Calle slutar på FZ i höst

Redaktör
Ponny

Tog första sprutan igår. Slog upp mobilen och insåg med en gång: vilken katastrofal biverkning.

Calle är FZ. FZ är Calle. Men allt han gjort finns kvar, och det gör Calle också (annars får han se på annat!).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Skall bli kul att höra var det faktiskt blir sedan, det går så klart att spekulera fritt, kanske Coffe Stain, eller liknande? För jag gissar att det inte är på avalance, starbreeze eller dice... inte heller king?

Jag försöker få dig att svara av misstag =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Lycka till Calle! Tack för allt.
<3


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Skall bli kul att höra var det faktiskt blir sedan, det går så klart att spekulera fritt, kanske Coffe Stain, eller liknande? För jag gissar att det inte är på avalance, starbreeze eller dice... inte heller king?

Jag försöker få dig att svara av misstag =D

Han har nämnt ordet "kosmonaut" samt skrivit "to the moon" TVÅ gånger (minst) i tråden också, är det ett rymdspel du ska jobba med Calle? Är det ett rymdspel?

Medlem

Lycka till Calle! Även om du kommer vara saknad på FZ så kommer jag fortsätta hänga här precis som jag gjort sedan urminnes tider

https://www.fz.se/nyhet/276612-nostalgi-videoreportage-fran-q...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Skall bli kul att höra var det faktiskt blir sedan, det går så klart att spekulera fritt, kanske Coffe Stain, eller liknande? För jag gissar att det inte är på avalance, starbreeze eller dice... inte heller king?

Jag försöker få dig att svara av misstag =D

Sätt ingen press på Calle och spelstudion nu bara.

Jag har själv ingen aning, men har mina misstankar om att det rör sig om något tillsammans med en gammal kär bekant.

Må det vara stort eller litet. Det är kul att testa vingarna. En sak jag lärt mig av att plugga UX i spel i Skövde är att det är mycket svårt att släppa ett bra spel. Så det är lite som att rulla på roulette. Exempelvis, tittar man på intervjuer till spel som Goat Simulator och Valheim - så förvånades utvecklarna själva något enormt av dess framgång. Båda spelen gjordes mer ”på skoj” än avsiktligt att bli de bästa spelen på marknaden.

Kanske är chansen 1/20 att man lyckas ekonomiskt med ett spel (än mindre sitt allra första)? Det tar några försök innan man sätter bollen på plats. Så det är ofta bra att misslyckas fort.

Lycka till! Se resan med oundvikliga motgångar som ett lärande snarare än en bedömning. Misslyckas tidigt och väx!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Sätt ingen press på Calle och spelstudion nu bara.

Absolut inte, det kommer gå skitbra tror jag!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Yes!

Äntligen!

Medlem

Jag brukar inte skriva mycket på FZ men nu måste jag lägga fram ett par rader. För det första är det jättetråkigt att du ska sluta, det kan man inte komma ifrån. Det andra är att jag önskar dig all lycka till i ditt nästa kapitel i vad som är Calles saga. För det tredje vill jag säga tack, tack för alla texter du skrivit, alla skratt du bjudit och den härliga stämningen du bidragit till, tack för alla minnen!

Vi ses på FZ men under lite andra förutsättningar. Hade du tänkt försvinna helt hade vi bara tagit dig i örat och hämtat tillbaka Calle där han hör hemma.

Mer seriöst, allt gott till dig samt all lycka till din nya väg i livet. Den som ska ta din plats kommer att få en svettig uppgift att kliva i dina legendariska morgontofflor🙂

FML
Medlem

FZ kommer inte vara de samma utan Calle, men vi löser det! Hoppas fortfarande att kunna se honom på FF emellanåt. Lycka till med nya äventyret och ses på lan!

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FUtech:

Tack för radarparet Jocke & Calle som varje fredag bjudit på rafflande upplevelser. Framför allt tack för 20 fina år på FZ. Det jag kommer sakna mest är någon i min ålder som lever på att lira och dra "dåliga" skämt och fyller upp rutan med skägg! Allt gott!

Haha, tack för de fina orden!

Skrivet av Pjotor:

Så trist! Men du lämnar sajten i goda händer, och det syns.

Allt gott till dig, Calle!

Ja, FZ kommer frodas i minst 25 år till.

Skrivet av Vileoxe:

Tråkigt, men lycka till!

Tack

Skrivet av CaaL:

Ja fy tusan det var en oväntad tvist en måndag. Den var man inte beredd på. Det har tagit timmar att smälta nyheten. Du kommer vara otroligt saknad på live streams, ÅS och fragzone fredag.

Men jävla va kul för dig att våga ta det steget! Det var nog inte lätt. Har en trevlig sommar!

Det var ett sjukt svårt beslut men det var dags. Tack!

Skrivet av keffkebab:

@Carl Johansson-Sundelius ja, jag rodnade nästan lite när jag såg videon!

Och tro inte att vi glömt rap-låten bara för att du slutar!

Haha, projektmappen på datorn ligger kvar.

Skrivet av Kjattögel:

Andra sidan spelbranschen? Kan detta betyda att han ska starta en indie-studio och knåpa ihop ett spel om att vara chefredaktör på fz månne? ._o

Bra kämpat och lycka till framöver!

Hehe, ni får veta efter semestrarna

Skrivet av ChalleT:

Lycka till med framtida utmaning!
Du har varit en klippa och trygghet här på FZ och ditt lugn och din förnuftighet har varit mycket uppskattad!

Och FZ-communityt har varit en klippa för mig. Tack!

Skrivet av USF-BH:

Känns konstigt, som ett litet hugg i hjärtat o fukt i ögat.

Lycka till! 🥺

Hade det inte varit pandemi hade jag bjudit in till fika och kramkalas.

Skrivet av martinot:

Så himla trist!

Ni alla på FZ är enormt duktiga, men Du är klippan och den absolut klart bästa, mest insatta och trevligaste på hela FZ (och Geeks).

Lycka till att försöka hitta en ersättare (kommer bli omöjligt).

Nu rodnar jag!

Skrivet av Wikkit:

Adjöss och tack för fisken.

Tack för alla bra artiklar och ditt gedigna arbete genom åren. Lycka till med nya jobbet.

Den referensen kan jag! Se det som att jag springer runt på en äng, på jakt efter en blommig soffa.

Skrivet av Rakkzo:

Stort lycka till med allt Calle, du är grym! Blir kul framöver att få höra mer om vad du ska göra för spännande!

Stay tuned!

Skrivet av Gen:

:'(

Det har varit en ära att följa dig igenom åren och tack för alla svar på rättelser och annat. Stort lycka till med vart nu vinden bär dig.

Haha, alla rättelser...

Skrivet av G4ruda:

Obeskrivligt tråkigt. Tack för många fina texter, videos och alla FF-avsnitt!

Först PCG och nu det här. Verkligen inte speljournalistikens år det här...

Tack själv!

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Livet handlar om förändring, nya äventyr väntar. Det är så man växer, utvecklas och sedan kommer man tillbaka till FZ och delar med sig av sina erfarenheter

Live prosper and long!

🖖

Skrivet av zavvy:

Tack för ditt smittsamma spelintresse, lycka till med nya uppdrag!

Tack!

Skrivet av Nemo:

Calle du är grym! Stort lycka till! 😊👍

Tack för de fina orden!

Skrivet av Dajvan:

Tack Calle för allt!
Har hängt på FZ till och från sedan tidigt 2000-tal. Ännu mer de senaste 2-3 åren och då har jag haft extra trevligt med era live sändningar. Vilket härligt community ni skapat, må det aldrig dö ut! Vill läsa och hänga FZ när jag är 90-år. Må nu inte Jocke sluta nu för då brister det totalt ♥️😭.

FZ for ever 💪🙂

Don't say goodbye, say good journey:
https://youtu.be/JNsHN_ORCy4

FZ är bäst! Vi gör det här tillsammans och det ska bli kul att följa gemenskapen från publikhavet.

Skrivet av jonis:

Den sved. Tack och lov att Jocke är kvar iaf, men Calle är ju liksom synonym med FZ för mig! Varmt lycka till i framtida utmaningar och don't be a stranger!

Mig blir ni inte av med!

Skrivet av Calez:

Lycka till och glöm inte att lämna en bra loot nu.

Haha, får se vad jag kan skrapa ihop!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tog första sprutan igår. Slog upp mobilen och insåg med en gång: vilken katastrofal biverkning.

Calle är FZ. FZ är Calle. Men allt han gjort finns kvar, och det gör Calle också (annars får han se på annat!).

Forza FZ! För mig är du alltid Praktikant-Fredrik

Skrivet av Hipshot:

Skall bli kul att höra var det faktiskt blir sedan, det går så klart att spekulera fritt, kanske Coffe Stain, eller liknande? För jag gissar att det inte är på avalance, starbreeze eller dice... inte heller king?

Jag försöker få dig att svara av misstag =D

Ingen har gissat rätt hittills, varken här eller på Twitter

Skrivet av Ravenknight:

Lycka till Calle! Tack för allt.
<3

Tack!

Skrivet av Ftmch:

Han har nämnt ordet "kosmonaut" samt skrivit "to the moon" TVÅ gånger (minst) i tråden också, är det ett rymdspel du ska jobba med Calle? Är det ett rymdspel?

Det perfekta rymdspelet har redan gjorts.

Skrivet av ZkilfinG:

Lycka till Calle! Även om du kommer vara saknad på FZ så kommer jag fortsätta hänga här precis som jag gjort sedan urminnes tider

https://www.fz.se/nyhet/276612-nostalgi-videoreportage-fran-q...

Det kommer jag också

Skrivet av Hanzo:

Sätt ingen press på Calle och spelstudion nu bara.

Jag har själv ingen aning, men har mina misstankar om att det rör sig om något tillsammans med en gammal kär bekant.

Må det vara stort eller litet. Det är kul att testa vingarna. En sak jag lärt mig av att plugga UX i spel i Skövde är att det är mycket svårt att släppa ett bra spel. Så det är lite som att rulla på roulette. Exempelvis, tittar man på intervjuer till spel som Goat Simulator och Valheim - så förvånades utvecklarna själva något enormt av dess framgång. Båda spelen gjordes mer ”på skoj” än avsiktligt att bli de bästa spelen på marknaden.

Kanske är chansen 1/20 att man lyckas ekonomiskt med ett spel (än mindre sitt allra första)? Det tar några försök innan man sätter bollen på plats. Så det är ofta bra att misslyckas fort.

Lycka till! Se resan med oundvikliga motgångar som ett lärande snarare än en bedömning. Misslyckas tidigt och väx!

Det ska bli en sjukt spännande och förhoppningsvis givande utmaning!

Skrivet av Hipshot:

Absolut inte, det kommer gå skitbra tror jag!

Förhoppningsvis

Skrivet av irlook:

Äntligen!

Jag har alltid undrat om Gert Fylking har ett FZ-konto...

Skrivet av Idon:

Jag brukar inte skriva mycket på FZ men nu måste jag lägga fram ett par rader. För det första är det jättetråkigt att du ska sluta, det kan man inte komma ifrån. Det andra är att jag önskar dig all lycka till i ditt nästa kapitel i vad som är Calles saga. För det tredje vill jag säga tack, tack för alla texter du skrivit, alla skratt du bjudit och den härliga stämningen du bidragit till, tack för alla minnen!

Vi ses på FZ men under lite andra förutsättningar. Hade du tänkt försvinna helt hade vi bara tagit dig i örat och hämtat tillbaka Calle där han hör hemma.

Mer seriöst, allt gott till dig samt all lycka till din nya väg i livet. Den som ska ta din plats kommer att få en svettig uppgift att kliva i din legendariska morgontofflor🙂

Stort tack för de varma orden, de går rakt in i hjärtat.

Skrivet av FML:

FZ kommer inte vara de samma utan Calle, men vi löser det! Hoppas fortfarande att kunna se honom på FF emellanåt. Lycka till med nya äventyret och ses på lan!

https://www.youtube.com/watch?v=g3ENX3aHlqU

Klart det löser sig!

Skrivet av Svengben:

Tack!


signatur
Avstängd

Jag tror han börjar på Rockstar för att skynda på GTA6


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Buuuu! Du får va med på fz-fredag varje vecka ändå.

Medlem

Tack för alla år och lycka till i framtiden!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Har inte +20 år här på FZ, men trist att du försvinner från mitt dagliga intag av nyheter. Hoppas din nya utmaning går lika bra som jobbet du gjort på FZ.
I'm pretty sure it will!

Inaktiv

Tusen tack för den tid som varit! ❤️ Blir spännande att se vad som händer härnäst, förutsatt att det också är någonting offentligt Lycka till!

Medlem

Blir stora skor att fylla!

Den där Jocke verkar vara en driftig karl!
Har han ansökt?
Keighly kanske? Känner i hela kroppen hur glad Jocke skulle va att ha han som chef...fantastiskt!

Lycka till på det nya Calle🥳

Medlem

Calle för helvete skärp dig! Sånt kan du ju inte bara droppa sådär mitt i semestern.

Hade varit mer OK om sagt det rakt ut. Jag är gravid , åkte till sosaria där jag besökte Dr.Willy i Racoon city för implementering av ett embryo som optimus tog med från cybertron. Där efter tog jag doom tåget till quake arena för beskåda någon form av jävla teater med namnet Mortal Combat. Den var så var så sjukt tråkig och bara enstaka gånger sa man WoW! Min vän Indiana Jones ringde mitt i allt och sa jag var försenad till Monkey island och nu var Altair fly förbannad och nån Assasins creed brotherhood skulle mörda mig. Så jag flydde till Rainbow Islands för mer avkopplande miljö men icke där dök både ghost'n & goblins upp. Jag plockade fram min Rolling Thunder och gav dom en smak av min silkworm innan jag fick hastigt lämna byggnaden efter en Rampage kom anstormande blev till slut räddad av min Giana Sister med sig yviga hår såg ut som en blandning av festers quest.....

Ja du fattar vad jag menar, vissa saker är vad det är och andra saker blir till vad man gör dom(ljuga är jävligt fult dock!) I all denna sketna text vill jag nog bara få fram.....tack för alla reportage, din tid och engagemang och ett stort lycka till vad du nu tänkt ge dig på!!

Medlem

Lycka till 👍


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Tack för den här tiden och lycka till! Kommer inte vara samma sida utan dig, men skönt att höra att du inte försvinner helt iallafall.

Medlem

Instämmer i lyckoönskningarna, tycker fz blev riktig bra när ni slog er ihop med sweclockers.
Vill också tillägga att nu när jag kör Mass Effect LE ser jag bara Calle, it can't be unseen!

Medlem

Men Calledudane en sån carl!

Lycka till med va du tar dig för, syns i kommentarsfälten även i fortsättningen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av breahl:

Jag tror han börjar på Rockstar för att skynda på GTA6

Det enda rimliga!

Skrivet av Jdndude:

Buuuu! Du får va med på fz-fredag varje vecka ändå.

Haha, kan bli svårt.

Skrivet av doversund:

Tack för alla år och lycka till i framtiden!

Tack!

Skrivet av Leffe76:

Har inte +20 år här på FZ, men trist att du försvinner från mitt dagliga intag av nyheter. Hoppas din nya utmaning går lika bra som jobbet du gjort på FZ.
I'm pretty sure it will!

Det kommer bli sjukt spännande iaf!

Skrivet av anon_119148:

Tusen tack för den tid som varit! ❤️ Blir spännande att se vad som händer härnäst, förutsatt att det också är någonting offentligt Lycka till!

Jag lär inte försvinna från Internet

Skrivet av Gregerory:

Blir stora skor att fylla!

Den där Jocke verkar vara en driftig karl!
Har han ansökt?
Keighly kanske? Känner i hela kroppen hur glad Jocke skulle va att ha han som chef...fantastiskt!

Lycka till på det nya Calle🥳

Alltid denna Geoff!

Skrivet av Atorak:

Calle för helvete skärp dig! Sånt kan du ju inte bara droppa sådär mitt i semestern.

Hade varit mer OK om sagt det rakt ut. Jag är gravid , åkte till sosaria där jag besökte Dr.Willy i Racoon city för implementering av ett embryo som optimus tog med från cybertron. Där efter tog jag doom tåget till quake arena för beskåda någon form av jävla teater med namnet Mortal Combat. Den var så var så sjukt tråkig och bara enstaka gånger sa man WoW! Min vän Indiana Jones ringde mitt i allt och sa jag var försenad till Monkey island och nu var Altair fly förbannad och nån Assasins creed brotherhood skulle mörda mig. Så jag flydde till Rainbow Islands för mer avkopplande miljö men icke där dök både ghost'n & goblins upp. Jag plockade fram min Rolling Thunder och gav dom en smak av min silkworm innan jag fick hastigt lämna byggnaden efter en Rampage kom anstormande blev till slut räddad av min Giana Sister med sig yviga hår såg ut som en blandning av festers quest.....

Ja du fattar vad jag menar, vissa saker är vad det är och andra saker blir till vad man gör dom(ljuga är jävligt fult dock!) I all denna sketna text vill jag nog bara få fram.....tack för alla reportage, din tid och engagemang och ett stort lycka till vad du nu tänkt ge dig på!!

Haha, bästa läsningen idag! Det är jag ska tacka, utan er hade jag inte kunnat göra det jag gjort.

Skrivet av WarpGuN:

Lycka till 👍

Tack!

Skrivet av joonsson:

Tack för den här tiden och lycka till! Kommer inte vara samma sida utan dig, men skönt att höra att du inte försvinner helt iallafall.

Inte helt samma, men jag är i slutändan en beståndsdel i det som gjort att FZ överlevt i alla dessa år. För 25 år till!

Skrivet av pixelpanic:

Instämmer i lyckoönskningarna, tycker fz blev riktig bra när ni slog er ihop med sweclockers.
Vill också tillägga att nu när jag kör Mass Effect LE ser jag bara Calle, it can't be unseen!

Hate them reapers!

Skrivet av deezel:

Men Calledudane en sån carl!

Lycka till med va du tar dig för, syns i kommentarsfälten även i fortsättningen

Det lovar jag!


signatur
Medlem

Väldigt tråkigt efter ett utmärkt jobb här med FZ men önskar bästa lycka i framtida äventyr!

Medlem

Herregud vad tråkigt Calle. För mig ÄR du FZ (med Bennet förstås). Tack för alla skratt och tack för all info om spel under årens lopp. Hör gärna av dig om du vill lira Squad någon gång.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Är det här ett väldigt sent Aprilskämt eller?
nej, men gud vad tråkigt, men all lycka till!!

Medlem

Tidsresenären är igång igen! Medeltids-Calle

Synd att se dig lämna skutan herr Sundelius! Lycka till med dina "framtida" äventyr!


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Riktigt tråkigt att höra men full förståelse. 20 år är gangster som fan!


signatur
Skriv svar