WoW: Cataclysm-betan kryper närmare

Inaktiv

La då ner med WoW för gott för ett tag sedan. Spelets community hade då blivit så extremt elitistiskt att det helt enkelt kändes meningslöst att spela när allt som spelar roll är hur många poäng som finns i din utrustning.

Medlem

Varit wow-fri sedan september 2007 men tänkte ge mig på detta när det kommer ändå. Råkade lova en kompis att jag skulle spela om det kom Gnome Priests så nu är jag körd. Vill väl ändå se allt det nya i världen där också då det blir många ändringar på originalvärlden.

Dessutom så ändrar de ganska mycket spelmekaniska saker och i min mening åt rätt håll denna gången så tror att det blir bättre och roligare i slutändan men det får vi se.


signatur

osv.

Inaktiv
Skrivet av robineng:

La då ner med WoW för gott för ett tag sedan. Spelets community hade då blivit så extremt elitistiskt att det helt enkelt kändes meningslöst att spela när allt som spelar roll är hur många poäng som finns i din utrustning.

Du tänker på GearScore och det är faktiskt en ganska bra addon. Du slipper gå runt och inspecta folk utan du kollar bara på deras poäng. Har man 5k+ så vet man att folk har spelat ett tag. Har du däremot typ 3-4k så är du en alt eller en person som precis dingat 80. Jag tycker även att du har fel när du säger att det har blivit elitistiskt. Jag började spela i slutet på Oktober förra året igen efter att ha tagit en 2 års break och redan i December så hade jag fullt tier 9. Idag har jag fullt tier 10 som är det högsta settet man kan inskaffa pre Cataclysm. Elitistiskt var det i The Burning Crusade när du fastnade med blått skitgear vid Karazhan om du inte följde med på varenda raid som din guild hade. Min gubbe: Kaikura på Azjol-Nerub

Medlem

Jag tycker inte att WoW i sig är ett dåligt spel men efter 5 år så har man liksom tappat gnistan, där på slutet så hoppade man ju bara omkring och chattade mest. Wow enligt mig är enbart kul om du lägger ner kopiöst mycket tid på det... Tid som jag inte har lust att lägga ner igen.

Men risken finns att man börjar spela detta och blir fast igen.
jag som lyckats vara wow fri och icke sugen nu sen november

Medlem

Jag spelade WoW i ett par år, men tröttnade sedan. Men det är fortfarande ett bra mmo, bara inte nånting för mig.

Väntar på en Warhammer Online expansion istället.

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Jag tycker även att du har fel när du säger att det har blivit elitistiskt. Jag började spela i slutet på Oktober förra året igen efter att ha tagit en 2 års break och redan i December så hade jag fullt tier 9. Idag har jag fullt tier 10 som är det högsta settet man kan inskaffa pre Cataclysm. Elitistiskt var det i The Burning Crusade när du fastnade med blått skitgear vid Karazhan om du inte följde med på varenda raid som din guild hade.

Det hade knappast något med elitistiskt beteende att göra. Det var realistiskt och en väldigt dålig design av Blizzard där utrustningen från förra instansen behövdes för att göra nästa. Det är fixat med heroic emblems som uppgraderas vid varje ny content patch så non-raiders, casuals och alternativa karaktärer kan hänga med i gearkurvan, vilket är både bra och dåligt i min mening.

GearScore är det värsta som någonsin har hänt i WoW. Folk som kräver extrema GS siffror för att folk ska få följa med på fyra av de tolv bossarna i nya instansen, bossar man kan göra med relativt dålig utrustning. Dessa personer är de som är "elitistiska", personer som inte är "eliter" men beteer sig som om de är mer värda än folket med sämre utrustning, även om den med sämre utrustning är en mycket bättre spelare.

Medlem

Kan dom bara få till ett spel som liknar vanilla wow så kommer jag nog börja lira igen. Tycker det blev alldeles för lätt att skaffa gear och har utvecklats till ett rent nötar-spel.

Tillbaks med fettiga raids och utmanande bossar!

Inaktiv

Hoppas detta räddar wotlk, som sög, rakt igenom...

Medlem
Skrivet av Desmin:

Fortfarande det bästa MMO-spelet på marknaden enligt mitt tycke. Till alla som inte spelar eller äns gillar WoW, att orka kommentera hur lite ni gillar det, i varenda j*vla nyhet rörande spelet? Är det ett behov som måste uppfyllas?

Ja.

Medlem

Fan va wow börjar bli uttjatat jag slutade spela efter att jag spelat på TBC ett tag. Sen blev det tråkigt och segt. Fanns inge roligt med wow längre, grafiken var kass och man ville gå vidare.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av Desmin:

Fortfarande det bästa MMO-spelet på marknaden enligt mitt tycke. Till alla som inte spelar eller äns gillar WoW, att orka kommentera hur lite ni gillar det, i varenda j*vla nyhet rörande spelet? Är det ett behov som måste uppfyllas?

Klockrent!8)

Inaktiv
Skrivet av klogg:
Skrivet av Guzilla:

Jag tycker även att du har fel när du säger att det har blivit elitistiskt. Jag började spela i slutet på Oktober förra året igen efter att ha tagit en 2 års break och redan i December så hade jag fullt tier 9. Idag har jag fullt tier 10 som är det högsta settet man kan inskaffa pre Cataclysm. Elitistiskt var det i The Burning Crusade när du fastnade med blått skitgear vid Karazhan om du inte följde med på varenda raid som din guild hade.

Det hade knappast något med elitistiskt beteende att göra. Det var realistiskt och en väldigt dålig design av Blizzard där utrustningen från förra instansen behövdes för att göra nästa. Det är fixat med heroic emblems som uppgraderas vid varje ny content patch så non-raiders, casuals och alternativa karaktärer kan hänga med i gearkurvan, vilket är både bra och dåligt i min mening.

GearScore är det värsta som någonsin har hänt i WoW. Folk som kräver extrema GS siffror för att folk ska få följa med på fyra av de tolv bossarna i nya instansen, bossar man kan göra med relativt dålig utrustning. Dessa personer är de som är "elitistiska", personer som inte är "eliter" men beteer sig som om de är mer värda än folket med sämre utrustning, även om den med sämre utrustning är en mycket bättre spelare.

Trodde Elite var när du tror att du är bättre än alla andra. TBC var fyllt av dom och det gjorde som jag sa att man satt utanför karazhan i blått skitgear. Jag tycker emblems var ett bra tillägg för det fick casual spelarna en chans att göra progress utan att vara beroende av en guild. Även om man är en bra spelare i dålig utrustning så spelar din utrustning en ganska viktig roll tex i Icecrown Citadel. Du kommer bara sabba för raidet speciellt om du är Healer där det är viktigt att du håller dig själv och alla andra vid liv vilket du inte klarar med dålig utrustning.

12
Skriv svar