Medlem
Ny speldator

Vad tror ni om denna ?

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/stationar-gami...

Budget 20.000 - 23.000 för burken

Kom gärna med förslag,

Kolla vad en tidigare köpare skriver i recensionen . . .

Jag hade nog köpt en dator på Webbhallen istället:

https://www.webhallen.com/se/product/335549-Webhallen-Config-...

Eller så väntar du ett litet tag tills Windows 11 är släppt och de flesta datorer levereras med detta nya OS.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja det skull vara en idé. Men svårt att få samma grafikkort för samma peng där. ?

Skiljer ju en del på RTX 3070 och RTX 3080 eller?

Medlem

En sak, om du beställer en färdig dator, var säker på lagersaldo och sådant, beställ inte något om det är typ "en kvar" eller det är mycket långt bort om möjligt. Jag har märkt att problem med tillgång på hårdvara har gjort att om du beställer en dator som sedan "skall komma till lager" så kan du få vänta, uh, länge+länge. Vi beställde datorer från webhallen som inte fanns i lager, efter en vecka ringde jag och fick svaret att jag lika gärna kan ta bort bokningen om jag vill ha datorerna snart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

För grafikkortets skull så är det väl värt det.
Men med den lilla infon som tillhandahålls från NetOnNet skulle jag vilja påstå att det är ett dåligt köp.

Det framgår inte vad för moderkort det är, vad för minnen eller hastighet på dessa, vad för nätagg det är eller vilken slags kylning datorn har.
Undrar varför den enda recensenten fått blåskärm hela tiden?
Man har läst att RTX 3080 slukar ca. 480w när det boostar , känns som 650w är något för klent speciellt om det är ett halvdant och billigt nätagg.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

1
Skriv svar