om ni ägde rättigheterna till heroes of might and magic hur skulle ni vilja att det såg ut

Medlem
om ni ägde rättigheterna till heroes of might and magic hur skulle ni vilja att det såg ut

Hej på er alla tänk er att det damp ner en säck med flera miljoner, och ni kilade ubisoft under deras stora spel-haka, sen fick ni
loss rättigheterna till heroes of might and magic, hur skulle ni basera karaktärerna och hur skulle spelet se ut.
Själv hade jag velat att det skulle se ut som i 3an med bättre grafik och med karaktärer baserad på olika väsen och mytologi som finns i världens olika hörn.

Medlem

Fast, förutom att det inte är "bättre grafik" så är ju just trean "ser ut som 3an och baserat på olika väsen och mytologi som finns i världens olika hörn" =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fast, förutom att det inte är "bättre grafik" så är ju just trean "ser ut som 3an och baserat på olika väsen och mytologi som finns i världens olika hörn" =D

ja kanske det fast mera då hehe

Medlem

Kan skriva lite längre om homm i helgen, har mycket mycket ideer kring det IPt, som jag gärna så klart skulle se att mitt företag ägde.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

ja gör det tycker det är intressant vad andra tycker vad som skulle göra ett bra nytt heroes.

Medlem
Skrivet av stenis72:

ja gör det tycker det är intressant vad andra tycker vad som skulle göra ett bra nytt heroes.

Ok, så jag tänkte och tänkte, under lång tid. Felet är att heroes 3 är - kan mycket väl vara - det mest perfekta spelet som gjorts, så jag vet inte ens vad man seriöst skall göra för "förbättringar" så att det blir ett helt nytt spel, för det är så "små" saker som egentligen behövts utvecklas genom åren för att fixa saker.

De nya spelen är verkligen inte alls så bra, jag gillar H5, men alltså, H3 är så långt mycket bättre, H6 och H7 är sådan skit egentligen, säkert goda intentioner men faller helt och tvärt, speciellt det senare. Det finns ingen själ alls, när Ubi köpte IPt så krossade man helt den gamla sagan vilket förstörde otroligt mycket av världen man spelar i, det bara är så.

Det är nog det enda svaret jag kan ge. Skulle jag få möjlighet att göra ett Heroes 3 "2" så finns det en risk att det blir sämre än heroes 3, det kommer se bra ut, det kommer det göra, det kan jag 100% garantera (troligen som en mix av H2 och H3), men det finns en massa saker som helt klart kan malas ner och förstöras när det skall testas och tweaks hit och dit, analyseras och fixas. Det som sker med alla spel i dessa dagar, tyvärr.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Hur är Heroes 2 jämfört med trean? Hört mycket gott om det, men aldrig spelat själv Heroes 3 är ju dock, som sagt, ett riktigt mästerverk!

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

Hur är Heroes 2 jämfört med trean? Hört mycket gott om det, men aldrig spelat själv Heroes 3 är ju dock, som sagt, ett riktigt mästerverk!

Trean är bättre på de flesta plan men det Heroes 2 är bäst på är grafiken, den är sagolik och enligt mig den bästa i serien.

Inaktiv

Det behövs väl nästan bara vara högupplöst och bättre AI. Samt en inställning att om man vill ha portaler eller ej på randomkartor. Lite QoL.
Spelar trean själv med hd-modden samt Wake Of God. Galet kul, kommer nog aldrig tröttna på HoMM III.

Medlem

Wake of god är grymt till HOMM 3.
Men vill även slå ett slag för HOMM 4, rät bra spel tycker jag. Framför allt levelingsystemet på heroes. Däremot är AI:n superkass. Går inte att spela hot seat mot AI:n. Däremot är det ett ypperligt multiplayer spel.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Trean är bättre på de flesta plan men det Heroes 2 är bäst på är grafiken, den är sagolik och enligt mig den bästa i serien.

Ja, Heroes 2s grafik är superb verkligen, den är otroligt konsekvent med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Heroes 2 har mysigare och mer sagolik grafik och har MYCKET bättre musik. Speciellt sorceress town.
Hur många spel har operasångare i soundtracket?

Medlem

skulle vara kul och se heroes 3 i nya unreal engine 5

Medlem
Skrivet av stenis72:

skulle vara kul och se heroes 3 i nya unreal engine 5

Nej.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

varför inte allt kan var som det var bara bättre grafik

Inaktiv
Skrivet av stenis72:

skulle vara kul och se heroes 3 i nya unreal engine 5

Som att sätta in en motor på 3000hp i en EPA-traktor.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Som att sätta in en motor på 3000hp i en EPA-traktor.

haha okej men vi kan ju inte stå kvar i tiden när det gäller grafiken, den ser inte bra ut idag,
så något måste ju göras.

Medlem

Börjat köra heroes 3 igen fast med olika mods. Det jag stör mig på är att datorn tar flera minuter att göra sin tur när man närmar sig midgame.. och då skall tilläggas att jag bara kör mot en AI då fler segar ner nå så jävulskt

Inaktiv
Skrivet av stenis72:

haha okej men vi kan ju inte stå kvar i tiden när det gäller grafiken, den ser inte bra ut idag,
så något måste ju göras.

Age of Wonders 3 säger hej.

Medlem

ja varför inte något åt det hållet har faktiskt lirat det en del förut

Medlem

Nu låter ni heroes 3 vara med sin grafik.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spela bara heroes 7 om det skall vara så... det är iofs ganska fult =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av erson:

Börjat köra heroes 3 igen fast med olika mods. Det jag stör mig på är att datorn tar flera minuter att göra sin tur när man närmar sig midgame.. och då skall tilläggas att jag bara kör mot en AI då fler segar ner nå så jävulskt

Jag kör med HD-mod och Wake of God och brukar köra med 4-5 AI på random map. Går blixtsnabbt, låter som du har något problem.
Vilka mods kör du med?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Hur är Heroes 2 jämfört med trean? Hört mycket gott om det, men aldrig spelat själv Heroes 3 är ju dock, som sagt, ett riktigt mästerverk!

Heroes 2 tycker jag har bättre kampanj. Dock väldigt obalanserat spel och kan vara ganska svårt även för en Heroes 3 veteran. Men charmig grafik och helt klart värt att spela igenom.

Inaktiv

Har aldrig gillat kampanjerna, spelar antingen random map eller någon fan made karta. Inte mycket för det scriptade.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Jag kör med HD-mod och Wake of God och brukar köra med 4-5 AI på random map. Går blixtsnabbt, låter som du har något problem.
Vilka mods kör du med?

Kört med Hota och MoP. är samma problem med båda två.

Inaktiv
Skrivet av erson:

Kört med Hota och MoP. är samma problem med båda två.

Ska prova dom ikväll och se om det är likadant för mig.

Medlem

Ett nytt heroes bör ha samma upplägg som trean tycker jag. Fast ännu finare gjort men utan allt 3D. Tycker man fortfarande kan se det från sidan, men med fin grafik (likt Trine, Spellforce m.m).

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Ett nytt heroes bör ha samma upplägg som trean tycker jag. Fast ännu finare gjort men utan allt 3D. Tycker man fortfarande kan se det från sidan, men med fin grafik (likt Trine, Spellforce m.m).

Det borde inte göras med 3d alls, det borde göras med 2d.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om man nu då utgår ifrån Heroes 3, skulle man kanske vilja se vissa balanseringar...

Cloak of the Undead King
Helt boinkers att de med expert necromancy får liches/power liches. Flytta ett steg bak och låt basic/advance raise walking dead/zombies och wights/wraiths med expert istället. Skulle fortfarande vara en överdrivet bra artefakt.

Diplomacy
Behövs nerfas, kan bli extremt fördelaktigt alldeles för snabbt. Hej hallå, här får du 10st gröna drakar vecka 2 xD.

Dimension Door
Med expert Air Magic tror jag man kan hoppa 4 gånger per runda, vilket är galet. 2 för expert och 1 för resten vore mer än tillräckligt och fortfarande bättre än Fly och Water Walk.

Town Portal
Med advance Earth Magic blir det överdrivet bra kunna hoppa till vilken stad hur många gånger som helst. Borde räcka att advance får välja men bara hoppa 1 gång, och expert 2 gånger.

Eagle Eye
Sjukt värdelös. Skulle behöva öka till 80-100% chans i expert + kunna lära sig 5th level spells och/eller även fungera på kartan. Alternativt ta bort den helt och inkludera den i Scholar.

Learning
Lika värdelös som Eagle Eye. Antingen öka % experince mångfaldigt per nivå, eller ta bort den helt och inkludera den i Scholar.

Mysticism
För dålig, behövs x2-3 mer spell points per day för varje nivå.

Artillery
Alldeles för dålig, behövs x5-10 mer extra skada per nivå än man får nu.

First Aid
Usel. Tältet skulle behöva x10 mer health, och för advance och expert skulle en temporär % hälsobonus läggas på enheten man healar eller liknande.

Resistance
För svag. Behöver typ 1,5-2x extra resistance per nivå att göra den mer användbar.

Sorcery
Också för svag. Typ 2x extra spell damage eller liknande per nivå.

Inferno
Hela staden och dess creatures skulle behöva ses över. Utöver vissa specialfall (Armageddon+Efreet Sultans) är de alldeles för svag. Exempelvis höja Health på Devils/Arch Devils och ersätta lvl 4 eller lvl 5 creature med en till range unit istället.

12
Skriv svar