Rykte – Remedy gör Alan Wake 2 med Epic

Robot
Rykte – Remedy gör Alan Wake 2 med Epic
Medlem

Alan Wake 2, coolt
EGS, BÄÄÄÄÄÄÄÄÄH

Första april är det ju också


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Redaktör
Skrivet av Godofcheese:

Alan Wake 2, coolt
EGS, BÄÄÄÄÄÄÄÄÄH

Första april är det ju också

Det var 31 mars när videon pubbades.


signatur
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Alan Wake 2, coolt
EGS, BÄÄÄÄÄÄÄÄÄH

Första april är det ju också

Mjo, dock kom ryktena ut igår så man kan ju hoppas att det inte var ett för tidigt aprilskämt.

Edit: Fan, sidan laddade så segt så Tomas hann före.

Redaktör
Skrivet av Fr0gg0.:

Mjo, dock kom ryktena ut igår så man kan ju hoppas att det inte var ett för tidigt aprilskämt.

Edit: Fan, sidan laddade så segt så Tomas hann före.

#1!!!!
#2 iaf...


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det var 31 mars när videon pubbades.

Nu ska vi inte förstöra mina drömmar


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

eld
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Nu ska vi inte förstöra mina drömmar

Det är ju lite åt det extrema att man hellre är utan ett nytt Alan Wake 2 än att behöva köpa det på EGS

Medlem

Alan Wake 1 är så jävla långt spel, har inte kunnat spela klart det

Skribent

Men jaaaaa. Älskar Alan Wake, så hoppas verkligen att det stämmer. Grymt berättande och riktigt härligt atmosfär (och lagom läskigt för oss fegisar).

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Alan Wake 1 är så jävla långt spel, har inte kunnat spela klart det

Långt? Tog 100% på det under 15 timmar... Storyn är inte speciellt lång. Kan spela igenom på några timmar. Vet inte vad du anser är ett långt spel...

Medlem

Om nu Epic är utgivare så är ju exklusivitet okej helt plötsligt... Eller?

Medlem

låter som ett April skämt, orginalet var största besvikelsen jag haft i ett spel.
Levde aldrig upp till all hype, inte ens helften av vad som visades i tech demona hamna i spelet.

Umi
Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Men jaaaaa. Älskar Alan Wake, så hoppas verkligen att det stämmer. Grymt berättande och riktigt härligt atmosfär (och lagom läskigt för oss fegisar).

Den läskiga damen i svart hemsöker mig än idag...

Medlem

Vore helt underbart med att AW:II blir av. Det här har man ju väntat på sedan man spelade klart första spelet för hundra år sedan. Ledsen men AW:AN räknas inte för min del.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Spoilers: DLC 2 av Control var ju direkt kopplat till Alan Wake och slutade på ett sätt som jag inte kunde tolka på annat än att en 2a är på g. Allt var ju på något sätt upplagt för att dra igång fansen. En sån där teaser som lite övertydligt säger "jaaaa de är precis som du tänker".

Ser sjukt mycket fram emot en 2a. Tror remedy lärt sig mycket sen senast och det kommer bli allt och lite mer av den fansen önskar 😊

Skribent
Skrivet av Umi:

Den läskiga damen i svart hemsöker mig än idag...

Neeeej, Barbara Jagger vill bara ditt bästa, att du ska nå din fulla potential. Komsi komsi.

Medlem

Jag fastnade aldrig för Alan Wake.
Jag vet inte varför, tyckte det var inte kul att spela kändes väldigt simpelt på nå sätt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Pettor:

Spoilers: DLC 2 av Control var ju direkt kopplat till Alan Wake och slutade på ett sätt som jag inte kunde tolka på annat än att en 2a är på g. Allt var ju på något sätt upplagt för att dra igång fansen. En sån där teaser som lite övertydligt säger "jaaaa de är precis som du tänker".

Ser sjukt mycket fram emot en 2a. Tror remedy lärt sig mycket sen senast och det kommer bli allt och lite mer av den fansen önskar 😊

Spoiler för Control expansionen.

Nja, Alan kan lika gärna vara död och det fanns väl indikationer på att mörkret tagit över honom? De ända som syns i liknande syner var väl döda?
Men jag tror inte Alan är död, men hans fru kanske måste frigöra honom från mörkret, min teori är att man spelar som henne i början och letar efter och ska rädda Alan

Jag tyckte inte gameplay var så bra i 1:an, men älskar Control och ser helt klart fram emot en 2:a.
Det finns mycket som kan förbättras i en uppföljare, men fixas det till så kan det bli riktigt bra.

Medlem

Vore kul om det blev av, gillade ettan.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

It's not a lake, it's an ocean

Jag är ett jättestort Alan Wake-fan så få skulle bli gladare än jag om det stämde. Hoppas dock att det släpps till både Xbox och PS5 i så fall.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag är ett jättestort Alan Wake-fan så få skulle bli gladare än jag om det stämde. Hoppas dock att det släpps till både Xbox och PS5 i så fall.

Det släpps garanterat till konsoler också. Men lär bli Epic på PC, om det är för alltid eller tidsexklusivt återstår att se.

Om denna information nu stämmer då.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

So? Vem köper spel på steam nuförtiden?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fezk:

Det släpps garanterat till konsoler också. Men lär bli Epic på PC, om det är för alltid eller tidsexklusivt återstår att se.

Om denna information nu stämmer då.

Fingers crossed! Med tanke på att fanbasen för första spelet fanns på Xbox vore det ju ologiskt annars.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

So? Vem köper spel på steam nuförtiden?

PC spelare kanske 🤔
Var köper du dina spel WarpGuN?

1
Skriv svar