Gameplaypremiär! Se Battlefield 2042 i aktion!

Medlem

Äh jag vet inte. Rörigt och scriptad så in i bänken, trailerna alltså. Mycket som inte faller mig i smaken så här långt angående gameplay. Är nog också en av de få som inte föredrar dessa "never seen before" enorma banor. MEN, trots detta jag ser potential här, allt lär inte vara perfekt vid release men saker och ting kan förändras eller patchas bort och än så länge har vi faktiskt inte sett så mycket av spelet trots allt, behöver inte kasta in handduken för tidigt tänker jag. Behöver nog 20-30 min ren gameplay utan en massa BÖS för att komma på banan igen.

Jag gillade det mesta jag såg. "ECB" är deras stora grej nu "Ever changing battlefield", då vet man vad man har att vänta. Det blir en kul spelhöst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Vet inte hur det är med andra men om jag ska försöka förklara med film-metaforer för så känns det som BF tagit steget från "Black Hawk Down" till "Resident Evil Extinction".
Det blir liksom för mycket.

..Men det är bara min åsikt!

Rimligt och förstår liknelsen. För mig är det nog modern krigföring kombinerat med totalt kaos som framstår som intressant. Springa runt som soldat mitt i dessa gigantiska miljöer, 128 spelare, naturkatastrofer och det kaos som uppstår tilltalar mig. Bad Company 2 var klart mindre galet på så sätt men var också kaotiskt och lite överdrivet. Tror jag ser något liknande här som tilltalar mig.

Känns som Battlefield aldrig riktigt gjorde något som livade upp serien efter BC2 utan tappade energi. Känns som 2042 har en annan typ av energi än vad jag sett på länge i serien.

Medlem

Nä... Jag får inte alls samma wow känsla, som med Battlefield 3 och 4, jag tittade just om deras launch trailer med, känns mycket mer "levande" och musiken gör ju hälften av trailern, medans jag saknar den klassiska Battlefield theme totalt i BF2042

Medlem

Jösses. Ser folk fram emot detta? Jag är nog för gammal, men det ser ju bara rörigt ut. Den röran med 128 spelare, hur ska man få någon uppfattning om sin miljö och så vidare.

Avstängd
Skrivet av Levi:

De la upp gameplay precis på sin YT kanal och klippet har redan 20K likes? Troligt? HAHAH är det bott-likes eller

Massa kommentarer som "This is the battlefield we waited for!!!" - MEN JAAA TROLIGTTTT hahah

100% floodat av fake konton som kommenterar

Upplagt för 14 minuter sedan och 20 K likes? okej

Jag visste det, spelindustrin har gått åt helvete

Säkert Putin och ryssarna!!!"¤%!&!!!!!

Medlem

Jag blir nyfiken för det ser både roligt och jäkligt maffigt ut! Samtidigt infinner sig någon slags aktsam känsla. Svårt att förklara och jag vet inte om det har med att göra hur dessa trailers är gjorda eller inte. Just nu känns det lite rörigt och jag får inte samma wow-känsla som när BFBC2, BF3, BF4 presenterades.

Saknar jag identitet? Bortser man från Levolution-funktionerna så får jag känslan av att man både sett och spelat detta förut. Har andra, genom åren, kommit i kapp Battlefield-konceptet och DICE audiovisuella spets? Har populära uppstickare kommit att sätta ribban för hur ett modernt multiplayer FPS är? Är det jag som börjar bli gammal och grå eller fått andra värderingar? Kanske mest troligt.

Som sagt jag är intresserad och nyfiken men behöver se mer gameplay innan jag kan göra någon vidare bedömning.

Medlem

Jag älskar hur folk klagar. Det får mig att känna mig mycket yngre än jag faktiskt är.
Jag var lite fundersam om det skulle bli något för mig men diggar verkligen det jag ser!

Medlem

Det såg riktigt trevligt ut, jag är hype.

Medlem
Ser underbart ut!!

Som riktig gammal veteran i BF (spelat alla) så ser det positivt ut. Det bästa har varit BF3 och skönt om dom hämtar inspiration av det.

Efter 20 år i spelserien tycker jag det ser mycket spännande ut. Hoppas dom ger det mycket bf3 vinst så är jag nöjd:)

Skrivet av Luciphear:

Jag älskar hur folk klagar. Det får mig att känna mig mycket yngre än jag faktiskt är.
Jag var lite fundersam om det skulle bli något för mig men diggar verkligen det jag ser!

Medlem
Skrivet av mr-mister:

Som riktig gammal veteran i BF (spelat alla) så ser det positivt ut. Det bästa har varit BF3 och skönt om dom hämtar inspiration av det.

Efter 20 år i spelserien tycker jag det ser mycket spännande ut. Hoppas dom ger det mycket bf3 vinst så är jag nöjd:)

Håller helt med. Då jag älskade 1942, BF2, BC2 och BF3 är detta något som få rmig att tänka på BF3.
Single-player är BF's svaga kort och har alltid varit. Det har funnits men har alltid känts som något de inte satsat på alls.
Nu är det inte där och för de flesta är det ingen förlust. Tråkigt för de som gillade att spela det dock.

Att det är 7 banor "bara" är inte så illa om man kolla på de äldre, de hade oftast inte mer än 8 när de kom (BF3).
Kan ju komma mer sen, samt att dessa banor verkar vara stora.

Jag är positivt överraskad då efter BF4 gick det utför , enligt mig, för BF.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Inaktiv
Skrivet av Pettor:

Känns som 2042 har en annan typ av energi än vad jag sett på länge i serien.

Det håller jag med om!
Jag är nyfiken på vad sorts destruction det kommer bli. Man såg inte jättemycket utav det i trailern tyckte jag.
Man vill ju se höghusen rasa dynamiskt, kratrar formas i marken, grus och bråte flyga.

Medlem

Hmm vet inte hur jag skall ställa mig till allt. Det ser bra och roligt ut, liknar BF3/BF3 vilka var de spelen jag gillade mest förutom BF1942 samt BFVietnam. Samtidigt känns det som ett spel som jag redan har lirat vilket inte väcker några som helst wow-känslor.

Ogillar heroes-grejena samt väderfenomen då det känns så krystat, någon nämnde destruction vilket man knappt får se alls. Kom ihåg att de "lovade" massa nya saker i BFV men som aldrig rullades ut, känns som något liknade kanske sker även det nya bf.

Väntar nog till release och mer gameplay, just nu känns det som ett spel jag plockar upp på rean.

Medlem

Ett spel för ADHD-generationen.. För mycket som händer på samma gång. Överallt. Hela tiden.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Ett spel för ADHD-generationen.. För mycket som händer på samma gång. Överallt. Hela tiden.

Håller med, alla gubbar får fortsätta lira schack och lägga nån patiens lite nu och då.

12
Skriv svar