Vilket spel har ni lagt mest pengar på?

Medlem

Dota 2, minst 30, kanske 50k.

Medlem

iRacing, lite beroende på hur jag räknar.
Fast kostnaden för spelet bleknar lite när jag börjar räkna på vad riggen kostar... (Fanatec DD1, Sim labs gt1-Evo, pedaler, växelspakar, handbromsar och annat.)

Avstängd

Tveklöst wow. Subscription fee till och från sedan 2005 (dock endast betalat med in-game gold sedan ett par år tillbaka) samtliga utgåvor CE, samt ett par serverflyttar. Blir kanske 30-40 lax? Inte mycket alls, ffa när man tar i beaktning antalet timmar, mängden content (valfri wow expansion har ju mer content än de flesta hela spel).

Medlem

Ungarnas jävla roblox


signatur

🐖💨💩

Medlem

Ett antal cslådor när det begav sig med skintrading hej vilt, ca 50k

Medlem

NFS:World. Köpte bilar för över 10.000 kr.
Och så efter bara några år stängdes servrarna av. Snopet!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av ace84:

Subcribade på eve online sen 2010, klarade 2-3 år utan att subscriba då ja grindade som en galning för att köpa ett ingame item som gav 1 månads subscriber status. Sen hjälpte det att bo och farma i wormholes.

Efter ett tag inser man att spelet inte är kul när man spenderar 80% av speltiden på att göra samma sak hela tiden och gamla bekanta rör sig vidare.
Pro tip
Eve kan va kul men då ska man inte slita ut sig o helst hitta ett glatt crew som man inte får stresspåslag av att träffa.
Eve är lika mycket de olika ingame aktiviteterna som dem sociala bitarna.
Kanske lagt 15-20000 på eve över åren.

Sen kör ja star citizen då o då, ibland är det det enda ja spelar då man verkligen sugs in i spelvärlden på det sättet eve brukade göra när man var noob o hade på ingame musiken högt.
Där har jag varit aktiv sen 2014 ish o lagt flertal concierge nivåer med cash på men tror man på projektet så why not?

Känns som att spelet får mer o mer coola saker över tid och utvecklingen verkar speedat på mer senaste året jämfört med tidigare.

Jag har nog lagt något liknande. 7 års sub betalad med riktiga pengar. Sen köpte jag en hel del plex för att få in game pengar också. Sjukt beroendeframkallande spel när man hade all tid i världen att spela men den tiden är förbi.

Medlem

Runt 10 000-15 000kr för skins i dota 2 skulle jag gissa på.

"Deus Ex". Har köpt spelen på alla plattformar genom åren.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Enda spelet jag någonsin köpt DLC till är Bloodborne och köper aldrig microtransaktioner av princip så får väl bli någon collectors. Köpte collectors till Witcher 3 bär det kom, den fetaste varianten. Gick väl på 2 papp eller nåt, kommer inte riktigt ihåg. Blivit några st som kostar kring 1500 då jag gillar plastskräpet och steelbooksen som brukar följa med. Fast nästan slutat med dom med. Bättre att spara pengarna och bränna dom på first 4 figures eller sideshow etc om man vill ha sånna saker.

Medlem

Utöver att köpa ett spel så är det Dota 2, kanske lagt totalt 600 kr på compendium. För att köpa ett spel så köpte jag Mortal Online collector edition för länge sedan för typ 1000 kr så det är nog dyrast.

Medlem

World of warships, no contest.

Medlem
Skrivet av robbis:

Älskade Battleforge. Spelade det som fan med polarna. Önskar dom gjorde en uppföljare.

Riktigt bra spel..:) synd att dom la ner spelet bara.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Riktigt bra spel..:) synd att dom la ner spelet bara.

Jo fast skyforge finns ju nu som e exakt samma fast utan att behöva köpa. Dom fick ju till och med tillstånd av EA att släppa det

Medlem
Easy

Har aldrig köpt några collectors. Aldrig köpt massa DLC. och aldrig premunerat på Mmos.
Så blir ett vanligt spel.

Final Fantasy 6 (eller III som det stod på kassetten), som jag köpte när det var nytt.

Såg en annons i vad som måste varit Super Play eller nått. Hade läst recensionen fyrtioelva gånger så hypen var hög. Köpte det för... Jag tror det var 849:-. Med inflation skulle det motsvara typ 1150kr.

Mycket pengar, för 12-13 åriga jag. Men sett per timma jag spelat? Uj uj. Klart värt. Varvade det säkert 7-8 gånger,och är ett av mina favoritspel genom tiderna.

Medlem

Beror helt på vad man räknar in men sett till dlc flight simulator 9

Medlem

Star Trek Online, säkert runt 20.000kr dom senaste tio åren.

Inget jättefarligt tror jag. Skulle gissa på Civ VI. Samlarutgåvan vid release. Plus alla expansioner till och med Gatering storm. Sen så köpte jag det fysiskt till Switchen. Plus alla expansioner halvvägs in i New Frontier Pass. Sen köpte jag spelet fysiskt till PS4 men valde sen ändå att köpa spelet digitalt. Plus samtliga expansioner.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Vanligtvis så är diverse dlc eller expansioner det enda jag lägger pengar på utöver baskostnaden för själva spelet. MEN, det finns tyvärr några undantag...
FIFA: mellan 2014-2017, då ultimate team var kul och innan jag gav upp på serien, la jag nog runt 6k.
CS: under årens lopp, säkert 3-4k.
World of Tanks: innan jag avinstallerade hann jag spendera cirka 2k.
Hearthstone: samma sak där, avinstallation efter att ha slösat ungefär 2k.

Och jag ångrar varenda krona! Samt många av de timmar jag lagt ner på spel som inte förtjänade min uppmärksamhet och tid, suck.
Det spel jag lagt mest pengar på, som inte är ett patetiskt flerspelar-jippo designat runt grind, mikrotransaktioner, frustration och spenderande, är nog Skyrim med alla dlc och köp på olika plattformar.

Medlem

Nästan pinsamt. Men 28-30k har jag lagt på Apex Legends

Medlem

League of legends eller guild wars 2. Lite oklart. Men det är spel som hängt med mig i snart 9 år.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Ett mobilspel, MPQ, som jag slösade närmare 20k på. Tog mitt lag överst på topplistan flera gånger.

När jag insåg att tiden jag slösade på det kunde gå till en fantastisk backlogg med "riktiga" spel istället slutade jag med det. Riktigt trött på att sitta med ansiktet i mobilen när jag har så bra TV och ljudsystem för en mycket bättre upplevelse. Lite känslan av "vad håller jag på med?"

Medlem

1. World of Warcraft
2. Runescape membership
3. Fortnite Battle pass och några skinns

Street Fighter II på gamla Filmstaden i Stockholm hörnet Mäster Samuelsgatan och Regeringsgatan samt på Adams Family flipper på diverse hak.

Inaktiv

Rift, "några" saker man behövde för att göra dom bästa vapnen, kostade skjortan, sen massa djävla onödigt där också, inte ens eve-online eller wow har kostat mig lika mycket.

Vi snackar 10K plus.......

Medlem

Wow måste det ju utan tvekan vara, trots att man inte spelat det så hemskt mycket.

Började direkt vid lanseringen, levlade upp till 60. Sedan återkom man vid varje ny expansion för att återigen ta sig till nya maxleveln.

Hade i början av spelet aldrig så mycket tid över så man kunde delta i endcontent.

Medlem

Helt klart Star Citizen har jag lagt mest pengar på...Kollade just hela 40 203,28 Kr (Vilket inkluderar Subscriber betalningar, T-Shirt och dev,) sen 2012!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Har lagt ungefär 20k på LoL.. skäms för det idag.

Medlem

Dark Age of Camelot, köpte alla expansionerna när det begav sig + månadsavgift i 8 år.


signatur

I drank what?

Medlem

Det måste vara Pokémon TCG online och säkert kring 10.000+ inklusive fysiska booster packs med digitala koder (men de kanske inte räknas?). Sen prenumererade jag på WoW i 5 år inkl. någon expansion men om jag räknar rätt blir det aningen mindre...

Skriv svar