Morgonrykte: Microsoft vill köpa Discord för mer än 10 miljarder dollar
"Förra året omsatte de cirka 1 110 miljarder kronor "
Lite mycket nollor någonstans, annars låter köpeskillingen väldigt billig
Om Microsoft köper är det mest troligt för att få in det i Xbox.
Ja får hoppas det är till Xbox dom tänker det så det inte är mer till företag för att integrera det typ med Teams eller något. Ska bli intressant att se!
"Förra året omsatte de cirka 1 110 miljarder kronor "
Lite mycket nollor någonstans, annars låter köpeskillingen väldigt billig
Om Microsoft köper är det mest troligt för att få in det i Xbox.
Haha, ja. 1,1 miljarder ska det vara. 130 miljoner dollar.
Vet ingenting om Discord och har aldrig använt det, men kostar det pengar att används tjänsten eller drivs den av reklampengar? Hur tjänar dom in pengar på att erbjuda folk en voicechat?
Genom något som heter premium. Då har du mer möjligheter för din server osv. Men är gratis i grunden att använda och sällan man stöter på någon förfrågan om premium. Väldigt bra voip och kanske den mest använda
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Vet ingenting om Discord och har aldrig använt det, men kostar det pengar att används tjänsten eller drivs den av reklampengar? Hur tjänar dom in pengar på att erbjuda folk en voicechat?
Det är gratis att använda, men det finns även ett Premium läge som man kan betala för. Är lite osäker dock på vilka features man får av att köra Premium jämfört med gratis.
Det är gratis att använda, men det finns även ett Premium läge som man kan betala för. Är lite osäker dock på vilka features man får av att köra Premium jämfört med gratis.
Man kan bla skicka större filer, custom emojis och streama i högre upplösning, det är vad jag vet!
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Man kan bla skicka större filer, custom emojis och streama i högre upplösning, det är vad jag vet!
Ah ok, tack!
Jag gillar Discord även om en del funktioner inte känns speciellt pedagogiska eller är speciellt lätta att hitta. Får ju hoppas att MS inte vill förändra/integrera för mycket bara...
Om man kollar på skype så har de inte gjort många uppenbara ändringar på den. Frågan är om de kommer vara lika inaktiva om de kommer discord.
Skype har helt för lite customization options (enligt mig åtminstone).
Skype är på väg att dö ut. MS slutar supporta det för företag snart (tror i sommar?) och går över på Teams helt och hållet. MS verkar som de flesta vilja knyta in användarna/företagen till prenumerationstjänster i molnet.
Satan vad nice. Discord på xboxen vore inga fel!
Party systemen me telefon kvalite är 20 år gammalt. Discord etc måste komma på konsoler
Finns ju men ingen officiell app. Qvirrel tror jag det heter. Pratar där mycket med mina PC masters när vi spelar ihop.
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Bra, fuck discord.
Ohh edgy
Tycker bara det känns onödigt att Microsoft ska lägga de summorna på det när de redan har Skype och Teams.
Få ut en riktig konsumtversion av teams istället hade varit bättre.
Jag vet inte vad teams är men Skype går inte gemföra med discord, Skype är en IP telefoni service medans discord är ett chat program, det närmaste du kan gemföra det med är väll TS
Trist om så skulle vara fallet. Om discord såldes hade jag hellre sett att det var till en oberoende (i form av att de inte har någon konsol/datorplattform) spelare. Min dröm är möjligheten att köra Discord på Playstation, Xbox, Switch, Windows, etc etc så att man kan chatta och snacka med bekanta oavsett vilken plattform de sitter på. Skulle MS köpa discord (eller Sony/Nintendo för den delen) så känns det möjligheten längre bort.
Nu finns det ju andra plattformar som skulle kunna slå sig in där förstås men Discord har ju redan gamingkopplingen.
Tycker bara det känns onödigt att Microsoft ska lägga de summorna på det när de redan har Skype och Teams.
Få ut en riktig konsumtversion av teams istället hade varit bättre.
Är kanske precis det de är ute efter? Istället för att lägga pengarna på att bygga något själva så köper man en plattform som redan är klar och som de sedan kan vidareutveckla. Det är ju så MS brukar jobba och ser inget fel med det. De är såpass stora att de kan låta andra bolag testa vattnen för att se vad som fungerar och sen köpa upp bolaget/lösningen om det bedöms vara tillräckligt intressant.
ICQ som gäller igen!
Haha, jag var med i betan på ICQ. XD
"Writer and Fighter"
Ja de stackarna saknar ju helt produkter i segmentet.....
Lite monopol har väl aldrig skadat inkomsterna , fast i detta fallet blir det väl mer försök till.
Som gammal bakåtsträvare sitter jag lugnt i båten och kör vidare med produkten som var för komplett och alldeles för komplicerad för sitt eget bästa.
Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.
ICQ som gäller igen!
Det existerar ännu så dags ta hem det igen:)
Det var perfekt en gång i tiden
Det existerar ännu så dags ta hem det igen:)
Det var perfekt en gång i tiden
gör det?
Måste ju nästan ta hem det och se om jag har folk på min kontaktlista som använder det fortfarande....
"Writer and Fighter"

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Fast det är väl ändå EA och Google som är okända för att lägga ner saker? I synnerhet EA köper ju upp bolag som de sen bara dödar, medan Google är mer inne på att överge sina egna skapelser. Det må vara ett skämt, men jag förstår inte det roliga när jag inte ser verklighetsförankringen
Jag håller med att Google är ledande i att lägga ner men jag hade främst Mixer i åtanke där de köpte in ett gäng streamers för stor slant och la ner bara strax därefter vilket var ganska lustigt.
Fast det är väl ändå EA och Google som är okända för att lägga ner saker? I synnerhet EA köper ju upp bolag som de sen bara dödar, medan Google är mer inne på att överge sina egna skapelser. Det må vara ett skämt, men jag förstår inte det roliga när jag inte ser verklighetsförankringen
Haha har inte microsoft lagt ner saker? Mixer, mobilmärke, ett os för mobiler. Skulle nog tro att microsoft dödar precis lika mycket projekt som andra företag
Haha har inte microsoft lagt ner saker? Mixer, mobilmärke, ett os för mobiler. Skulle nog tro att microsoft dödar precis lika mycket projekt som andra företag
Haha har jag sagt nåt annat?
Det du säger styrker ju i så fall min poäng om att det var ett poänglöst skämt dessutom.
Och för att förtydliga: jag talar om vilka företag som är ökända för att lägga ner saker. Där ingår inte MS i min ögon, vilket är varför jag tyckte det var att konstigt skämt. Om du tycker att det var ett bra skämt trots att du håller med mig får du skratta ändå!
gör det?
Måste ju nästan ta hem det och se om jag har folk på min kontaktlista som använder det fortfarande....
Tänkte göra det själv och gillar man inte det nya så är det ingen förlust😀