Amazon har hört kritiken kring potentiell "pay to win" i New World

Robot
Amazon har hört kritiken kring potentiell "pay to win" i New World

Men planerar fortfarande att sälja boost-föremål för riktiga pengar.

#Amazon-game-studios, #New-world


Medlem

Utöka inventory kan dem lägga till, känns som ingen stor grej direkt.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Hoppas på flopp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av miffot:

Utöka inventory kan dem lägga till, känns som ingen stor grej direkt.

Det är farlig grej.
Problemet med sånt är att de sen designar spelet med massa föremål så du nästan måste köpa utökning för att ha någon bra upplevelse

Medlem

Hade de vart EA eller liknande hade det ju varit bojkott på högnivå, men är folk så MMO-starved att de äter upp att köpa spelet och sedan även ha pay2win element i det?

Medlem

Alla MMO har boosters av något slag idag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Varför spelar det någon roll för någon annan, om du kan göra det lättare för dig själv att levela? Jesus christ, vad folk ska gnälla över inget.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hoppas på flopp

För att?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Varför spelar det någon roll för någon annan, om du kan göra det lättare för dig själv att levela? Jesus christ, vad folk ska gnälla över inget.

Problemet är inte att andra kan levela snabbare utan att spel med dessa funktioner generellt designas så att levelingen går långsammare än den annars skulle göra för att uppmuntra folk att betala för att det ska gå snabbare.
Du som inte betalar får helt enkelt ett sämre spel än vad du skulle ha fått in funktionen inte fanns.

Geeks Gaming

Känns som jag ska hålla mig till Guild Wars. Köp spelet en gång. Sen behöver man aldrig lägga pengar på spelet igen. Förutom Expansioner om man vill ha dom.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hoppas på flopp

Vilken inställning. Man hoppas givetvis att det blir en supersuccé och att de hittar en bra balans på vad som är lämpligt. Om det hade blivit ren pay to win så hade det blivit en flopp och det hoppas vi verkligen inte att det blir.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Varför spelar det någon roll för någon annan, om du kan göra det lättare för dig själv att levela? Jesus christ, vad folk ska gnälla över inget.

Du förstår verkligen inte.

man skapar medvetet problem och man ger spelarna lösningen genom att ta betalt för det.
Om det nu är så jävla jobbigt att levla så har spelet ett problem i grunden utvecklarna bör programmera bort.

Medlem

Kan man köpa så man får fler speltimmar om dagen?
Lite boost här och där skadar fan inget, ni som gnäller är så jävla kinkiga.

Jag är fan kinkig över de som har fler speltimmar över mig, det är fan win.

Och har ni råd att köpa en pc, standard/delux spel.. Så har ni fan råd att köpa lite boost. Eller ni har kanske inte det.. för ni inte jobbar? Ni har kanske för mycket speltimmar?

QQ.

Medlem

Större inventory finns redan i ESO, och där funkar det bra. Boosts finns i både WoW och FFXIV och där verkar det funka bra.

Inte så mycket att klaga på direkt. De vet att spelarna kommer acceptera det och öppna plånböckerna, då är det klart att de lägger in det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

All pay to win är bara giftigt. Det förstör stora gamla spelfranchises och har även börjat förstöra singelplayerspelen. När någon gör ursäkter för pay to win, så som de gör för till exempel Halo 5 eller Shadow of war, så låter det som "han är jättetrevlig, det är bara några barn han mördar. Men de kunde teoretiskt sprungit iväg, så det är rättvist". Hela utgivare borde ha blivit bojkottade om de ens kollade på pay to win, men den striden är förlorad.

Medlem
Skrivet av Baronova:

För att?

Smyger in pay2win


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Du förstår verkligen inte.

man skapar medvetet problem och man ger spelarna lösningen genom att ta betalt för det.
Om det nu är så jävla jobbigt att levla så har spelet ett problem i grunden utvecklarna bör programmera bort.

Ja, såklart att dem ska komma på ett nytt och originellt sätt att progressa igenom ett spel för att micro-transactions hatare ska sluta klaga om allt som dem inte behöver spendera en krona på.

Det är ju absolut inte utformat så att folk ska kunna progressa på ett lugnt och metodiskt sätt för att lära sig skills & mechanics utan att bli overwhelmed av allt på en gång.

Yikerinos.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hoppas på flopp

Jag gillade Alphan och hoppas det blir roligt. Att du sen inte är intresserad av spelet är...tja...thats life

Skrivet av Arkaith:

Varför spelar det någon roll för någon annan, om du kan göra det lättare för dig själv att levela? Jesus christ, vad folk ska gnälla över inget.

I multiplayerspel ska fan ingen få övertaget bara för de råkar vara rikare irl.

Edit: När ett par kan betala sig till "toppen" direkt får de automatiskt tid att fixa de bästa sakerna istället, vilket innebär att när andra spelare väl kommer till pvp delen så lär de inte direkt ha någon chans då de som köpt sig dit lär ha enormt övertag.
Det brukar ju vara så att en sida blir obalanserad.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Amazon i ett nötskal. Bezo eller vad han heter kan ta med resten av amazons ledning till rymden och stanna där.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag gillade Alphan och hoppas det blir roligt. Att du sen inte är intresserad av spelet är...tja...thats life

I multiplayerspel ska fan ingen få övertaget bara för de råkar vara rikare irl.

Edit: När ett par kan betala sig till "toppen" direkt får de automatiskt tid att fixa de bästa sakerna istället, vilket innebär att när andra spelare väl kommer till pvp delen så lär de inte direkt ha någon chans då de som köpt sig dit lär ha enormt övertag.
Det brukar ju vara så att en sida blir obalanserad.

Vad är övertaget? "OMG, DU LEVELAR SNABBARE ÄN JAG GÖR. HUR VÅGAR DU!" ????

Medlem

De måste tjäna pengar på något sätt, räcker det inte med kosmetiskt? Tid är ju pengar som man brukar säga..


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag gillade Alphan och hoppas det blir roligt. Att du sen inte är intresserad av spelet är...tja...thats life

I multiplayerspel ska fan ingen få övertaget bara för de råkar vara rikare irl.

Edit: När ett par kan betala sig till "toppen" direkt får de automatiskt tid att fixa de bästa sakerna istället, vilket innebär att när andra spelare väl kommer till pvp delen så lär de inte direkt ha någon chans då de som köpt sig dit lär ha enormt övertag.
Det brukar ju vara så att en sida blir obalanserad.

Nej och inlägget var en ssnabb reaktion på det man läste om att smyga in pay 2 win.
Vill verkligen inte att sånt "lyckas", då det kan bädda vidare för fler att smyga in samma sak och då kanske i spel man själv gillar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Boosts går att köpa på de flesta MMOs i dagsläget, det har sällan varit något problem.

WoW har boost där du kan köpa så att din nästa gubbe blir maxlevel (om jag inte missminner mig), har inte skadat spelet ett dugg.
EVE Online har boosts, har inte förstört spelet.
Ragnarok Online har/hade boosts, var inte ett problem.
FFXIV har boosts, verkar inte ha förstört spelet. Spelet växer nu så det knakar om det.
Path of Exile har att man kan köpa större inventory, är inget problem för spelet.

Men det är ju vanligt att det ska klagas även om de som klagar högljutt aldrig hade ens planer att införskaffa sig spelet/produkten.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej och inlägget var en ssnabb reaktion på det man läste om att smyga in pay 2 win.
Vill verkligen inte att sånt "lyckas", då det kan bädda vidare för fler att smyga in samma sak och då kanske i spel man själv gillar.

Jag förstår hur du menar, men det är redan kört med det ju. Det finns i de flesta mmo redan ( i någon form) så tja..det spelar inte så stor roll.

En grej för mig som "förstört" mmo numera är en grej som var oundviklig - när jag började spela mmo på 80-90talet (tja, MUDS måste räknas som mmo med) så kunde man inte slå upp allt på nätet för att lösa saker, utan man fick fråga andra spelare eller prova sig fram. Numera är det nästan från dag 1 att man kan gå in på en sida och få reda på exakt hur allt ska lösas samt i spelen finns det helt på tok för många hjälpmedel inbyggda.
Lite av spänningen försvinner, tycker åtminstone jag, när allt finns tillgängligt att slå upp direkt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Vad är övertaget? "OMG, DU LEVELAR SNABBARE ÄN JAG GÖR. HUR VÅGAR DU!" ????

Om du hade läst vad jag skrev så hade du troligtvis förstått vad jag syftade på.

Edit: Att det kommer möjligheten att levla upp snabbare efter 1-2 år är inte hela världen, men om det är från start så är det en grupp människor som kommer nå maxlevel blixtsnabbt och troligvis dominera på pvp delen. Levels i pvp anpassas när man går ut där, fine, men du får inte alla skills bara för din level blir anpassad (tänkte på de som går ut innan de maxat sin level) samt de som redan köpt sig till top kan istället lägga ner tid på att fixa prylar som gör att de blir betydligt bättre i pvp.

edit2: Men jag insåg nu att man inte kunde boosta sig vid release. Då så all good!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag förstår hur du menar, men det är redan kört med det ju. Det finns i de flesta mmo redan ( i någon form) så tja..det spelar inte så stor roll.

En grej för mig som "förstört" mmo numera är en grej som var oundviklig - när jag började spela mmo på 80-90talet (tja, MUDS måste räknas som mmo med) så kunde man inte slå upp allt på nätet för att lösa saker, utan man fick fråga andra spelare eller prova sig fram. Numera är det nästan från dag 1 att man kan gå in på en sida och få reda på exakt hur allt ska lösas samt i spelen finns det helt på tok för många hjälpmedel inbyggda.
Lite av spänningen försvinner, tycker åtminstone jag, när allt finns tillgängligt att slå upp direkt.

Ja det var länge sen jag spelade MMO.
World of warcraft var det, fram till burning crusade. Nu är det ren skit imo om man jämför bara med hur det var då.
Men som du säger fanns mycket moddar som hjälpmedel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Boosts går att köpa på de flesta MMOs i dagsläget, det har sällan varit något problem.

WoW har boost där du kan köpa så att din nästa gubbe blir maxlevel (om jag inte missminner mig), har inte skadat spelet ett dugg.
EVE Online har boosts, har inte förstört spelet.
Ragnarok Online har/hade boosts, var inte ett problem.
FFXIV har boosts, verkar inte ha förstört spelet. Spelet växer nu så det knakar om det.
Path of Exile har att man kan köpa större inventory, är inget problem för spelet.

Men det är ju vanligt att det ska klagas även om de som klagar högljutt aldrig hade ens planer att införskaffa sig spelet/produkten.

De flesta av dessa spelen hade absolut inte boost vid release (Eve har jag inte koll på, Ragnarok fick sin när de började gå F2P).. de kom senare efter flera expansioner där de ville att folk skulle komma ikapp snabbare. Att släppa ett nytt spel och samtidigt ha exp boosters är bara jävligt dåligt. Lata utvecklare som inte orkar smeta ut Xp kurvan?

Path of Exile köper du inte större inventory, utan större bank space. Du behöver fortfarande tillbaka till stan så fort inventoryt är fullt. Så den biten känns orelevant.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

De flesta av dessa spelen hade absolut inte boost vid release (Eve har jag inte koll på, Ragnarok fick sin när de började gå F2P).. de kom senare efter flera expansioner där de ville att folk skulle komma ikapp snabbare. Att släppa ett nytt spel och samtidigt ha exp boosters är bara jävligt dåligt. Lata utvecklare som inte orkar smeta ut Xp kurvan?

Path of Exile köper du inte större inventory, utan större bank space. Du behöver fortfarande tillbaka till stan så fort inventoryt är fullt. Så den biten känns orelevant.

EXP-boosten ska ju inte släppas vid release. Läste du ens artikeln? Vid release kommer det bara vara kosmetiska, men de finns fortfarande på ritbordet att släppa exp-boost längre in i framtiden.

Artikeln nämner förvaringssystem, det i mig kan betyda bank-space. Oavsett så spelar det ju ingen roll. I PoE så tar det inte exakt lång tid att åka tillbaka till staden för att öppna Stash och dumpa saker där. Så jag skulle påstå att det kvittar om du kan utöka inventoryt eller bank-space, oavsett så ger det samma resultat.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

EXP-boosten ska ju inte släppas vid release. Läste du ens artikeln? Vid release kommer det bara vara kosmetiska, men de finns fortfarande på ritbordet att släppa exp-boost längre in i framtiden.

I stand corrected!

Kosmetiska saker spelar ju faktiskt absolut ingen roll


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Om du hade läst vad jag skrev så hade du troligtvis förstått vad jag syftade på.

Edit: Att det kommer möjligheten att levla upp snabbare efter 1-2 år är inte hela världen, men om det är från start så är det en grupp människor som kommer nå maxlevel blixtsnabbt och troligvis dominera på pvp delen. Levels i pvp anpassas när man går ut där, fine, men du får inte alla skills bara för din level blir anpassad (tänkte på de som går ut innan de maxat sin level) samt de som redan köpt sig till top kan istället lägga ner tid på att fixa prylar som gör att de blir betydligt bättre i pvp.

edit2: Men jag insåg nu att man inte kunde boosta sig vid release. Då så all good!

Det är därför man läser artikeln.

123
Skriv svar