Ratchet & Clank: Rift Apart

Dex
Medlem
Skrivet av Margy:

Wow!

Intressant också att det färdiga spelet är snyggare än trailern första gången det visades. Många var ganska säkra på att grafiken skulle nedgraderas innan release.

Ja rätt kul att spelet har blivit ännu snyggare till release dagen jämfört med trailers. Brukar ju tyvärr vara tvärtom rätt ofta precis som du säger!

Medlem

Ser verkligen fram emot det här spelet! Blev ju inte mindre sugen efter att ha läst recensionen heller 🙂. Hoppas att jag hinner få hem det till på fredag.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

GIEF!! Nu!!
Undras om ps5 redan nu laddat ner det?
Mitt utrymme på interna SSD sjönk märkvärt idag, men ser inget om Ratchet på den.
Förbokat via PSN ska jag väl säga.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Undras om ps5 redan nu laddat ner det?

Jag är rätt säker på att folk började förladda redan förra veckan så det borde du kolla upp.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag har funderat på det. Finns ingen in game-statistik som skvallrar, men gissar på runt 10 timmar.

10 timmar med att hitta alla hemligheter?

Medlem

Jag har hört om någon som klarade det på 15 timmar. Är väldigt hypad. Ratchet and Clank brukar vara väldigt trevliga spel enkla och snygga.

Redaktör
Ponny
Skrivet av PGR1985:

10 timmar med att hitta alla hemligheter?

Japp! Sedan tillkommer ju Challenge Mode om man är sugen (och det är man!).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Japp! Sedan tillkommer ju Challenge Mode om man är sugen (och det är man!).

Oj, det låter onekligen i kortaste laget. Låter som det är mindre än Miles Morales då och det vore bedrövligt om det är när det kostar så mkt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Oj, det låter onekligen i kortaste laget. Låter som det är mindre än Miles Morales då och det vore bedrövligt om det är när det kostar så mkt.

Köp på skiva och sälj när du är klar.

Medlem

9.5/10 incoming from Dreamcastguy. Du hörde det här först 😀

PS. Fan ta Elgiganten om jag inte får leverans på fredag 😂

Medlem
Skrivet av Nimin:

9.5/10 incoming from Dreamcastguy. Du hörde det här först 😀

Lol. Hur kan du tro något sånt...

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Köp på skiva och sälj när du är klar.

Jag är redan bokat på elgiganten men det låter ändå lite väl kort om de vill ha fullpris för det. Låter mer som en expansion än ett nytt spel. Trist.
Om det stämmer det är runt 10 timmar och man då även gjort extra saker som att hitta guldbultar osv så låter kampanjen extremt kort. Trist om man kan köra igenom den på en eftermiddag om prislappen är så hög som den är.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Jag är redan bokat på elgiganten men det låter ändå lite väl kort om de vill ha fullpris för det. Låter mer som en expansion än ett nytt spel. Trist.
Om det stämmer det är runt 10 timmar och man då även gjort extra saker som att hitta guldbultar osv så låter kampanjen extremt kort. Trist om man kan köra igenom den på en eftermiddag om prislappen är så hög som den är.

Är väl ändå kvalitén på de 10 timmarna som är det viktiga?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag tycker att humorn är så pass lågt ner i åldrarna att spelet blir fruktansvärt fjantigt (barnspel).
Tack för recension!

Jag spelade mitt första R&C nyligen (Ratchet & Clank 2016) och jag måste tyvärr hålla med. Jag väntade mig lite Disney-stuk med humor för alla åldrar, men det kändes mer som en barnfilm för de lägre åldrarna.
Men gameplayet var skoj så jag hade roligt tills jag fick platinum trophyn, så jag har förbokat det nya spelet också.

Medlem
Skrivet av Thane:

Är väl ändå kvalitén på de 10 timmarna som är det viktiga?

Självklart föredrar jag tio timmar kvalitet än 20 timmar mediokerhet men det låter iaf väl kort för att kosta fullpris. Hade kampanjen varit tio timmar är det en sak (Uncharted Lost Legacy tog ca tio timmar att komma igenom kampanjen på men så sågs det inte som ett fullpris spel heller) men som jag förstått det talar vi alltså om att mer eller mindre 100% spelet på tio timmar det låter i mina öron inte alls ok för ett spel som har en prislapp på 800 kr.

Som jämförelse minns jag hur The order 1886 fick skit när det kom en gång i tiden just för hur kort det var men nu låter the order som ett långt äventyr i jämförelse haha.

Jag hade verkligen förväntat mig ett trippel A spel med allt vad det innebär. 10-12 timmars kampanj o kanske totalt runt 20 timmar gameplay om man gör alla sidemissions o hittar alla collectibles osv.
Eller har Ratchet spelen alltid varit så här korta kanske? Kommer jag ihåg dem fel haha.
Jag har svagt minne att Nexus var äckligt kort men de spelade jag iofs inte förrän det gick ner i pris.

ps. ska tillägga igen jag har bokat spelet o kommer förhoppningsvis spela på fredag om inte postnord skeppar spelet till annan galax .ds


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Självklart föredrar jag tio timmar kvalitet än 20 timmar mediokerhet men det låter iaf väl kort för att kosta fullpris. Hade kampanjen varit tio timmar är det en sak (Uncharted Lost Legacy tog ca tio timmar att komma igenom kampanjen på men så sågs det inte som ett fullpris spel heller) men som jag förstått det talar vi alltså om att mer eller mindre 100% spelet på tio timmar det låter i mina öron inte alls ok för ett spel som har en prislapp på 800 kr.

Som jämförelse minns jag hur The order 1886 fick skit när det kom en gång i tiden just för hur kort det var men nu låter the order som ett långt äventyr i jämförelse haha.

Jag hade verkligen förväntat mig ett trippel A spel med allt vad det innebär. 10-12 timmars kampanj o kanske totalt runt 20 timmar gameplay om man gör alla sidemissions o hittar alla collectibles osv.
Eller har Ratchet spelen alltid varit så här korta kanske? Kommer jag ihåg dem fel haha.
Jag har svagt minne att Nexus var äckligt kort men de spelade jag iofs inte förrän det gick ner i pris.

De har aldrig varit riktigt superlånga, och jag betalade 599 kronor för mitt


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

De har aldrig varit riktigt superlånga, och jag betalade 599 kronor för mitt

Nej det kanske är så. Jag kanske minns dem fel haha. Alt så har man blivit bortskämd under förra generationen i att få rätt gedigna kampanjer i single player spelen.
Jag med men det är bara för att elgiganten har en sweet, sweet ride. Riktpriset är trots allt 800 kr fortfarande.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Jag är redan bokat på elgiganten men det låter ändå lite väl kort om de vill ha fullpris för det. Låter mer som en expansion än ett nytt spel. Trist.
Om det stämmer det är runt 10 timmar och man då även gjort extra saker som att hitta guldbultar osv så låter kampanjen extremt kort. Trist om man kan köra igenom den på en eftermiddag om prislappen är så hög som den är.

Kan faktiskt uppskatta när spel inte tar 40 timmar för att man ska känna sig klar. 10 timmar räcker för min del.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Nej det kanske är så. Jag kanske minns dem fel haha. Alt så har man blivit bortskämd under förra generationen i att få rätt gedigna kampanjer i single player spelen.
Jag med men det är bara för att elgiganten har en sweet, sweet ride. Riktpriset är trots allt 800 kr fortfarande.

Sony tar 850 kr för spelet och de är utgivare. Sen kommer det alltid finnas billigare sätt att få tag på spel på. Gissar att tradera kommer att ha det till bäst pris snart. Är man ett stort fan av serien så är väl 850 kr för tio timmar Ratchet helt okej. Jag har köpt samlarutgåvor för liknande pris för spelserier jag verkligen tycker om. Mass Effect t.ex.

Medlem

10 timmar (en del säger 15) låter helt perfekt för mig, har väldigt sällan ork att sitta längre än så med ett spel oavsett hur bra det är.

Medlem

Fin recension. Riktigt sugen på att spela detta med grabben!

Konstaterar dessutom att ordern på Webhallen hoppat över till skickade fliken. Hyser dock inga förhoppningar om att få det redan imorn.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Väldigt bra recension, har spelat de flesta Ratchet & Clank och 100%'at nästan alla, så har längtat efter den här releasen. Hade PostNord bara haft den goda smaken att leverera post varje dag så hade det blivit premiär ikväll, men nu får jag titta trånandes på postlådan till i morgon. Tack för den extra peppen som den här recensionen gav mig!

Medlem

Mitt kom i brevlådan från Elgiganten idag. Fungerar att spela. Trodde inte det skulle gå förens imorgon. Men gött gött.

Medlem

Fick också min kopia på posten idag. Tack Elgiganten!
Många av mina tidigare förhandbeställningar har resulterat att jag har fått spelet _efter_ releasedagen..

Medlem

Fick hem mitt exemplar från Elgiganten idag, bara hunnit lira någon timme men SATAN vad snyggt det är, och kontrollen är helt jävla suverän!

Medlem

Har också spelat ungefär en timme nu ikväll. Det ser ruggigt snyggt ut och så underbart med spel som implementerar bra stöd för DualSense.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av explorer:

Fick också min kopia på posten idag. Tack Elgiganten!
Många av mina tidigare förhandbeställningar har resulterat att jag har fått spelet _efter_ releasedagen..

Otroligt att de är tidigare....men bra pris iaf 599spänn mot Sonys digitala som går loss på 849kr ska iväg till EG nu o köpa

Medlem
Skrivet av Gaara:

Otroligt att de är tidigare....men bra pris iaf 599spänn mot Sonys digitala som går loss på 849kr ska iväg till EG nu o köpa

Precis, digitalt borde ju vara billigare än fysiskt. Kan inte förstå varför man inte kommit längre än så här.

Redaktör
Skrivet av explorer:

Precis, digitalt borde ju vara billigare än fysiskt. Kan inte förstå varför man inte kommit längre än så här.

Handlar inte om att digitalt eventuellt är billigare att sälja än fysiskt, utan om hur mycket vi är beredda att betala. Digitalt är bekvämt - ingen väntan på brevbäraren eller krav att släpa sig till en affär - och det får oss att acceptera ett högre pris.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Handlar inte om att digitalt eventuellt är billigare att sälja än fysiskt, utan om hur mycket vi är beredda att betala. Digitalt är bekvämt - ingen väntan på brevbäraren eller krav att släpa sig till en affär - och det får oss att acceptera ett högre pris.

Håller delvis med. Men att det skiljer 250 kr i detta fallet är anledningen att iaf jag valde fysiskt.
Sen har fysiskt fördelen att man kan sälja det vidare när man klarat det och fått sin platinum-trophy.

123
Skriv svar