Bethesda äntrar Game Pass – massa klassiska spel tillagda

Robot
Bethesda äntrar Game Pass – massa klassiska spel tillagda

På både pc och Xbox.


Inaktiv

Hänvisar inte moln till xcloud och inte molnsparande?

Redaktör
Skrivet av anon_118566:

Hänvisar inte moln till xcloud och inte molnsparande?

Kanske var otydlig, har formulerat om.


signatur
Medlem

Äger i stort sett redan alla, men en riktig guldgruva för nyfrälsta och nytillkomna.

Medlem

Riktigt sugen på att köra Fallout 4. Kul med så många guldkorn

Inaktiv

Åh Morrowind. Spelet som fick in mig på RPG:ernas angenäma bana.

Medlem

Jag verkar vara en riktig Bethesda sucker. Äger och har redan spelat typ alla spelen ovan (alla utom Dishonored 2 & F76). Jag har inte tidigare uppfattat mig som en sådan. Men jag ser ju nu att det är sjukt många pärlor i denna lista

Medlem

Då kan man äntligen testa Wolfenstein 😁

Men jag saknar VR upplagorna

Medlem

Dishonored 1&2, Skyrim och Wolfenstein Old Blood kommer spelas för första gången på min Series S 😃


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

GottGott nu ska bara ea play också komma till pc, något de lovat sen slutet av förra året...

Medlem

Dags att spela Prey och Wolfenstein för första gången

Medlem

Dags att spela Fallout 4 och Oblivion igen då
Även om man redan spelat hundratals timmar på PC så kan jag nu göra det i soffan utan att behöva köpa spelen igen.

Hur är det med expansioner? Ingår dem?

Medlem

Borde göra det, men tyvärr ser man inte det vad jag vet i xbox gamepass appen förrens man börjat installera spelet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Blir lite sugen på att skaffa gamepass nu, dels för att spela igenom skyrim igen, äger det på PC sen release men efter att köpt ny dator så är spelet typ ospelbart för mig..

Medlem

Jag undrar vad Bethesda skrev för slags avtal med PS Now?

Nästan alla spel som nu läggs till på Game Pass finns på PS Now sedan länge utan att ha några datum när de försvinner vad jag vet.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Dags att spela Fallout 4 och Oblivion igen då
Även om man redan spelat hundratals timmar på PC så kan jag nu göra det i soffan utan att behöva köpa spelen igen.

Hur är det med expansioner? Ingår dem?

Inget tyder på att expansioner ingår. Så är det ju oftast, tyvärr.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Lirilesh:

Dags att spela Prey och Wolfenstein för första gången

Prey är fantastiskt! Ett av förra gens bästa spel. Om man gillar Bioshock/System shock typ av spel och historieberättande så är det guld


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av blackidus:

Dags att spela Fallout 4 och Oblivion igen då
Även om man redan spelat hundratals timmar på PC så kan jag nu göra det i soffan utan att behöva köpa spelen igen.

Hur är det med expansioner? Ingår dem?

Oblivion verkar vara GOTY-utgåvan om man kollar beskrivningen i game pass-appen till mobil

Edit: verkar dock bara gälla pc-versionen?

Avstängd
Skrivet av wololo:

Blir lite sugen på att skaffa gamepass nu, dels för att spela igenom skyrim igen, äger det på PC sen release men efter att köpt ny dator så är spelet typ ospelbart för mig..

Bara som heads up om du vill modda.
Moddarna från Nexus fungerar inte till Windows Store versionen. Bara "godkända" moddar fungerar


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Det är bara att gratulera alla innehavare av game pass som inte spelat listade spel. Bethesda har alltid haft en plats i mitt hjärta och tillskillnad från de andra gamla spelföretagen har de lyckats växa utan att förstöra sina IP:n samt förvalta uppköpta IP:n någorlunda väl.

Medlem
Skrivet av Checker:

Bara som heads up om du vill modda.
Moddarna från Nexus fungerar inte till Windows Store versionen. Bara "godkända" moddar fungerar

Hittade denna men vet ej om det är svårt att göra via MS Store..

Avstängd
Skrivet av Lirilesh:

https://i.redd.it/f7w34lveojm61.jpg

Hittade denna men vet ej om det är svårt att göra via MS Store..

Finns nog modstöd. Samma mod-utbud som till xbox one.
Inget dåligt utbud men tror inga moddar som kräver skse (script extender) fungerar.

Jag kan ju iofs ha fel, men tidigare har det varit problem iaf. Kanske har ändrats.

Någon borde testa. Enklast är med hjälp av vortex via nexus


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Dags att spela Fallout 4 och Oblivion igen då
Även om man redan spelat hundratals timmar på PC så kan jag nu göra det i soffan utan att behöva köpa spelen igen.

Hur är det med expansioner? Ingår dem?

Kan bekräfta att dom gör det för Skyrim. Vet ej för resten.

Medlem

Fick plötsligt ett otroligt sug efter Fallout 3. Varför finns inte det på GamePass?

Skägg.
10 Chambers

Jag började spela Prey, inledningen är ju otroligt stark, men kom av mig lite. Började spela Dishonored 2 istället där jag är typ halvvägs.


signatur
NuZ
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag började spela Prey, inledningen är ju otroligt stark, men kom av mig lite. Började spela Dishonored 2 istället där jag är typ halvvägs.

Ett otroligt slut i spelet också vilket du än får. Så spela gärna klart det efter Dishonored 2. Du kommer inte bli besviken


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

Nån som har en aning om vad som kommer hända med alla Bethesda spel på Playstation now nu?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

1
Skriv svar