Samlarutgåvan av Starcraft II under lupp

Medlem

Nästan 3k totalt då. Speciellt om webhallen tar 999kr för deras, bokade där för några månader sedan även fast man inte visste något om innehållet, men jag hade mina aningar om vad som inkluderades.

Hade varit bättre med en figur (se Aion Collectors t.ex.) med typ en Marine istället för en WoW pet som kanske folk bara säljer vidare istället. Lär jag göra då jag inte spelade wow mer än ett par månader och det var ett par år sedan jag var sist inloggad.
En lite leksak kommer jag nog inte få mycket glädje av men det är iaf bättre än att bara ha en bit papper med lite siffror och bokstäver på. Känns som de lyckas mjölka lite extra ur konsumenterna igen ;D gg blizzy
Får iaf hoppas de inte gör SC2 till en flopp som C&C4 är, dvs det ska va typ 20-30 SP banor med schysst story till, speciellt eftersom man bara får en ras för priset.

Medlem

Äh..jag hänger inte upp mig på det rekommenderade priset, jag tror de flesta nya spel har ett högt rekommenderat spel men när det väl ska säljas så är det verkliga priset en bra bit under. Någonstans mellan 400-500 kr skulle jag gissa att det kommer kosta. Är sjukt sugen på en limited edition, men dom pengarna finns inte just nu iaf...

Medlem

Än så länge kostar det så här mycket: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=181615

Priset lär sjunka närmare release när man har färdig boxart, spikat releasedatum osv...

Att samlarutgåvan kostar så mycket och innehåller så lite är riktigt dåligt, dock.

Inaktiv

Fattar inte ens att ni ORKAR gnälla över priset, spelet finns redan på alla stora svenska butiker för 400kr. Köp det där??!

Medlem

Jag vill veta när dom andra delarna släpps
900*3 imo är dyrt men har folk pengar o prompt vill ha det så varsegod.

Jag kör nog std.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Det här ska jag ha!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av CentraX:

Dyrt? Knappast..

Det är ju inte vilket spel som helst. Skärpning grabbar..

Men det är ju bara ett tredjedels spel.

Får hoppas att de andra två delarna är billigare då det egentligen borde räknas som expansioner eftersom alla enheter och gameplay redan är färdigt.

Jag tror att all kringutrustning kommer vara bättre än spelet självt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag förstår inte alla som gnäller, ~600kr eller 900kr för CEdition är inte mycket. En normal eller alternativt något dyrare kväll på krogen pretty much.
Till skillnad mot andra tillverkare som sätter någorlunda samma priser, så vet man att det här spelet kommer ge mer timmar glädje än en normal sväng på krogen eller i stort sett vilket annat randomspel som helst. Förutsett att man inte spyr galla över RTS då vad klart.
Sedan att de är "Precis om sc1 fast lite snyggare", det ser jag inget ont med. Tycker inte det kommit ett "vanligt" och bra RTS på år och dar, DoW gör sin egen grej (Förvisso bra, men inte det jag törstat efter). Eller så kan man göra som de gjort med s.k. "Command & Conquer", hitta på något nytt för att verka innovativa, för att helt förstöra en serie som många älder spelare håller kärt i minnet och nu spelar igenom bara för att de "måste" då det är ett C&C, och sedan lägger det på hyllan för att snabbt glömmas bort. I know i did.
Ge mig ett riktigt RTS! Ge mig SC2!

Skrivet av robineng:

Mer överhypeat spel får man leta efter, har spelat betan... Det är väl ett okej RTS, även om det känns som att det har en sisådär 6-7 år på nacken redan... Det är inte direkt något att sätta i julgranen. SC2 känns som att det bara är gjort för SC1 fans, inte för att dra in nya spelare.

Bara det gör spelet värt det. Supreme Commander 1 + 2, Total War serien, Warhammer 40k 2 håller inte måttet i jämförelse bland strategispel. Bokade collectors långt innan man visste vad som skulle komma i den och det känns fortfarande inte bortkastat. Spelbranschen har som helhet trollat bort sig lite i en realistisk anda och till viss del tappat fotfästet. "Back to Basics" är något man inte bör underskatta idag.

Skrivet av Rincewind:

Bokat, beställt, betalat, måste ha, hoppas inget går åt skogen nu!!!!
En av dem MEST efterlängtade titlarna!!!

WOOHAAAA!!

Finns alltid de som gnäller över pris osv, sluta gnäll och glädjs istället över att det ÖHT finns ett CE-edition!! ))

Sedan finns det ju alltid de som är idioterna som köper skiten också!


signatur
Medlem
Skrivet av Kobi the Leopard:
Skrivet av robineng:

Mer överhypeat spel får man leta efter, har spelat betan... Det är väl ett okej RTS, även om det känns som att det har en sisådär 6-7 år på nacken redan... Det är inte direkt något att sätta i julgranen. SC2 känns som att det bara är gjort för SC1 fans, inte för att dra in nya spelare.

Bara det gör spelet värt det. Supreme Commander 1 + 2, Total War serien, Warhammer 40k 2 håller inte måttet i jämförelse bland strategispel. Bokade collectors långt innan man visste vad som skulle komma i den och det känns fortfarande inte bortkastat. Spelbranschen har som helhet trollat bort sig lite i en realistisk anda och till viss del tappat fotfästet. "Back to Basics" är något man inte bör underskatta idag.

Jag tycker exakt inte som dig.
Back to Basics känns som att köpa en Suzuki Swift -86 när man kan istället köpa senaste Volvo S60.

Medlem

Skribenten behöver uppdatera sig om vad en dollar är värd. Priest kommer vara $59.99 för den vanliga utgåvan och $99.99 för sammlarutgåvan. Det är ca 435kr respektive 730kr.

Angående att det skulle vara 1/3 spel, det är inte sant. Det är ett fullspel, skilnaden är att hela SPkampanjen bara handlar om terrans. Expensionerna, som är just expansioner, lär knappast kosta fullpris så det är inga 2100 kr (eller 1300 om man har rätt värde på dollarn) för spelet+2 expansioner.

Skrivet av Egg3t_:

Skribenten behöver uppdatera sig om vad en dollar är värd. Priest kommer vara $59.99 för den vanliga utgåvan och $99.99 för sammlarutgåvan. Det är ca 435kr respektive 730kr.

Angående att det skulle vara 1/3 spel, det är inte sant. Det är ett fullspel, skilnaden är att hela SPkampanjen bara handlar om terrans. Expensionerna, som är just expansioner, lär knappast kosta fullpris så det är inga 2100 kr (eller 1300 om man har rätt värde på dollarn) för spelet+2 expansioner.

De är INTE expansioner. Det är 3 fullpris spel. Den infon har vart ute länge nu.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Egg3t_:

Skribenten behöver uppdatera sig om vad en dollar är värd. Priest kommer vara $59.99 för den vanliga utgåvan och $99.99 för sammlarutgåvan. Det är ca 435kr respektive 730kr.

Angående att det skulle vara 1/3 spel, det är inte sant. Det är ett fullspel, skilnaden är att hela SPkampanjen bara handlar om terrans. Expensionerna, som är just expansioner, lär knappast kosta fullpris så det är inga 2100 kr (eller 1300 om man har rätt värde på dollarn) för spelet+2 expansioner.

Glöm inte momsen på 20%

435 * 1,2 = 522kr

730 * 1,2 = 876kr

Inaktiv

500 är inte så värst mycket med tanke på hur jävla kvalité Blizzard's spel är, blir lätt ett köp.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

De är INTE expansioner. Det är 3 fullpris spel. Den infon har vart ute länge nu.

Först sa Blizzard att de skulle bli 3 olika spel, sen att de skulle bli 1 spell med 2 expansioner. Priset har aldrig nämnts förens nu. Den enda officiella information som finns kommer från FAQen på starcraft2.com

-"The StarCraft II Trilogy will consist of the base StarCraft II game and two expansion sets. Pricing on these games hasn't been determined at this early stage; however, we've always charged an appropriate price for the content the player receives, and we will continue to release high-quality games that offer great value."

Tolka det som du vill men jag tar det som att expansionerna kommer vara billigare än wings of liberty.

Medlem

Haha hmm, 600 kr låter som ett påhittat pris. Tor det kommer ligga runt 450 spänn vilket nog är max vad jag lägger på spel. Allt annat är bara rippoffs.

Dessutom är det lite väl mycket pengar på ett spel med uppgraderad grafik. samma spel stuk osv. De får nog addera lite mer saker för att göra det mer attraktivt. Visst finns det de som är fans och köper oavsett pris men jag är dessvärre en av de som vill ha ut mer av mitt spel än en blek kopia...

Medlem

Shit vad dyrt

Priset hade vart bättre motiverat om man fick alla TRE delar istället för bara EN...
Blir nog bara vanilj versionen för min del.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

600 kronor för en vanlig utgåva av ett PC spel tror jag inte ett dugg på. Har tryckfelsnisse varit framme?

Spelar ingen roll för mig dock då jag inte tycker om Blizzard-spel.


signatur

Memento Mori

Medlem

Vilket spännande pris, tur att man slipper köpa det...
Ska nog testa det, och sen kanske köpa när de släpper alla 3 delar i samma spel för ett vettigt pris. Kalla det vad ni vill Activision (Blizzard), men det är bara 1 spel med 2 DLC till fullpris. Ni måste ju försöka imponera på EA eller nått...
Inte ett öre från mig iaf, tur det släpps till PC

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Rincewind:

Bokat, beställt, betalat, måste ha, hoppas inget går åt skogen nu!!!!
En av dem MEST efterlängtade titlarna!!!

WOOHAAAA!!

Finns alltid de som gnäller över pris osv, sluta gnäll och glädjs istället över att det ÖHT finns ett CE-edition!! ))

Sedan finns det ju alltid de som är idioterna som köper skiten också!

Självklart, har man stålar så har man


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Kharif:

Jävlar vad dyrt de var tyckte jag, även om man får ett USB med de första två spelen (USB kostar ca 100-200? SC1+BW kan man få för 99)

Om priserna stämmer (edit: vilket dom inte gör) så kostar collectors edition 300 kr mer än vanliga. Så bara de saker du räknar upp är ju värda nästan 300.

Sen betyder ju det förstås inte att det är något man tycker är VÄRT att betala för, men det är en annan sak och inte vad du argumenterade

Inaktiv

Skicka ett meddelande till mig här på FZ så gör vi upp en deal så jag får djuret i World of Warcraft!

Medlem

Skribenten vet faktiskt vad en dollar är värd

Nu är det inte amerikanska priser som gäller för oss, utan i den pressrelease som gick ut till europeiska medier kan man läsa följande:

"The standard edition will sell for a suggested retail price of 59.99 euro and will also be available shortly after release as a download through the online Blizzard Store. The special Collector's Edition package, which is priced at 89.99 euro..."

Ungefär 60 euro för den vanliga och 90 euro för specialutgåvan.

Notera att det rör sig om ett rekommenderat pris, det faktiska priset hos återförsäljaren behöver inte överensstämma helt med det.

Medlem
Skrivet av anon_19389:

Var väl inte några jätte lockande prylar direkt. Och man får inte glömma att det (bara) är 1/3 av spelet man får.

Hörrni, man får faktiskt ca 2/3 om man ska vara rättvis. Alla raser finns jue i MP, det är bara två tredjedelar av STORYN som saknas.

12
Skriv svar