Rekordmånga såg Horizon Forbidden West-gameplay, releaseinfo "väldigt snart"

Robot
Rekordmånga såg Horizon Forbidden West-gameplay, releaseinfo "väldigt snart"
Medlem

"Very soon" brukar i spelbranschen kunna vara längre bort än man vanligtvis tänker sig.

Om Sony har något E3-liknande event under sommaren kanske det kommer en "vanlig" trailer med datum då.

Medlem

Hade så gärna velat se en PS5-patch av Zero Dawn för att spela om det och ladda inför Forbidden West🙂

Medlem

Min kropp är redo 💗


signatur

Styret upp och däcken ner

Redaktör
Ponny
Skrivet av MLundin:

Hade så gärna velat se en PS5-patch av Zero Dawn för att spela om det och ladda inför Forbidden West🙂

This! Spelade visserligen om det i fjol, men gör det gärna igen inför Forbidden West, och då vill jag gärna ha patchen i god tid innan uppföljaren.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av MLundin:

Hade så gärna velat se en PS5-patch av Zero Dawn för att spela om det och ladda inför Forbidden West🙂

Skrivet av Fredrik Eriksson:

This! Spelade visserligen om det i fjol, men gör det gärna igen inför Forbidden West, och då vill jag gärna ha patchen i god tid innan uppföljaren.

Tror chansen att en 60fps patch för HZD till PS5 är minimal, i varje fall om man går efter vad Digital Foundry säger här https://youtu.be/wNzOBzuRk_c 19 minuter in.


signatur

Praise the Sun! \[T]/

Medlem

Kommer nog slutet av året eller början på nästa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Sjukt lovande. Hoppas att det kommer till PC någon dag.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Kommer nog slutet av året eller början på nästa.

Jag tror det med, antagligen november före thanksgiving.
Annars senast i april nästa år, men det borde vara 2021.

De borde inte heller vilja släppa det i närheten av God of War heller.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag tror det med, antagligen november före thanksgiving.
Annars senast i april nästa år, men det borde vara 2021.

De borde inte heller vilja släppa det i närheten av God of War heller.

God of War kommer nog tidigast hösten 2022.

Medlem
Skrivet av REDNOX7:

Tror chansen att en 60fps patch för HZD till PS5 är minimal, i varje fall om man går efter vad Digital Foundry säger här https://youtu.be/wNzOBzuRk_c 19 minuter in.

Samtidigt nämner de (DF) i samma andetag att de misstänker att i slutändan handlade det om cpu som begränsning. Never say never!

Insomniac var också länge emot att införa 60 FPS på Ratchet and Clank (2016), hittar endast reddit-källa just nu ((källa)).

”Ratchet and Clank can run at 60 FPS but it would take too much work to re-architect.” sa de då..

Vips dök det upp från ingenstans i god tid inför årets upplaga!

Avstängd

ser ut som det blir ett riktigt B spel haha

Medlem

Vill inte vara den negativa men är jag ensam som inte är speciellt imponerad? Grafiskt så ser man att det är tillbaka draget för ps4an ska palla med spelet. + med det är väl att spelet rullar i 60fps i 4k på ps5an. Gameplay mässigt så gillar jag att de utveckla combat lite men det är inte ett nog stort kliv enligt mig. De är för likt 1an.

Medlem

Det ser otroligt bra ut! Allt det jag älskade med ettan ser ut att vara intakt och förbättrat. Det ser ut att kunna bli GOTY.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Ja, inte blir det någon PS5 för det. Bara hoppas de släpper det till PC vad det lider

Medlem
Skrivet av Levi:

ser ut som det blir ett riktigt B spel haha

Varför? Intressant att veta dina tankar.

Personligen ser jag verkligen fram emot ett nytt mastigt vackert äventyr. Att utforska de otroliga världsdelarna ska bli fantastiskt. Får se om man fått tag på en PlayStation 5 tills dess. Även fast Horizon: Forbidden West släpps till PlayStation 4 så kommer jag invänta att lira detta efterlängtade spel till PS5.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Varför? Intressant att veta dina tankar.

Personligen ser jag verkligen fram emot ett nytt mastigt vackert äventyr. Att utforska de otroliga världsdelarna ska bli fantastiskt. Får se om man fått tag på en PlayStation 5 tills dess. Även fast Horizon: Forbidden West släpps till PlayStation 4 så kommer jag invänta att lira detta efterlängtade spel till PS5.

Han är uppenbarligen ett troll. I en annan tråd har han skrivit:

"Uncharted måste vara den mest överskattade spelserien någonsin

Vilka skitspel!"


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Han är uppenbarligen ett troll. I en annan tråd har han skrivit:

"Uncharted måste vara den mest överskattade spelserien någonsin

Vilka skitspel!"

Han skrev ju en grym HiTMAN 3 recension i forumet så skulle vara intressant att höra hur han känner för detta spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Känner tyvärr noll sug efter detta, och denna videon gav mig tyvärr inget. Ettan kändes tyvärr som en medioker open world upplevelse och denna verkar ju göra samma sak, utan någon direkt nytt. Robotarna var lite häftiga i början, men dom gav aldrig det konceptet utrymme att växa och bli något unikt. Hoppas 2an kan överraska mig, men känner mig fortsatt väldigt skeptiskt.

Medlem

Blir förvånad över att folk är skeptiska/ej imponerade.

Själv satt jag med gapande foderlucka under flera delar av klippet. Otroligt imponerande. Vet inte vad det är, men Aloy såg så äkta ut. Animationerna och färgerna såg grymt bra ut.

Jämför man med ex Halo Infinite så är det ju i en helt annan liga.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av lampis:

Han är uppenbarligen ett troll. I en annan tråd har han skrivit:

"Uncharted måste vara den mest överskattade spelserien någonsin

Vilka skitspel!"

Så man blir ett troll bara för man tycker illa om några av vad jag antar är dina favoritspel? Nu har jag ingen koll på personens historik kanske är så att den skriver för att provocera hela tiden, men är det bara dessa två fall är det lite förhastade slutsatser enligt mig.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Så man blir ett troll bara för man tycker illa om några av vad jag antar är dina favoritspel? Nu har jag ingen koll på personens historik kanske är så att den skriver för att provocera hela tiden, men är det bara dessa två fall är det lite förhastade slutsatser enligt mig.

Jag tror inte att ett troll definieras av dennes åsikter.

Det är snarare hur åsikten levereras.

"World of warcraft suger, det är bara töntiga tomtar och troll haha".

Svårt att ta sådant på allvar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Måste släppas i år ju.................är ettan släppt till PC? Spelade lite på ps4:an när spelet lanserades men andra spel tog över rodret. Finns det till PC så blir det nog ett köp.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

Måste släppas i år ju.................är ettan släppt till PC? Spelade lite på ps4:an när spelet lanserades men andra spel tog över rodret. Finns det till PC så blir det nog ett köp.

Ja, ettan finns på PC.

Uppföljaren, nej.

Ge det ett par år.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Va upptagen då så missade och glömde, få söka på youtube tack för påminnelsen.

Medlem

Läste att det här kommer bli det snyggaste spelet någonsin när det släpps ? Kan det stämma att det slår spel som RDR2, Lou2, God of war ? Ok dessa spel har nått år på nacken men ändå.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ja, ettan finns på PC.

Uppföljaren, nej.

Ge det ett par år.

ok, perfekt tack.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av submariner:

Läste att det här kommer bli det snyggaste spelet någonsin när det släpps ? Kan det stämma att det slår spel som RDR2, Lou2, God of war ? Ok dessa spel har nått år på nacken men ändå.

JA det borde det kunna göra. Guerrila Games är ju väldigt duktiga på det tekniska. KillZone spelen var ju även de knivskarpa. Däremot är det nog svårt att konkurrera i grafik som ett open-world spel mot ett mer mindre linjärt spel som The Last of Us 2 som inte behöver ha lika stora världar som tar plats. Jag gissar här bara dock. Rätta mig någon om jag har fel.

Skrivet av krislevin:

Måste släppas i år ju.................är ettan släppt till PC? Spelade lite på ps4:an när spelet lanserades men andra spel tog över rodret. Finns det till PC så blir det nog ett köp.

Horizon: Zero Dawn finns till både Steam och EPiC o går att hitta för 200 spänn. Äger det till PlayStation 4 som jag klarade för några år sedan. Är dock sugen att skaffa det till Steam för en 2a genomspelning och då få uppleva världen i 70-80 frames istället för capped @ 30 fps till PS4 Vanilla.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Freakon:

Blir förvånad över att folk är skeptiska/ej imponerade.

Själv satt jag med gapande foderlucka under flera delar av klippet. Otroligt imponerande. Vet inte vad det är, men Aloy såg så äkta ut. Animationerna och färgerna såg grymt bra ut.

Jämför man med ex Halo Infinite så är det ju i en helt annan liga.

Jag talar ju dock bara för mig själv, men att spel imponerar kräver ju väldigt mycket mera än att det ser snyggt ut. Jag tycker spelet ser väldigt snyggt ut, men sedan känns det som att det stannar där. Därav att det ännu inte visat något som imponerar på mig.

Medlem

Såg riktigt bra ut, solklart köp.

12
Skriv svar