Immortals Fenyx Rising byter grekiska myter mot österländska i nästa dlc

Robot
Immortals Fenyx Rising byter grekiska myter mot österländska i nästa dlc
Medlem

visste inte ens att spelet hade släppts lol

Medlem

Av vad jag sett av spelet måste jag säga att det verkar vara riktigt roligt.

Inaktiv
Skrivet av Striva:

Av vad jag sett av spelet måste jag säga att det verkar vara riktigt roligt.

Finns demo, i alla fall till Switch. Borde ju finnas till övriga med. Lirade demot, verkade vara ett skoj spel.

Avstängd

Det är rätt nice, men jag har spelat så otroligt mycket Genshin Impact det senaste att jag är lite mätt på hela "klättra runt i världen och hitta skatter"-grejen. Men som spel i sig är det ganska kul. Förmodligen kommer jag dra ner svårighetsgraden till lättaste så jag bara kan plöja mainstoryn utan att behöva bry mig om bra gear.

Medlem

Detta är ett suveränt spel, skall ta mig an första expansionen snart.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Riktigt jäkla kul spel, synd bara att det inte finns ett 2 spelar läge och köra igenom storyn i

Medlem

Gillade spelet skarpt. Spelar i regel aldrig DLCs men lite sugen nu. Läste dock någonstans att denna expansion i princip var samma karta? Stämmer det?

NuZ
Testpilot

Fantastiskt spel! Ni som inte kört det, löp o köp!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Skaffade en Ubisoft+ prenumeration för att testa bland annat Fenyx Rising och och det är ju väldigt roligt faktiskt. Skönt att allt DLC även ingår så blir att testa dom när det är dags.

Medlem

Så fort jag har lagt vantarna på en av de nya konsolerna, nej inte series s, så blir det inköp av det här spelet. Testade demon för ett tag sedan och den var hur kul om helst den lilla stund man fick köra.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Spelet är grymt... Men jag har tappat progress 3!!!! gånger pga korrupta sparfiler på min Series X... Så att.. startade det nu efter paus för att göra klart sista grottan och då har jag tappat ca 2h...


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Spelet är grymt... Men jag har tappat progress 3!!!! gånger pga korrupta sparfiler på min Series X... Så att.. startade det nu efter paus för att göra klart sista grottan och då har jag tappat ca 2h...

Men satan va drygt, har inte haft det problemet alls på min ps5. Vet du om du får samma fel på andra spel? Kanske är hårdvarufel


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

NuZ
Testpilot
Skrivet av Issue:

Spelet är grymt... Men jag har tappat progress 3!!!! gånger pga korrupta sparfiler på min Series X... Så att.. startade det nu efter paus för att göra klart sista grottan och då har jag tappat ca 2h...

Är inte din hårdvara. Är Ubisofts servrar som tappar synk. Händer på båda konsolerna och PC. Finns reddit trådar om det. Samma sak hände en del med Asscred Valhalla

Det Ubi säger är att spara ofta och gör en ”synka mot molnet” bakup hela tiden typ. Skit drygt men man kommer in i det


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kan man spela enbart huvud story eller tvingas man göra en massa tråkig skit som i alla andra open world? Är det ens värt att spela för storyn? Jag köpte det i julas för 300kr men tyckte det kändes lite barnsligt så orkade inte fortsätta efter att ja klättrat upp på en höjd i början.

Medlem

Yay, blir ett givet köp efter att spelat ut huvudspelet.

Medlem

Riktigt grymt spel! 5/5 GOTY typ.

Kommer bli fett med DLC

Gen
Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Kan man spela enbart huvud story eller tvingas man göra en massa tråkig skit som i alla andra open world? Är det ens värt att spela för storyn? Jag köpte det i julas för 300kr men tyckte det kändes lite barnsligt så orkade inte fortsätta efter att ja klättrat upp på en höjd i början.

Inte vad jag vet och stämmer inte det jag säger får någon gärna rätta mig. Vad jag fattat går spelet ut på att köra en bit huvudstory, sen grinda olika valutor så att man kan levla upp vapen/magi/stamina osv. Sen kör man en bit story igen för att återigen grinda samma valutor för att bli starkare. Och så håller det på så tills man klarat spelet. I min mening rätt tråkigt tyvärr då grindandet är ytterst trist (förutom eventuellt dungeons). Väldigt få olika monster, liten variation på landskapet, ingen nämnvärd loot (den loot som droppar ändrar bara sekundära saker och inte stats) samt att man måste leta upp alla grindingspots med hjälp av nån Far Sight (dvs inga frågetecken på kartan). Storyn och karaktärerna är dock rätt bra.

Medlem
Skrivet av Gen:

Inte vad jag vet och stämmer inte det jag säger får någon gärna rätta mig. Vad jag fattat går spelet ut på att köra en bit huvudstory, sen grinda olika valutor så att man kan levla upp vapen/magi/stamina osv. Sen kör man en bit story igen för att återigen grinda samma valutor för att bli starkare. Och så håller det på så tills man klarat spelet. I min mening rätt tråkigt tyvärr då grindandet är ytterst trist (förutom eventuellt dungeons). Väldigt få olika monster, liten variation på landskapet, ingen nämnvärd loot (den loot som droppar ändrar bara sekundära saker och inte stats) samt att man måste leta upp alla grindingspots med hjälp av nån Far Sight (dvs inga frågetecken på kartan). Storyn och karaktärerna är dock rätt bra.

Tack då låter det som att det inte är värt att spela för min del. Tur jag köpte på skiva i alla fall så det går sälja.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Tack då låter det som att det inte är värt att spela för min del. Tur jag köpte på skiva i alla fall så det går sälja.

Vet att det finns en svårighetsgrad som heter Story men osäker på hur det funkar. Spelets kärna är ju just utforskning och att klara olika pussel/utmaningar man hittar likt Breath of the Wild.

Medlem

Spelet släpptes i November? Trots Covid-19 har de lyckats mata ut 2 expansioner? eller kan det vara så att de redan var färdigt material som släpps nu för lite extra klirr i kassan

Medlem

Underbart spel. Hann inte riktigt med det vid release, men spelade ganska mycket i helgen. Längesedan jag spelade ett spel som gjorde mig så glad. Gillar normalt inte pusselspel och tycker att de segmenten i AssCreed är helt onödiga, men här fungerat de helt perfekt.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Spelet släpptes i November? Trots Covid-19 har de lyckats mata ut 2 expansioner? eller kan det vara så att de redan var färdigt material som släpps nu för lite extra klirr i kassan

Suck. Borde verkligen göra en sticky post som man kan länka varenda gång nån slänger ur sig ett sånt här uttalande.

Om spelet släpptes i november kan du räkna med att stora delar av utvecklingsteamet började jobba på annat från efter sommaren. De sista månaderna är fokuserade på buggar och polerande, vilket också innebär att man inte vill ha flera hundra personer som lägger in eller ändrar grejer samtidigt. Då är det knappast konstigt att man sätter folk på att börja göra nytt innehåll som kan släppas efter release.

/Spelutvecklare med 17 års erfarenhet

Obligatorisk PS pga att det alltid kommer samma svar annars:
Ja, det har säkert hänt i historien av spelsläpp att färdigt innehåll har medvetet tagits bort för att säljas som extramaterial. Men det är knappast den vanliga orsaken. Det händer också (ofta!) att delar tas bort under utveckling pga tidsbegränsning, tekniska svårigheter, ändringar i spelet etc. och ibland kan de tas upp igen efter huvudspelet är färdigt för att avslutas och släppas som extramaterial.

Obligatorisk PS nr. 2 pga att det alltid kommer samma svar annars:
Om min sista mening ovan får nån att tänka "men då ska det ju släppas gratis!" så fundera på varför. Hade det varit bättre att aldrig få materialet? Ingen blir tvingad att köpa extramaterial, men det kostar däremot en utvecklare att jobba på det.

1
Skriv svar