Förhandstitt – Ratchet & Clank: Rift Apart

Robot
Förhandstitt – Ratchet & Clank: Rift Apart

Playstation 5 spänner musklerna som aldrig förr i nya Ratchet & Clank (& Rivet).

#insomniac-games, #playstation-5, #ratchet-and-clank-rift-apart


Medlem

Jag längtar också! O inte desto mindre efter detta. Fasen va kul det ska bli


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Ratchet and clank spelen har alltid varit snygga för sin tid kan jag tycka. Men jag älskar serien så det enda måste spelet i år på releasen för min del.

Medlem

Någon som vet om det blir svenska röster i detta också (Ratchet & Clank PS4 har ju det)?

Medlem

Ett givet köp till mitt PS5! Ska bara se till att spela igenom det första spelet, det gjorde jag aldrig på PS4.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Lasrod:

Någon som vet om det blir svenska röster i detta också (Ratchet & Clank PS4 har ju det)?

Jajamen!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Lirat igenom original-trilogin otaliga gånger och sedermera future-”trilogin”. Däremot kom jag aldrig över och körde Nexus..

En stark önskan hade varit om alla spel portas till någon collectors-utgåva (re-release av original-trilogins HD remasters, har dem på PS3). Naughty Dog lyckades ju släppa Jak & Daxter-trilogin till PS4.

Medlem

Jag är inte mycket för tecknade spel längre men jag hade svinkul med PS4 Ratchet spelet. Rift apart blir helt klart en fjäder i hatten för Sony.

Medlem

Shit vad jag vill lira detta efterlängtade plattformsspel. Synd att PlayStation 5 är sjukt svår att få tag i och att spelet inte kommer till PlayStation 4.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Redaktör
Ponny
Skrivet av MLundin:

Lirat igenom original-trilogin otaliga gånger och sedermera future-”trilogin”. Däremot kom jag aldrig över och körde Nexus..

En stark önskan hade varit om alla spel portas till någon collectors-utgåva (re-release av original-trilogins HD remasters, har dem på PS3). Naughty Dog lyckades ju släppa Jak & Daxter-trilogin till PS4.

Att spela samtliga Ratchet-spel på PS5:an (och PS4:an, förutom Rift Apart) står högt på önskelistan. PS3:an är nedpackad sedan länge.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Att spela samtliga Ratchet-spel på PS5:an (och PS4:an, förutom Rift Apart) står högt på önskelistan. PS3:an är nedpackad sedan länge.

+1 on that!

Medlem

Väl skrivet!
Det enda spel jag har förköpt, någonsin.
Bara för att jag ska kunna vakna upp och bara lira dagen det släpps.
Har en egen hyp som är enorm för det här spelet.

Biter det mig i arslet så slutar jag med spel.
Helt....


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Grymt. Blir perfekt att spela med syskonbarnen någon regning sommardag.

Medlem

Äntligen ett bra nextgen spel, skoj för både barn och föräldrar som förra versionen. Nu gäller det bara att kamma hem en vinst i nästa PS5 lotteri på Elgiganten 😂


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Ser galet kul och snyggt ut. Detta är ett spel som skulle kunna få mig att köpa en PS5:a

Redaktör
Ponny
Skrivet av Crank:

Äntligen ett bra nextgen spel, skoj för både barn och föräldrar som förra versionen. Nu gäller det bara att kamma hem en vinst i nästa PS5 lotteri på Elgiganten 😂

Min kompis gjorde det. Det är möjligt!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ja det var ett tag sedan det kom ett riktigt Ratchet and Clank spel! Kommer bli riktigt skoj att pröva alla knäppa vapen!

Medlem

Ratchet & Clank spelen tillhör några av mina personliga favoriter genom åren. De har alltid stått för bra action, intressanta nog stories och en stor portion humor jag faktiskt skrattar åt osv.
Jag ser fram emot detta något så in i sjuttsingen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kan man lira detta utan att ha spelat något annat Ratchet spel alls? Eller tappar man för mycket internskämt / bakgrund då?

Medlem

@meganollan Vad jag har hört så ja. Är själv också i samma sits, inte lirat de äldre spelen. Men detta ser för j*kla kul ut!

Flakmonkey
Skrivet av meganollan:

Kan man lira detta utan att ha spelat något annat Ratchet spel alls? Eller tappar man för mycket internskämt / bakgrund då?

Ska vara lugnt. Dock är det nog som med alla spel, filmer, böcker, osv som utspelar sig i en återkommande värld med återkommande karaktärer, etc att det ger en extra krydda att känna till andra delar i serien sedan tidigare. Du känner till karaktärerna som kanske inte får en superdjup bakgrund i det nya spelet, du kanske inte förstår alla skämt som hänvisar tillbaks till tidigare delar etc. Med det sagt så är det ju helt klart fristående spel och det är ju inte som att du kommer sitta där som ett frågetecken, men har du möjlighet skulle jag definitivt spela igenom PS4-spelet iaf. Inte bara för att lära känna karaktärerna utan för att det är ett jävligt bra spel vilket kanske ger dig en hint om vad du kommer tycka om Rift Apart.

Gen
Medlem

Efter att ha sett eller läst flera previews känns detta som en självklar förbokning! Längesedan man beställde ett fysiskt spel och fick hem det på releasedagen!

Inaktiv

Inte spelat något Ratchet spel, kan mycket väl bli mitt första, ser välgjort och skoj ut. Man missade lite titlar när man intw hade en Ps2. Jak and Dexter tog jag igen på ps4, väldigt bra spel. Blandade alltid ihop Clank och Jak spelen förut.

Medlem

Har aldrig spelat igenom ett R&C spel men detta blir det nog, ser ut som att min PS5 äntligen kommer svettas lite grann


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Min kompis gjorde det. Det är möjligt!

En kille jag känner anlitade halva sin släkt (plus frugans familj!), och lyckades få en vinstlott på det sättet Svärfar blev den "lyckliga" vinnaren. 😂👌

Redaktör
Ponny
Skrivet av Vintersorg:

En kille jag känner anlitade halva sin släkt (plus frugans familj!), och lyckades få en vinstlott på det sättet Svärfar blev den "lyckliga" vinnaren. 😂👌

Hade älskat om svärfar högg honom i ryggen och behöll konsolen själv!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar