Naughty Dog påstås arbeta på PS5-remake av The Last of Us

NuZ
Testpilot

Tråkigt med remaster av en remaster men det är ändå ett av de bästa spel jag spelat, så de är väl kul och hellre det än Days gone som inte alls var ett bra spel eller iaf föll mig i smaken


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Skit på er Sony! jag vill ha Days Gone 2!

Medlem
Skrivet av TooAngryToDie:

Vågar man, om det stämmer, hoppas på färre "boost me up" och bärande av stegar?

Åh haha. Kör igenom Unchartered 4 just nu och håller på att bli galen av alla "Hey, I'll boost you up!".

Medlem

Spelade The Last of Us till PS4 så sent som förra sommaren och tyckte att det åldrats väldigt bra. Helt obegripligt om detta fullföljs. Days Gone ligger här hemma men jag har ännu inte börjat spela det. När man läser här blir man dock jävligt taggad, det känns som ett spel som fått en del oförtjänt skit.

Medlem

Last of Us 2 var väl en kreativ risk om något... Halva spelarbasen verkar hata det fullständigt medan andra halvan älskar det.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Åh haha. Kör igenom Unchartered 4 just nu och håller på att bli galen av alla "Hey, I'll boost you up!".

Javisst. Man förstår ju att det är till för att dölja laddningstider, men visst är det lika irriterande ändå


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem
Skrivet av Thane:

Vad bra att det står i nyheten att Bend Studios jobbar på ett nytt spel då👍

Och det om något ser man fram emot. Jag har inte riktigt förstått det här varför gamers i den moderna tiden förväntar sig uppföljare på precis alla spel som släpps. Personligen ser jag alltid mer fram mot nya IPn än uppföljare. Inte för att uppföljare inte kan vara bra utan mer att nya IPn ger en alltid en helt ny värld, protagonist osv man inte sett förut och det är alltid trevligt tycker jag.
Hade det varit kul med ett days gone 2? Givetvis men även om vi inte får se det så förändrar inte det hur kul jag hade med förra spelet. Days gone är ett av mina favoriter på playstation 4 det förändras inte *men* jag kan leva utan uppföljare helt klart.

Skrivet av Chicobello:

Åh haha. Kör igenom Unchartered 4 just nu och håller på att bli galen av alla "Hey, I'll boost you up!".

hehe yes och alla "tappa taget för sten går i sönder bara för att tag i nästa under och man får klättra lite till".


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av SunShine:

Jag tror att man ändrade på storyn under utvecklingens gång. Att det från början var en annan berättelse. Jag minns när de avtäckte last of us 2 för första gången o hur de visade en cutscene som hade Joel i den, Cutscenen finns förvisso kvar i spelet men Joel är utbytt mot en annan karaktär.
Vissa ville få det till att Naughty Dog medvetet manipulerat oss o ljugit, jag tror att man hade en annan plan från början och att man ändrat sig på vägen.
Spelet blev trots allt uppskjutet en tid med och det kan mkt väl ha att göra med man hade ändrat på saker o därmed inte hann färdigt.

Det där är ju inte ovanligt, att tidiga trailers och liknande inte representerar vad som fantiskt händer i spelet, kan vara för att de fortfarande jobbar på saker eller att de inte vill spoila viktiga händelser. Doom 3 när det visades upp första gången var ju ett parti som inte ens finns med i spelet. Samma tror jag gällde Half Life 2. Ett annat exempel är Metal Gear Solid 2, de visade upp spelsekvenser med Snake, men som du i färdiga spelet spelade som Raiden. Finns säkert fler exempel om man börjar analysera tidiga trailers och uppvisningar av spel i tidiga skeden.

Det går att kritisera ND för TLOU2, storyn etc. men jag tror inte de medvetet manipulerat eller ljugit mer än andra utvecklare gör. Man måste komma ihåg att spel ständigt utvecklas och ändras under princip hela utvecklingen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av dix_xib:

Last of Us 2 var väl en kreativ risk om något... Halva spelarbasen verkar hata det fullständigt medan andra halvan älskar det.

Nja inte fullt ut. Skulle nog säga att det är 90-95% av alla som spelat det gillar det.

Den stora massan som skriker att dom hatar det har inte ens spelat spelet.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Nja inte fullt ut. Skulle nog säga att det är 90-95% av alla som spelat det gillar det.

Den stora massan som skriker att dom hatar det har inte ens spelat spelet.

Källa på det? Annars skulle jag kunna säga att 90-95% av alla som spelat hatar det, den stora massan som säger att dom gillar det säger bara så för de tillhör religionen "Sony exklusiva är bäst"


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Källa på det? Annars skulle jag kunna säga att 90-95% av alla som spelat hatar det, den stora massan som säger att dom gillar det säger bara så för de tillhör religionen "Sony exklusiva är bäst"

Alla priser den vunnit då menar jag player vote. Samt om man ser betyg på spelet där man faktiskt måste äga spelet för att ge betyg.

Samt så har man frågat många på diverse forum om varför dom hatar spelet och visar sig alltid att inga har spelat det och vissa äger inte ens ett playstation.

Tycker det är kul att så många kan hata ett spel utan att ens ha spelat det.

Dex
Medlem
Skrivet av Issue:

Källa på det? Annars skulle jag kunna säga att 90-95% av alla som spelat hatar det, den stora massan som säger att dom gillar det säger bara så för de tillhör religionen "Sony exklusiva är bäst"

Naturligtvis går det inte att sätta någon procent på det, men om majoriteten inte hade gillat spelet så hade det knappast vunnit så många priser som det har gjort för årets spel osv från både spelare och kritiker

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Neverwild:

Alla priser den vunnit då menar jag player vote. Samt om man ser betyg på spelet där man faktiskt måste äga spelet för att ge betyg.

Samt så har man frågat många på diverse forum om varför dom hatar spelet och visar sig alltid att inga har spelat det och vissa äger inte ens ett playstation.

Tycker det är kul att så många kan hata ett spel utan att ens ha spelat det.

Att säga att ingen som ogillar spelet faktiskt har spelat det är orättvist. Det finns gott om spelare där ute som helt enkelt inte föll för Druckmanns manus. Jag var en av dem. Det är väl rätt typiskt för vår samtid att allt ska vara svart eller vitt - spelet är i mina ögon vare sig 1/10 eller 10/10. Snarare någonstans runt 7/10, vilket är bra men långt ifrån det första spelet.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Att säga att ingen som ogillar spelet faktiskt har spelat det är orättvist. Det finns gott om spelare där ute som helt enkelt inte föll för Druckmanns manus. Jag var en av dem. Det är väl rätt typiskt för vår samtid att allt ska vara svart eller vitt - spelet är i mina ögon vare sig 1/10 eller 10/10. Snarare någonstans runt 7/10, vilket är bra men långt ifrån det första spelet.

Fast läser du mitt tidigare inlägg så skrev jag runt 90-95% gillar spelet.

Finns en del som stör sig på storyn och oavsett det så blir ändå ett bra betyg på spelet om man ser till andra delar som du gjort.

Hur avföljer man trådar?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Neverwild:

Fast läser du mitt tidigare inlägg så skrev jag runt 90-95% gillar spelet.

Finns en del som stör sig på storyn och oavsett det så blir ändå ett bra betyg på spelet om man ser till andra delar som du gjort.

Ja, och det är ju bara en gissning, förstås. Om jag själv får göra samma sak, dvs. att gissa, skulle jag säga att fördelningen kanske är närmare 70-30 eller 60-40 i spelets favör.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av korvmos:

Besatta av att göra blockbusters, börjar blir desperat från Sonys sida snart. Men dags för Xbox att vinna en generation snart och det känns väl inte omöjligt att det blir denna.

På vilket sätt? Så vitt jag har förstått "vann" Sony förra generationen mycket tack vare brist på intressanta spel från Xbox/Microsoft.
Under 2020 hade Sony tre bästsäljare på top 20 listan med Last of Us 2, Ghost of Tsushima och Spider Man: Miles Morales.

Jag var själv ett stort fan av Xbox under 360 eran där jag införskaffade fler än 100 spel och tyckte det var fantastiskt, mycket tack vare serier som Gears, Halo och Fable. Serier som man inte sett jättemycket av under den här åtta åriga cykeln. Och helt ärligt skulle jag säga att Xbox "vann" förra generationen med 360 så att säga att det är dags för Xbox att vinna en generation snart känns konstigt eftersom det bara är typ åtta år sedan förra generationen.
Jag tror att en stor del av anledningen till att Xbox tappade mycket i början av förra generationen var beslutat att man skulle vara tvungen att logga in online minst var 24e timme för att kunna spela alla spel (även dom man hade på skiva) samt at alltid ha sitt Kinnect inkopplat.

Så jag vill bara veta varför du tror att Sony är desperata? Vad baserar du din analys på? Tror mer det handlar om att det gick bra för Sony den här generationen vilket kan ha orsaktat stiltje i inovationen.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

På vilket sätt? Så vitt jag har förstått "vann" Sony förra generationen mycket tack vare brist på intressanta spel från Xbox/Microsoft.
Under 2020 hade Sony tre bästsäljare på top 20 listan med Last of Us 2, Ghost of Tsushima och Spider Man: Miles Morales.

Jag var själv ett stort fan av Xbox under 360 eran där jag införskaffade fler än 100 spel och tyckte det var fantastiskt, mycket tack vare serier som Gears, Halo och Fable. Serier som man inte sett jättemycket av under den här åtta åriga cykeln. Och helt ärligt skulle jag säga att Xbox "vann" förra generationen med 360 så att säga att det är dags för Xbox att vinna en generation snart känns konstigt eftersom det bara är typ åtta år sedan förra generationen.
Jag tror att en stor del av anledningen till att Xbox tappade mycket i början av förra generationen var beslutat att man skulle vara tvungen att logga in online minst var 24e timme för att kunna spela alla spel (även dom man hade på skiva) samt at alltid ha sitt Kinnect inkopplat.

Så jag vill bara veta varför du tror att Sony är desperata? Vad baserar du din analys på? Tror mer det handlar om att det gick bra för Sony den här generationen vilket kan ha orsaktat stiltje i inovationen.

Lanseringen av Xbox One var katastrofal på flera olika sätt. De främsta orsakerna tror jag var att den dels inte lanserades över hela världen samtidigt (Sverige och flera andra länder fick vänta ytterligare ett år) och del fokus på TV (TV TV TV memen från det årets E3). https://youtu.be/nULp0pGKCS8 Fortfarande lika rolig!

Avsaknaden av riktigt tunga titlar gjorde så klart inte saken bättre.

Utgångsläget ser mycket bättre ut nu för Xbox. Jag kanske lever i min bubbla men det känns som att MS har dominerat nyhetsflödet totalt de senaste månaderna...? Bethesda-uppköpet, aggressiv markandsföring av GP, funktioner som FPSBoost och AutoHDR, BC osv.

Vad händer egentligen hos Sony? Det enda storspel som är på G är Ratchet & Clank som släpps i sommar. Men sen då? Vad finns det för planer? Blir det trötta remakes av gamla klassiker? Slut på idéer? Vad hände med att patcha in stöd för VRR? Kan man utöka lagringsutrymmet nu? Existerar coil whine eller är det en myt? Hur bräckliga är kontrollerna? Jag är genuint nyfiken faktiskt.

Att konsolen säljer som smör i solsken tror jag delvis beror på deras momentum från förra generationen. Potentiellt ~120 miljoner köpare världen över?

Med det sagt så tror jag absolut inte att PS5 kommer floppa på något vis. Tvärtom. Vad vi säkert kan förvänta oss dock är en jämnare kamp. Jag tror inte att Xbox kommer "vinna", men kanske blir det närmare "oavgjort" än förra generationen i alla fall.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av r4v3nl0rd:

Utgångsläget ser mycket bättre ut nu för Xbox. Jag kanske lever i min bubbla men det känns som att MS har dominerat nyhetsflödet totalt de senaste månaderna...? Bethesda-uppköpet, aggressiv markandsföring av GP, funktioner som FPSBoost och AutoHDR, BC osv.

Ja, det är ett helt annat läge. Men samtidigt är det fråga om spel som ligger flera år in i framtiden, vilket kan förklara rykten som det om ett samarbete med Hideo Kojima. Xbox kommer behöva exklusiva eller åtminstone tidsexklusiva tredjepartsspel under 2021-23 innan deras egna studior börjar leverera.

Direktlänk till en diskussion uppgiften att Fable, Perfect Dark och Everwild är "so far away":


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ja, det är ett helt annat läge. Men samtidigt är det fråga om spel som ligger flera år in i framtiden, vilket kan förklara rykten som det om ett samarbete med Hideo Kojima. Xbox kommer behöva exklusiva eller åtminstone tidsexklusiva tredjepartsspel under 2021-23 innan deras egna studior börjar leverera.

https://www.youtube.com/watch?v=bxLOM-Cf2mk&t=1606s

Sant. Hur är det egentligen med Halo Infinite? Är inte det bekräftat att släppas nu i höst? Eller har jag drömt det...

Kommer säkert lossna lite mer för MS nåsta år, för att sedan lossna helt och hållet år 2023. Typ.

Långt tills dess kan man tycka, men åren går bara fortare och fortare.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Är väl exakt därför de ens överväger att göra ytterligare ett släpp av detta spelet. Finns såna som dig som betalar för samma story i en något finare miljö. Sedan kräver de 799kr för spelet.

Synd tycker jag. Ser hellre att de lägger pengarna och folket på något nytt.

"Sånna som mig", ja jo...

Nu är det inte så att jag hade lagt 799kr på en Remaster,däremot hade jag blivit glad om det blev en patch för oss PS Plus ägare och som redan har spelet. Tänker aldrig köpa spelet IGEN.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av r4v3nl0rd:

Sant. Hur är det egentligen med Halo Infinite? Är inte det bekräftat att släppas nu i höst? Eller har jag drömt det...

Kommer säkert lossna lite mer för MS nåsta år, för att sedan lossna helt och hållet år 2023. Typ.

Långt tills dess kan man tycka, men åren går bara fortare och fortare.

Jo, Halo Infinite ska släppas i år, är det sagt. Många gissar ju på att de kommer försöka lansera på 20-årsdagen av Halo och den första Xbox, 15/11. Hoppas på det (och en fet Collector's Edition). Annars är det ju så mycket vi inte vet. Hur nära release Forza Horizon 5 är, exempelvis. Eller Compulsions nästa spel (deras senaste spel, We Happy Few, släpptes 2018 så det är ett tag sedan)


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Lanseringen av Xbox One var katastrofal på flera olika sätt. De främsta orsakerna tror jag var att den dels inte lanserades över hela världen samtidigt (Sverige och flera andra länder fick vänta ytterligare ett år) och del fokus på TV (TV TV TV memen från det årets E3). https://youtu.be/nULp0pGKCS8 Fortfarande lika rolig!

Avsaknaden av riktigt tunga titlar gjorde så klart inte saken bättre.

Utgångsläget ser mycket bättre ut nu för Xbox. Jag kanske lever i min bubbla men det känns som att MS har dominerat nyhetsflödet totalt de senaste månaderna...? Bethesda-uppköpet, aggressiv markandsföring av GP, funktioner som FPSBoost och AutoHDR, BC osv.

Vad händer egentligen hos Sony? Det enda storspel som är på G är Ratchet & Clank som släpps i sommar. Men sen då? Vad finns det för planer? Blir det trötta remakes av gamla klassiker? Slut på idéer? Vad hände med att patcha in stöd för VRR? Kan man utöka lagringsutrymmet nu? Existerar coil whine eller är det en myt? Hur bräckliga är kontrollerna? Jag är genuint nyfiken faktiskt.

Att konsolen säljer som smör i solsken tror jag delvis beror på deras momentum från förra generationen. Potentiellt ~120 miljoner köpare världen över?

Med det sagt så tror jag absolut inte att PS5 kommer floppa på något vis. Tvärtom. Vad vi säkert kan förvänta oss dock är en jämnare kamp. Jag tror inte att Xbox kommer "vinna", men kanske blir det närmare "oavgjort" än förra generationen i alla fall.

Om man ser det på det sättet kan jag inte annat än hålla med. Förutom den nyskapande handkontrollen som jag mest hört bra saker om har dom inte haft så mycket annat nyhetsvärdigt. Kanske deras Play at home satsning?
Det gör ju inte saken bättre heller att Sony väljer att stänga ner affärerna till PS3 och Vita samtidigt som Xbox satsar på bakåtkompabilitet. Jag spelar själv inte så många äldre spel, PS3an har stått under TVn hela den här generationen och jag har spelat tre spel, men om det är en viktig aspekt så är ju Xbox överlägsen.
Överlag tror jag inte det är bra för något spelbolag att bli för bekväma. Tror det var någon form av storhetsvansinne från Microsoft efter succen med Xbox 360 som gjorde att det blev som det blev i början av Xbox One generationen. Dom trodde att dom kunde göra vad dom ville och att alla skulle godta det.
Kanske det som har drabbat Sony? Dom känner sig bekväma på tronen och kör därför på i samma hjulspår samtidigt som Xbox förnyar sig gång på gång.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av SunShine:

Nej, det var inga risker på det sättet och just den biten känns inte helt trovärdigt. Sony kan säkert ha sagt nej till days gone 2 det förvånar mig inte men knappast pga att de inte vågar ta kreativa risker, då hade de inte backat spel som Dreams till att börja med eller Death Stranding för den delen.
Så det låter mer som något skribenten till org artikeln självt fyllt i.

Håller med. Days Gone ligger lite för nära Last of Us. Bend får helt enkelt hitta på nåt annat, kanske nåt mer kreativt än ett Open World som utspelar sig i en zombieapokalyps där allt är mörkt, skitigt och jävligt? Nej just ja det får de ju inte. Åhh ja nåt annat iaf.

Medlem
Skrivet av Brona:

Håller med. Days Gone ligger lite för nära Last of Us. Bend får helt enkelt hitta på nåt annat, kanske nåt mer kreativt än ett Open World som utspelar sig i en zombieapokalyps där allt är mörkt, skitigt och jävligt? Nej just ja det får de ju inte. Åhh ja nåt annat iaf.

Lyssnade på intervjun David Jaffe hade på sin podcast igår med han som var director för days gone om den här cirkuse och han tog allt död på lite skitsnack som florerar här på nätet. David Jaffe ville gärna trampa på Sony om hur toppstyrt det är och så men han från Days gone höll inte med. Han sa att han slutade inte pga det här debaklet utan av andra skäl och han passade på att påpeka att Sony är en av de få som finns kvar som ger otroligt mkt svängrum för artistisk frihet när man är utvecklare. Så han kände inte igen just den kritiken alls.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Dex
Medlem
Skrivet av SunShine:

Lyssnade på intervjun David Jaffe hade på sin podcast igår med han som var director för days gone om den här cirkuse och han tog allt död på lite skitsnack som florerar här på nätet. Dave Jaffe ville gärna trampa på Sony om hur toppstyrt det är och så men han från Days gone höll inte med. Han sa att han slutade inte pga det här debaklet utan av andra skäl och han passade på att påpeka att Sony är en av de få som finns kvar som ger otroligt mkt svängrum för artistisk frihet när man är utvecklare. Så han kände inte igen just den kritiken alls.

Kan ju inte säga att man blir förvånad direkt. Men naturligtvis så är det ju jätte många på internet som automatiskt tror på rykten om det är något negativt. Är det något positivt så brukar det oftast försvinna lika snabbt igen, men negativa rykten exploderar alltid på detta viset.

Ska bli väldigt intressant och se hur mycket detta tas upp att en utvecklare därifrån som inte längre ens är kvar på studion typ skjuter ner alla ryktena och till med går raka motsatsen och säger att Sony är en av få som verkligen get mycket svängrum för utveckling.

Men som vanligt så försvinner det väl bara

Medlem
Skrivet av Dex:

Kan ju inte säga att man blir förvånad direkt. Men naturligtvis så är det ju jätte många på internet som automatiskt tror på rykten om det är något negativt. Är det något positivt så brukar det oftast försvinna lika snabbt igen, men negativa rykten exploderar alltid på detta viset.

Ska bli väldigt intressant och se hur mycket detta tas upp att en utvecklare därifrån som inte längre ens är kvar på studion typ skjuter ner alla ryktena och till med går raka motsatsen och säger att Sony är en av få som verkligen get mycket svängrum för utveckling.

Men som vanligt så försvinner det väl bara

Så är det sannerligen. Internet är vad det är. Många av de här som sitter dagarna i ända o kasstar skit verkar inte spela så mkt ändå. Hur har de tid o spela när de sitter online dygnet runt o bara sprider massa bullshit haha.
Det var en rätt ok intervju faktiskt. Lite kritik fick de så klart men han tyckte inte Sony var direkt värre än andra. Självklart är de ett företag som tänker på pengar, det gör MS och Nintendo också. Ingen direkt nyhet haha.

Jag misstänker att det inte kommer bli någon större nyhet över hans syn på saken. Jag fick känslan ibland att han helst hade velat lämna den där intervjun då det kändes som han ofta kom från en annan infallsvinkel än Jaffe. Jaffe verkar lite salty över att han inte längre är kvar hos Sony. Men Även jaffe påpekade faktiskt att han stortrivdes under sin tid där och gillade "Sony lägret" överlag.
Han är lite skum den där Jaffe tycker jag haha. Vet inte riktigt vart man har honom.
Kanske är han inte helt lätt att arbeta med.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Lanseringen av Xbox One var katastrofal på flera olika sätt. De främsta orsakerna tror jag var att den dels inte lanserades över hela världen samtidigt (Sverige och flera andra länder fick vänta ytterligare ett år) och del fokus på TV (TV TV TV memen från det årets E3). https://youtu.be/nULp0pGKCS8 Fortfarande lika rolig!

Avsaknaden av riktigt tunga titlar gjorde så klart inte saken bättre.

Utgångsläget ser mycket bättre ut nu för Xbox. Jag kanske lever i min bubbla men det känns som att MS har dominerat nyhetsflödet totalt de senaste månaderna...? Bethesda-uppköpet, aggressiv markandsföring av GP, funktioner som FPSBoost och AutoHDR, BC osv.

Vad händer egentligen hos Sony? Det enda storspel som är på G är Ratchet & Clank som släpps i sommar. Men sen då? Vad finns det för planer? Blir det trötta remakes av gamla klassiker? Slut på idéer? Vad hände med att patcha in stöd för VRR? Kan man utöka lagringsutrymmet nu? Existerar coil whine eller är det en myt? Hur bräckliga är kontrollerna? Jag är genuint nyfiken faktiskt.

Att konsolen säljer som smör i solsken tror jag delvis beror på deras momentum från förra generationen. Potentiellt ~120 miljoner köpare världen över?

Med det sagt så tror jag absolut inte att PS5 kommer floppa på något vis. Tvärtom. Vad vi säkert kan förvänta oss dock är en jämnare kamp. Jag tror inte att Xbox kommer "vinna", men kanske blir det närmare "oavgjort" än förra generationen i alla fall.

Sony har verkligen lyckats etablera sitt playstation varumärke i folkhemmet kan man säga. Tror det är den stora vinsten de har. Till och med det smått fiaskoartade släppet av playstation 3 lyckades de till slut vända om till att bli helt ok den senare halvan av konsolens liv.
Sedan får vi se vad som händer. Tror Sony kommer slå på stortrumman närmare E3 när de säkerligen som vanligt kommer köra sitt days of play.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Lyssnade på intervjun David Jaffe hade på sin podcast igår med han som var director för days gone om den här cirkuse och han tog allt död på lite skitsnack som florerar här på nätet. David Jaffe ville gärna trampa på Sony om hur toppstyrt det är och så men han från Days gone höll inte med. Han sa att han slutade inte pga det här debaklet utan av andra skäl och han passade på att påpeka att Sony är en av de få som finns kvar som ger otroligt mkt svängrum för artistisk frihet när man är utvecklare. Så han kände inte igen just den kritiken alls.

David Jaffe har väl inte haft nån dunderhit sen han lämnade God of War? En massa "lite över mediokra" multiplayerspel. Till slut verkar det som att Sony tröttnade på att ge ut hans spel och han blev (lite) bitter. Är iaf min bild och den kan vara fullständigt felaktig Är podcasten värd att lyssna på?

Medlem
Skrivet av Brona:

David Jaffe har väl inte haft nån dunderhit sen han lämnade God of War? En massa "lite över mediokra" multiplayerspel. Till slut verkar det som att Sony tröttnade på att ge ut hans spel och han blev (lite) bitter. Är iaf min bild och den kan vara fullständigt felaktig Är podcasten värd att lyssna på?

Nej han har väl inte haft någon dunderhit efter det och nu vet jag inte så mkt om honom men han verkar inte alltid vara helt lätt att ha att göra med.
Ja det var värt o titta på den men den är rätt lång men det fanns en hel del matnyttigt i den.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

123
Skriv svar