Spelutvecklare med konsekvent kvalité/spelsläpp

Avstängd
Skrivet av Ruffles:

Förvirrat kanske, men så här då: Jag tycker att The Witcher III, som ju också är ett långt och stort spel, har mer meningsfulla och roliga sidouppdrag än Valhalla. Jag föredrar mer koncentrerade spelupplevelser, alltså hellre lite kortare och fylligare än längre och mer utdraget. AC-spelen har lidit av det senare syndromet i många år. Men det sagt gillade jag alltså Valhalla rätt mycket, tycker att Ubisoft skapat en värld jag verkligen trivdes i och var intresserad av. Men de behöver jobba med spelens längd.

Jag tycker alla spel ska ha samma längd som valhalla. Det är ju tråkigt när det tar slut för snabbt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jo, jag har spelat det. En hel del, faktiskt. Och jag gillar det mer än något annat AC (jag har egentligen inte gillat något av dem tidigare särskilt mycket, och det har mycket att göra med att de känns "bloated"). Men det är ju på tok för utdraget, vilket gör att jag kände en mättnad efter ett tag. Valhalla borde ha varit ungefär hälften så långt, det hade det tjänat på.

Jag ska faktiskt sänka tänderna i Valhalla då jag hade mycket roligt i både Odyssey och Origins trots alla meningslösa errands som man försökte bortse så mycket som möjligt men det var svårt att fokusera på någon Main -quest pga allt fluff och i slutändan satt man bara och checka av grejer man inte brydde sig ett dugg om.
Men har hört att Valhalla ska va lite mer fokuserat iaf 👍

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag tänkte två gånger innan jag postade inlägget eftersom jag misstänkte att någon skulle skriva just detta. Du har förstås rätt, men Ubisoft har ju fler varumärken än de du nämner. Jag tänker även på Rayman och Rabbids, dvs Ubisoft ur ett bredare perspektiv. Det är däremot inte serier som det släpps nya delar i lika frekvent längre. Och ja, inte minst AC har fantastiska världar som skulle må bra av mer fyllighet.

Rayman Legends är kanske deras bästa spel någonsin 👍 det kommer hålla i 20 år till lätt

Medlem
Skrivet av breahl:

Du har inte spelat AC valhalla märker jag. Där är det en oerhörd variation på sidoquests. Det är bara några typer som är lika då man ska äta svamp eller stapla stenar men dom andra ska man hjälpa folk med olika saker och det är aldrig samma där. Så du överdriver rejält nu.

Jag har inte spelat Valhalla än, och hade roligt i både Odyssey och Origins.
Men själva strukturen på de spelen blir så övermättade efter ett tag men hoppas att Valhalla är lite "mindre"👍

Medlem
Skrivet av lasselason:

Du har rätt i att du har fel. Och varför skulle du bli ledsen om någon bashar Playstation? Att nämna något sådant tyder ju på att det är du som har fanboy-tänket. Dessa företag skiter fullständigt i oss, de vill bara ha våra pengar så att investera i nån företagslojalitet är bara onödigt, finns andra viktigare saker att ägna sig åt.

Min "lojalitet" till Sony sträcker sig tillbaka till Walkman tiden,stereos,minidisc 😆( ärligt helt överlägset CD men ingen annan ville hoppa på tåget riktigt) ps1 osv.
Men jag hatar inte något annat för det, jag växte upp med Nintendo som alla andra på 80-talet,hade xbox360 innan ps4an. Det är detta jag menar, jag har sett Marios,Links osv nunor och plattformande i 30 år! Och det bara fortsätter...fair enough jag ska väl inte basha något för hårt om jag inte har tillräckligt bra insikt kanske, själv börjar man bli lite mätt på Naughty Dogs semisjälvspelande titlar och att Sony fastnar i sin AAA formel är ju en risk då det är överflöd på singleplayer openworld ipn och det lär ju inte sakta ner heller.
Men nej jag är ingen fanboy ,men jag TYCKER Nintendo som spelutvecklare inte har gjort särskilt mycket för sina fans på länge med tanke på vilka priser och
spel man erbjudit i långa loppet. I 30 år?

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Min "lojalitet" till Sony sträcker sig tillbaka till Walkman tiden,stereos,minidisc 😆( ärligt helt överlägset CD men ingen annan ville hoppa på tåget riktigt) ps1 osv.
Men jag hatar inte något annat för det, jag växte upp med Nintendo som alla andra på 80-talet,hade xbox360 innan ps4an. Det är detta jag menar, jag har sett Marios,Links osv nunor och plattformande i 30 år! Och det bara fortsätter...fair enough jag ska väl inte basha något för hårt om jag inte har tillräckligt bra insikt kanske, själv börjar man bli lite mätt på Naughty Dogs semisjälvspelande titlar och att Sony fastnar i sin AAA formel är ju en risk då det är överflöd på singleplayer openworld ipn och det lär ju inte sakta ner heller.
Men nej jag är ingen fanboy ,men jag TYCKER Nintendo som spelutvecklare inte har gjort särskilt mycket för sina fans på länge med tanke på vilka priser och
spel man erbjudit i långa loppet. I 30 år?

Jag förstår vad du kommer ifrån, håller bara inte med om att Nintendo inte har gjort mycket för sina fans på 30 år, det finns hur mycket som helst som är helt fantastiskt. Däremot är ju inte allt fantastiskt såklart, de fastnade i 2d Mario ett par år där New-serien blev lite uttjatad även om spelen oftast är väldigt bra. Tittar du däremot på 3d Mario så är de ju enormt kreativa och innehåller massor med olika inslag och mekaniker. Zelda likadant.

Avstängd
Skrivet av Caesarsaurus:

Jag har inte spelat Valhalla än, och hade roligt i både Odyssey och Origins.
Men själva strukturen på de spelen blir så övermättade efter ett tag men hoppas att Valhalla är lite "mindre"👍

Nja det är längre än odyssey och både Norge och England som kartor så mindre vet jag inte.


signatur

PS5 och inget annat.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av breahl:

Jag tycker alla spel ska ha samma längd som valhalla. Det är ju tråkigt när det tar slut för snabbt.

Säg det när du har en 1,5-åring och en 3,5-åring hemma. Jag föredrar just nu spel som är ungefär 10-20 timmar långa. Jag inser att Valhalla aldrig skulle kunna bli så pass kort, men de hade kunnat skala av en hel del ändå.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv

Jag skulle nog säga Valve om man räknar bort Artifact men ingen regel utan undantag, så att säga. Det är väl lite därför vi inte fått så mycket från Valve senaste 10 åren för de har så sjukt höga krav på sina släpp men då när vi väl får något (Half-Life: Alyx) så är det direkt ett av bästa spelen i sin kategori.

Avstängd
Skrivet av Ruffles:

Säg det när du har en 1,5-åring och en 3,5-åring hemma. Jag föredrar just nu spel som är ungefär 10-20 timmar långa. Jag inser att Valhalla aldrig skulle kunna bli så pass kort, men de hade kunnat skala av en hel del ändå.

Det är ju ditt val att du har det. Vi som inte har det vill ha långa spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar