Förhandstitt – Ratchet & Clank: Rift Apart
Playstation 5 spänner musklerna som aldrig förr i nya Ratchet & Clank (& Rivet).
#insomniac-games, #playstation-5, #ratchet-and-clank-rift-apart
Någon som vet om det blir svenska röster i detta också (Ratchet & Clank PS4 har ju det)?
Jajamen!
En Bamseponny av folket
Lirat igenom original-trilogin otaliga gånger och sedermera future-”trilogin”. Däremot kom jag aldrig över och körde Nexus..
En stark önskan hade varit om alla spel portas till någon collectors-utgåva (re-release av original-trilogins HD remasters, har dem på PS3). Naughty Dog lyckades ju släppa Jak & Daxter-trilogin till PS4.
Shit vad jag vill lira detta efterlängtade plattformsspel. Synd att PlayStation 5 är sjukt svår att få tag i och att spelet inte kommer till PlayStation 4.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Lirat igenom original-trilogin otaliga gånger och sedermera future-”trilogin”. Däremot kom jag aldrig över och körde Nexus..
En stark önskan hade varit om alla spel portas till någon collectors-utgåva (re-release av original-trilogins HD remasters, har dem på PS3). Naughty Dog lyckades ju släppa Jak & Daxter-trilogin till PS4.
Att spela samtliga Ratchet-spel på PS5:an (och PS4:an, förutom Rift Apart) står högt på önskelistan. PS3:an är nedpackad sedan länge.
En Bamseponny av folket
Att spela samtliga Ratchet-spel på PS5:an (och PS4:an, förutom Rift Apart) står högt på önskelistan. PS3:an är nedpackad sedan länge.
+1 on that!
Grymt. Blir perfekt att spela med syskonbarnen någon regning sommardag.
Äntligen ett bra nextgen spel, skoj för både barn och föräldrar som förra versionen. Nu gäller det bara att kamma hem en vinst i nästa PS5 lotteri på Elgiganten 😂
Min kompis gjorde det. Det är möjligt!
En Bamseponny av folket
Ratchet & Clank spelen tillhör några av mina personliga favoriter genom åren. De har alltid stått för bra action, intressanta nog stories och en stor portion humor jag faktiskt skrattar åt osv.
Jag ser fram emot detta något så in i sjuttsingen.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
@meganollan Vad jag har hört så ja. Är själv också i samma sits, inte lirat de äldre spelen. Men detta ser för j*kla kul ut!
Kan man lira detta utan att ha spelat något annat Ratchet spel alls? Eller tappar man för mycket internskämt / bakgrund då?
Ska vara lugnt. Dock är det nog som med alla spel, filmer, böcker, osv som utspelar sig i en återkommande värld med återkommande karaktärer, etc att det ger en extra krydda att känna till andra delar i serien sedan tidigare. Du känner till karaktärerna som kanske inte får en superdjup bakgrund i det nya spelet, du kanske inte förstår alla skämt som hänvisar tillbaks till tidigare delar etc. Med det sagt så är det ju helt klart fristående spel och det är ju inte som att du kommer sitta där som ett frågetecken, men har du möjlighet skulle jag definitivt spela igenom PS4-spelet iaf. Inte bara för att lära känna karaktärerna utan för att det är ett jävligt bra spel vilket kanske ger dig en hint om vad du kommer tycka om Rift Apart.
Min kompis gjorde det. Det är möjligt!
En kille jag känner anlitade halva sin släkt (plus frugans familj!), och lyckades få en vinstlott på det sättet Svärfar blev den "lyckliga" vinnaren. 😂👌
En kille jag känner anlitade halva sin släkt (plus frugans familj!), och lyckades få en vinstlott på det sättet Svärfar blev den "lyckliga" vinnaren. 😂👌
Hade älskat om svärfar högg honom i ryggen och behöll konsolen själv!
En Bamseponny av folket