Respawn utlovar hårdare tag mot fuskare i Apex Legends

Robot
Respawn utlovar hårdare tag mot fuskare i Apex Legends

Flera alternativ övervägs för att få bukt med problemet.

#Apex-legends, #Respawn-entertainment


Medlem

Snyggt!

Fuskare är spelvärldens cancer.

Medlem

Fixa servrarna istället. Inte stött på en enda fuskare men det är alltid serverproblem varje gång man spelar. Fick mig att sluta helt.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Fixa servrarna istället. Inte stött på en enda fuskare men det är alltid serverproblem varje gång man spelar. Fick mig att sluta helt.

Varje gång alltså?

Har runt 1500 timmar i spelet. Visst förekommer det strul ibland med servrarna, men inte direkt något som förstört helhetsintrycket. Kör på Xbox.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Varje gång alltså?

Har runt 1500 timmar i spelet. Visst förekommer det strul ibland med servrarna, men inte direkt något som förstört helhetsintrycket. Kör på Xbox.

Beror lite på när du kör och vilken "nivå" du kör på, spelar du bara casual MM (trio/duo) så lär du inte märka av det, då är det mest fusk man stöter på relativt ofta.

Både xbox och pc har DDOS attacker i rankat och det är nästintill ospelbart på kvällarna pg.a det.
Konsol specifikt i platinum och över är 50% chans med DDOS bl.a...
PC är inte mycket bättre och det är nästintill ospelbart i diamond och över, lite varför jag slutar spelar när jag börjar komma upp i högre rank (det och och det konstanta fuskandet går en på nerverna tillslut).

Medlem

Ja dessa fuskare asså, har själv snart lagt ner helt att spela Warzone pga alla strikepacks och skit som folk använder, vissa tider på dygnet är det helt ospelbart för även utan cross-play så sitter det folk med oanade fördelar tex ingen recoil etc plus alla satans streaks som ploppar upp som svampar. Vad hände med att bara skjuta varann, välj ett vapen bli bra på det lär dig banorna,taktik mm borde väl räcka men nääää jag orkar inte bli bra på något så ja fuskar tills ingen vill spela med mig. Kan de inte bara ha någon detection på sånt här och låta de spela mot varandra? Skit i att banna dem de verkar ju inte hjälpa i längden så låt de fuska mot varandra då så lär de tröttna fort och kanske inse att de va roligare att va "noob" ändå

Medlem

Älskar Apex Legends. Gör verkligen det. Men på PC är det helt klart riktigt illa med fuskare (speciellt Diamond och högre i Ranked) men såklart även servrarna. Tyvärr även om servrarna "fungerar" så är det inte mycket att hänga i granen då servrarna har 20hz tickrate. Och det märks. Hoppas verkligen EA/Respawn vill lägga lite mer resurser på att hålla igång Apex Legends så alla får en trevligare spelupplevelse. Men kan inte påstå att det ser ljust ut efter all denna tid.

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Älskar Apex Legends. Gör verkligen det. Men på PC är det helt klart riktigt illa med fuskare (speciellt Diamond och högre i Ranked) men såklart även servrarna. Tyvärr även om servrarna "fungerar" så är det inte mycket att hänga i granen då servrarna har 20hz tickrate. Och det märks. Hoppas verkligen EA/Respawn vill lägga lite mer resurser på att hålla igång Apex Legends så alla får en trevligare spelupplevelse. Men kan inte påstå att det ser ljust ut efter all denna tid.

Tickraten är lite ett av ett problem, men även sättet dom gjort för att komma runt tickrate problemen.
Börjat visa sig att dom kör "custom packets" för att få spelet att lina upp med när du skjuter bl.a.
Det är inte riktigt client side, men dom kan manipulera input på ett sådant sätt att dom kan abusa fysiken och vapen (t.ex floata i luften efter du tagit en zipline/jumppad, spamma oändligt med charge rifle etc).

Är måååånga problem i apex just nu som de måste fixa innan det rentav tar död på spelet.

1
Skriv svar