Svansången får vänta när Vampire: The Masquerade – Swansong skjuts upp

Robot
Svansången får vänta när Vampire: The Masquerade – Swansong skjuts upp
Medlem

Att "svansången får vänta" betyder ju att spelet inte är dött ännu...

...är jag tråkig på fester?

Skribent
Skrivet av superapan:

Att "svansången får vänta" betyder ju att spelet inte är dött ännu...

...är jag tråkig på fester?

Det beror på vems svansången är. Jag refererar till samma svansång som spelet refererar till.

Skribent

Är Vampire IP cursed? Verkar ju vara stora problem att få ut spelen, och kommer de ut så kantas de av buggar?


signatur

"Writer and Fighter"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Johan Lorentzon:

Är Vampire IP cursed? Verkar ju vara stora problem att få ut spelen, och kommer de ut så kantas de av buggar?

Det är väl bara Bloodlines 2-utvecklingen som är "cursed"? Det var i och för sig en självförvållad förbannelse. Så går det när man A) ger projektet till en studio med minimal RPG-erfarenhet och enbart mellanmjölk på CV:t samt B) sparkar författarna, inklusive hjärnan bakom ettan i form av Mitsoda.

Men ah, i övrigt löper väl projekten på? Tre Choice of Games-titlar utvecklas (en är redan släppt, en släpps nu i juli och en senare i år), två Draw Distance-titlar har redan släppts och Swansong må ha fått en mindre försening men utvecklas ju till skillnad från Bloodlines 2 av en kompetent studio. Dessutom har vi Bloodhunt som utannonserades förra hösten, visades upp under E3 och ska släppas i höst/vinter.

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Det är väl bara Bloodlines 2-utvecklingen som är "cursed"? Det var i och för sig en självförvållad förbannelse. Så går det när man A) ger projektet till en studio med minimal RPG-erfarenhet och enbart mellanmjölk på CV:t samt B) sparkar författarna, inklusive hjärnan bakom ettan i form av Mitsoda.

Men ah, i övrigt löper väl projekten på? Tre Choice of Games-titlar utvecklas (en är redan släppt, en släpps nu i juli och en senare i år), två Draw Distance-titlar har redan släppts och Swansong må ha fått en mindre försening men utvecklas ju till skillnad från Bloodlines 2 av en kompetent studio. Dessutom har vi Bloodhunt som utannonserades förra hösten, visades upp under E3 och ska släppas i höst/vinter.

De andra spelen har fortfarande chans att bli försenade

Men tänker även på första Bloodlines, hur det hade problem och var väldigt buggit vid release. Bloodlines var väl en stor anledning till att Troika inte längre existerar?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det är väl bara Bloodlines 2-utvecklingen som är "cursed"? Det var i och för sig en självförvållad förbannelse. Så går det när man A) ger projektet till en studio med minimal RPG-erfarenhet och enbart mellanmjölk på CV:t samt B) sparkar författarna, inklusive hjärnan bakom ettan i form av Mitsoda.

Men ah, i övrigt löper väl projekten på? Tre Choice of Games-titlar utvecklas (en är redan släppt, en släpps nu i juli och en senare i år), två Draw Distance-titlar har redan släppts och Swansong må ha fått en mindre försening men utvecklas ju till skillnad från Bloodlines 2 av en kompetent studio. Dessutom har vi Bloodhunt som utannonserades förra hösten, visades upp under E3 och ska släppas i höst/vinter.

Att kalla Bloodhunt ett V:TM spel är lite som att kalla löskför öl, eftersom båda är flytande och görs av samma bolag. Spelade alphan, och Bloodhunt är ett BR spel med vampyrer. Inte ett V:TM spel.


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Johan Lorentzon:

De andra spelen har fortfarande chans att bli försenade

Men tänker även på första Bloodlines, hur det hade problem och var väldigt buggit vid release. Bloodlines var väl en stor anledning till att Troika inte längre existerar?

Man kan tveklöst säga att Bloodlines-varumärket är "cursed", men att dra det vidare till hela V:TM håller inte, tycker jag.

Skrivet av Mirage:

Att kalla Bloodhunt ett V:TM spel är lite som att kalla löskför öl, eftersom båda är flytande och görs av samma bolag. Spelade alphan, och Bloodhunt är ett BR spel med vampyrer. Inte ett V:TM spel.

Fast det är ju ett V:TM-spel.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Man kan tveklöst säga att Bloodlines-varumärket är "cursed", men att dra det vidare till hela V:TM håller inte, tycker jag.

Fast det är ju ett V:TM-spel.

Ok, ett V:TM spel som inte bryr sig om loren inom V:TM.
klättra på väggar inför kine, med bara händer/klor? Äh, helt OK!
Skjuta en kine? BLOODHUNT!!!111!!!!!
Ta ett half magasin kulor och vandra därifrån? Helt ok, inget maskeradbrott!
Hoppa över hustaken? Helt ok, inget maskeradbrott!
Slå någon så de flyger iväg av chockvågen? Helt ok, inget maskeradbrott!

Lore är det som gör V:TM till V:TM. Lore är det som Bloodhunt inte har någon alls av.


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mirage:

Ok, ett V:TM spel som inte bryr sig om loren inom V:TM.
klättra på väggar inför kine, med bara händer/klor? Äh, helt OK!
Skjuta en kine? BLOODHUNT!!!111!!!!!
Ta ett half magasin kulor och vandra därifrån? Helt ok, inget maskeradbrott!
Hoppa över hustaken? Helt ok, inget maskeradbrott!
Slå någon så de flyger iväg av chockvågen? Helt ok, inget maskeradbrott!

Lore är det som gör V:TM till V:TM. Lore är det som Bloodhunt inte har någon alls av.

Ja nä, huruvida det borde vara ett V:TM-spel är en helt annan femma. Nu var det ju dock inte spelens kvalitet, genre eller narrativ (eller brist därav) jag pratade om, utan huruvida utvecklingsprocessen av speltitlar inom varumärket är allmänt problemtyngd eller inte. Dina (eller mina, för jag tycker likadant om Bloodhunt) åsikter om Bloodhunt som spel är således irrelevanta i sammanhanget.

Medlem

Verkar vara EPiC exklusivt till PC vilket är synd.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

vet någon VAD för typ av gameplay det är, First Person, Third Person, Top down?
jag har letat men hittar ingenting.

Medlem
Skrivet av Sidewinders:

vet någon VAD för typ av gameplay det är, First Person, Third Person, Top down?
jag har letat men hittar ingenting.

Verkar inte stå nånstans.

Medlem
Skrivet av Sidewinders:

vet någon VAD för typ av gameplay det är, First Person, Third Person, Top down?
jag har letat men hittar ingenting.

Du borde prova Youtube då.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar