Sniper Elite VR släpps i sommar

Robot
Sniper Elite VR släpps i sommar

Pang på pungen i... Italien?!

#sniper-elite-vr

Medlem

Oh yes! Jag önskar bara jag hade en ställning till handkontrollerna så det kändes mer korrekt när man ska snipa..de finns att köpa, men jag har inte råd just nu bara.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Referens till kristet utseende? 😃

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Tycker det är rätt förvånande att inte fler titlar portas till VR. Det är ju faktiskt inget massivt arbete som krävs om man tex använt något som Unity för att göra spelet. Men i och med att användarbasen exploderat senaste året så lär vi nog få se mer.. Jag hade gärna sett de gamla Penumbra spelen eller varför inte Amnesia Kan dock vara läge för blöja i sådant fall.

Inaktiv

Jag har nog alltid haft på känn att Tomas är en man av kultur men att referera TKU?

Tomas
5
Mästerligt
+
Kultiverad
+
En mustasch som skulle få Angela Merkel att rodna
+
Borde vara K-märkt själv
-
Inget
Det här betyder betygen på FZ
Redaktör
Skrivet av Aesoprock:

Referens till kristet utseende? 😃

Skrivet av anon_119148:

Jag har nog alltid haft på känn att Tomas är en man av kultur men att referera TKU?

Tomas
5
Mästerligt
+
Kultiverad
+
En mustasch som skulle få Angela Merkel att rodna
+
Borde vara K-märkt själv
-
Inget
Det här betyder betygen på FZ

Äsch då! Fast jag kan inte den gruppen, bara uttrycket som fastnat pga kul. Jag är mer åt Dead Kennedys och GBH vad gäller punk.

signatur
Medlem

Detta blir nog ett köp på Steam! Blir bra test till mitt nya Cosmos Elite. 🙂👍

Inaktiv
Skrivet av A1200G:

Detta blir nog ett köp på Steam! Blir bra test till mitt nya Cosmos Elite. 🙂👍

Cosmos Elite, intressant val. Berodde det på att Index var slut eller var det nått speciellt med just Cosmos Elite?
Visst är det med lighthouse? Är det Vive kontroller eller Index kontroller?

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Cosmos Elite, intressant val. Berodde det på att Index var slut eller var det nått speciellt med just Cosmos Elite?
Visst är det med lighthouse? Är det Vive kontroller eller Index kontroller?

Well, det kostade på Rea 4.500 kr jämfört med Vive Pro 2 som hade kostat ca 8.300 kr. Eftersom jag har RTX 2080 så passade upplösningen på Cosmos Elite perfekt (kör default upplösning dvs ingen SS). Vive Pro 2 behöver nog RTX 3080 för att utnyttjas fullt ut. Och 3080 kostar som en bra begagnad bil så det var nej tack på den. 🙂

Ja, det var pga Lighthouses, jag älskar bara att trackingen är 100% i alla lägen. Har faktiskt skaffat 2 st. till av version 1.0 som backup ifall någonting händer med det första paret som följde med org. Vive för 4 år sedan. Eleven Table Tennis är overkligt (eller skrämmande verkligt 🙂) bra och alla som har testat det blir riktigt imponerade. Faktum är att Vive kontrollerna passar mig personligen perfekt. Tåliga, ergonomiska, känns som pistol i handen i fps spel och icke minst trackpaden funkar perfekt för teleporting (locomotion gör mig åksjuk).

Grejen med Cosmos Elite är att den kräver lite meckande första dagen för att den ska sitta perfekt. Jag kunde inte få hörlurarna att sitta kvar på öronen vilket var konstigt då delux audio strap satt hur bra som helst. Det visade sig att anordningen som sitter på bakhuvudet satt för högt dvs under fel vinkel. När jag väl fick rätt vinkel så satt hörlurarna perfekt, faktiskt ännu bättre än på delux audio strap. Skaffade också thin faceplate som gjorde FOV ännu bättre och sweetspoten mycket bra. Vänster hörna/sida på vänster lins är lite suddigt men jag upptäckte att jag ser sämre på vänster öga i verkligheten också! 🤪

LCD paneler gör att svärtan eller svartnivån inte är lika bra som org. Vives OLED panel men jag är positivt överraskad hur bra svärta och kontrast det faktiskt är! Där det är mest skillnad är i typ helt svarta omgivningar som tex början på Luminous Abyss nivån (nr 3 från vänster dvs svart grotta med vita medusor som påminner om Avatar filmen) i theBlue. Men så fort det finns nån liten ljuskälla så är svartnivån riktigt bra. Brookhaven Experiment och Excorsist VR funkar hur bra som helst med mycket bra svärta.

Allt som allt så ger jag Cosmos Elite betyget 9/10. Efter lite tweaks så tar det 1 sekund att ta den på eller av utan att jag behöver ställa in någonting alls. 👍 Flippmekanismen är också användbar då jag inte har så mycket uttrymme (ca 2.5x1.5 m). Hade det vart OLED paneler så hade jag gett full pott 10/10. 🙂

PS Half life Alyx ser fantastiskt ut i Cosmos Elite och jag är ofta i awe och bara stirrar på texturer och detaljer som nån mental case. 😁 Förstår nu varför FZ gav det årets spel. 🙂

PS2 Index headsett föll bort då jag ville ha svensk handlare med hederlig svensk 2-års garanti. Vive kontroller funkar perfekt för mig i bl.a. Half life Alyx. Index kontrollers fingertracking är nog mest gimick tror jag. Plus att jag kör endast teleporting.

Inaktiv
Skrivet av A1200G:

Well, det kostade på Rea 4.500 kr jämfört med Vive Pro 2 som hade kostat ca 8.300 kr. Eftersom jag har RTX 2080 så passade upplösningen på Cosmos Elite perfekt (kör default upplösning dvs ingen SS). Vive Pro 2 behöver nog RTX 3080 för att utnyttjas fullt ut. Och 3080 kostar som en bra begagnad bil så det var nej tack på den. 🙂

Ja, det var pga Lighthouses, jag älskar bara att trackingen är 100% i alla lägen. Har faktiskt skaffat 2 st. till av version 1.0 som backup ifall någonting händer med det första paret som följde med org. Vive för 4 år sedan. Eleven Table Tennis är overkligt (eller skrämmande verkligt 🙂) bra och alla som har testat det blir riktigt imponerade. Faktum är att Vive kontrollerna passar mig personligen perfekt. Tåliga, ergonomiska, känns som pistol i handen i fps spel och icke minst trackpaden funkar perfekt för teleporting (locomotion gör mig åksjuk).

Grejen med Cosmos Elite är att den kräver lite meckande första dagen för att den ska sitta perfekt. Jag kunde inte få hörlurarna att sitta kvar på öronen vilket var konstigt då delux audio strap satt hur bra som helst. Det visade sig att anordningen som sitter på bakhuvudet satt för högt dvs under fel vinkel. När jag väl fick rätt vinkel så satt hörlurarna perfekt, faktiskt ännu bättre än på delux audio strap. Skaffade också thin faceplate som gjorde FOV ännu bättre och sweetspoten mycket bra. Vänster hörna/sida på vänster lins är lite suddigt men jag upptäckte att jag ser sämre på vänster öga i verkligheten också! 🤪

LCD paneler gör att svärtan eller svartnivån inte är lika bra som org. Vives OLED panel men jag är positivt överraskad hur bra svärta och kontrast det faktiskt är! Där det är mest skillnad är i typ helt svarta omgivningar som tex början på Luminous Abyss nivån (nr 3 från vänster dvs svart grotta med vita medusor som påminner om Avatar filmen) i theBlue. Men så fort det finns nån liten ljuskälla så är svartnivån riktigt bra. Brookhaven Experiment och Excorsist VR funkar hur bra som helst med mycket bra svärta.

Allt som allt så ger jag Cosmos Elite betyget 9/10. Efter lite tweaks så tar det 1 sekund att ta den på eller av utan att jag behöver ställa in någonting alls. 👍 Flippmekanismen är också användbar då jag inte har så mycket uttrymme (ca 2.5x1.5 m). Hade det vart OLED paneler så hade jag gett full pott 10/10. 🙂

PS Half life Alyx ser fantastiskt ut i Cosmos Elite och jag är ofta i awe och bara stirrar på texturer och detaljer som nån mental case. 😁 Förstår nu varför FZ gav det årets spel. 🙂

PS Index headsett föll bort då jag ville ha svensk handlare med hederlig svensk 2-års garanti. Vive kontroller funkar perfekt för mig i bl.a. Half life Alyx. Index kontrollers fingertracking är nog mest gimick tror jag. Plus att jag kör endast teleporting.

Ok
Tack för svar, hade inte räknat med ett sånt välskrivet svar faktiskt
Tack för att du delar med dig 👍👍

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Ok
Tack för svar, hade inte räknat med ett sånt välskrivet svar faktiskt
Tack för att du delar med dig 👍👍

Ingen orsak, skrev lite utförligt ifall någon undrar hur Cosmos LCD står sig mot OLED. Jag hade sådana frågor själv och det var inte många reviews på t.ex. Youtube som gick in på det.

Svärtan och svartnivån är en viktig selling point för mig, exempelvis är min TV en Sony 65" ZD9 som är en LCD VA-panel med 648 dimming zones. Faktiskt jämförbar med OLED. Dessvärre kostar LCD tekniken 2 njurar för att komma upp i jämförbar svärta och kontrast som OLED.

Men när man vänjer sig vid svärtan i Cosmos Elite så är den väldigt bra. 👌

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Äsch då! Fast jag kan inte den gruppen, bara uttrycket som fastnat pga kul. Jag är mer åt Dead Kennedys och GBH vad gäller punk.

Du blev precis min favorit! GBH ftw! Älskar City Baby Attacked By Rats skivan (fast jag är mest hardcore The Exploited fan)

https://youtu.be/KCe1f3j3ApU

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör
Skrivet av Ankh:

Du blev precis min favorit! GBH ftw! Älskar City Baby Attacked By Rats skivan (fast jag är mest hardcore The Exploited fan)

OT här men... Detsamma - GBH år så jäkla bra! Har haft den skivan på kassett sen barnsben (äldre bror med punkiga äldre kompisar). Hade även nån Exploited - bra det också, men GBH står högre här.

signatur
Medlem

Jag ser våldsamt fram emot nästa del i serien. Sniper Elite 5. Vart är du..
4an var djävulsk bra.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Jag ser våldsamt fram emot nästa del i serien. Sniper Elite 5. Vart är du..
4an var djävulsk bra.

Kommer säkert men jag är glad att dom satsar på ett VR spel också.
Det verkar som dom gör rätt. Att "snipra" i VR är en helt annan sak än i ett vanligt spel.
För att öka inlevelsen än mer kan man använda en sk Gun stock, då blir man även lite stadigare

Medlem

Undrar om den där slow motion effekten är med i vr, känns som något man skulle bli åksjuk av 😝

Inaktiv
Skrivet av Morti:

Undrar om den där slow motion effekten är med i vr, känns som något man skulle bli åksjuk av 😝

Funderar också på det men det kan ju bli nån form av 2d screen som visas, jag vet inte.
Att "flyga med kulan" kan nog göra en hel del knäsvaga

Skribent
Skrivet av anon_1399:

Funderar också på det men det kan ju bli nån form av 2d screen som visas, jag vet inte.
Att "flyga med kulan" kan nog göra en hel del knäsvaga

Skulle kunna lösas med PIP-bild i 2D som dyker upp, men kanske kräver för mycket prestanda att göra en sådan grej?

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Addendum till min mini recension ovan:

På vänster sida av Cosmos Elite headsetet finns det en fysisk knapp som nu gör att man kan se verkliga omgivningen genom front kamerorna (pass through). Det kom en uppdatering från HTC häromdan och jag upptäckte den nya funktionen igår.

Upplösningen på bilden är dock kriminell (mycket sämre än orig Viven) - tänk på Nokia och Ericsson mobiler från mitten av 90-talet. Samma med mikrofonen som är identisk med orig. Vive och lider av poppande P-ljud. Svårt att förstå att HTC snålar så mycket på kameror och mikrofon - känns mer 1991 än 2021. 🙂

PS Pga rådande väderlek eller 25 grader C så är min lägenhet som en bastu just nu. Upptäckte därmed ikväll att det finns en liten fläktj*vel i Cosmos headsetet! Lät som en mini PS4 i ett par minuter men lugnade ner sig sen. Tur att man bor i Norden.

1
Skriv svar