Gameplay-premiär för Sherlock Holmes Chapter One

Robot
Gameplay-premiär för Sherlock Holmes Chapter One
Medlem

Oh noooo. Sherlock som actionhjälte för att locka en yngre publik. Dömt att misslyckas, Frogwares kan inte göra trovädig action och Sherlock är inte en karaktär som knallar runt och viftar med pickadoller från höften. Varför??

Medlem

På bilden ser det ut som att han står och kissar på graven.

Medlem

Jag har inget emot att han använder vapen, men jag är inte superförtjust i att det är ett actionlir. Hade varit bättre om strider mer hade varit automatiska sekvenser som sker om man fattat vissa beslut under spelets gång snarare än att det ska vara reflexbaserat.

Jag gillar spel som kräver reflexer i vanliga fall, men äventyrsspel föredrar jag ett mer relaxat tempo.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

FM-guru
F.d. Sisyr

Pass på den. Att vara den viktorianska överklassens motsvarighet till Batman känns inte superlockande.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

På bilden ser det ut som att han står och kissar på graven.

Haha ja det gör det ju verkligen!

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

På bilden ser det ut som att han står och kissar på graven.

hahaha nu när du nämner det, eller iaf som han står och försöker och ba "helvete skulle ha druckit mer vatten" 🤣

Medlem

Ptjaa.

Jag är förtjust (underdrift) i Sherlockspelen...så jag vet att jag kommer skaffa det.

Lite tveksam till actiondelen. Devils Daughter hade lite sådant med. Inte överförtjust i den biten, mest för att det inte var så bra. Hoppas att det inte är mycket.

Det långsamma tempot och klurandet...det är ju det som gör att serien sticker ut från mängden.

Nåt att se fram emot. Helt klart.

Medlem

Kan vara intressant att spela igenom. Gillar klurigheter!

Medlem

Bråkade de inte med en annan utgivare angående sherlock holms tidigare också? Känns som det är mycket konflikt runt studion. Kan vara så att de utmanar maktstrukturer, eller så är de bara bråkiga gillade sherlock-spelen iof. Ska bli kul med nytt


signatur

Ultrazine

Medlem

För mycket action, tyvärr.

Quantic Dream borde göra nästa spel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Ptjaa.

Jag är förtjust (underdrift) i Sherlockspelen...så jag vet att jag kommer skaffa det.

Lite tveksam till actiondelen. Devils Daughter hade lite sådant med. Inte överförtjust i den biten, mest för att det inte var så bra. Hoppas att det inte är mycket.

Det långsamma tempot och klurandet...det är ju det som gör att serien sticker ut från mängden.

Nåt att se fram emot. Helt klart.

Vilket är det bästa av Sherlockspelen? Varit länge sugen på testa ett av de och du som älskar de kanske kan ge ett tips vilket som vore bra börja med idag för att se om man uppskattar den stilen

Medlem
Skrivet av Freakon:

För mycket action, tyvärr.

Quantic Dream borde göra nästa spel.

Exakt så, lösa gåtor ska det vara.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Kan inte bestämma mig om jag tycker det här verkar intressant... Combat och musiken i trailern var ganska "off putting" tyvärr

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Vilket är det bästa av Sherlockspelen? Varit länge sugen på testa ett av de och du som älskar de kanske kan ge ett tips vilket som vore bra börja med idag för att se om man uppskattar den stilen

Jag blev hooked med Crimes and Punishment. Några år på nacken, märks säkert idag. Bara mysterier, det är nog favoriten.
Devils daughter är bra, något störigt Quick time event, men har en mer intressant story som nästlat in sig i alla mysterier som en röd tråd.

Gillar du C&P så kommer du gilla Devils Daughter.

Medlem

Jag som först tänkte JA!!!, blev snabbt ett nej med action.... Sherlock är ju inte lara croft...

Medlem

Hade kanske funkat, om de i stället för "Sherlock Holmes" kallade det för <Insert Random Name Here> Chapter one.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Vilket är det bästa av Sherlockspelen? Varit länge sugen på testa ett av de och du som älskar de kanske kan ge ett tips vilket som vore bra börja med idag för att se om man uppskattar den stilen

Sherlock Holmes: Crimes and punishments utan tvekan tycker jag.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Jag blev hooked med Crimes and Punishment. Några år på nacken, märks säkert idag. Bara mysterier, det är nog favoriten.
Devils daughter är bra, något störigt Quick time event, men har en mer intressant story som nästlat in sig i alla mysterier som en röd tråd.

Gillar du C&P så kommer du gilla Devils Daughter.

Fick bli köpa Devils Daughter, eftersom det är 90% rea på den på Steam just nu ska bli kul testa.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Fick bli köpa Devils Daughter, eftersom det är 90% rea på den på Steam just nu ska bli kul testa.

Kul, hoppas det faller i smaken. 😃

1
Skriv svar