Vilka förändringar vill du se i open world-spel?

Medlem
Skrivet av moggen:

Jag tror att den långsiktiga lösningen ligger bättre AI, det vill säga AI som kan skapa vettiga uppdrag, sidoeffekter av spelarens handlingar.

Håller helt med. Speciellt det där med sidoeffekter av spelarens handlingar. Säkerligen lättare sagt än gjort, då det skulle kräva mycket mer tid av utvecklare. Men gud vad det skulle uppskattas!

Medlem

Ta bort hoppande.

Illusionen dör direkt när din karaktär plötsligt gör världens overkligaste och löjliga hopp.

Medlem
Det ska löna sig att utforska...

Något som jag älskar i open world-spel är när man beger sig ut på vandringsfärd i en random riktning tills man stöter på något man tycker ser coolt ut, utforskar lite och hittar något som sedan triggar en quest line.
Jag upplevde detta i The Witcher då jag seglade runt i skellige och hamnade på en liten liten öde ö. Det fanns inget, till min vetskap, som sa åt en att åka dit. Efter ett tag såg jag blodspår som jag sedan följde. Efter lite viftande med svärdet kom jag till en pöl med blod och såg en lapp ligga bredvid. Fick instruktioner om att något hänt och att jag skulle göra något i en grotta. Väl där blev jag belönad med (om jag inte minns fel) ett unikt vapen.
Det är precis detta jag gillar. Utvecklarna la så mycket krut på något som de flesta säkert aldrig ens kommer uppleva. Just känslan av att utforskning lönar sig ger mig så väldigt mycket spelglädje.

Upplevde även detta i skyrim. Men fan inte i cyberpunk!

123
Skriv svar