L33T Gaming E-Sport Pro Comfort – spelstol med komfort nog för bara korta sittningar

Robot
L33T Gaming E-Sport Pro Comfort – spelstol med komfort nog för bara korta sittningar

En stol med målet bra komfort under långa spelsessioner missar många viktiga poäng.

#gaming-stol, #l33t-gaming, #stol, #testpilot


Ambassadör
Xbox

Trevlig läsning.

Alla de här stolarna ser likadana ut och alla är lika osköna. Nä, spela gör man i soffa eller mysig fotölj!


signatur

Jump in.

Medlem

Ojoj. Ja en svankkudde är verkligen ett grundkrav om man ska ha bra ergonomi vid längre sittningar.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Använder själv en MARCUS från IKEA,Nätrygg(ACn bakom ryggen) för varma sommardagar och tygsits för mindre rövsvett.
Har nog aldrig varit nöjdare,tycker själv det ser svettigt ut med allt blankt läderimitation.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Sitter på en sån här 8h om dagen.
Rumpan sitter snyggt i allafall. 😁

https://www.nordiskagalleriet.se/knoll-international/saarinen...

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Sitter på en sån här 8h om dagen.
Rumpan sitter snyggt i allafall. 😁

https://www.nordiskagalleriet.se/knoll-international/saarinen...

What hell, 18 tusen? Ser ut att kosta max 300kr. :S

Avstängd
Skrivet av Gregerory:

Sitter på en sån här 8h om dagen.
Rumpan sitter snyggt i allafall. 😁

https://www.nordiskagalleriet.se/knoll-international/saarinen...

Ser både ful och obekväm ut. Överprisad designerskit. Dessutom inga armstöd = direkt helt ointressant.

Håller dock inte med om recensionen av denna leet gaming, har testaren suttit i någon annan "gamingstol" tidigare? Generellt är de väldigt lika varandra, antingen passar det för en eller inte.

Medlem

Jag undrar när dom ska sluta göra gaming stolar som liknar stolarna i sportbilar och i ställer göra en stol som faktiskt är ergonomisk på riktigt. Gick på bluffen med att köpa en Corsair Gaming T1 RACE och kan säga att den inte är värd pengarna. Kommer inte köpa en ny stol utan att prov sitta den först, måste erkänna att det är de dummaste jag gjort. Vilken 1000kr stol som helst på Ikea eller Jysk sitter jag minst lika bra eller bättre i.
På jobbet har dom börjat köpa in Arozzi Mezzo V2 stolar samma sak där, man sitter inte bra och det är vingarna som sabbar det precis som på min stol och samma problem låter det som denna stol har.
Man måste nästan sitta med benen tryckta mot varandra för att inte sitta tryckt mot vingarna och benen börjar domna efter en stund. Armstöden på de flesta gaming stolar jag provat kan justeras i många lägen men oftast inte tillräckligt långt bak för att få det stöd för armbågarna som jag vill ha.
Hade bara vingarna tagits bort och armstöden gått att justera lite längre bak skulle många utav dom här stolarna vart perfekta enligt mig.

Tacka vet jag min gamla Kinnarps jag har på jobbet, sitter som en kung i den men den ser ut som stryk.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sten-greger:

Använder själv en MARCUS från IKEA,Nätrygg(ACn bakom ryggen) för varma sommardagar och tygsits för mindre rövsvett.
Har nog aldrig varit nöjdare,tycker själv det ser svettigt ut med allt blankt läderimitation.

Jag använder mig av en "MARCUS" också. Himla trevlig stol faktiskt.

Skrivet av General White:

Håller dock inte med om recensionen av denna leet gaming, har testaren suttit i någon annan "gamingstol" tidigare? Generellt är de väldigt lika varandra, antingen passar det för en eller inte.

Jag har testat ett par "gaming-stolar" tidigare, och även om de inte är favoriter tycker jag inte att de varit lika jobbig som denna. En jag satt på för några år sedan var inte lika trång bland annat, vilket är ett av mina största problem med denna stol.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Om vingarna är problemet så är ju stolen i grunden för smal. Jag köpte med flit en bredare stol (DX Racer Iron) och har aldrig någonsin märkt av vingarna på stolen eller vid axlarna. Den har jag haft nu i snart 3 år och fått kullagret utbytt gratis en gång för den började knaka. Jag är riktigt nöjd, men börjar snegla på en ny stol typ Secret Labs eller något.

Jag hade en Markus förut och maken till "träsmak" har jag aldrig varit med om. Kommer jag aldrig använda igen.

Medlem

Är ute efter en ny stol. Dessa gamingstolar intresserar mig pga att kunna ändra armstöden. Men galet vad de kostar.
Någon som har erfarenhet av secret lab? Tycker de är lagom diskretsnygga och ser sköna ut.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Ambassadör
Xbox

Här är min:


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Är ute efter en ny stol. Dessa gamingstolar intresserar mig pga att kunna ändra armstöden. Men galet vad de kostar.
Någon som har erfarenhet av secret lab? Tycker de är lagom diskretsnygga och ser sköna ut.

Jag har en secret lab omega och är supernöjd med den. I och med att jag jobbat hemifrån senaste tiden så har jag säker suttit mellan 8-12 timmar om dagen i stolen utan problem. Jag är nöjd.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

What hell, 18 tusen? Ser ut att kosta max 300kr. :S

Jävligt gedigen och väldigt skön, men det är en konsekvens av hemmajobb, gammal sak som gått genom släkten. Kostat mig nill. När den var ny så kostade den nog inte 18papp. Galet pris idag.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shadee:

Om vingarna är problemet så är ju stolen i grunden för smal. Jag köpte med flit en bredare stol (DX Racer Iron) och har aldrig någonsin märkt av vingarna på stolen eller vid axlarna. Den har jag haft nu i snart 3 år och fått kullagret utbytt gratis en gång för den började knaka. Jag är riktigt nöjd, men börjar snegla på en ny stol typ Secret Labs eller något.

Jag hade en Markus förut och maken till "träsmak" har jag aldrig varit med om. Kommer jag aldrig använda igen.

Precis. Jag skulle inte säga att vingar i helhet är dåliga, utan att stolen i helhet egentligen är för liten. Hade den varit bredare, trotts vingar, skulle det ha kunnat fungera bra ändå. Oavsett så ser jag inte riktigt vitsen med dem i det här utförandet och tycker att de inte riktigt borde finnas där. Kanske det är för att det ska se "snyggt" ut? De gör tyvärr inget mer än att få stolen att kännas trång tyvärr.

Roligt nog såg jag att de har en annan variant här som jag tror skulle kunna passa mig bättre, men då går jag mest efter att den skippar vingarna.

Markus har jag själv aldrig haft något problem med. Hade en på mitt förra jobb, och när jag slutade köpte jag mig en egen för hemmabruk. Fungerat fint året om.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Är ute efter en ny stol. Dessa gamingstolar intresserar mig pga att kunna ändra armstöden. Men galet vad de kostar.
Någon som har erfarenhet av secret lab? Tycker de är lagom diskretsnygga och ser sköna ut.

Har exakt den modellen och färgen. Helt ok stol och får nog säga bra stol för priset. Upplevde den som stenhård i början men om jag vant mig eller om den mjukat upp lite vet jag inte. Helt ok nu.
Med min gamla IKEA-stol fick jag ont i ryggen när vi börjat jobba hemifrån. Har inte världens bästa rygg direkt. Det problemet är helt borta med Omegan.

Jag säger helt ok. En riktigt bra stol kostar mycket mer. De stolar vi har på kontoret är betydligt bättre ur komfortperspektiv (RH Logic 400), men kostar också betydligt mer.

Kan rekommendera Omegan. Bra stol för pengarna och ger en sover gamingkänsla till spelhörnan/hemmakontoret.

Jag provsatt några olika Noblechairs, AK, DX racer och några gamingstolar. Enda som köndes hyfsat rätt och i närheten för mig var en Noblechairs för ca 5000 på Inet (minns inte modell) men jag föredrar Omegan.

Medlem

@Lasrod Tack för input!

@Youjimbo Tack för svaret, har också börjat känna i ryggen. Har suttit på denna https://www.ikea.com/se/sv/p/renberget-skrivbordsstol-bomstad... i 6 år, är på 3e stolen. Tänkte att det kanske är dags att investera i något mer rejält med tanke på hur mycket jag ändå sitter framför datorn. Nu har det även rea på omegan, 3,5k. Så kan nog bli ett köp, bör märka skillnad från vad jag har nu!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Precis. Jag skulle inte säga att vingar i helhet är dåliga, utan att stolen i helhet egentligen är för liten. Hade den varit bredare, trotts vingar, skulle det ha kunnat fungera bra ändå. Oavsett så ser jag inte riktigt vitsen med dem i det här utförandet och tycker att de inte riktigt borde finnas där. Kanske det är för att det ska se "snyggt" ut? De gör tyvärr inget mer än att få stolen att kännas trång tyvärr.

Roligt nog såg jag att de har en annan variant här som jag tror skulle kunna passa mig bättre, men då går jag mest efter att den skippar vingarna.

Markus har jag själv aldrig haft något problem med. Hade en på mitt förra jobb, och när jag slutade köpte jag mig en egen för hemmabruk. Fungerat fint året om.

Precis. Vingarna är design tror jag också. Jasså, så det fanns en för bredare också. Hade varit intressant att se om slutgiltiga omdömet hade blivit annorlunda med den. Bra recension i vilket fall som helst.

Medlem
Skrivet av confal:

Jag undrar när dom ska sluta göra gaming stolar som liknar stolarna i sportbilar och i ställer göra en stol som faktiskt är ergonomisk på riktigt. Gick på bluffen med att köpa en Corsair Gaming T1 RACE och kan säga att den inte är värd pengarna. Kommer inte köpa en ny stol utan att prov sitta den först, måste erkänna att det är de dummaste jag gjort. Vilken 1000kr stol som helst på Ikea eller Jysk sitter jag minst lika bra eller bättre i.
På jobbet har dom börjat köpa in Arozzi Mezzo V2 stolar samma sak där, man sitter inte bra och det är vingarna som sabbar det precis som på min stol och samma problem låter det som denna stol har.
Man måste nästan sitta med benen tryckta mot varandra för att inte sitta tryckt mot vingarna och benen börjar domna efter en stund. Armstöden på de flesta gaming stolar jag provat kan justeras i många lägen men oftast inte tillräckligt långt bak för att få det stöd för armbågarna som jag vill ha.
Hade bara vingarna tagits bort och armstöden gått att justera lite längre bak skulle många utav dom här stolarna vart perfekta enligt mig.

Tacka vet jag min gamla Kinnarps jag har på jobbet, sitter som en kung i den men den ser ut som stryk.

https://www.logitechg.com/en-us/logitech-g-and-herman-miller....

NuZ
Testpilot

Snyggt Uber!!! Haha bilderna slår ju allt hitintills <3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Moderator | Testpilot
Skrivet av NuZ:

Snyggt Uber!!! Haha bilderna slår ju allt hitintills <3

Vitt mot vitt är väl inte optimalt, men man får göra det bästa av situationen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

RH Logic går inte att slå som bekväm stol för längre sittningar. Finns en anledning till att de är så pass dyra.

NuZ
Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vitt mot vitt är väl inte optimalt, men man får göra det bästa av situationen

Haha ja men jag mena faktiskt att de var grymma, bra ljus och fräscht ute i snön Annorlunda men snygga


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av dTexN:

@Lasrod Tack för input!

@Youjimbo Tack för svaret, har också börjat känna i ryggen. Har suttit på denna https://www.ikea.com/se/sv/p/renberget-skrivbordsstol-bomstad... i 6 år, är på 3e stolen. Tänkte att det kanske är dags att investera i något mer rejält med tanke på hur mycket jag ändå sitter framför datorn. Nu har det även rea på omegan, 3,5k. Så kan nog bli ett köp, bör märka skillnad från vad jag har nu!

Jag hade en Markus från IKEA. Har ärvt min pappas dåliga rygg så har haft problem med Ischias sedan jag var typ 19. Hittat bra sätt att träna och hålla ryggen under kontroll men 8-timmarspass i Markus var inge bra alls för ryggen. Där är Omegan en stort steg upp. Inga problem med ryggen efter 8 timmar med möten. Den är dock rätt hård så skinkan tar lite stryk i början till man blir van. Lite som att cykla. Efter en del cyklande klarar musklerna av det utan värk. Efter c:a 1 månad med Omegan så gick det finfint och ryggproblemen försvann från dag 1.
Kan inte säga att det finns en bra referensstol att jämföra med tyvärr. Ingen av de jag provat var direkt jämförbar. Mest lik var Noblechairs. Denna:
https://www.inet.se/produkt/6608685/noblechairs-hero-black-ed...
Ifall du har en INET nära och vill känna lite på en stol som är hyfsat lik i sittupplevelse.

Medlem
Skrivet av confal:

Jag undrar när dom ska sluta göra gaming stolar som liknar stolarna i sportbilar och i ställer göra en stol som faktiskt är ergonomisk på riktigt. Gick på bluffen med att köpa en Corsair Gaming T1 RACE och kan säga att den inte är värd pengarna.

Ja, gamingstolar är verkligen dåliga. Tycker den här kanalen är bra på att ta upp det absurda över utbudet, att det i princip är samma stol med olika branding: https://www.youtube.com/watch?v=9Yhc6mmdJC4


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av dTexN:

Är ute efter en ny stol. Dessa gamingstolar intresserar mig pga att kunna ändra armstöden. Men galet vad de kostar.
Någon som har erfarenhet av secret lab? Tycker de är lagom diskretsnygga och ser sköna ut.

Jepp, har som några innan en Omega. Jag körde "black"-varianten så den är ju i princip helsvart. Avskyr rymdstations/racing-stilen på gamingstolar generellt.

Supernöjd med Omegan iallafall, mycket bättre för min del än Kinnarpsstolarna på jobbet. Den är lite hård, vilket jag gillar, men vill man ha en mjuk stol ska man nog leta efter något annat.

Medlem

Läst att just den stolen har enorma problem med statisk elektricitet. Inte så bra kring elektronik

Medlem

Gick förbi en fin Porsche i somras, banpreppad med bur.
Möter pappa med barn, ungen tittar in lite nyfiket.

”Kolla pappa! Den har gamingstolar!”

Gick förbi, jag anade en suck och hur han på ett faderligt vis skulle ta sats och förklara.

Medlem

Ser ju i princip exakt ut som en DXRACER med annan kudde och branding. vilket är lite trist, men det är ju ett vinnande koncept.

Jag har alltid förvånats av att de flesta tyckapåsigare tycker dessa stolar är obekväma för vara anti just "racingstolen". Jag har haft en Dxracer F1 i "skinn" sen 2015 och det är tamefan det bekvämaste jag någonsin suttit it. jag är drygt 178cm och ca 75kg lätt, men med hemmakontor och efterföljande gaming kan ge 12-16 timmars sessioner utan något som helst problem. Nu börjar mitt fakeskinn ge upp efter drygt 6 år och jag kommer byta ut det mot en Secretlab i tyg. Dessa är dyrare ca 4500 kr men alla mina bekanta med den stolen samt kontorsjobb och gamingintressen har bytt till dessa och tycker dem är superb.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag använder mig av en "MARCUS" också. Himla trevlig stol faktiskt.

Jag har testat ett par "gaming-stolar" tidigare, och även om de inte är favoriter tycker jag inte att de varit lika jobbig som denna. En jag satt på för några år sedan var inte lika trång bland annat, vilket är ett av mina största problem med denna stol.

Jag har bara testat några gamingstolar,det jag har svårt att förstå är varför dom är utformade som bilstolar för sportbilar.
Är de som gör stolarna rädda för att man skall ramla av stolen och som det påpekades så känns dom trånga,jag vill kunna ändra ställning när jag spelar.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

12
Skriv svar