Ett utkast till The Last of Us 3 har skrivits, bekräftar Neil Druckmann

Robot
Ett utkast till The Last of Us 3 har skrivits, bekräftar Neil Druckmann
Medlem

Jag hoppas de låter TLoU2 vara slutet för Ellie, Abby och resten av gänget. Om de ska göra något nytt inom TLoU universumet så hoppas jag på helt nya karaktärer som befinner sig någon annanstans, som inte har någon koppling alls till tidigare nämnda karaktärer.

Personligen så hoppas jag mer på nyttt J&D eller en helt ny IP.

Skrivet av Shamanfox:

Jag hoppas de låter TLoU2 vara slutet för Ellie, Abby och resten av gänget. Om de ska göra något nytt inom TLoU universumet så hoppas jag på helt nya karaktärer som befinner sig någon annanstans, som inte har någon koppling alls till tidigare nämna karaktärer.

Personligen så hoppas jag mer på nyttt J&D eller en helt ny IP.

Kan vara beredd att hålla med där, känns som att vi är klara med dessa karaktärer och deras historia.
Hade varit intressant om dom visade något annat land, hur viruset liksom drabbat världen.

Klart att dom vet vad dom ska göra. Dom sitter inte med ett par hundra anställda och rullar tummarna tills "inspirationen" kickar in.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nej tack. Finns inga bra karaktärer vid liv. Hoppas på nått helt nytt istället.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Shamanfox:

Jag hoppas de låter TLoU2 vara slutet för Ellie, Abby och resten av gänget. Om de ska göra något nytt inom TLoU universumet så hoppas jag på helt nya karaktärer som befinner sig någon annanstans, som inte har någon koppling alls till tidigare nämnda karaktärer.

Personligen så hoppas jag mer på nyttt J&D eller en helt ny IP.

Ja det var vad jag kände redan efter ettan. Tyckte slutet där var lagom. Nu tycker jag definitivt att det "räcker" och hoppas att de börjar om på ny kula i TLOU-universumet om de vill göra fler spel där.

KoP
Medlem

Känns som att dom har knytit ihop Uncharted och The Last of Us påsarna rätt bra, så nu vill man gärna se något nytt istället.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Klart att dom vet vad dom ska göra. Dom sitter inte med ett par hundra anställda och rullar tummarna tills "inspirationen" kickar in.

Det är väl säkerligen därför de ryktas arbeta på en remake av det första spelet skulle jag gissa. De sätter utvecklarna i arbete tills de kan dundra igång på riktigt med Part 3-utvecklingen.

Jag är definitivt pepp på mer!

Jak and Daxter var inga spel jag spelade när det begav sig. Var de verkligen så bra? Vad var det som kom i samma veva och tog all uppmärksamheten eftersom jag missade allihop oO?

Medlem

Med nya karaktärer fast samma universum. Det finns otroligt mycket kvar att klämma ut, och jag tror Niel vet om det. Med alla tillbehör som förbereds kan 3:an bli den största och bästa hitills. (Nån karaktär kan göra comeback, men det måste vara logiskt.). Mer RPG inriktat också vore inte helt fel.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Ja vill ABSOLUT ha mera från denna fantastiska spelserie. Detta är 2 mästerverk som Naughty Dog snickrat ihop och det finns så mycket spännande att utforska i det zombiedrabbade postapokalyptiska USA.
Jag MÅSTE ha mer!!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av krislevin:

Med nya karaktärer fast samma universum. Det finns otroligt mycket kvar att klämma ut, och jag tror Niel vet om det. Med alla tillbehör som förbereds kan 3:an bli den största och bästa hitills. (Nån karaktär kan göra comeback, men det måste vara logiskt.). Mer RPG inriktat också vore inte helt fel.

Skulle gärna se ett spel i samma värld fast utanför USA, kanske vad som händer i Europa eller Asien!

Vi behöver ett nytt IP inte mer av denna serien. Vi kan säga att alla blev vaccinerade och viruset dog ut tycker jag. Bra ending!

Medlem

Neil är ingen hejjare på att skriva storys tyvärr alt. så är det ingen som vågar säga emot han när han trampar rakt i klaveret.
Last of us 2 var ett ok spel men storyn var ingen höjdare. Att storyn mer eller mindre startade om efter halva tiden säger en hel del om att han inte tänker hela varvet runt i hur en berättelse ska dras för att hållas intressant.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Neil är ingen hejjare på att skriva storys tyvärr alt. så är det ingen som vågar säga emot han när han trampar rakt i klaveret.
Last of us 2 var ett ok spel men storyn var ingen höjdare. Att storyn mer eller mindre startade om efter halva tiden säger en hel del om att han inte tänker hela varvet runt i hur en berättelse ska dras för att hållas intressant.

Den körde lite av en Rian Johnson a la Last Jedi.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem

Jag skulle vilja se något helt nytt från ND. Är trött på både Uncharted och Last of Us.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av SunShine:

Neil är ingen hejjare på att skriva storys tyvärr alt. så är det ingen som vågar säga emot han när han trampar rakt i klaveret.
Last of us 2 var ett ok spel men storyn var ingen höjdare. Att storyn mer eller mindre startade om efter halva tiden säger en hel del om att han inte tänker hela varvet runt i hur en berättelse ska dras för att hållas intressant.

Ytterst subjektivt det där, vad som "är" en bra story eller inte. Jag gillade den och en stor del i det var att den var simpel. Precis som i det första spelet.

Medlem

Vad de absolut inte ska göra är en remake av The Last of US. Så sjukt pengakåta

Medlem

Kan spela ettan. Nöjer mig med det slutet. Lite som Alien 3. Man bara låtsas att den inte finns.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Vad de absolut inte ska göra är en remake av The Last of US. Så sjukt pengakåta

Makes sense ändå.

https://www.gamesradar.com/naughty-dog-reportedly-moved-staff...

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Ytterst subjektivt det där, vad som "är" en bra story eller inte. Jag gillade den och en stor del i det var att den var simpel. Precis som i det första spelet.

Ja simpelheten har jag inte heller något emot.
Och nu gör jag spoiler tag just in case. Kanske inte är så nödvändigt längre men men...

jag hade gärna sluppit spela hela första delen. Skrotat Ellie segmentet helt hållet o bara kört Abby's resa o fått ta del av att fimpa Joel och sedan med hjälp av mellansekvenser och story beats fått se hur Ellie börjat jaga en för att till slut hamna där vi hamnar o får göra upp med Ellie.
Hade räckt. Jag fann inget spännande med Abbys (gillade henne som karaktär) resa då jag redan visste i förväg vad som skulle hända, då vi redan fått uppleva det under Ellies resa. Det var trist o då kände jag bara ville spelet skulle ta slut.

Skrivet av Albax11:

Den körde lite av en Rian Johnson a la Last Jedi.

hehe ja!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Makes zero sense. Sätt dem på något vettigt projekt istället för att försöka idissla enkla cash

Medlem

Ja men nej för att dom två första är väldigt starka med både story och karaktärer. Det kan vara dags att lunga ner sig med svampinfektioner i USA har dock lite grann börjat undra vad dom kommer göra härnäst. Jag vill iallafall se att dom gör något nytt som ja ett metriodvaina eller ett pussel spel som är mer än att panga folk i huvet. Tror dock dom har övergett Crash och J&D men det kan ju funka.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Makes zero sense. Sätt dem på något vettigt projekt istället för att försöka idissla enkla cash

Läste du ens artikeln? Alla andra projekt är i pre-production. En stor del av personalen har alltså ingenting att göra, då är det väl rimligt att de styrs om till ett projekt som redan finns och hjälper till där? Det som "makes zero sense" är att låta din personal sitta och rulla tummarna.

Medlem
Skrivet av bogani:

Läste du ens artikeln? Alla andra projekt är i pre-production. En stor del av personalen har alltså ingenting att göra, då är det väl rimligt att de styrs om till ett projekt som redan finns och hjälper till där? Det som "makes zero sense" är att låta din personal sitta och rulla tummarna.

Det finns ju annat att göra än en remake av the last of us. Det är inget spontanprojekt skulle de verkligen ha folk över hade de sagt upp folk

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Vi behöver ett nytt IP inte mer av denna serien. Vi kan säga att alla blev vaccinerade och viruset dog ut tycker jag. Bra ending!

Virus? Galningarna i spelen är smittade av en svamp ur cordycepssläktet. Det är alltså inga äkta odöda zombies vi talar om.

Skrivet av Popski:

Virus? Galningarna i spelen är smittade av en svamp ur cordycepssläktet. Det är alltså inga älta odöda zombies vi talar om.

Ok. Inget virus men de kan ju hitta en cure iaf. Saken biff.

Medlem
Skrivet av adde111:

Skulle gärna se ett spel i samma värld fast utanför USA, kanske vad som händer i Europa eller Asien!

Mmm det hade vart intressant. Till exempel ruinerna av Tokyo eller London eller en gammal stad som Praq där man måste slåss mot både pirater och zombier (clickers). Ännu mörkare dock med mer RPG inslag och kanske något nytänkande, till exempel att man styr en grupp av människor, och kan switcha mellan de osv.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Ok. Inget virus men de kan ju hitta en cure iaf. Saken biff.

Hade kunnat bli en rätt intressant bakgrund för ett spel. Se hur världen byggs upp efter apokalypsen. Något liknade serietidningen The Last Zombie eller World War Z (boken, inte filmen).

Skrivet av Popski:

Hade kunnat bli en rätt intressant bakgrund för ett spel. Se hur världen byggs upp efter apokalypsen. Något liknade serietidningen The Last Zombie eller World War Z (boken, inte filmen).

Får mig o tänka på den där filmen med Will Smith, där han skjuter rådjur på ett vildvuxet Manhattan med sin hund, kommer inte ihåg namnet.

Men ja det skulle bli en cool film!

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Får mig o tänka på den där filmen med Will Smith, där han skjuter rådjur på ett vildvuxet Manhattan med sin hund, kommer inte ihåg namnet.

Men ja det skulle bli en cool film!

I am Legend. I den är han dock mitt uppe i någon slags vampyrzombieapokalyps. Delen i filmen där han fastnar i fällan har f.ö. inspirerat en scen i The Last of Us.

12
Skriv svar