Inför Battlefield 6 - De här 5 sakerna vill vi ha

Robot
Inför Battlefield 6 - De här 5 sakerna vill vi ha

Tom Sellecks mustasch, fordonsförändringar och second screens!

#battlefield, #battlefield-6, #dice


Medlem

* begränsa antalet krypskyttar eller nerfa dem - BF 1 och 5 är ibland rena snipermatcher
* Commander måste komma tillbaka!
* Mer fokus på conquest som är bfs starka kort
* Personligen skiter jag fullständigt i BR... Hellre att gun master kommer tillbaka.

Förutom ett lista så vill jag även ha ett bättre system för team balance. Och som ni skrev, alla ska ha tillgång till alla vapen inget ptw!

Medlem
Citat:

Lås inte vapen och tillbehör bakom nivåkrav
Finns det något mer nedbrytande än att börja som färsk rekryt och se folk som springer runt med totalkittade bössor som du måste grinda i tio timmar för att få? Att låsa vapen och dess tillbehör i olika nivåsystem känns inte särskilt rättvist. Låt istället folk använda vilken arsenal de vill och om nivåer är ett krav från högre ort, lås kosmetiska val där istället.

Nu kanske jag är en minoritet gällande det här; men jag gillar faktiskt att man kan låsa upp bättre modifikationer till vapnen genom grind. Det ger en känsla av progression vilket är nice, enligt mig. Om man bara låser upp kosmetiska saker så skulle jag inte vara lika taggad, för då är det bara levels och det kunde jag inte bry mig mindre om.

Det kanske är att jag är van vid att låsa upp förbättringar till vapen sen CoD: MW2 / BF3 tiden där jag är rätt säker på att man låste upp bättre kikare, FMJ-ammo etc ju mer du använde specifika vapen.

Samtidigt kan jag förstå de som inte gillar att låsa upp saker utan vill bara kunna hoppa in i ett par rundor och ha tillgång till alla modifikationer utan behöva grindea sig för dem. Hade jag varit mycket mer tidsbegränsad än vad jag är i dag så kanske jag hade varit utav en annan åsikt.

Medlem

Hardcore läge, inte överdrivet arkad krig.....


signatur

Spela spel är kul ibland.

HSB
Avstängd

FZ, ni missade ju att vi vill spela som Sverige.

Medlem

Alla läckor tyder ju dock på nutid/nära framtid, typ 2040. Vilket jag håller alla tummar och tår för att det stämmer!! Avskyr allt gammalt skräp där man inte kan ta ut svängarna, för då börjar alla krigshistoriker böla om hur overkligt det är. Nutid är underbart med alla möjligheter som finns!

Medlem

Bra lista Calle! Jag håller med om samtliga punkter. Hoppas på det bästa nu och förbereda sig på det värsta =).

Medlem

Ja att låsa upp saker måste gå snabbare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:

Bra lista Calle! Jag håller med om samtliga punkter. Hoppas på det bästa nu och förbereda sig på det värsta =).

Trodde ändå att Tom Sellecks mustasch var lite svår att sälja in.


signatur
HSB
Avstängd
Skrivet av speurk:

Alla läckor tyder ju dock på nutid/nära framtid, typ 2040. Vilket jag håller alla tummar och tår för att det stämmer!! Avskyr allt gammalt skräp där man inte kan ta ut svängarna, för då börjar alla krigshistoriker böla om hur overkligt det är. Nutid är underbart med alla möjligheter som finns!

Jag behöver nog uppgradera mitt grafikkort, men om det rör sig om 2040 då står jag över. Vill inte ha några hitte-på-vapen och prylar.

Medlem

Helst hade jag sett att dom vågat göra sina egna grejer igen, inte bara desperat försöka efterapa Call of Duty med ren twitch gameplay; kanske ett mer seriöst omtag om ett eventuellt tredje världskrig?

Bara vi slipper kill cam;s, dog tags, skins på vapen och soldater.

Ett tredje världskrig skulle varit allt förutom individuella hjälte soldater med flashiga skins på bössorna.

Mer Band of Brothers, mindre Marvel!

Medlem

"gått snart tre år sedan Battlefield V"

Detta gav mig fan rysningar över hur fort tiden börjar gå nu när åldern stiger... Fy helvete

Medlem
Skrivet av HSB:

Jag behöver nog uppgradera mitt grafikkort, men om det rör sig om 2040 då står jag över. Vill inte ha några hitte-på-vapen och prylar.

Fast även om jag önskar bredare svängar så tror jag att det blir väldigt grundat i nuvarande och kommande, verklig teknik. Ta ut svängarna handlar snarare om att dom kan få ha med en kvinna i andra världskriget med en protesarm utan att folk börjar gråta bojkott.

Här finns eventuellt läckta bilder från den eventuellt stundande trailern

https://m.imgur.com/a/vRRac8e

Där ser man ju bland annat något som ser ut som Boston Dynamics robothund "Spot". Den testas som mest med nån polismyndighet, men det är ju inte overkligt eller galet att tänka sig att den kommer figurera i krig i en nära framtid.

Edit: hittade en till länk nu med 55 (!) bilder:

https://m.imgur.com/a/Vrww9xg

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Trodde ändå att Tom Sellecks mustasch var lite svår att sälja in.

Inte då! Skulle var grymt att se ett 80-tals Battlefield, typ som World in Conflict 👨

HSB
Avstängd
Skrivet av speurk:

Fast även om jag önskar bredare svängar så tror jag att det blir väldigt grundat i nuvarande och kommande, verklig teknik. Ta ut svängarna handlar snarare om att dom kan få ha med en kvinna i andra världskriget med en protesarm utan att folk börjar gråta bojkott.

Här finns eventuellt läckta bilder från den eventuellt stundande trailern

https://m.imgur.com/a/vRRac8e

Där ser man ju bland annat något som ser ut som Boston Dynamics robothund "Spot". Den testas som mest med nån polismyndighet, men det är ju inte overkligt eller galet att tänka sig att den kommer figurera i krig i en nära framtid.

Edit: hittade en till länk nu med 55 (!) bilder:

https://m.imgur.com/a/Vrww9xg

Nej fan vad dåligt det ser ut. Kanske får trailern mig att ändra mig, men tveksamt. Ser riktigt tramsigt ut.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:

Inte då! Skulle var grymt att se ett 80-tals Battlefield, typ som World in Conflict 👨
https://www.youtube.com/watch?v=gtsBR3ZybA4&t=24s

Det där var sjukt vackert!


signatur
Medlem

Nåt jag suttit och knåpat ihop gällandes klass-systemet i nästa Battlefield. Självfallet inte officiellt, bara mina egna tankar och förhoppningar. Förhoppningsvis en återgång till det som var förr, där folk hade åtkomst till sina "basic" funktioner redan från start, och där det inte krävdes att man spelar i flera timmar för att låsa upp unlocks till var och varannat vapen, bara för att sitta utan unlocks om man fick för sig att byta vapen.

Kommer säkert få massa negativ kritik för att jag inte skrev till X eller Y i nedan lista, men kommer vara intressant vad folk skriver för svar.

Citat:

4 CLASSES
Level Cap: 20

Beginning at level 2, each class will unlock new attachments for their chosen weapon type. Rather than tying this to a specific weapon as has been done in the past, they will instead be unlocked across the entire weapon type.

Additionally, all classes will be able to revive fallen teammates, as well as repair vehicles and equipment, however at a reduced speed compared to the Medic or Support classes.

The list below, will allow classes to perform their chosen role right from the start.

Assault
Level 1: (PRIMARY) Assault Rifle or Submachine Gun
Level 1: (SECONDARY) Sidearm
Level 1: (GRENADE) 2 x Frag Grenade
Level 1: (GADGET) C4 Explosives
Level 1: (GADGET) Anti-Tank or Anti-Air
+ level: Increased reload speed
+ level: Increased run duration (stamina)

Medic
Level 1: (PRIMARY) Submachine Gun or Carbine
Level 1: (SECONDARY) Sidearm
Level 1: (GRENADE) 2 x Smoke Grenade
Level 1: (GADGET) Syringe
Level 1: (GADGET) Medical Crate
+ level: Increased revival speed
+ level: Increased run speed (stamina)

Recon
Level 1: (PRIMARY) Semi-Auto Sniper or Carbine
Level 1: (SECONDARY) Sidearm
Level 1: (GRENADE) 2 x Flash Grenade
Level 1: (GADGET) Claymore
Level 1: (GADGET) Flare Gun
+ level: Increased concealment
+ level: Increased scoped accuracy

Support
Level 1: (PRIMARY) Light Machinegun or Medium Machine Gun
Level 1: (SECONDARY) Sidearm
Level 1: (GRENADE) 2 x Incendiary Grenade
Level 1: (GADGET) Anti-Tank Mines or Anti-Personnel Mines
Level 1: (GADGET) Ammo Crate
+ level: Increased hipfire accuracy
+ level: Increased repair speed


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Dinosaurier!


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Specifika klasser med tydliga inriktningar. Ingen reparation av fordon sittandes i fordonet, tänker på helikoptrarna i nåt tidigare bf där det satt 2 passagerare och lagade dem i luften. Ljudbilden kan man kopiera från bfbc2, tyckte det var grymt bra ljud där. Krispigare på något sätt.

Medlem

Inge thirdperson i fordon och en proximity voicechat hade varit trevligt.

Medlem

Bättre kartor, mycket bättre kartor, för just nu är ribban satt riktigt lågt.

Medlem

Att grinda spelet för att låsa upp vapen och tillbehör var ju det roligaste! Nej till instant gratification. Usch.

Medlem

Håller med om allt + större kartor och mer fokus på fordon, anti cheat system och custom games ska vara färdigt vid launch, inget "coming soon"

Sen några saker som jag hoppas följer med från BFV är Squad Revives, squad reinforcements, fortifications och känslan i vapnen.
Något som jag hoppas inte kommer är allt för många fåniga gadgets (BF4) som dödar en från andra sidan kartan, blir lite orolig när man ser dem l'ckta bilderna på "robot hunden".

Medlem

80 talet så känns det bara som dom härmar cod cold war =/ vill ha nutid eller snar nutid =D
ett fungerade anticheat vore trevligt för en gångs skull i battlefield och begränsningar till antal snipers.
Serverbrowsers men riktiga namn så man lätt kan hitta servern man gillar igen.

Ain
Medlem

Skandinaviska servrar (eller åtminstone Europeiska servrar) , dvs ut med folk som pingar 100-200 och bara sätter HS!, Kineser spelar på asiatiska servrar, ryssar på egna servrar.
Möjlighet att rapportera/banna fuskare.
Anticheat är också på önskelistan.

Kommer aldrig spela BF igen innan detta är implementerat.

Avstängd
Skrivet av Caene:

Att grinda spelet för att låsa upp vapen och tillbehör var ju det roligaste! Nej till instant gratification. Usch.

Detta. Är allt upplåst från start försvinner känslan av progression.

Avstängd

Vill se mer close-quarter fokuserat gameplay. Mer val för inställningar för matcher (vill se längre rundor, inte bara 400 kolla eller 1500 tickets i CQ)

Medlem
Skrivet av General White:

Vill se mer close-quarter fokuserat gameplay. Mer val för inställningar för matcher (vill se längre rundor, inte bara 400 kolla eller 1500 tickets i CQ)

Finns ett sådant spel redan. Heter Call of Duty.

Battlefield har alltid vart stora slagfält, stridsvagnar, flygplan m.fl. Close Quarters går stick i stäv med att kunna ha stridsvagnar o flyg.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av General White:

Vill se mer close-quarter fokuserat gameplay. Mer val för inställningar för matcher (vill se längre rundor, inte bara 400 kolla eller 1500 tickets i CQ)

BF1 och BFV hade redan mycket fokus på close-quarter och COD wannabe gameplay, det som behövs är mer stora och öppna kartor.

Avstängd
Skrivet av Meurik:

Finns ett sådant spel redan. Heter Call of Duty.

Battlefield har alltid vart stora slagfält, stridsvagnar, flygplan m.fl. Close Quarters går stick i stäv med att kunna ha stridsvagnar o flyg.

För den oinsatte kan det nog upplevas vara så. Meanwhile, in the real world, är Locker i BF4 en av de mest spelade och högst uppskattade kartorna, BF3 hade en egen expansion dedikerad åt Close quarters och överlag vill man ju konkurrera mot CoD och andra spel, så då krävs vissa liknelser (varför vi ser BR hela tiden)

12
Skriv svar