Hurra! Disco Elysium: The Final Cuts säljförbud i Australien rivs upp
Går tydligen inte längre "emot moral och anständighet".
#australien, #disco-elysium, #disco-elysium-final-cut
Kan se det framför mig nu hur en australisk politiker i ett rökfyllt kontor först tog fram dessa lagförslag om moral och anständighet...
-Och därför anser jag detta måste regleras...
*Tar ett par sista puff från cigaretten*
...-eftersom det inte kan anses vara moraliskt och anständigt.
*Fimpar ciggen i askkoppen gjord av en aboriginer-hand.*
Kan se det framför mig nu hur en australisk politiker i ett rökfyllt kontor först tog fram dessa lagförslag om moral och anständighet...
-Och därför anser jag detta måste regleras...
*Tar ett par sista puff från cigaretten*
...-eftersom det inte kan anses vara moraliskt och anständigt.
*Fimpar ciggen i askkoppen gjord av en aboriginer-hand.*
Det bästa med ditt scenario är att det låter precis som nåt Harry skulle kunna göra i Disco Elysium.
Äntligen! Australien behöver talande slipsar och karaoke-poliser.
Skulle inte alla länder må bättre av det?
Om Disco Elysium inte fick säljas i Australien då undrar jag om filmer såsom Saw-filmerna och Human Centipede är bannade på livstid, plus säkerligen div. böcker som innehåller våldsamma berättelser? 🤔
Det råder ingen brist på förbjudna grejer i Australien, nej. Saw-filmerna är knappast förbjudna, det är ju vanliga splatterfilmer, men grejer som A Serbian Film är garanterat förbjudna. Har för mig att jag läste att just Human Centipede förbjöds också.
Vad gäller böcker så vet jag att American Psycho var förbjuden i Australien. Boken är som bekant mycket mer explicit än filmen. Vet inte om den är förbjuden längre dock, rätt längesen den släpptes...