Du behöver scrolla jättelänge för att ta dig igenom hela listan över buggfixar i senaste Cyberpunk 2077-patchen

Medlem

Är det spelbart på en PS4 nu efter patchningen?

Medlem

Ett nytt lågmärke i patchning, men jag kanske provar en sk Game Of Several Years edition om några år... om det blir gratis och jag verkligen inte har något annat att spela då,om det har fått en Remake till ps5pro och om jag fortfarande finner det intressant...på den nivån tyvärr 👎

Avstängd

Glöm nu inte alla "Det var aldrig buggigt för mig!!!" recensioner (*host* *host*) och kommentarer från fanboys... om något år så kommer säkert tusentals buggar ha fixats totalt...

Medlem

Står dock följande i nyheten -> "Please note that the issues listed below did not affect all players." . Så kan mycket väl hända att en del PC-spelare inte upplevde några direkta spelförstörande buggar.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Najs! Ordentligt med fix även om jag i ärlighetens namn inte märkte att speciellt mycket buggar. Två sidouppdrag som inte gick att slutföra, men som fixas här. Det är det jag led av.

Trevligt ändå, ser fram emot att spela mer cyberpunk 2077 i framtiden.


signatur

Ultrazine

Geeks Gaming
Medlem

Har dom lagt till så man kan byta frilla osv nu eller ? orkar inte läsa listan.
Eller kommer det i "hAiRcUt DLC'cccc"

Tycker ändå det varit väldigt segt från devsen, är ju flera månader sen spelet kom. Fan minns knappt storyn ens.

Medlem

Men @Carl Johansson-Sundelius, det var väl ändå jag som tipsade er i nyhetstråden?


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Avstängd
Skrivet av matt76:

Står dock följande i nyheten -> "Please note that the issues listed below did not affect all players." . Så kan mycket väl hända att en del PC-spelare inte upplevde några direkta spelförstörande buggar.

Svårt att ta seriöst när man läser vad som är fixat dock. För ett par grejer, absolut...

SoL
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

För sent för vad?

Jag har inte ens köpt spelet än och väntar på ytterligare patchar. Om du anser att patcharna kommer för sent, innebär det att du har köpt spelet för tidigt? Om ja, varför då?

Du kan inte köpa ett spel som är ute för tidigt, är det ute så ska det fungera, någorlunda iaf.. I mitt fall så tvär dog hypen och känner mig inte speciellt sugen på att återvända, jag får se om next gen patchen får mitt sug tillbaka, men jag håller förväntningarna låga.

Medlem

Jag hade fantastiska 100 timmar med det här spelet på PS5. Väldigt få buggar och endast 5-6 krasher. Överkomligt för ett spel med fängslande story. Får hoppas inte ändringarna skapar fler buggar.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

ELF
Medlem

Gjorde en snabb koll i ordbehandlare och trimmade bort alla tomma rader och rubriker....

503 fixes allt som allt...

And many more. står det dessutom längst ned i listan om man kollar deras hemsida.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Kommer köpa detta spel när spelbutiken har nån blackfriday rea om 5 år.

Medlem

Så deras "fix "för poliserna och deras spawn va bara att åka avståndet dem spawnar?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Maddox:

Men @Carl Johansson-Sundelius, det var väl ändå jag som tipsade er i nyhetstråden?

Ah. Glömde kolla där, såg detta via tipsfunktionen.


signatur
Medlem

Jag ser features och cyberpunk teamet ser buggar... även spelet till ps-4 ser jag som feature och extra svårt istället för ospelbart och därför måste bort.

Medlem

Fint, det börjar arta sig. Jag hann spela i 10 timmar, gick mest omkring i Night City och förundrades över alla buggar och andra saker som det skrivits om (dålig AI, mm), sedan lade jag spelet på is.

Den här uppdateringen är helt klart ett steg framåt men det kommer säkert fler så jag väntar ett tag till. Worth waiting for.

Medlem

57.18 GB 😳😂

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Patches är live nu.

Shit. Patchen till Steam versionen ligger på 28.8 GB.

Några citat från Steam forum om patchen:
______________________________________

I'm getting good performance gains. It seems the game is less CPU heavy now. I have a 1700 paired with a 3090 and I would drop to 45fps in crowds at max settings. Now I can maintain 60fps at all times at 4k.
______________________________________
Seems to have fixed a few of my issues and bugs. Nice.
______________________________________
ok patch 1.1 was pretty mediocre but this one, seriously amazing by comparison and delivered in a lot of ways, still the game isnt done at all but this is a great step forward
______________________________________
Higher difficulty seems to be more challenging but cars are still very floaty and ♥♥♥♥♥♥ to steer. Otherwise good changes (would have liked a sort of button to "craft ammo until full", but quantity crafting is a huge step in the right direction)
______________________________________
SORRY, but performance became more than 50% WORSE!!!
I am on i9 10900K + 3080... and - COMPLETELY DISAPPOINTED with this F*CKING PATCH:steamthumbsdown::steamthumbsdown:!:steamthumbsdown:
:steamfacepalm:
______________________________________
This is actualy step in good direction.
Still lots of work with Ai, economy, customisation, skills balance, open world activities and police system is still a joke but it is actually first time since release when I feel you really worked hard.
Keep it up.
______________________________________
Great job ... I notice some improvements in performance but sometimes there are still massive drops ... but I think the game improved a lot tbh
______________________________________
Patch 1.2. made game awful!!! Full of bugs, game crushes and freezes - even worse than on the release! Now its a 100% percent unplayable! Congrats!!! Never seen anything as dumb as this!:steamthumbsdown:
______________________________________
Checked back, played a few hours. Still a buggy mess! All the old bugs are still there! Cars and pedestrians appearing and disappearing right in front of your eyes. Not to mention the bug when you first meet Johny, you sit in the shower naked and no matter what clothes you put back on you r still naked. Have to save and reload. Even experiencing car shadow glitches that wasn't before! But hey we got fancy new grenade icons now! XD Losing hope :/
______________________________________


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Pansarknekt

Please note that the issues listed below did not affect all players.



signatur

Ooooh the drama!

Medlem

För mig var det spelet i sig son var tråkigt även om man räknar bort buggarna. Tråkig cybernetik och det som funkade var inte jätte bra gjort. Tråkiga strider. Tråkiga små uppdrag som kändes onödiga mm mm. Kommer ändå att köra ps5 versionen. Eftersom jag är intresserad av skillnaden. Men skulle i princip behöva ett nytt spel för att vara bra. Kommer antagligen inte att köpa några dlc till spelet.

FM-guru
F.d. Sisyr

Buggfixar i all ära, men jag tycker inte att det är buggarna som är Cyberpunks största problem. Kommit fram till att Cyberpunk är av motsatsen till RDR 2; Cyberpunk har underhållande narrativ & uppdrag men en dötrist värld medan RDR 2 har dötrist narrativ & uppdrag men en underhållande värld. Föredrar RDR 2, vars öppna värld nog är den roligaste och mest indragande jag haft nöjet att lalla runt i. Manus i CP77 är välskrivet, men inte på motsvarande nivå.

Medlem

Man kan fortfarande inte ändra utseende på sin figur. Bleh.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Väntar på en till uppdatering i samma storlek innan jag startar spelet igen. Slutade spela spelet i ren frustration pga av alla buggar.

Medlem

Skönt att se att dem jobbar med det i alla fall till skillnad mot andra företag.....
Men nog om Ubisoft och deras senaste bugg fest AC Valhalla.
Det blir alltid problem när det ligger större företag bakom som backar och tvingar på en för tidig release.
Jag kommer nog skaffa det när jag väl köpt en PS5.

Medlem
TL;DR - läser nåt annat istället

Nä, det är för mycket att läsa. Ska nog läsa nåt annat istället. Hört bra om en novell som heter Moby Dick.

Medlem

Kan säga att patchen gjorde spelet ospelbart för mig. Till en början kunde jag spela efter patchen, var nära slutet på main story för andra varvet så hann klara ut det under natten som var.
Helt plötsligt därefter när jag var fri att springa i staden igen kraschade spelet och nu kan jag inte ens starta new game. Har prövat det mesta, laddat äldre sparfiler osv.
Inget funkar. Bra jobbat med patchen...

Medlem
Skrivet av SoL:

Du kan inte köpa ett spel som är ute för tidigt, är det ute så ska det fungera, någorlunda iaf.. I mitt fall så tvär dog hypen och känner mig inte speciellt sugen på att återvända, jag får se om next gen patchen får mitt sug tillbaka, men jag håller förväntningarna låga.

Jag är ledsen men jag förstår inte vad du säger. Jag ser att det är svenska men jag förstår verkligen inte innebörden av den första meningen. Då blir de övriga meningarna också svårtolkade och jag förstår inte överhuvudtaget innebörden av inlägget. Är det meningen att jag ska vara på något?

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Jag gav upp...

Kan ni läsa in som ljudbok? ....mycket inlevelse och dramaturgi så man inte dåsar till.

Uppläst av han som gjorde Toads röst i Super Mario Brothers Super Show 😄

SoL
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Jag är ledsen men jag förstår inte vad du säger. Jag ser att det är svenska men jag förstår verkligen inte innebörden av den första meningen. Då blir de övriga meningarna också svårtolkade och jag förstår inte överhuvudtaget innebörden av inlägget. Är det meningen att jag ska vara på något?

Om du vill svara eller inte är upp till dig, det bestämmer inte jag. Men jag ska försöka formulera om mig så att du kanske förstår.

Om du köper ett spel på realesedagen, då köper du inte det för tidigt. Du köper det helt enkelt. Cyberpunk gick guld, man sa att spelet fungerade på alla plattformar. Du ska alltså inte behöva vänta på att spelet patchas tills det fungerar.

123
Skriv svar