte bra. Blir inte bra då det kommer komma en massa SS skämt. Japan var ju en del av axelmakterna.

Sega Saturn gick dock an.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av matnojje:

Blir inte bra. Blir inte bra då det kommer komma en massa SS skämt. Japan var ju en del av axelmakterna.

Ingen bryr sig om sådant trams utanför USA och ”Blue checkmark”-Twitter.

It's not a lake, it's an ocean

Undrar vilken prisbild de tänker sig. En vanlig Switch kostar ju fortfarande uppemot 4000 kr och då behöver man, åtminstone jag, köpa en Pro Controller för 800 spänn till det. Så närmare 5000 kr utan ett enda spel. Det får man nästan en Xbox Series X för.

Hur som helst vet jag inte riktigt vilken målgrupp Nintendo tror att en Switch 4K ska appellera till. Ingen köper väl Switch för grafiken/prestandan, och antalet som har väntat med att köpa konsolen för att de tycker att den är för klen lär inte vara så stort.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hur då? SNS = SS?

SNS låter ju snarare som Sneeze!

Medlem

Ja Tack! Bästa komplementet till PC


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Mitt första intryck är ett det är ett önsketänkande rykte, men man får väl se.

Medlem

Det har varit rykte sedan 2017 att "i år kommer den." Och den kommer inte att konkurrera, specs, med Xbox Series. Mera Xbox One OG.

Men när den väl finns i handeln då tror jag på det.

Medlem
Skrivet av matnojje:

Blir inte bra. Blir inte bra då det kommer komma en massa SS skämt. Japan var ju en del av axelmakterna.

Klart det blir bra. Japanerna är ju trots allt naziater.

Inaktiv

För egen del så ser jag hellre en ny Switch där Joy-Con Drift är ett minne blott.

Medlem

Tror snarare de skjuter sig i foten. Priset måste hållas lågt, de flesta spel är remakes eller indie som iaf jag kört.
Triple A kör man på andra system.
Bättre satsa på ljusstarkare skärm, fortsatt bättre batteritid och bättre kylning som är passiv (min fläkt låter skitilla emellanåt), och håll priset så lågt det går.

Inaktiv
Skrivet av Ruffles:

Undrar vilken prisbild de tänker sig. En vanlig Switch kostar ju fortfarande uppemot 4000 kr och då behöver man, åtminstone jag, köpa en Pro Controller för 800 spänn till det. Så närmare 5000 kr utan ett enda spel. Det får man nästan en Xbox Series X för.

Hur som helst vet jag inte riktigt vilken målgrupp Nintendo tror att en Switch 4K ska appellera till. Ingen köper väl Switch för grafiken/prestandan, och antalet som har väntat med att köpa konsolen för att de tycker att den är för klen lär inte vara så stort.

Jag har typ varit inne på samma spår och har därför inte trott (eller velat tro så mycket på) att en 4K Switch ska komma. I alla fall inte än.

Däremot så har jag trott mer på en Switch DS sen jag såg att någon hade hittat att Switch kommer eventuellt att börja stöda två skärmar.
Men samtidigt så utesluter inte det ena det andra heller.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

SNS låter ju snarare som Sneeze!

Du menar att inte SNES gjorde det?

Medlem

Pro i år? Då blir det väl Switch 2 nästa år då

Medlem

Sålde min Swich för några år sen och har sen dess väntat på "Pro" versionen. Hoppas den kommer i år och att man nuvarande spel kan dra nytta av ökade prestandan. Zelda och alla andra bra spel i 4K/60 fps är förväntningen.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Du menar att inte SNES gjorde det?

*Mind Blown*

How did I not see this? >.<

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Sega Saturn gick dock an.

Jo men då var inte internet memes en sak.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Undrar vilken prisbild de tänker sig. En vanlig Switch kostar ju fortfarande uppemot 4000 kr och då behöver man, åtminstone jag, köpa en Pro Controller för 800 spänn till det. Så närmare 5000 kr utan ett enda spel. Det får man nästan en Xbox Series X för.

Hur som helst vet jag inte riktigt vilken målgrupp Nintendo tror att en Switch 4K ska appellera till. Ingen köper väl Switch för grafiken/prestandan, och antalet som har väntat med att köpa konsolen för att de tycker att den är för klen lär inte vara så stort.

Det låter på dig som att en Switch Pro inte skulle sälja. Det kommer den göra, Switch är världens snabbast säljande konsol, den ligger ungefär 10 miljoner före ps2 efter samma tid på marknaden. Ps2 är världens mest sålda konsol med drygt 150 milj sålda. Sen dessa märkliga avrundningar? Elgiganten tar 3689 för en Switch och en pro kontroller får man för under 700 kr, alltså 4400 kr, det är inte 5000. Sen kostar(enligt prisjakt) xboxseriesx 5689 kr, det är inte nästan 5000, med dina tidigare avrundningar så är det snarare 6000. Varför blev det så märkligt?

Skribent
Skrivet av matnojje:

Jo men då var inte internet memes en sak.

Samtidigt döpte så har de ju Zelda Skyward Sword och det förkortas ju SS eller Zelds SS.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Då har de i så fall en SoC som klarar av 4K, 30 fps (15-20, let's be real), och så kör den förmodligen då "bara" 60 fps cap i 720p.

Skärm: 1280 x 720 = 921 600 pixlar per frame x 60 fps = pusha 55 296 000 pixlar i gameplay
Dockad: 3840 x 2160 = 8 294 400 pixlar per frame x 30 fps = pusha 248 832 000 pixlar i gameplay

Viss skillnad i krav på kraft. Synd då att ryktet inte nämner en lite större enhet med 1080p skärm istället.
Men vem vet, den är ju i så fall stark nog att köra spelen i 1080/60p och rita ut dem i 720/60p, så de blir skarpare.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Som någon redan påpekat tror jag inte det handlar om spelande i 4K. Det finns ingen anledning till det. Det handlar om att kunna hantera en 4K signal och erbjuda rörligt material i 4K.

Medlem

4K upplösning var möjligt redan 2011 nu är det tio år framåt så självklart så borde det vara standard för 4K upplösning numera . Förstår inte varför man är emot prestanda, räcker bara att inte köpa annars.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av lasselason:

Det låter på dig som att en Switch Pro inte skulle sälja. Det kommer den göra, Switch är världens snabbast säljande konsol, den ligger ungefär 10 miljoner före ps2 efter samma tid på marknaden. Ps2 är världens mest sålda konsol med drygt 150 milj sålda. Sen dessa märkliga avrundningar? Elgiganten tar 3689 för en Switch och en pro kontroller får man för under 700 kr, alltså 4400 kr, det är inte 5000. Sen kostar(enligt prisjakt) xboxseriesx 5689 kr, det är inte nästan 5000, med dina tidigare avrundningar så är det snarare 6000. Varför blev det så märkligt?

Ingen tror nog att Switch kommer passera PS2 på 155 miljoner sålda enheter, men den lär säkert slå Wii på strax över 100. Men du verkar inte ha läst vad jag skrev. Varför skulle bättre prestanda locka när det över huvud taget inte har varit usp:en för Switch någon gång? Frågan om vilken målgruppen för en "Switch Pro" är kvarstår.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag är absolut intresserad! Spelar endast handhållet och har gjort sen releasen 2017, en större och bättre skärm är önskvärt.

123
Skriv svar