Mass Effect-remastern går riktigt bra på Steam

Robot
Mass Effect-remastern går riktigt bra på Steam

60 000 spelare samtidigt är Bioware-rekord.

#mass-effect-legendary-edition, #remaster


Medlem

Med tanke på allt gnäll det är på steams forum får man väl säga att man är lite impad iaf

Frilansare

Ser fram emot första medlemsrecensionen! Vi gör ju själva en analys, men ingen regelrätt recension.

Medlem

funkat 100% bra för, inte en bugg än så länge. Ser bra ut!

Medlem

Snart klar med ME1. De buggar jag stött på är följande (PC):

- Ibland när man kliver ur Makon så kan man inte interagera med objekt. Workaround: spara och ladda om.

- Ibland följer inte karaktären med när man rör musen utan man ser sig bara omkring. Oklar på om detta är en bugg eller om man kommit åt någon funktion. Irriterande dock. Workaround: spara och ladda om.

- Karaktären fastnar och kan inte röra sig. Workaround: ladda den senaste sparningen.

Medlem

Spelar på ps 5, riktigt kul uppleva detta lir igen men med små förbättringar, skönt sitta i soffan och chilla, insanity och plat fokus.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Av den tid jag har hunnit spela så är jag imponerad, tycker man gjort en fin avvägning mellan mordernisering och att behålla känslan av originalen. Första delen flyter definitvt på mer smidigt och trilogins visuella del är verkligen klar och knivskarp, det känns verkligen polerat på det sättet.

Frånsett några scener, där jag tyvärr tycker att man tappat lite av den originella stilen från ME1, så är det här generellt sett en klar förbättring genom hela trilogin. Har stött på ett par buggar och konstiga fps-drops (på uncharted worlds) men inget som förstör.

För närvarande matchar Legendary Edition i alla fall mina personliga förväntningar och om Bioware patchar upp de sista strulet, så skulle jag säga att detta kan vara en vändpunkt för deras del.

Medlem

Fick tid att spela i helgen, körde ut ettan på två dagar. Gjorde inte så jättemånga sidogrejer då jag tycker dom är lite halvtråkiga i ettan. Har nu påbörjat tvåan, vilket jag förväntar ska ta längre tid. Min upplevelse har hittills varit helt fantastisk och jag har ingenting att klaga på mer än att launcherfilen försvann ifrån installationsmappen, men det löstes lätt genom att reparera spelet i Origin. Utöver det har jag inte haft en enda krasch. Jag älskar den här spelserien och remastern känns fräsch, jag rekommenderar den starkt!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Priset får mig att invänta en stor rea.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Klarade precis ettan idag. Kraschade tyvärr en gång i slutstriden annars har det varit väldigt stabilt, ser fram emot att spela tvåan nu.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Jag trodde att det bara var första spelet som var omgjort och att det då var lite dyrt, såg sen att det var dom första tre och nu är spelet inhandlat

Medlem

Någon som kan uttala sig om hur spelet flyter/ser ut på en (icke-pro) PS4:a?

Undviker helst att spela just detta på datorn om jag kan.

Medlem
Skrivet av skymf:

Priset får mig att invänta en stor rea.

499kr tycker jag ändå att det är värt men skulle nog gissa att det inte tar allt för länge innan man ser bättre priser.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

499kr tycker jag ändå att det är värt men skulle nog gissa att det inte tar allt för länge innan man ser bättre priser.

Tyckte jag såg 599 på Steam, kändes saftigt. Finns det billigare någon annanstans alltså?


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av skymf:

Tyckte jag såg 599 på Steam, kändes saftigt. Finns det billigare någon annanstans alltså?

För konsol så kostade 499 på EG, vet dock inte om de har kvar det priset.


signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 5700X | GPU: AMD Radeon RX 7900 XT 20gb | RAM 32gb ddr4 3600mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb
PS5 2,8TB || Iphone 14 128gb || Nintendo Switch || LG B9S OLED 55"

Medlem

Riktigt jävla bra , och Flawless Widescreen fixar cutscenes också för Ultrawide. + högre FoV.

inte några buggar för mig förutom att bilen fastnade en gång så var tvungen att ladda om, körde inte jätte mkt sidemissions på 1an men ska börja 2an nu då jävlar :D.

1
Skriv svar