Cyberpunk 2077:s 1.2-patch gör Night Citys kvicka snutar lite långsammare

Medlem
Skrivet av fue:

Ändå roligaste att läsa på EN DEL som klagar. Att i slutändan så har de aldrig spelat det eller ens köpt produkten.

Lite trollvarning på den kommentaren. Kan lika gärna säga "kuligast att läsa kommentarer från folk som klagar på folk som klagar, utan att ens själva spelat spelet", vilket är mer troligt.

Efter att själv ha spelat genom från början till slut på 80+ timmar är det väldigt svårt tro att någon som faktiskt spelat spelet inte har något att klaga på. Finns massvis att klaga på, även om det också finns saker man kan hylla spelet för.

Avstängd
Skrivet av GooGeL:

Troll

Mja, hoppas själv på att spelet blir mera matigt med v1.2.. och i fortsättningen.

Nope. Trollar ej.
Noll förtroende för företaget just nu. Kanske kan dom svänga det.. kanske inte. Just nu håller jag cdpr på samma nivå som testikelcancer. (Som även det kan åtgärdas med rätt behandling)


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Brist på nya nextgen spel så börjar det klia lite i fingrarna på att skaffa cyberpunk, jag vet jag borde vänta men fasen va svårt det känns ibland att låta bli o testa ändå...:(

Medlem

Väntar med tålamod på 2.0 patchen

Inaktiv
Skrivet av Checker:

Nope. Trollar ej.
Noll förtroende för företaget just nu. Kanske kan dom svänga det.. kanske inte. Just nu håller jag cdpr på samma nivå som testikelcancer. (Som även det kan åtgärdas med rätt behandling)

Vilken underbar liknelse! Den tar jag med mig:)

Medlem

Kan fortfarande inte smälta vilken katastrof detta spel ändå blev. Gillade dock det på nåt vis, men lååångt ifrån det storspel man först trodde det skulle vara.

Kan CDPR någonsin resa sig igen från detta?

Medlem

Poliserna ser inget vidare ut fortfarande, inte ens i den tillrättalagda videon ser det ju bra ut där det är tydligt att en polis spawnar på trottoaren när man kan se den. Allt känns så scriptat i den "öppna världen".

Nej, mycket kvar att fixa i detta spel för att det ska kännas levande, och jag vet ärligt talat inte om de kommer lyckas och är det ens värt att försöka? Känns nästan rimligare att fokusera på att fixa konsolversionernas prestanda och gå vidare till nästa projekt och göra det bra istället om det ska ta flera år att fixa Cyberpunks grundläggande problem.

Cyberpunk är fortsatt ett 7/10-spel för mig fortsatt men vad ont det gör att se CDPRs "fall from grace".

Skribent
Skrivet av Soldier_Blue:

Nja, det här var väl kanske inte riktigt tillräckligt för att rädda haveriet som jag ändå anser att Cyberpunkt är, i förhållande till hypen. Det de behöver adressera är den livlösa världen. Det är ju helt uppenbart, men verkar gått CD Project red helt förbi. Vad är det för ägghuvud som lyckats förstöra detta företag som tidigare haft full koll på saker som detta?

Jag hävdar fortfarande att de aldrig skulle haft en öppen värld, istället koncentrera sig på större zoner som tex Deus Ex. Huvudstoryn funkade i princip buggfritt för mig, men direkt jag skulle göra något annat som infattade att jsg behövde åka genom staden, då dök det upp alla möjliga buggar och konstigheter...sen som du skriver, stan känns som en kuliss...livlös.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av neocon:

Vet ej, men de kan aldrig igen använda slogans som " we leave greed to others" eller "when it's done" i alla fall. Rätt imponerande hur snabbt de gick från ett av de mest älskade spelföretagen till ett som förknippas med oärlighet.

Jag tror absolut att de KAN resa sig ifrån detta igen med tiden MEN det kommer vara så otroligt viktigt att göra allting rätt och lite därtill. Nästa stora release kommer behöva vara i det närmaste felfri. Dock är väl den största frågan av de alla hur mycket detta egentligen påverkar siffrorna i slutändan eller om det fortsätter att sälja som smör. Känns som att EA gör bort sig gång på gång men majoriteten av de som köper Fifa och The Sims är nog inte folk som hänger på spelnyhetssidor varje dag och/eller bryr sig om det där. De som tar strid/bojkottar är oftast en högljudd minoritet får man känslan av.

Medlem

Ärligt talat, det enda spelet behöver är mer innehåll. Självklart är detta från en PC synpunkt. Konsoler behöver nog en hel del fixar till stabiliteten.

Älskade spelet under min första playthrough och det enda jag vill ha är mer. Hoppas på att de fokuserar expansionerna/DLC på cyber delen i cyberpunk. Tyckte de var mycket mer intressanta än det resterande.

Medlem
Skrivet av Striva:

Ärligt talat, det enda spelet behöver är mer innehåll.

Hur låga förväntningar hade du på spelet?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Hur låga förväntningar hade du på spelet?

Tydligen lägre än vad alla människor på internet hade. Det var uppenbart att det aldrig skulle leva upp till de helt orimliga förväntningarna som folk hade. Att på något sätt tro att Cyberpunk skulle vara något slags botemedel för cancer är helt absurt.

Medlem

Liket sprattlar sitt sista dödsryck..

Medlem
Skrivet av Striva:

Tydligen lägre än vad alla människor på internet hade. Det var uppenbart att det aldrig skulle leva upp till de helt orimliga förväntningarna som folk hade. Att på något sätt tro att Cyberpunk skulle vara något slags botemedel för cancer är helt absurt.

Dom förväntningarna var det utvecklarna själva som gav folk.
I video efter video där dom skröt om hur mycket bättre cyberpunk kommer vara än allting annat någonsin.
Inget av det som utlovats slog in.
Nada.

Medlem

Två buggar på två sidouppdrag som inte gick att slutföra. På över 150 timmars speltid. Lite smålagg och andra icke-spelförstörande buggar. Inte värre än något annat open world spel jag spelat. Blev nästan besviken när jag inte råkade ut för alla knäppa buggar folk pratat om.

Men såklart. Spelade ju Stadia.


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av Gaara:

Brist på nya nextgen spel så börjar det klia lite i fingrarna på att skaffa cyberpunk, jag vet jag borde vänta men fasen va svårt det känns ibland att låta bli o testa ändå...:(

Tycker gott du kan köpa det nu. Spela det på stadia så slipper du mesta av problemen folk haft. Spelade mer än 150 timmar av det och upplevde inte mer problem än säg red dead redemption 2


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av Striva:

Tydligen lägre än vad alla människor på internet hade. Det var uppenbart att det aldrig skulle leva upp till de helt orimliga förväntningarna som folk hade. Att på något sätt tro att Cyberpunk skulle vara något slags botemedel för cancer är helt absurt.

"Get ready for the next generation of open world adventure"

"We strive to publish games which are as refined as Red Dead Redemption 2, and recent Rockstar releases in general."

För att nämna några exempel på hur dom försökt sälja in ett spel vars öppna värld inte ens kan konkurrera med GTA 4. Jag är inte den som blir överdrivet upphypad över marknadsföring men nog hade jag förväntat mig bra mycket mer än det dom slutligen levererade.

Medlem

Kommer att bry mig om det här spelet igen när ps5 versionen kommer. Har klarat det. Nu är det tid för andra spel som Disco elysium Rust och subnautica below zero som alla är gamla pc spel som äntligen kommer till konsol. +alla konsol spel så klart.

Medlem

Skönt man slutat lyssna på vad utvecklare lovar.
Spelen känns mer intressanta ju mindre jag vet om dem i förväg.

Ska bli kul att lira igenom DLC när det släpps.

CD Projekt är bland de få spelbolag jag har tillit till när det kommer till viljan att arbeta mot att förbättra sina spel och sina kundrelationer.
Hoppas på mer patchande och bra DLC framöver.

Tack till utvecklarna som jobbar för fullt med att förbättra upplevelsen.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Kommer att bry mig om det här spelet igen när ps5 versionen kommer. Har klarat det. Nu är det tid för andra spel som Disco elysium Rust och subnautica below zero som alla är gamla pc spel som äntligen kommer till konsol. +alla konsol spel så klart.

Bara som ett litet påpekade. Subnautica: Below zero släpps i full 1.0 först 14'e maj i år, så det är inte ett gammalt PC-spel även om det funnits i Early access ett tag. Originalet Subnautica är "gammalt" däremot, men det är väl gammalt på konsol också.

On topic: har inte testat Cyberpunk själv än. Tänker vänta ett tag till. Kanske dags framåt hösten.

Inaktiv
Skrivet av Striva:

Tydligen lägre än vad alla människor på internet hade. Det var uppenbart att det aldrig skulle leva upp till de helt orimliga förväntningarna som folk hade. Att på något sätt tro att Cyberpunk skulle vara något slags botemedel för cancer är helt absurt.

Väl talat. För mig var spelet 5/5 men jag hade inte kollat trailers eller annat material i förväg så hade inga specifika förväntningar på innehållet förutom det man visste. Sen trodde jag aldrig det skulle vara ett nytt GTA där man kan fara runt och "leka" men för mig som spelade igenom storyn och en del side missions och var nöjd sedan så var det en väldigt bra upplevelse från början till slut förutom ett par mindre buggar (av den lustiga sorten) men i stort jag var ganska förskonad.

Lite tröttsamt hur de som ogillar spelet beter sig som om man käkar bajs till frukost för att man tyckte spelet var bra.

Medlem
Skrivet av normalniklas:

Tycker gott du kan köpa det nu. Spela det på stadia så slipper du mesta av problemen folk haft. Spelade mer än 150 timmar av det och upplevde inte mer problem än säg red dead redemption 2

Vill inte skaffa stadia. Går det köra hyffsat på ett gtx 1080 med 7700 prolle tro eller bättre köra på Xbox SX?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vill inte skaffa stadia. Går det köra hyffsat på ett gtx 1080 med 7700 prolle tro eller bättre köra på Xbox SX?

1080 med 6700 här och det funkade godkänt. Låg oftast över 60 på high/medium men spelet är inte helt optimerat så det dippar lite i vissa lägen.

Tycker att det är värt att dra igenom en gång trots de kända problemen, hade fortfarande kul.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vill inte skaffa stadia. Går det köra hyffsat på ett gtx 1080 med 7700 prolle tro eller bättre köra på Xbox SX?

Har du testat stadia? Det finns några helt gratis spel att testa innan man "skaffar" det. Du kan ju testa destiny 2 tex.

Om PC vet jag inte mycket men de stora problemen skulle ju vara förra generationens hårdvara. Skulle testa det på nya xbox om du inte vill testa stadia.


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av Checker:

Nope. Kommer nog aldrig stödja cdpr igen. Ångrar till och med femman jag betalade för Witcher 3.

Witcher 3 är ett helt suveränt bra spel.
Cyberpunk inte så bra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lite intressant att se om alla de som klagar på hur brutet Cyberpunk var och kommer fortsätta vara, spelat på konsol eller inte.
För som PC-spelare så hittade jag faktiskt aldrig någon bugg som verkligen var gamebreaking. Spelade igenom alla de fem olika sluten och efter det även alla sidouppdrag.
Visst fanns det mindre buggar och glitchar, men inte värre än hur andra open world-spels lanseringar varit.
Det spelet behöver är mer polering och content, så jag hoppas mer på en större content-patch än ojar mig över buggar.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

fue
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Lite trollvarning på den kommentaren. Kan lika gärna säga "kuligast att läsa kommentarer från folk som klagar på folk som klagar, utan att ens själva spelat spelet", vilket är mer troligt.

Efter att själv ha spelat genom från början till slut på 80+ timmar är det väldigt svårt tro att någon som faktiskt spelat spelet inte har något att klaga på. Finns massvis att klaga på, även om det också finns saker man kan hylla spelet för.

Sa inte att klagandet specifikt här. Utan en ren generell uppfattning är att det är så 🙃

Medlem
Skrivet av Tobis:

Fasen också, ingen installation av spelet efter denna patch heller.. aja, en vacker dag 🤞

Samma känsla här, i höst kanske

Medlem

Sa dom inte "Massive patch"... det här var ju inte mycket.
Jag får nog släppa CP2077 nu och hoppas på en GOTY release istället.

Det hela känns lite som Watch Dogs, var ganska hypat men sen visade sig att det var ganska mediokert spel när det väl kom ut.

Medlem

de borde släppa en patch som tar tillbaka spelet till ritbordet och de kan göra om o göra rätt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

123
Skriv svar