Kommer Gray Wardens göra comback i Dragon Age 4?

Robot
Kommer Gray Wardens göra comback i Dragon Age 4?

Ny konceptbild ger oss lite hopp om Origins-nostalgi.


Medlem

Önskar att jag vågade tror på Dragon Age 4, bioware är knappt en skugga av sin forna tid.

Medlem

Bilderna ser lite väl "cartoony" ut. Eller kanske lite väl.. WoW? Lite nyvaken, så kanske är jag lite grumlig i hjärnan. Jag är väldigt tveksam till Bioware nuförtiden. De har bränt all sin "good will" med mig.

Medlem

Ska bli intressant att se hur mycket polering DA4 får, nu när det antagligen är liv eller död för Bioware:s framtid som står på spel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har noll förväntningar på detta. Är nog säkrast som vanligt...

Medlem

Har inte grey wardens en grip som symbol? Vet inte, kanske är någon ny design bara?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ser ju ut som bilder från ett mobilspel.

Medlem
Skrivet av Komured:

Ser ju ut som bilder från ett mobilspel.

Jag tycker det ser ut som konceptbilder.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Acatoth:

Bilderna ser lite väl "cartoony" ut. Eller kanske lite väl.. WoW? Lite nyvaken, så kanske är jag lite grumlig i hjärnan. Jag är väldigt tveksam till Bioware nuförtiden. De har bränt all sin "good will" med mig.

Skrivet av Komured:

Ser ju ut som bilder från ett mobilspel.

Håller faktiskt med om att konceptbilderna ser lite väl.. "Dragon Age: Mobile Blitz Heroes Arena"-aktiga ut. Inte för att det behöver betyda så mycket i nuläget.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Efter 2an och 3an så är intresset för 4an ljummet, som bäst. Iaf från mitt håll. Hur kunde man ta ett briljant spel som Origin och sedan göra två uppföljare som stinker hästskit?


signatur

I drank what?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Mirage:

Efter 2an och 3an så är intresset för 4an ljummet, som bäst. Iaf från mitt håll. Hur kunde man ta ett briljant spel som Origin och sedan göra två uppföljare som stinker hästskit?

Som jag minns det (någon får gärna rätta mig) så föddes Dragon Age II ur en planerad andra expansion till Origins. Utvecklingen var allt annat än spikrak och mottagandet ljummet som bäst. Dragon Age Inquisition innebar motorflytt till Frostbite och open world, två saker som aldrig riktigt klickat för Bioware. Origins å andra sidan var ett välsvarvat comfort zone-spel som Bioware redan visste hur man skulle göra rätt.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Instämmer i att konceptbilderna inte riktigt motsvarar det mer smutsiga DA4 jag lite i smyg hoppas på. Det var så ettan kändes, man sprang runt till midjan i sörja och försökte krishantera. 2an hade så många usla moment och frikopplad story att det knappast kan anses vara en uppföljare, och trean kändes mycket mer "upphöjd" och fin i kanten. Hade varit kul om de verkligen kunde hitta tillbaka till det som gjorde ettan så bra. Men ja, det hade verkligen varit en överraskning.

Medlem

Tanke på hur uselt Dragon Age Inquistion var så har jag absolut inga förväntningar överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av RolftheBarber:

Instämmer i att konceptbilderna inte riktigt motsvarar det mer smutsiga DA4 jag lite i smyg hoppas på. Det var så ettan kändes, man sprang runt till midjan i sörja och försökte krishantera. 2an hade så många usla moment och frikopplad story att det knappast kan anses vara en uppföljare, och trean kändes mycket mer "upphöjd" och fin i kanten. Hade varit kul om de verkligen kunde hitta tillbaka till det som gjorde ettan så bra. Men ja, det hade verkligen varit en överraskning.

Jag blir nöjd när dom släpper Dragon Age: Origins 2


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Gandir:

Önskar att jag vågade tror på Dragon Age 4, bioware är knappt en skugga av sin forna tid.

Just detta. Bioware bara till namnet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Taggad!

1
Skriv svar