Äntligen fick vi se Elden Ring – släpps januari 2022!

Skrivet av Sarky:

Absolut det finns ingen som säger emot. Men i slutändan är det ändå budget och utvecklingskostnaden som styr. Vill du anställa 2 grafiker eller 2 speldesigners? Jag som många andra fans av fromsoft är solkart i speldesig-hörnet.

Helt klart anställa 2grafiker, dom har ju redan tillräckligt bra på speldesign så bara onödigt med fler där


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

nått jag är bekymrad över är hästen, hur viktig kommer de vara? vad har dom planerat med det?
kommer de lyfta upplevelsen eller stjälpa den?

kommer du verkligen behöva ha en häst att ta dig runt istället för att förlita sig på knopiga genvägar som flyter runt på varann och att kunna teleportera sig till olika "checkpoints".

ja vet inte just nu, men just nu känns det mer o mer som att varje släpp sen dark souls 1 har blivit mer överdådigare än de nästa och jag vet inte om de är en bra sak, om jag rannsakar mig själv så tycker jag nog dark souls 1 är bäst mest för att de inte är för stort och lite mer basic och lite slöare när de gäller fight mekanik vilket ökar tyngden inför varje fight du har och storleken i sig var riktigt bra för att kunna vilja varva de flera gånger.

men som sagt vi får se hur det artar sig.

Medlem

Så hajpad att jag knappt klarar att hantera det, haha. Den som kritiserar grafiken – betänk hur Bloodborne såg ut när Project Beast-trailern släpptes. Den var inte jätteimponerande, men i slutändan fick vi generationens bästa spel. From hinner slipa!

Inaktiv
Skrivet av Crystal Sage:

Så hajpad att jag knappt klarar att hantera det, haha. Den som kritiserar grafiken – betänk hur Bloodborne såg ut när Project Beast-trailern släpptes. Den var inte jätteimponerande, men i slutändan fick vi generationens bästa spel. From hinner slipa!

Får vi se bättre animationer och RT tro? Och blir det 30 eller 60 fps? Det är ett endast ett halvår till release.

Medlem

Hade kanske hoppats på något som kändes mer oväntat än Dark Souls med häst och öppen värld. Samt lite mer teknisk puts på animationer och grafik. Men det blir nog ett bra spel!

Medlem

Såg riktigt gammalt ut. Hade förväntat mig Demon Souls PS5 standard iaf.
Har lirat alla tidigare Dark Souls spel på PC och detta imponerade inte grafiskt iaf.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Ser helt otroligt ut. Design i världsklass!

Traversal ser kul ut med hästen.

Hype!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det ända jag är negativ till är att det är open-world. Ganska trött på det konceptet men låt gå eftersom det är från FromSoft!

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Med den logiken hade det räckt med en enkel remaster eller varför inte streama den på PS Now.
Men nu blev det en rejäl uppgradering av det grafiska som såg riktigt bra ut. Och folk jublade minsann i FromSoftware-klubben.

Varför nöja sig med lite när man egentligen kan få så mycket mer?

Jag hade absolut varit nöjd med en enkel remaster. Men det dom gjorde med Demons Souls var extremt imponerande och resultatet blev strålande.

Vad menar du med lite? Du får extremt mycket av tidigare spel från fromsoft, inte minst när det kommer till atmosfär, lore och spelmekanik. Bättre grafik är alltid bättre men det gäller alla spel även dom som redan är "snygga".

Skulle jag uppskatta Dark Souls 1 mer om det var lika snyggt som Demon Souls, ja absolut, men det är ytterst marginellt.

Skrivet av Cirdane:

Så då är frågan, riktar man spelet enbart till de fans som redan är frälsta eller siktar man på att också skapa nya fans och på så sätt mer intäkter?

Själv har jag aldrig spelat ett Souls - spel och kan ju lugnt säga att denna trailer inte imponerade på mig heller.

Ren och skär fan - service spel brukar sällan bli speciellt framgångsrika, men visst, det finns undantag.

Om det är grafik som säljer in spel hos dig så är nog inte Elden Ring något för dig. Rent generellt så tror jag inte att dom riktar sig till den typ av fans som köper spel baserat på grafik.

Jag vet inte riktigt vad du menar med fan service. Jag håller dock med om att Dark Souls 3 hade lite för mycket av det men då syftar jag på spelets story och inte dess spelmekanik.

Svårt att se hur Elden Ring är "ren och skär fan service" dock. Är det något mer du ser än att grafiken inte lever upp till dina krav?


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Inaktiv
Skrivet av Sarky:

Jag hade absolut varit nöjd med en enkel remaster. Men det dom gjorde med Demons Souls var extremt imponerande och resultatet blev strålande.

Vad menar du med lite? Du får extremt mycket av tidigare spel från fromsoft, inte minst när det kommer till atmosfär, lore, spelmekanik. Bättre grafik är alltid bättre men det gäller alla spel, även dom som är "snygga". Skulle jag uppskatta Dark Souls 1 mer om det var lika snyggt som Demon Souls, ja absolut, men det är ytterst marginellt.

Med lite så menar jag på det visuella planet. Har man köpt en nextgenkonsol för 6000:- så gör man ju det mycket för att få snyggare grafik, högupplöst, bättre framerate samt ray-tracing.
Och bara för att man vill ha det så handlar det inte om att det ska vara teknikdemo. Varför måste det vara så svart/vitt för, det går att kombinera det om det sätts resurser på det. Det är det jag tycker är en besvikelse efter det jag såg i trailern.

eld
Medlem

Folk är så låsta på teknisk nivå av grafik, men rent visuellt är det här helt fantastiskt, art direction är top notch!

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Med lite så menar jag på det visuella planet. Har man köpt en nextgenkonsol för 6000:- så gör man ju det mycket för att få snyggare grafik, högupplöst, bättre framerate samt ray-tracing.
Och bara för att man vill ha det så handlar det inte om att det ska vara teknikdemo. Varför måste det vara så svart/vitt för, det går att kombinera det om det sätts resurser på det. Det är det jag tycker är en besvikelse efter det jag såg i trailern.

Fair enough. Jag säger inte att du har fel i din åsikt. Vi verkar helt enkelt uppskatta olika saker i deras spel. Med det sagt så tycker jag inte på något sätt att spelet är fult.

Men jag hoppas bara att Fromsoft fortsätter att göra spel som tilltalar mig istället för dig


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag menar inte att vara dryg, men fick PS3-vibbar av hela klippet. Färgerna var fantastiska, men karaktärsmodellerna och arkitekturen, det såg inte ut som att det var ett next-gen spel. Har testat Dark Souls-spelen flertalet gånger, men det är trist att de aldrig gjorde ett lättare spelläge för oss som vill ha en mer behaglig upplevelse.

Men... det är väl inte ett next gen spel? Eller är det bara till ps5? Tyckte jag såg ps4 också?

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Om jag ska vara riktigt ärlig så såg Elden Ring ganska rätt gammalt ut. Inte vad jag förväntar mig av ett spel som släpps 2022.
Nu har ju inte soulsbornespelen varit cutting edge när det gäller grafik men ändå.

Dom flesta har fortfarande xbox one och ps4, majoriteten av pengarna ligger fortfarande där.

Medlem
Skrivet av Sarky:

Om det är grafik som säljer in spel hos dig så är nog inte Elden Ring något för dig. Rent generellt så tror jag inte att dom riktar sig till den typ av fans som köper spel baserat på grafik.

Jag vet inte riktigt vad du menar med fan service. Jag håller dock med om att Dark Souls 3 hade lite för mycket av det men då syftar jag på spelets story och inte dess spelmekanik.

Svårt att se hur Elden Ring är "ren och skär fan service" dock. Är det något mer du ser än att grafiken inte lever upp till dina krav?

Nu är jag inte någon som kräver höjdargrafik i allt jag spelar, de allra flesta spel jag spelar är åratal gamla och långt ifrån grafiskt avancerade, men fortfarande snygga pga art direction och liknande.

Problemet är att jag inte ser någon skillnad mellan Dark Souls 3 och Elden Ring? Grafiktekniskt sett så ser de extremt likadana ut.
Jag spelar t.ex. Guild Wars 2, som inte är speciellt grafiskt imponerande men det är också gammalt så det gör mig ingenting.
Skulle Arenanet dock få för sig att släppa ett Guild Wars 3 med samma grafik? Ja då skulle jag bli upprörd.

Spelgrafik ska gå framåt i nya titlar och inte stampa på stället, anser jag i alla fall. Det är ju förstås skillnad ifall utvecklarna medveted har valt en icke-realistisk grafisk stil som t.ex. Pixelart, då ställer jag inte alls samma krav på att det ska se snyggare ut. Men har man valt en realistisk stil som Dark Souls 3 och Elden Ring och massa andra spel, ja då funkar det inte för mig om utvecklarna inte pushar mer realistisk grafik i nya spel.

Inaktiv
Skrivet av McRaoul:

Dom flesta har fortfarande xbox one och ps4, majoriteten av pengarna ligger fortfarande där.

Ja, men Horizon FW är också crossgen och open world men ser sjukt mycket bättre ut.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Får vi se bättre animationer och RT tro? Och blir det 30 eller 60 fps? Det är ett endast ett halvår till release.

Hoppas så klart på 60 fps. Ser Elden Ring ut som Dark Souls Remastered så är jag nöjd, och jag tror nog det är där det kommer landa någonstans.

Folk grämer sig över att det ser gammalt och last gen ut, men det är ju i stort sett utvecklat till de gamla konsolerna. Inget att hänga läpp för. Vad hade ni förväntat er?

GOTY 2022!

Medlem
Skrivet av Cirdane:

Problemet är att jag inte ser någon skillnad mellan Dark Souls 3 och Elden Ring? Grafiktekniskt sett så ser de extremt likadana ut.

Sekiro var klart snyggare än DS3, känns rätt orimligt att Elden Ring skulle ta ett steg tillbaka.
Men det visar sig i januari, såklart!

Skribent
Skrivet av Fezk:

Tror du på allvar att FromSoftware och Miyazaki behöver använda någons namn för att lyckas med deras spel eller få hype? Komigen haha ;P.

Du missförstår mig lite. Jag tror varken Miyazaki eller Martin behöver en boost, men att det självklart blir stort snack att bokvärlden/TV-serie-världens hetaste namn (då) och FromSofware skulle göra ett spel tillsammans. Hype + Hype = Mer Hype. Tänker om det blir lite som vissa filmer där en topp regissör står på filmomslaget, men har på sin höjd dykt upp på inspelningen några gånger och get lite tips. I början lät det ju mer som om Martin skulle stå för storyn medan FromSoftware skulle stå för spelmekaniken. Nu verkar det ju som om Martin har haft del i projektet, men inte så stor som jag i alla fall trodde från början. Jo jag har läst det du skrivit.

Oavsett ser spelet bra ut!


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Fezk:

Tror du på allvar att FromSoftware och Miyazaki behöver använda någons namn för att lyckas med deras spel eller få hype? Komigen haha ;P.

Det har fått vanliga kvälls och dagstidningar att ta upp spelet som en nyhet. Kan ju inte ha skadat iaf.
https://www.dn.se/kultur/elden-ring-slapps-i-januari/
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/2dE5rv/elden-ring-sl...

eld
Medlem
Skrivet av Fezk:

Men självfallet hade man önskat att det grafiska var likvärdigt Demon's Souls remaken eller bättre, men som sagt, inte det viktiga i dessa spel.

Och sedan detaljen folk glömmer: remaken byggde redan på ett spel, allt arbete låg i att förbättra det visuellt, from software måste bygga ett nytt spel från grunden.

Sitter just nu i arbete med att hotta upp gamla spel och det lättar otroligt mycket att enbart kunna fokusera på att förbättra och inte gå igenom mängder med grafiska iterationer för att sedan behöva slopa det för att speldesignen inte riktigt fick det att fungera.

Medlem

Det grafiska. Undrar om tanken var främst för lastgen i början? Jag såg att på deras officiella sida så stod det enbart till pc,x1,ps4 fram till igår då det uppdaterades till current gen också.

Men blah är så taggad. Tänk sekiros gudomliga combat med souls estetik/rpgelement i openworld. Hoppas From tar de bästa ur deras tidigare spel.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Det grafiska. Undrar om tanken var främst för lastgen i början? Jag såg att på deras officiella sida så stod det enbart till pc,x1,ps4 fram till igår då det uppdaterades till current gen också.

Men blah är så taggad. Tänk sekiros gudomliga combat med souls estetik/rpgelement i openworld. Hoppas From tar de bästa ur deras tidigare spel.

Är ju ett last gen-spel i allra högsta grad. Spelet har varit under utveckling i några (flera?) år nu. Inga konstigheter.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Ja, men Horizon FW är också crossgen och open world men ser sjukt mycket bättre ut.

Jag vet inte hur mycket det spelar in men betänk att Horizon: Forbidden West dessutom är exklusivt för Playstation medan Elden Ring utvecklas till flera konsoler. Trailern ligger ju uppe i 4K nu, tittar på den i skrivande stund, och jag tycker i varje fall att det ser riktigt bra ut

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Är ju ett last gen-spel i allra högsta grad. Spelet har varit under utveckling i några (flera?) år nu. Inga konstigheter.

Får hoppas current gen får en upphottad version då


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Ser ut som dom har slagit ihop Dark Souls och Bloodborne, ser ut att bli bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Verkar vara många här som inte är direkt fans av Fromsoft lite förvånad faktiskt. Deras artstyle är ju amazing och enligt mig finns inga bättre spel. Gillar också bra grafik men tycker inte detta ser i närheten fult ut. Har tyvärr inte fått lira Demon's Souls ännu men när man får sin PS5a är det dags :).

Är så extremt hyped på detta!

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Verkar vara många här som inte är direkt fans av Fromsoft lite förvånad faktiskt. Deras artstyle är ju amazing och enligt mig finns inga bättre spel. Gillar också bra grafik men tycker inte detta ser i närheten fult ut. Har tyvärr inte fått lira Demon's Souls ännu men när man får sin PS5a är det dags :).

Är så extremt hyped på detta!

Är också förvånad.

Är också lite förvånad över folk som förväntat sig grafik liknande Demon's Souls på PS5.

"Fult" är ett starkt ord. Tycker det bitvis ser snyggt ut. Funkar för mig.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Ja, men Horizon FW är också crossgen och open world men ser sjukt mycket bättre ut.

Vad är din poäng? Bara för att en viss utvecklare har en viss grafisk standard så ska alla ha det?
Elden ring rullar nog fortfarande på fromsoftwares gamla motor men det är just för att det är alldeles för kostsamt och tidskrävande att börja på en helt ny motor i en tid när de allra flesta sitter med dom gamla konsolerna i alla fall.... då kostar det mer att utveckla och dom kommer inte få i närheten av så stora intäkter som dom kommer få nu. Dom hade inte heller kunnat göra ett så pass ambitiöst spel om utvecklarna måste lära sig helt nya program bara för att spelet ska ha mer realistisk grafik.

Horizon FW är också PS exlusivt, bara två konsoller att tänka på, Fromsoft har ALLA platformar (utom switch) som det ska funka till. Inte direkt rättvist att jämnföra dessa spel grafiskt imo.
Jag spelar dock inte spel för hur realistisk grafik de har, jag spelar för känslan jag får när jag spelar spel, och horizon har inte ens kommit i närheten av hur jag känner när jag spelar ett fromsoft spel. Världarna de bygger är bara på en helt annan nivå. För mig är horizon en findus matlåda medans Dark souls är medium rare oxfilé med rödvinssås och potatisgratäng från stans bästa resturang.

Avstängd
Skrivet av Crystal Sage:

Så hajpad att jag knappt klarar att hantera det, haha. Den som kritiserar grafiken – betänk hur Bloodborne såg ut när Project Beast-trailern släpptes. Den var inte jätteimponerande, men i slutändan fick vi generationens bästa spel. From hinner slipa!

Generationens bästa spel? Hmmmmm rdr2 är det lätt.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar