Snabbkollen – Pc, konsol eller båda?

Medlem

Spelar endast på min Series X nu, när man var i sena tonåren och tidiga 20 års åldern så körde man bara pc.

Medlem

PC 99%


signatur

Meep!

Inaktiv

Endast PC.
Enda spelet jag saknat är Bloodborne men ovärt att köpa konsol för ett spel.
Annars spelar jag multiplayershooters+schack+spel som Rimworld och Kerbal vid datorbordet med mus och tangentbord men har även datorn inkopplad i teven så spelar resten(typ all singleplayer och split-screen) med kontroll i soffan.
Breath of the Wild spelas även bäst på PC.

Avstängd

PC endast. Finns ingenting som en konsol kan göra som inte PC kan göra bättre. Finns däremot en oändlig mängd fördelar med PC vs konsol

Redaktör
Skrivet av baxtex:

Men vissa dåtida skillnader mellan att spela på pc och konsol kvarstår, nämligen att konsolerna generellt är biligare och att pc ger bättre prestanda. Och vissa föredrar det ena, andra det andra och en del gillar allt. Var står du där?

Vet inte om det stämmer egentligen? Både spel, tillbehör och diverse online abonnemang är rätt dyrt på konsoll om du frågar mig. För mig har alltid konsoller varit berättigat för enkelheten. Numera har konsollerna blivit mer krångliga och PC mindre krångligt så de möts lite där på mitten.

Jag har ingen konsoll (förutom 360 som ligger i källaren) men spelar alla spel med handkontroll framför tvn.

Det bir svårt att jämföra om man räknar med spel, abb och tillbehör - allt sånt är ju extragrejer. Jag tänkte hårdvaran som krävs för att komma igång: antingen en spelkonsol eller en dator. Konsolen kostar väl 6 000 kr som mest, en ok spel-pc oftast mer än så.


signatur
Medlem

Jag har spelat mest på PS4 dom senaste åren tillsammans med min kusin.
Sen skaffade en kompis en PC för typ ett år sedan och då blev det många timmar Destiny 2 och på senare tid Remnant: From the Ashes. Den senaste månaden har det nästan bara blivit Valheim och då PC.


signatur

PSN: MrOakenborn

Daz
Medlem

Spelar på båda så jag röstade på det.

Men jag spelar främst på pc. De spel jag köper till konsollerna är de som är exklusiva, eller var exklusiva då vissa spel senare kan ha släppts även till dator.

Har köpt nästan allt sedan Playstation 2, Gamecube och Xbox eran.
Så jag har Playstation 2, Gamecube, Xbox, Xbox 360, Playstation 3, Wii, Xbox One, Playstation 4, Wii U, Nintendo DS, PSP, Nintendo 3DS, Playstation Vita samt en 6-7 stycken datorer här hemma.

Skulle jag göra en uppskattning så spelar jag säkert minst 70% på datorn. Resterande tid för att lira igenom de exklusiva spelen på respektive konsoll.

Medlem

Brukar gå i perioder men nu är det bara konsol, PC är för mig till för slösurfande, twitch, youtube. Känner mig klar med Wow:shadowlands.

Medlem

PC 95% typ Skulle kunna tänka mig mobilen men har en blackberry Key one som är kass för spel och är för snål för att lägga pengar på mig själv istället för dottern

12
Skriv svar