Tävla om Asus nylanserade ROG Phone 5

Robot
Tävla om Asus nylanserade ROG Phone 5

Ta chansen att vinna ett prestandamonster i fickformat!

#asus


Medlem

Syrran filmade alltihop med sin mobiltelefon!
Var ute och körde bil, och en rattfyllerist kör upp bakom och försöker köra om!
Blev så arg, så slängde min Vodka-flaska på han!

MrU
Medlem

Jag är en spelfantast; det hela började med första datorn, windows 95 och Little big adventure. Broken Sword och GTA 1 tog det hela vidare, till att jag nu har ett väldigt brett spelintresse, ffa på konsoll men även Ipad/mobil). Problemet är mina barn (oj, sa jag just det där?). Med en 8 år gammal dotter och en 5 år gammal son, samt en tredje på väg, är möjligheterna till att spela små. När väl möjligheten infinner sig till spelande i vår familj så är det tydligen barnen som har förtur. Det är här ROG phone 5 kommer in! Den slås in och ges i present till barnen, så att PS4:an blir ointressant för dem, och vipps är det jag som får TV:n för mig själv! Jösses, jag har inte ens spelat färdigt main storyn på Witcher 3 eller klarat senaste Xcom på commander-difficulty. Det här kommer ta sin tid - och tid är något jag behöver!

Medlem

Känslan när man springer runt i Genshin Impact och vänder på varenda sten medan man väntar på mer resin, och så tycker telefonen "nä, nu svettas jag lite väl mycket" och startar om?

Japp, den känslan.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

När Blizzard försvarade sig med ''Do You Guys Not Have Phones?'' så tittade jag snopet på min mobil och tänkte ''Vadå? att spela på? nänä.''
Men med ROG Phone 5 kan jag glatt konstatera att jo, nu har jag allt en gaming-telefon som gör att jag kan vara med i framtidens spelutveckling, på språng dessutom!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Med en ROG Phone 5 skulle jag äntligen ha något att göra på jobbet! Och när huvudet blir trött får det plats en hel del film och musik på 256GB!

Medlem

Ja med 4 barn som slåss om tillgången till elektroniken hemma så vore ju en ROG Phone 5 perfekt! Kan jag smyga ut ur huset och sätta mig i skogen på en stubbe och spela i lugnan ro 😍 #zen

Medlem

När jag tar bussen hem från jobbet stör jag mig alltid på ungdomarna som tycker om att spela musik för alla andra på bussen. Men med GameFX Audio System kan jag sätta mig på sätet bredvid och dränka deras hip hop och dansmusik med glorius game sounds! Och när de fattar vinken nickar vi förstående mot varandra och jag kopplar in mina kabelanslutna lurar i hörlursjacket för att slippa få mitt trådlösa blåtandsljud avlyssnat av spioner.

Medlem
Hörlursjack <3

Min nuvarande Xperia är mer tappad än mig och har därav sprickor och svarta fläckar över hela skärmen.

Spelar inga avancerade mobilspel men vore häftigt att scrolla gmailen i 144 Hz.

Har ingen aning om vad gameFX Audio System är men så länge telefonen har hörlursjack är jag mer än nöjd!

Medlem

Quoniam ego sum Deus et ego merear mobilis opus est tibi mortalium communicate!

Medlem

Som dom gamla grekerna brukade säga: " Hellre en asus i handen än 10 i butiken "
En asus telefon hade kompletterat min redan asus dominerade gaming rigg! ROG ftw

Medlem

Eftersom jag saknar någon form av socialt nätverk så skall en ROG Phone 5 övergöda mig med ytliga bekantskaper och göra mig till en stjärna.

Planen är att sätta sig på en knökfull buss, smacka upp min nya Asus ROG Phone 5 för att sedan högröstat och med fullkomlig inlevelse häva ur mig one-liners som "Wohooo, Insta laddas typ på 2 millisec. Allt tack vare Qualcomm Snapdragon 888 processorn!", "Minecraft - Pocket edition flyter som smält smööör på ROG Phone 5:s 144 Hz, 1 ms, AMOLED HDR skärm." och "Fatta, jag kan lagra kanske 500 000, 64MP, vidvinkel selfies på hela 512GB lagringsutrymme! *putar med läpparna*".

Män kommer att vilja vara mig, kvinnor kommer att vilja vara med mig.


signatur

Constants and variables

Medlem
The last hope of the common man

Som man i sina bästa år,
är gamertillvaron svår.

Gamingdator och televison,
ockuperas alltid av nästa generation.
Städa, handla och skjuts till aktiviteter,
avståndet till konsolen växer meter för meter.

Blott i sängen och på muggen,
slipper man ut ur skottgluggen.

Med en ROG Phone 5 i min hand,
sätts gaminghjärtat åter i brand.
På porslintronen kan jag skina,
GameFX överröstar småglina.
Bekvämt i sängen och med HyperCharge,
gör så jag kan "live it large".

FZ och Asus, snälla gör vad ni kan,
för att rädda en understimulerad gamer-man.

Medlem

Du vet att,
Jag gejmar, jag gejmar, jag gejmar, jag gejmar
Baby, jag tror jag är kär
I Asus Rog, I SSD , i snapdragon, i airtriggers
Jag gejmar!

Medlem

Som den hårt slitandes "hemma-pappa" jag nu blivit då frugan börjat jobba efter studier tog livet ett stort skifte. Hämtning, matlagning och städning är nu mitt jobb. Jaga runt barnet i högvarv, bossad till lek utan att få vara med att sätta reglerna, maskerad och sminkning till diverse olika prinsessor (!!) - Min stund på dagen är då frugan kommer hem och jag ska "gå på toa" = Gömmer mig från verkligheten med Youtube och öronsnäckor.. Hade jag fått TV+Xbox i badrummet hade mitt liv varit komplett. Men så blev inte fallet. Skulle denna lilla pryl läggas till under min halvtimme av frihet på toaletten skulle det ge mig en glimt av lycka när jag kan få kötta runt i någon virtuell värld (typ PugB, Fortnite eller MW-mobile). Den kraftiga fläkten som det skrivs om skulle troligen göra dubbel nytta

Medlem

Har så svårt att hitta någon som vill spela snake mot mig. Kör med Nokia 6110. Fast den har även 2 andra förinstallerade spel, Memory och Logic. Blir mest att jag sitter och spelar för mig själv på telefonen nu för tiden. Det är tråkigt tycker jag


signatur

"Kebab?"

Medlem

Oooooohhh, då hade jag äntligen gått ifrån min gamla OnePlus! Kommer förmodligen bara spela Teamfight Tactics, men definitivt utan frame stuttering! Och telefonens primära användningsområde, att visa bilder på kattungar och fz.se, kommer ju ske helt magiskt fint på en så responsiv skärm, man skulle säkert nästan kunna kolla på båda samtidigt om man trycker snabbt nog!

Avstängd

Jag behöver en ny telefon för sitter på en iPhone 5. Så denna skulle passa perfekt och verkar ju gå att spela på med.


signatur

PS5 och inget annat.

Plain ROG

Så ruggigt ROG bra ja skulle va på Diablo imortal med denna RuGGiGa ROG !


signatur

"In To The Void "

Medlem

Mitt speljag behöver denna phone lika mycket som mitt hår kräver ROGaine
Håren blir bara färre medan laggen istället ökar tills de gör mig helt insane

och med gott batteri behöver jag endast skrika åt Mobil legends i passion
Medans jag i köket kryddar min skurna bearnaise med alldeles för mycket dragon

Å asså, jag visste inte ens att Ultrasomic AirTriggers 5 fanns
Men det låter så redigt coolt att jag direkt försätts i trance

Ett telejack låter mig peka finger åt kapten blåtand
Luta mig bakåt lyssnandes på alla frekvensband

Om ROGEN är die hard 1
Har min nummer fem klätt

I er far action som går i 144 hertz och Bruce Willis när han är som bäst
Jag har en bitter Bruce som sa “Fuck it, jag går och sparkar på en död häst“

Jag är galet trött på min laggiga och gamla huawei
så snälla ni skicka det där fräsiga mobilen mywei

Medlem

Med 144 hz skärm kommer jag vinna lätt. Med air triggers kommer jag alltid sikta och skjuta rätt. Med dess kameror kommer jag kunna ta bilder på mitt vinnande leende och snygga porträtt.. Denna telefon hade varit alldeles perfekt ♥

Medlem

Med ROG Phone 5 i handen detta årtal skulle jag äntligen kunna spela Diablo Immortal!

Medlem

Med detta as till telefon i min hand kan jag lira det mesta, då kommer jag slippa fajtas om Tvn i mitt hus, speciellt med småbarn och sambo som vill se skitprogram hela kvällarna (Y)

Medlem

Jag vaknar tidigt en söndagsmorgon och det är helt tyst i huset. För ovanlighetens skull känner jag mig utvilad och jag glider, graciös som en katt, försiktigt ur sängen för att inte väcka hustrun. På med morgonrock och ett par goa strumpor för att sedan smyga bort till trappan till nedanvåningen.
Ett steg avklarat, hoppa över nästa steg då erfarenheten säger att det kommer knarra, försiktigt letar jag mig neråt med strategiska val av trappsteg. Väl nere på bottenplan andas jag ut och det börjar kurra i gamertarmen.

Jag går igenom den mentala listan av min backlogg med ett leende på läpparna över att ha lyckats smyga mig till lite egentid med datorn. När jag rundar hörnet och stiger in i datorrummet (tänk mer barnens lekrum där datorn klämts in i ett hörn) så sitter yngste sonen där med ett gigantiskt leende och spelar Roblox. Grabben yttrar lyckligt "titta pappa jag gajmaar" och jag inser att det bara är att gilla läget och ta med sig mobilen in till porslinstronen för att åtminstone försöka rädda sinnesfriden efter denna besvikelse.

I det läget känner jag mig lite som Askungen. "Vad vore väll en ROG phone 5 för en pappagamer? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar!"

Medlem

Med en mage som krånglar och säger till att det är dax.
Och barn som härjar runt med mycket ljud och flax.
Lockar vattenklosett och ROG Phone 5 med sin funktion och lugn.
Där kan jag gamea och känna mig hemma som ett brö i ugn.

Medlem

Med Snapdragon 888 5G och upp till 18 GB RAM, ska jag nog äntligen kunna finna mig en dam.

Med upp till 512 GB UFS 3.1 lagring, så är det ingen som kan kalla mig magring.

6000 mAh batteri med 65 W HyperCharge som kan hålla telefonen levande i upp till tre dagar, ingen är det då som klagar.

144 Hz, 1 ms, AMOLED HDR display, så jävla snabb, så klar, no way.

Med AirTriggers 5 Control System, blir skjuta kidsen i COD inga problem.

GameFX Audio System men också ett hörlursjack, detta kunde ingen tro, detta finns inte ens på en Mac.

Trippelkamera med 64 MP, vidvinkel, makro – och en 24 MP selfiekamera för videosamtal, bilderna blir så bra att jag kan ställa ut dom i en konsthall, i ett flertal!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

ELF
Medlem

*HOST*

*HOST*


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag hade använt den för att utklassa alla i CoD Mobile. Resten hade varit för skolarbete. KISS = Keep It Simple Studpid
Lol.

Medlem

Jag fick nyligen en Apple telefon som arbetstelefon, efter KRAFTFULLA allergi utbrott så fick jag istället arbetsgivaren att ta tillbaka telefonen och fick istället ett "bidrag" att köpa en egen telefon för. Så snabbt tog jag ett beslut och köpte en Android lur, dock visade det sig nu att trots att den har Snapdragon 855 så vart den RIKTIGT seg i spel, en Snapdragon 888 som i denna sexiga lur hade således varit strålande för mina mobila gaming behov. Att den dessutom har 6000mah batteri gör att jag utan problem kan utföra mina gaming behov gömd på arbetets toalett men ändå komma ut med 0% att tömma men med 99% batteri kvar, något som chefen såklart hade uppskattat, någon användning av den vassa trippel kameran blir det nog för allas säkerhet INTE dock.

Medlem

Med denna lur får jag tid att hinna
Både wordfeud och Quizkampen vinna
Kort kan jag knäppa med största bravur
På båd nära och kära vad bra eller hur
Att surfa på fragzone det vore ju bra
Men då krävs nog telefonen jag vill ha
Så kära domare om ni segern mig gav
Så lovar jag att plocka addblockern av

123
Skriv svar