Microsoft medger att vissa nya Xbox-kontroller lider av problem med knapparna

Robot
Microsoft medger att vissa nya Xbox-kontroller lider av problem med knapparna

Har du problem med knapptryck som inte registreras?

#Microsoft, #Xbox-controller


Medlem

Tråkigt när samtliga tillverkare stressar och får fram produkter som inte håller standarden. Förskonad från drifting på min Dualsense men åkte på dålig GPU på PS5:an så fick vänta en månad på att dom skulle felsöka och komma underfund med att ja skulle få en ny enhet istället.. Inte som att damma av ditt SNES. Långt ifrån samma teknik ja, bara principen.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Inte haft några problem med mina kontroller, men jag hoppas man kan få den utbytt snabbt om något sånt uppstår. Inte vänta en månad som @jonkan beror kanske på vilken butik man köpt av.

Medlem

Inte haft några problem än med mina dualsense eller kontroller från någon annan generation men håller tummar och tår att dom håller ett bra tag.
Fantastisk kontroll men jäkligt tråkigt att så dyra produkter inte håller måttet blir lite slit och släng mentalitet över det hela, inte jättebra för miljön heller om inte kontrollerna håller några år utan behöver bytas ut

Medlem

Haft lite problem med att styrkorset "hoppar" över vissa gånger i menyer och så, ett tryck registreras som två så meny intensiva spel är är lite no go just nu,trodde att det skulle gå å patcha det men verkar vara ett större problem?

Medlem

Jag har problem med A-knappen på min kontroll.

Medlem

Jag har mest problem med Y och men även A strular till och från. Kör mkt rocket League men det gör hela upplevelsen väldigt frustrerande...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Samma här med A knappen 😩 lika bra ta fram sin gamla nes med kontroller som är 35 år gamla och funkar felfritt fortfarande.

Medlem

Har haft problem med A-knappen..

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Inte haft några problem med mina kontroller, men jag hoppas man kan få den utbytt snabbt om något sånt uppstår. Inte vänta en månad som @jonkan beror kanske på vilken butik man köpt av.

Via MediaMarkt för min del, den har tydligen sin reptjänst i Frankrike av alla ställen så de är ju lite transportsträckor också, sen är väl tillgången till utbytes-enheter en faktor också misstänker jag. Har en dotter på snart 1 år att se efter så man håller sig upptagen vilket som.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Nu kan äntligen alla dåliga förlorare faktiskt skylla på kontrollen när de i frustration skriker ut "MEN JAG TRYCKTE JU FÖR FAN!!!"

Medlem

Ursäkta språket men dagens ungdomar är f*cked up pga FOMO and YOLO. Har märkt att det mesta av dagens elektronik inte funkar som det ska första 6-12 månader. I bästa fall är man obetald betatestare i många månader i sämsta har man köpt grisen i säcken.

Elektronik är en sak men du har ju nya "lägenheter" som är rena fusk byggen eller nya "bilar" vars byte av batterier kostar sisådär 270.000 SEK. I linje med att en fullt fungerande mobil måste slängas då batteribyte kostar mer än att köpa en ny.

Men de räddar ju klimatet och därmed jorden. Rant over från en gammal gubbe. 🙂

PS Inte riktigt över än:
Saving the planet

Medlem

Det lilla jag spelat så har jag inte märkt av något problem. Enda problem eller mja, är att kontrollen känns extremt "billig plast". Men annars så är själva formen och spakar/knappar sköna.

Medlem
Skrivet av Kain_diablo:

Samma här med A knappen 😩 lika bra ta fram sin gamla nes med kontroller som är 35 år gamla och funkar felfritt fortfarande.

Oj, det låter ju helt otroligt.
Känner nog ingen som har en helt fungerande nes dosa som användes aktivt på den tiden.
På våra handkontroller så var både styrkorset och a/b knapparna extremt tröga och jag har till och med minnen från att jag fick blåsor på den tiden.

Du spela aldrig till exempel track and field eller wrestling antar jag?

Några andra problem som jag haft under åren är:
Snes: R och L knapparna, antagligen efter mycket fighting spel spelande.
N64: Styrspaken nöts ut, tror även att andra knappar var lite glappare men fungera ok.
Gamecube: hade nog inga problem där faktist, styrspaken vart nog lite lätt skadad kanske.
Xbox 360: Lite drifting.
Xbox One: Inga problem än, har nog inte spelat lika många timmar med den som med 360, använder den fortfarande med PC så jag får väl se hur det utvecklar sig framöver.
PS4 Pro: inga problem, men har nog inte lika många speltimmar där, köpte Pro som släpptes en bit in i generationen.

Har PS5 nu och upplever OX■/\ som lite gnisslande, men det kanske inte är något problem, får se lite med tiden. Annars så trivs jag väldigt bra med handkontrollen och rankar den högst.

De nya kontrollerna har ju bara en hållbarhet på minst 400 timmar enligt iFixit(gäller säkert de äldre stryrspakarna med), så det är inte så konstigt att de går sönder.

Personligen så är största problemet att dem gjort det svårt att reparera till exempel styrspakarna, annars så kunde jag levt med att byta ut dem efter 2-3 år för 2-300 ifall jag spela mycket.

Medlem

Inga problem här men använder min Elite v2 till series X, kanske är av bättre kvalitet än den medföljande.

Medlem

Min nya kontroll från series X konsolen är i Tyskland nu i ett garanti ärende. Höger styrkors knapp som glappar. Heala sig i Division 2 avbröts gång på gång när man höll knappen inne. Sjukt frustrerande. Så, förhoppningsvis kommer en utbytes kontroll i veckan...om jag har tur

Medlem

På min elit 2 så lossnade gummihöljet på spaken för att ställa in trigger-längden. De gav mig en helt ny kontroll! Vet inte om de ändrat något gällande dem och det var därför. Killen i butiken sa att han varit tvungen att lämna in sin tre gånger för olika fel.

Nu är det ju inte samma kontroll, men det visar ju tyvärr på att de inte bara är problem med just denna typ av deras kontroller...

Medlem

Jag har inte upplevt problem med knapparna med min kontroll som jag fick med min Xbox Series X men jag har upplevt väldigt dålig kvalitet på kontroller till Xbox One och då framför allt på avtryckare, bumpers och spakar. 😮 Speciellt om man jämför med tex Nintendos kontroller så tycker jag att Microsoft behöver steppa upp. Jag fick köpa nya kontroller ganska ofta samt skicka tillbaka en One-kontroll som levererades med konsol vid ett tillfälle.

De borde hålla bättre. Xbox är min favorit bland konsolerna.

Backloggens befriare
Skrivet av deezel:

På min elit 2 så lossnade gummihöljet på spaken för att ställa in trigger-längden. De gav mig en helt ny kontroll! Vet inte om de ändrat något gällande dem och det var därför. Killen i butiken sa att han varit tvungen att lämna in sin tre gånger för olika fel.

Nu är det ju inte samma kontroll, men det visar ju tyvärr på att de inte bara är problem med just denna typ av deras kontroller...

Den är ju bara att trycka tillbaks..?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ni som har problem med era, kan ni förklara lite vad som inte funkar? Är det att knappen inte reagerar på tryck eller annat?

Jag har tre Series X kontroller hemma som jag inte har några problem med alls. Men jag har inte aktivt letar efter problem heller så vill ändå testa alla ifall.

Medlem

Har ingen Xbox Series kontroller. Men 6 st Xbox One kontroller. Har inte haft några problem med dem alls. Det är ju fortfarande garanti på Xbox Series kontrollerna. Byt dem. I allt finns det "måndags ex". Inga problem i det stora hela med Xbox One/Series kontrollerna då Microsoft inte köper samma grund delar som Sony eller Nintendo gör.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Den är ju bara att trycka tillbaks..?

Nej, det gick inte, vet inte om de har gjort om den som sagt. De bytte ju ut hela kontrollen så något problem var det ju . Jag provade att trycka tillbaka höljet, lossnade direkt igen. Kan väl nämna att detta inte är ett okänt problem. Lite trist på en så dyr kontroll och framförallt en sak som jag använt en gång, nämligen när jag valde vilket inställning jag föredrog. Hände ~2 månader efter inköp, var dock seg på att lämna in den pga. corona, det började närma sig ett år sen inköp när jag lämnade in den.

Bild och tråd från annan med samma problem (bara ena av mina som trillade av) Elite Controller Series 2 trigger stoppers fell off

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Inga problem i det stora hela med Xbox One/Series kontrollerna då Microsoft inte köper samma grund delar som Sony eller Nintendo gör.

Alla tre använder samma delar från Alps.

Backloggens befriare
Skrivet av deezel:

Nej, det gick inte, vet inte om de har gjort om den som sagt. De bytte ju ut hela kontrollen så något problem var det ju . Jag provade att trycka tillbaka höljet, lossnade direkt igen. Kan väl nämna att detta inte är ett okänt problem. Lite trist på en så dyr kontroll och framförallt en sak som jag använt en gång, nämligen när jag valde vilket inställning jag föredrog. Hände ~2 månader efter inköp, var dock seg på att lämna in den pga. corona, det började närma sig ett år sen inköp när jag lämnade in den.

Bild och tråd från annan med samma problem (bara ena av mina som trillade av) Elite Controller Series 2 trigger stoppers fell off

Ok, fär min del så föll den av här om dagen när jag skulle ändra inställning och det var bara att sätta tillbaks den för mig iaf.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Exakt detta problem hade jag med y-knappen med en helt splitterny kontroll. Har bytt två kontroller redan på webhallen! Har fått en tredje nu som är något bättre men inte helt 100%

Medlem

Japp... Köpte elite 2 och hade problem med a och y knapparna samt drift i höger spak. Spelade in och visade Inet som ersatte den med en ny. Den nya fungerar bättre men y knappen kan vara flimsy ibland.

Medlem
Skrivet av saru:

Jag har mest problem med Y och men även A strular till och från. Kör mkt rocket League men det gör hela upplevelsen väldigt frustrerande...

Trodde det var jag som var slarvig och inte tryckte ordentligt. Men nu börjar man förstå ett och annat

Medlem

Hmmm, haft problem med A-knappen på 2 olika xbox-kontroller. Inte ofta eller hela tiden, men ett par gånger under en intensiv gamingdag har man skrikit det berömde "jag tryckte ju FÖR FAAAAAAN"....
Varit osäker om varit skit bakom spakarna, eller skit i knapparna. Lutar åt knapparna alltså, tacka gud för det för min egen egos skull. Annars hade ju jag varit dålig.

Ni andra som haft problem, är det också att felet inte märks hela tiden eller inbillar jag mig än?

Ambassadör
Xbox

Inga problem här än i alla fall, har två Series-kontroller än så länge.


signatur

Jump in.

Medlem

Upplever inte några problem än. Är en riktig fin kontroll! Men men, vi får väl se

12
Skriv svar