Miyamoto: spel är skrämmande för de otrogna

Robot
Miyamoto: spel är skrämmande för de otrogna
Medlem
Miyamoto: spel är skrämmande för de otrogna

Finns det någon konkret källa på att pensionärer plockat upp och välkomnat DS(i XL) och Wii, för att sedan fortsätta spela, eller är det bara skitsnack ni skriver för att det låter bra?

Medlem

Och glad påsk på dig med kebbe, din solstråle där

Det är ju framförallt de lite våldsammare spelen som är "skrämmande" för de "otrogna". Fast jag kom också att tänka på en klipp från antingen FOX eller CBS News när de frågande några random åldringar om de kunde använda en Xbox 360-handkontroll, för att sedan dra slutsatsen att det är typ skitsvårt att skydda sina barn från konsolvärlden.

Medlem

Off with ze infidelz HEADS!

jag kan faktiskt nämna att wii har förändrat mina föräldrars (56 & 54) syn på tv-spel.
istället för att klaga på att "barnen" spelar spel på dem frågar dem om man vill spela mario cart eller något annat:)

Medlem

Death to the infidels!

Medlem
Medlem

Guys, guys, PLEASE! Ni skrämmer ju folket med sådana kommentarer

Medlem

Det var i nyheterna att ålderdomshem hade skaffat wii och gamlingarna spelade bowling för ett tag sen.
Sen vet jag att flera ungdomsgårdar har skaffat en Wii med Wii Sports (då PS3 och Xbox360 var mycket dyrare samt att det är mer "Arkade"

Det är väl billigare att skaffa sig ett wii än att ta gamlingarna / ungdomarna ut o bowla

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:

Guys, guys, PLEASE! Ni skrämmer ju folket med sådana kommentarer

Bra.

1
Skriv svar