Snacket går: nya Battlefield heter Battlefield 2042

Robot
Snacket går: nya Battlefield heter Battlefield 2042

Äger i så fall rum i en avlägsen framtid (om 21 år).

#battlefield, #battlefield-2042


Medlem

Om 2042 är avlägsen framtid är 2000 avlägsen dåtid…

Medlem

Jag är inte råtaggad på framtid om jag ska vara helt ärlig men det återstår att se efter avslöjandet. Vad vi har sett så verkar det inte vara i en allt för avlägsen framtid, vilket jag tror tilltalar både dom som vill ha framtid och nutid. Kan inte göra någon vidare bedömning efter dessa läckor – horribel compression och troligtvis en tidig version.

För mig landar det nog snarare i vart DICE vill ta Battlefield i sin helhet, som spelserie, och vilken väg man väljer dit.

Medlem

Battlefield 2142 är nog ett av mina absoluta favorit FPS någonsin så skulle vara najs med något liknande...

Medlem

Hoppas!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

det kan bli nåt.................gillade 1:an och 5:an. RIktigt bra spel. Och det pratas också om grym destruction. Vet ej om andra, men jag älskar att se sprängda hus, tusentals splitter som kommer från kulor, och allt som medföljer. Jag tror vi är inför ett grymt spel.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Tveksam.
Jag ska inte förboka denna gång. Jag måste komma ihåg det. Wait for it...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av krislevin:

det kan bli nåt.................gillade 1:an och 5:an. RIktigt bra spel. Och det pratas också om grym destruction. Vet ej om andra, men jag älskar att se sprängda hus, tusentals splitter som kommer från kulor, och allt som medföljer. Jag tror vi är inför ett grymt spel.

Sist jag hörde om "grym destruction" fick vi Levolution, så jag håller mina förväntningar tyglade tills vidare.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mox+:

Om 2042 är avlägsen framtid är 2000 avlägsen dåtid…

Ouff, den visste vart den tog.

Avstängd

Det kanske utspelar sig i en värld där klimateffekterna har skenat och kriget står om de resurser och områden som har mest naturresurser kvar. Skulle inte bli förvånad. För all skit kommer ju hända 2050 förutspår alla

Geeks Gaming

Om det är en ren prequel till 2142 och följer den storyn så kan det helt klart bli intressant.
Men bara om inte spelet kommer vara fullt med olika gimmicks precis som bf 1/5. Behemoths, elite kits, sniper sweet spot, levelusion, "bygga", squad points(glorified killstreak som inte ska finnas).

Vill bara ha ett all out war FPS spel, stora kartor, gunplay a la bf3/5, focus på conquest och rush(gärna som de funka i bc2), förstörbar miljö som är mer realistisk.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Om det är en ren uppföljare till 2142 och följer den storyn så kan det helt klart bli intressant.
Men är bara så rätt att spelet kommer vara fullt med olika gimmicks precis som bf 1/5. Behemoths, elite kits, sniper sweet spot, levelusion, "bygga", squad points(glorified killstreak som inte ska finnas).

Vill bara ha ett all out war FPS spel, stora kartor, gunplay a la bf3/5, focus på conquest och rush(gärna som de funka i bc2), förstörbar miljö som är mer realistisk.

Kan inte vara uppföljare till 2142 om det utspelar sig 2042. Måste vara en prequel isånnafall.

Geeks Gaming
Skrivet av erson:

Kan inte vara uppföljare till 2142 om det utspelar sig 2042. Måste vara en prequel isånnafall.

Ja förlåt. Va de jag mena.

Medlem

Hoppas det inte ser ut som det känns som det kommer se ut isåfall.

Throw a curveball


signatur

subterranean homesick alien

HSB
Avstängd

Så, spelet låtsats att utspelas i framtiden, samtidigt man förlitar sig på samma samma upplägg som BF3 som kom för 10 år sedan?
Jag har sagt det förut, jag kommer aldrig lägga en krona på detta ifall det stämmer. Billig yta betalar jag inte för.

Medlem

2042 hade vart en helt okej kompromiss mellan "nutid" och "framtid". Även idag används teknologier, vapen och fordon som uppfanns 20-30 år sen (eller mer). Inte förvånande om vi fortfarande använder dagens prylar om 20-30 år. Samtidigt med lite nytt som fortfarande är under utveckling.

Dom lär ju aldrig köra med laservapen om dom inte flyttar spelserien till en tid efter 2142, Det senarenämnda hade visserligen railguns, men fortfarande inte laservapen. Använde en blandning av projektiler och railguns. Skulle passa utmärkt.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Hoppas det inte stämmer, fanns saker som wingsuit och grappling hook i den info-dumpen, not för me atleast.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Hoppas det inte ser ut som det känns som det kommer se ut isåfall.

Throw a curveball

Medlem

Det hade behövt vara katastrofalt dåligt för att inte få mig att bli intresserad. Den enda anledningen till att BFV och BF1 inte föll mig i smaken var pga tids-eran. Detta är helt "up my alley" där emot!

Medlem

ja jag tar framtid gärna om jag ska spela BF.. 2142 var sjukt nice tyckte jag att man fick hoppa upp och ta ut den där flygande sakerna på slutet etc. och det fanns Mechs ^^

Medlem

Det här ger mig terminator-vibbar (bra sådana)

Gillade 2142 skarpt som ett komplement till bf2.

Det här kan bli Bra. Eller dåligt.

Vi får se

Medlem

Vill kriga i ett stockholm i ruiner!

Medlem

Har inte upplevt några dåliga BF spel. Har dock inte alltid varit överens om setting, men som spel levererar dom alltid.

Medlem

Vågar man hoppas på mechs och någon typ av Titan?

Medlem

Battlefield ska inte vara framtid med titans och mechs.

Då kan man spela Star Wars/Battlefront och Titanfall istället.

Medlem
Skrivet av JaoL:

Battlefield ska inte vara framtid med titans och mechs.

Då kan man spela Star Wars/Battlefront och Titanfall istället.

håller med, inte rört den serien på länge, framtids trams med robotar går ju fett bort...

Medlem
Skrivet av bickelito:

Vill kriga i ett stockholm i ruiner!

Tror helt ärligt att en bana är i Stockholm.

Medlem

Alltså, jag vill inte ha ännu större kartor i ett spel som inte är ett milsim. Någon på Dice har uppenbarligen fått en stroke för det finns ingenting som ens andas BF i något av de två senaste spelen och nu även detta (om ryktena stämmer).

Medlem
Skrivet av JaoL:

Battlefield ska inte vara framtid med titans och mechs.

Då kan man spela Star Wars/Battlefront och Titanfall istället.

Vad bra att det inte kommer vara några Titans och Mechs då

12
Skriv svar