Zelda från 1987 säljs för fantasisumma - slår världsrekord

Robot
Zelda från 1987 säljs för fantasisumma - slår världsrekord
Medlem

Ja samt säkert ett fint tillverknings nummer. Så är nog inte värt att be brorsan ta en titt på sitt ex. Öppnat spelat, Njutet av. Men tror inte batteriet dött en. Vilket är lite märkligt.
Om personen som sålde behövde pengarna så grattis. Även att det det uppskattas av köparen.
Ettan och trean tycker jag är bäst.

Medlem

Snacka om skilda världar, det som ens egna hårt arbetande föräldrar knappt hade råd med när det begav sig på 80 talet,.. vissa har alldeles för mycket pengar..

Medlem
Medlem

Bara roligt kan jag tycka, auktionen avslöjar inte vem säljaren var men om man leker med tanken en barnfamilj osv välkommet tillskott.

Medlem
Citat:

Innan ni börjar kolla runt i skåpen efter er egen guldkassett så ska det nämnas att Zelda-kassetten som såldes var både oöppnad och ospelad.

Går det att spela ett oöppnat spel på kassett?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

BÅDE oöppnad och ospelad? Attans!
Stackars alla de med oöppnade förpackningar som ändå lyckats spelas


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Synd att man inte visste det på 80-talet... heh. Enda jag har oöppnat vad jag vet är en WoW The burning Crusade Collectors Edition... vi får se om 30 år...

Sen har jag en hel del Amiga prylar men dom är ju använda.

Medlem

Jag kanske skulle rota fram mitt exemplar... Visserligen öppnad, men kartongen har jag nog kvar
Tror jag har Zelda II: Link också, där kartongen är i bättre skick...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Själv var jag glad när jag sålde min bostad för 1,5 miljoner. Men allt är väl relativt.

Medlem

Det skulle kunna vara värt 7,5 miljoner kronor. Eller vad säger du?

eld
Medlem
Skrivet av Matrosen:

Själv var jag glad när jag sålde min bostad för 1,5 miljoner. Men allt är väl relativt.

Du borde inte tagit bort plasten, så hade den varit värd mer!

Medlem
Medlem

Kommer ihåg att ZELDA SCN (skandinavisk utgåva) kunde vara värd lite mer än andra. Eftersom den släpptes i så få exemplar.

Medlem

Det som inte nämns är att detta var också den första versionen som släpptes i amerikat. Den ersattes snabbt med en annan version. Så antalet som var i cirkulation var lågt. Vilket antagligen höjer värdet en hel del för samlare.

Medlem

Folk har för mycket pengar om man slänger 7,5miljon på ett spel. De kunde köpt ett på Tradera för 500 istället och skänkt bort resten till välgörenhet istället.......... eller köpt ett PS5 på blocket. 😉

Skribent
Skrivet av Azureye:

Går det att spela ett oöppnat spel på kassett?

Nope, men en öppnad kassett kan vara ospelad. Även om det inte är så stor chans


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bytte ett öppnat 89 eller 90 för jag hade fått dubblett. Tror det var mot MegaMan 2. Kanske ångrar det bytet lite nu 😂😂😂😂

Är eller kommer oöppnade SNES spel någongång att bli värda multum? Eller är det en fråga om kvantiteter?

Skribent
Skrivet av Espresso_Bengt:

Är eller kommer oöppnade SNES spel någongång att bli värda multum? Eller är det en fråga om kvantiteter?

Har du ett oöppnat inplastat Zelda, Mario eller Metroid tror jag nog du kan kränga det för rätt mycket till samlare. Kanske inte miljoner, men säkerligen någon/några månadslöner.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Man behöver förstå att värdet inte har någonting med spelet sig, utan för att det är ett unikt exemplar. Ingen skillnad mot att köpa dyr konst. Ekonomiskt är det mer en placering av pengar eftersom spelet knappast kommer öppnas.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Går det att spela ett oöppnat spel på kassett?

Skrivet av HYBRiS:

BÅDE oöppnad och ospelad? Attans!
Stackars alla de med oöppnade förpackningar som ändå lyckats spelas

Det är ju bara att använda en annan kassett så har man spelat ett oöppnat spel


signatur

Jätteintressant information.

Avstängd

Väldigt många som är sura över att andra har mer pengar än dem 🤣 Var glad för andras skull istället.
Grattis till både köpare och säljare! Kul!

Medlem

Jag hade kvar ett rätt sällsynt pc-spel i fint skick som jag fick 5000 spänn för på blocket. Death gate hette det. Detta var typ 10 år sen så säkert värt ännu mer idag


signatur

//monster

Medlem

Men alltså vad i helvete vänta nu, jag vet att jag har en guldfärgad kasset med Zelda på, minns inte mer än så, såklart spelad och "använd"

Men är det värt något?!

Avstängd
Skrivet av totte1015:

Men alltså vad i helvete vänta nu, jag vet att jag har en guldfärgad kasset med Zelda på, minns inte mer än så, såklart spelad och "använd"

Men är det värt något?!

Har du bara spelet och inget fordral eller manual osv så kanske du kan sälja det för typ 2-3-400 eller nåt. Med allt inkluderat är det lätt värt fyrsiffrigt beroende på skick osv..

Medlem

Blir inte klok på folk ibland. Visst det är nog häftigt om någon är ett fan av Zelda men.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Har du ett oöppnat inplastat Zelda, Mario eller Metroid tror jag nog du kan kränga det för rätt mycket till samlare. Kanske inte miljoner, men säkerligen någon/några månadslöner.

Aha, där ser man. Man skulle bett farsan köpa två ex A Link to the Past alltså 😁

Medlem
Flakmonkey

Blir intressant att se om det kommer ploppa fram några flera oöppnade exemplar. Nu är det ju en väldigt tidig version men det har hittats oöppnade lådor med stadium events så finns säkerligen sådant här också. Men men som tur är så är ju det är inget som påverkar de som samlar på spel utan att det är investering för det är ju det vi ser nu. Det är ju inget problem att få tag på zelda inte heller ett komplett zelda om man nu satsar på det

Sen tycker jag att trenden blivit lite extrem nu när folk börjar gradera deras kopior av ps2, xbox och gamecube-spel. Skulle inte förvåna mig om det redan nu skickats in kopior av PS5 eller switch-spel för gradering som en möjlig investering inför framtiden

1
Skriv svar