Far Cry 6 kommer visas på PS4, XB1 så vi slipper Cyberpunk-repris

Robot
Far Cry 6 kommer visas på PS4, XB1 så vi slipper Cyberpunk-repris

Ubi lär sig av (andras) misstag.

#far-cry-6, #ubisoft


eld
Medlem

Ubi är ändå rätt smarta med att återanvända mycket om och om igen med farcry. Som vi sett med skull & bones så kan det ofta sluta upp som cyberpunk när man gör mycket nytt.

Medlem

Far Cry har etablerat en formel som alla spel i serien håller sig till, vilket faktiskt fungerar riktigt fint i och med att formeln i sig är riktigt kul! Inte alla som gillar att spelen liknar varandra, men för oss Far Cry-fans är det en trygghet på många sett att veta precis vad man får för pengarna. Samma sak med Fallout och Elder Scrolls. Samma formel, med en ny värld att utforska samt nya vapen.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem
Skrivet av eld:

Ubi är ändå rätt smarta med att återanvända mycket om och om igen med farcry. Som vi sett med skull & bones så kan det ofta sluta upp som cyberpunk när man gör mycket nytt.

Problemet var inte att försöka göra för mycket nytt. Problemet med Cyberpunk var kombinationen att utveckla ett nextgen-spel till lastgen-konsoler, med en ny motor och nytt slags spel och släppa till 9 olika plattformar samtidigt.

eld
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Problemet var inte att försöka göra för mycket nytt. Problemet med Cyberpunk var kombinationen att utveckla ett nextgen-spel till lastgen-konsoler, med en ny motor och nytt slags spel och släppa till 9 olika plattformar samtidigt.

Låter som skull & bones

Medlem

om man inte testat Farcry, vilken del bör man spela först? Är lite sugen på att testa det?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Avstängd

Kommer antagligen dröja till 2023 innan man slutar utveckla spel till last-gen. Far Cry liksom resten av Ubisoft's titlar lider extra mycket av anpassningen till last-gen då deras "formula" inte kommer förändras förrän man tar steget till SSD. Segt som smör.

Medlem
Skrivet av krislevin:

om man inte testat Farcry, vilken del bör man spela först? Är lite sugen på att testa det?

Dom är fristående storymässigt så bara att välja och vraka men personligen skulle jag nog valt 3an eller 5an 🙂

Ambassadör
Xbox
Skrivet av krislevin:

om man inte testat Farcry, vilken del bör man spela först? Är lite sugen på att testa det?

Jag började med Far Cry 3 Remastered! Det var mycket trevligt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag började med Far Cry 3 Remastered! Det var mycket trevligt.

Tror det är det bästa att starta med, även om det kanske känns lite gammalt.

Inaktiv
Skrivet av svampfan:

Dom är fristående storymässigt så bara att välja och vraka men personligen skulle jag nog valt 3an eller 5an 🙂

Jag skulle nog också säga 3an eller 5an. Om coop är något som intresserar rekommenderar jag New Dawn eller 5an men ND var bättre som co-op spel betraktat.

Medlem

Rätt ironiskt att titeln på nyheten är lika vilseledande som företaget som nyheten handlar om. Företaget som är typ en klass för sig på att vilseleda.

https://www.techradar.com/news/gaming/consoles/did-ubisoft-mi...

https://www.youtube.com/watch?v=wBGIi9VA_AI

https://imgur.com/a/UNKmT


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Farcry primal!
Skrivet av krislevin:

om man inte testat Farcry, vilken del bör man spela först? Är lite sugen på att testa det?

Farcry primal oxå ett bra komplement till 5 an .

Medlem

Tankade precis hem New Dawn, tyckte verkligen om 5:an. Men av någon anledning känns det som att jag väntar ett par spel till innan jag hoppar in i ett av spelen efter min runda nu i New Dawn. Det brukar inte hända så mycket spelmekaniskt mellan titlarna men väntar man ett tag så får man en helt okej frisk fläkt i ansiktet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Lowlife talibans:

Farcry primal oxå ett bra komplement till 5 an .

Tack för att du hörde av dig. Köpte både Farcry 5 och Primal för 200 spänn. Nu är det dags att testa.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av svampfan:

Dom är fristående storymässigt så bara att välja och vraka men personligen skulle jag nog valt 3an eller 5an 🙂

Coolt. Köpte femman och sen Primal. Nu har jag 112 år på att klara de. (Måste säga början på femman. Jag var ett nervrak efter inledningen).


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar