Alla beställda Playstation 5:or hos Webhallen har levererats

Medlem

En såld konsol är den som för pengar lämnat återförsäljare till kund. Om kunden sen tänker koppla in den i tv:n när den kommer hem eller sälja vidare kan förstås inte statistik ta hänsyn till. Så jag skulle med 99,9% säkerhet säga att ja, den räknar även in scalpers massuppköp. Så för den som vill ha mer accurate (om nu inte officiella siffror duger) får räkna bort dem på Ebay/tradera/blocket.

Medlem

Ja dags att öppna upp för förbokningar igen så folk inte behöver sitta och hamra F5 på diverse sidor hela dagarna.

ZF
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tänker att det borde bli rejält med slask i leken med deras försäljningssiffror om skalperade konsoler räknas. Samtidigt kan jag inte se hur de ens kan ha kontroll över hur många som köpts av scalpers? Menar om det på papper står att de sålt x antal konsoler men häften av dem ligger hos något as på ett lager som säljs på Ebay för överpris.

För att fylla i vad som sagts, skalpern vill ju oftast få varan omsatt så snart som möjligt. Såvida det inte är begränsade upplagor på riktigt. Men när det kommer fler PS5 så devalveras ju deras inventarier, vilka är deras investeringar.

Och om tillverkaren har några känslor för skalpermarknaden i de här fallen, så misstänker jag snarare att de är varma.

Om du var en tillverkare av saker som är avsedda att sälja andra saker till. Vilken kund ser du helt köper den nya produkten som du gör minimal vinst på oavsett fall; Den som knappt kan slanta upp 6000 eller den som tycker 9000 är värt för att slippa vänta några månader till?

Skribent
Skrivet av ZF:

För att fylla i vad som sagts, skalpern vill ju oftast få varan omsatt så snart som möjligt. Såvida det inte är begränsade upplagor på riktigt. Men när det kommer fler PS5 så devalveras ju deras inventarier, vilka är deras investeringar.

Och om tillverkaren har några känslor för skalpermarknaden i de här fallen, så misstänker jag snarare att de är varma.

Om du var en tillverkare av saker som är avsedda att sälja andra saker till. Vilken kund ser du helt köper den nya produkten som du gör minimal vinst på oavsett fall; Den som knappt kan slanta upp 6000 eller den som tycker 9000 är värt för att slippa vänta några månader till?

Ja tack för inflikandet. Kul diskussion oavsett då hela situationen är intressant.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

En såld konsol är en såld konsol oavsett skalpers.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja jag är riktigt nöjd.

Ja du får ju alla exklusiva titlar som finns till playstation. Det är väl det enda du får om du nu har en bra PC.

Färre fuskare kanske.
Och spela med handkontroll med andra handkontrollspelare.
Sen det bästa tycker jag är att sitta i soffan framför en stor tv med benen på bordet och en katt i knäkt och spela.

Avstängd
Skrivet av fooobar:

Färre fuskare kanske.
Och spela med handkontroll med andra handkontrollspelare.
Sen det bästa tycker jag är att sitta i soffan framför en stor tv med benen på bordet och en katt i knäkt och spela.

Ja går ju inte att fuska på PS och stor tv är ett plus. Katten kan vi skippa!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av fooobar:

Färre fuskare kanske.
Och spela med handkontroll med andra handkontrollspelare.
Sen det bästa tycker jag är att sitta i soffan framför en stor tv med benen på bordet och en katt i knäkt och spela.

Dumma med färre fuskare är ju vem man nu ska skylla på? Då måste man ju inse att jag inte är bättre än såhär.....

Medlem
Skrivet av Todilo:

Folk som haft ps5 a ett tag, är ni nöjda? För någon som har en bra PC får man ut något extra kul?

Jag är mer än nöjd. Känns som det här kan bli bästa playstation konsolen hittills. Jag är väldigt såld på dualsense handkontrollen. Nu hoppas jag bara att multiplat utvecklare kommer ta till sig tekniken o ge ps5 versioner av spel det där lilla extra genom att nyttja handkontrollens funktioner på ett fiffigt sätt. Och så har vi den kommande PSVR 2 också som jag är väldigt nyfiken på.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar